Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני א-ו-ה-ב הרבה כוח באוטו (או: תרבות העדר)


Roy
שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי לתת לך 15K, בתמורה אתה מעביר בעלות?

שיפורי שילדה יעלו לא הרבה פחות.

ולא, החלפת בולמים אחרי 130K ק"מ, זה לא שיפור, זה יישור קו.

 

 

אני לא מדבר על מי שיודע מה הוא עושה, שם כסף (ולפעמים הכל הולך לעזאזל) ובונה.

אני מדבר על רעיון כללי.

למה לאותו בן אדם עם HGT, כמעט אף אחד לא הציע לשים ניטרו.

כמוך כמוני, זאת לא דרך החשיבה שאנחנו מעדיפים אצלנו ברכב, אבל, זאת חשיבה לגיטימית ומהנה לא פחות.

לא לכולם תעזור הנמכה. אני בטוח, שלרובנו, תוספת הספק תרגש לא פחות.

 

עוד דבר קטן.

דווקא שיפורי המנוע באים בשיקול דעת הרבה יותר רציני.

פעם היתה אופנה לשים ב-PSA קוני צהוב וקפיצים מאללה יסתור.

אחרי זה היתה אופנה לשים קוני + אייבך, בסוף בילשטיין + אייבך.

לא היתה הרבה חשיבה (התוצאות היו טובות אומנם). אופנה, סטנדרט, העתקה אחד מהשני.

 

מאוד קל להחליף חלק אחד בשני (מה שנקרא BOLT ON).

הרבה יותר קשה להחליט על גודל טורבו (בשיקול במחיר) סוג אינטר' (מחיר ומקום) וכו'.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Roy, הפורום הזה נפתח כדי שאנשים - וגם אתה, יוכלו לספק את הייעוץ לאנשים ששואלים בצורה הטובה ביותר לפי ראות עיניהם.

אם אתה חושב שמה שטוב ל-HGT זה ניטרו, ספר לבחור על זה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה יותר קשה להחליט על גודל טורבו (בשיקול במחיר) סוג אינטר' (מחיר ומקום) וכו'.

 

די, תמשיך.

נראה לי שזה הדבר הכי מהנה שעשיתי בשנה האחרונה, ולמדתי המון תוך כדי.

 

אל תשכח שלשים טורבו זה לא חוקי, לעומת בולמים ושיפורי אחיזה שזה בתחום אפור מאוד.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא שיפורי המנוע באים בשיקול דעת הרבה יותר רציני.

פעם היתה אופנה לשים ב-PSA קוני צהוב וקפיצים מאללה יסתור.

אחרי זה היתה אופנה לשים קוני + אייבך, בסוף בילשטיין + אייבך.

לא היתה הרבה חשיבה (התוצאות היו טובות אומנם). אופנה, סטנדרט, העתקה אחד מהשני.

 

מאוד קל להחליף חלק אחד בשני (מה שנקרא BOLT ON).

הרבה יותר קשה להחליט על גודל טורבו (בשיקול במחיר) סוג אינטר' (מחיר ומקום) וכו'.

 

נקודה מעניינית, ואחד ההסברים לדעתי למה יותר אנשים משפרים שילדה ולא מנוע.

 

בעניין האופנות, מה לעשות ורובנו לא מומחים במכאניקה ובעלי ניסיון של שנים בשיפורי רכבים. לכן למי שרוצה לשפר יש שתי אופציות: ללמוד בעצמו ע"י ניסוי וטעיה או לשאול אנשים שמבינים יותר ממנו. מאחר ולרובנו אין את הפריבילגיה להחליף 3 סוגי בולמים וקפיצים על כל רכב, הנטייה היא להתייעץ. הבעיה מתחילה כאשר מי שאתה מתייעץ איתו הוא לא ממש מומחה, אלא רק ממחזר מידע שהוא שמע ממישהו אחר וכן הלאה, וכך מספר קטן של דעות ואמונות מגיע להרבה אנשים.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט של מוטי:

"אלו שמפחדים לקנות את האוטו המשופר ומחפשים אוטו נקי משיפורים כדי שהם יוכלו לשפר אותו אפילו יותר מצחיקים אותי."

 

יש לי שאלה קטנה:

אתה לא חושב שהשיפורים שבן אדם רוצה על האוטו שלו הם צריכים להיות לטעמו? אני חושב שדווקא אתה מכול האנשים צריך להבין שאיך לשפר, לאיזה חלקים, באיזה סדר, באיזה רמה, ובאיזה מחיר כול אחד צריך להחליט בשביל עצמו!

אז אם כבר יש לך כסף ואת הרצון (גם לשיפורי כוח וגם שיפורים אחרים) עדיף להתחיל מ"נקי" בדיוק לפי איך שאתה אוהב.

במקום לבזבז זמן ועצבים על חיפוש רכב ששופר בדיוק איך שאתה רוצה את הרכב הבא שלך (ואם אני מחפש דגם ספציפי, אז הסיפר קרוב לבלתי אפשרי). וגם בוא נגיד שמצאתי, איך אני יודע אם הבחור/ה שמוכר לי את האוטו, הוא חובב פורומים ומשפר את האוטו באהבה או סתם ילד אם סכום גדול של כסף שבוחר את השיפור לפי הציור על האריזה (יש לא מעט לכאן ולכאן)?

 

ומניסיון עבר שלי, את הרכב שאבא של העביר לי כשקיבלתי את הרישיון אהבתי הרבה (הרבה הרבה) פחות מהרכב המעפן שקניתי

ב14 אלף והחזרתי למצב נורמלי לאט לאט בעבודה קשה ובהרבה אהבה! (וזה עוד בלי שיפורים בכלל, החזרתי רק סטוק):-)

 

וגם אני מתכנן לרכב הבא שלי הרבה שיפורים שבעניי רבים יחשבו למשהו שערס היה עושה, אבל אני בחור רגוע ונחמד שפשוט אוהב את ההרגשה של הבטן נצמד לגב כשמצמידים את הפדל לרצפה. (ובנתיים מתכנן להתחיל מ"נקי")

 

בברכה,

יגאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למשל הייתי מחפש סיויק טורבו, הייתי קודם כל קורא, מתייעץ ומבין לגבי שיפורים של הונדות. כשהייתי מוצא רכב כזה, הייתי מתחיל לשאול שאלות את בעל הרכב כי להבין איך הוא שיפר את הרכב. אם הייתי מוצא שהבנאדם עשה עבודה טוב (סוגי חלקים, אינטרקולר אמיתי ולא של משאית וכו'), לא הייתה לי שום בעיה לקנות רכב כזה, בתנאי שמצבו טוב פלוס.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למשל הייתי מחפש סיויק טורבו, הייתי קודם כל קורא, מתייעץ ומבין לגבי שיפורים של הונדות. כשהייתי מוצא רכב כזה, הייתי מתחיל לשאול שאלות את בעל הרכב כי להבין איך הוא שיפר את הרכב. אם הייתי מוצא שהבנאדם עשה עבודה טוב (סוגי חלקים, אינטרקולר אמיתי ולא של משאית וכו'), לא הייתה לי שום בעיה לקנות רכב כזה, בתנאי שמצבו טוב פלוס.

 

מסכים איתך במאה אחוז. אבל תסכים איתי שהסיכוי לתרחיש זה לא גבוה. ואם אני מחפש אקורד V6 אז אנחנו עוד יותר בבעיה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהוא לא גבוה, אבל לא צריך לפסול כל רכב משופר.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם פותח הת'רד,שיפורי כוח זה מאוד חשוב ולא אמור להיות נחות משיפורי שילדה,אין כמו כוח G שפועל עלייך בזמן תאוצה,גם מאוד משעשע המבט על הפנים של הנוסע/ת שלא מבינים מאיפה זה בא להם (טיפ קטן,אל תלחצו שבחורה לידכם בדיוק שותה אייסקפה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט של מוטי:

"אלו שמפחדים לקנות את האוטו המשופר ומחפשים אוטו נקי משיפורים כדי שהם יוכלו לשפר אותו אפילו יותר מצחיקים אותי."

 

יש לי שאלה קטנה:

אתה לא חושב שהשיפורים שבן אדם רוצה על האוטו שלו הם צריכים להיות לטעמו?

בוודאי שכן!

לך תראה את האוטו, אם הוא מתאים לך -קנה אותו, לא מתאים לך - אל תקנה.

לבוא ולהגיד "כל הרכבים ששיפרו בהם מנוע הם לא לטעמי" במידה והרצון שלך הוא לשפר מנוע פשוט נראה לי מגוחך.

שיפורים הם אספקט שנתון לבדיקה בעת קניית רכב כמו כל חלק אחר שלו לטעמי, כמו מצב מכאני כללי, מצב פנימי ואפילו הצבע של הרכב.

נראה לך שמישהו היה אומר "אני לא קונה שום מכונית בצבע אדום כי כבר הסתכלו עליה לפני כן אלא מחפש אותה בצבע אחר כדי שאוכל לצבוע אותה באדום בעצמי"?

אני חושב שדווקא אתה מכול האנשים צריך להבין שאיך לשפר, לאיזה חלקים, באיזה סדר, באיזה רמה, ובאיזה מחיר כול אחד צריך להחליט בשביל עצמו!

אז אם כבר יש לך כסף ואת הרצון (גם לשיפורי כוח וגם שיפורים אחרים) עדיף להתחיל מ"נקי" בדיוק לפי איך שאתה אוהב.

ואם מישהו כבר הלך בשבילך חלק מהדרך? מה ההבדל?

אני אתן לך גם דוגמא.

הייתה מיאטה משופרת אחת למכירה שהיום שייכת לחבר פורום, שמישהו שדווקא כן מעוניין במיאטה משופרת ביקש ממני ייעוץ לגביה.

לטעמו הרכב לא נסע טוב במיוחד והיה נדמה לו שהמנוע סובל מאובדן כוח יחסי, המלצתי הייתה לקחת את הרכב לבדיקת קומפרסיה ולראות אם החלק הזה בסדר, כל השאר ניתן לתיקון ויש לך כבר אוטו משופר.

הוא לא קנה את האוטו בסוף ונשמע שדווקא אותו חבר הפורום שכן קנה את האוטו באמת סידר את מה שלא היה תקין בו וכרגע נהנה ממנו מאוד.

במקום לבזבז זמן ועצבים על חיפוש רכב ששופר בדיוק איך שאתה רוצה את הרכב הבא שלך (ואם אני מחפש דגם ספציפי, אז הסיפר קרוב לבלתי אפשרי). וגם בוא נגיד שמצאתי, איך אני יודע אם הבחור/ה שמוכר לי את האוטו, הוא חובב פורומים ומשפר את האוטו באהבה או סתם ילד אם סכום גדול של כסף שבוחר את השיפור לפי הציור על האריזה (יש לא מעט לכאן ולכאן)?

ומי אמר לך שאותו חובב הפורומים יודע מה הוא עשה?!

באינטרנט רץ מספיק בולשיט בנוגע לשיפורים שאפשר לסלול איתו את הדרך לירח וחזרה.

ועוד דבר שאני לא מבין - אתה קונה את האופי של הבעלים של הרכב או את הרכב?

אני אישית שקונה אוטו הולך לקנות את האוטו, ולא מעניין אותי אם הבעלים הקודמים הוא ילד מאפן עם הרבה כסף או זקנה בת מאתיים שכל הטיפולים שלה נעשו במוסך המרכזי.

בודק את האוטו, אם מה שאני רואה טוב בעיניי - קונה.

ומניסיון עבר שלי, את הרכב שאבא של העביר לי כשקיבלתי את הרישיון אהבתי הרבה (הרבה הרבה) פחות מהרכב המעפן שקניתי

ב14 אלף והחזרתי למצב נורמלי לאט לאט בעבודה קשה ובהרבה אהבה! (וזה עוד בלי שיפורים בכלל, החזרתי רק סטוק):-)

אז סבבה.

אני לא מבין איך זה קשור לנושא.

וגם אני מתכנן לרכב הבא שלי הרבה שיפורים שבעניי רבים יחשבו למשהו שערס היה עושה, אבל אני בחור רגוע ונחמד שפשוט אוהב את ההרגשה של הבטן נצמד לגב כשמצמידים את הפדל לרצפה. (ובנתיים מתכנן להתחיל מ"נקי")

איש היישר בעיניו יעשה.

בברכה,

יגאל.

באדום.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לתגובות של מוטי גלעד ועוד.

הסיבות היחידות שהייתי פוסל רכב זה

1) מצב מכני

2)תקלות חמורות בבדיקה

3)דברים שאינם לטעמי

אם כל השיפורים שיש ברכב היו לטעמי הייתי לוקח בכיף חוסך זמן כסף כאב ראש

עכשיו בדיוק אני מתכנן להריץ פרוייקט סט מצערות אם הייתי מוצא רכב כמו שלי עם סט מצערות בלי לחשוב הייתי לוקח אותו

בהנחה שהוא היה תקין.

למרות שזה גם כיף לשפר בעצמך.

"ומותר האדם מן הבהמה - אין, כי הכל הבל"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה במנוע זה נשמע מפחיד?

לא מפחיד אותך שבולמים הם לא המתאימים ביותר לרכב?

שהם לא מכוונים נכון?

שההנמכה לא מתאימה והאוטו מתרסק?

אנטירולים לא מכוונים לקשיחות המתאימה בכל סרן?

שהשתנו זוית המתלה בגלל חלקים "משופרים"?

 

:mm_yeah:

 

לכן כל מקרה לגופו. אם התקנת הטורבינה או הפורטינג או התקנת המצערות או כל שיפור אחר נעשו בהתקנה מקצועית וכמו שצריך אין שום בעיה מבחינתי לקנות רכב כזה. אבל אני אישית מעדיף לקנות רכב סטנדרטי, פחות או יותר בכל המובנים, ולשפר אותו לבד מכל הבחינות. לטעמי זה הרבה יותר כיף מאשר לקבל רכב מוכן, למרות שכפי שכבר אמרתי אני לא שולל על הסף רכב משופר מוכן, כל מקרה לגופו.

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מקרה לגופו, הרבה פרמטרים יובאו בחשבון במקרה של רכב משופר שלא היו נלקחים בחשבון ברכב סטנדרטי.

הקושי המרכזי הוא שבדר"כ בארץ הקודש לא מבצעים עבודה מקצועית.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי יאי יאי - איז השרשור 8).

 

אין לי ספק שיש לא מעט פרדיגמות שצריך להפתר מהן.

 

גם ניהוג טוב זה כיף.

גם להרגיש את השלדה זה כיף.

גם להרגיש את הגה זה כיף.

 

אבל גם ללחוץ על הגז ורכב יגיב בעוצמה (הכל יחסי כמובן) ולא יחנק ולא יעשה טובות - זה גם כיף.

 

באמת ובתמים אני נהנה יותר לסוע לאט בפניות מאשר מהר בקו ישר

 

למה לא לנסוע מהר בפניות?

 

ד"א - הכי כיף זה גם בפניות ,גם מהר, גם עם הנעה אחורית וגם עם החלקת כוח של זנב ביציאה. אבל כאן באמת צריך לדעת מה עושים ואיך עושים. ואני ממש לא רומז לכך שאני סופר מומחה בתחום.

בקיצור - אין כמו דודג' וויפר בלאגונה סקא. רק צריך להכין מבעוד מועד קרם פנים שתוכל להוריד מהפרצוף את סימנים של "קירות צמיגים" :lol: :lol: :lol:

 

אין ספק שהייתי רוצה להנות משני העולמות, אבל לצערי זה עולה כסף שאין לי כרגע.

 

אני מסכים שזה סיפור לא זול במיוחד.

 

ביניינו - מי שאומר ש-15,000 ישברו אותו ולכן הוא לא מבצע שיפור זה או אחר ברכב - זה אומר לי שבן אדם פשוט לא מספיק רוצה את השיפור. או במילים אחרות - זה לא נמצא מספיק גבוהה בסדר עדיפויות שלו.

וזה כמובן בסדר גמור וזכותו המלאה.

 

שלא יהיו אי הבנות - אני חס וחלילה לא נכנס לאף אחד לכיס ואני יודע שיש אנשים שרעבים ללחם. הכי כואב זה לראות אנשים שעובדים משרא מלאה ועדיין הילדים שלהם רעבים ללחם. אבל זה כבר נושא עצוב אחר...............

 

אני מאמין שמי שמחזיק גרסא חמה של פז'ו כנראה יכול, אם הוא רק ירצה באמת ויתאמץ מספיק, לגרד עוד עשיריה לבצע דבר זה או אחר בחיים שלו. אחד יעשה שיפוץ בבית, שני יקנה פלזמה, שלישי יסע לחו"ל, חמישי יקנה רמקולים חדשים ורביעי ישפר את הרכב.

 

בחזרה לכבשים שלנו - קל לי להבין למה נוצרה הפרדיגמה הזו של אנטי שיפורי מנוע.

צריך ידע, ניסיון אמיתי, לא מעט שעות עבודה והוצאות כספיות הרבה מעבר ל-25$ ב-ebay לצ'יפ מנוע.

כנראה שהיו (עדיין יש?) יותר מדי מקרים שעשו שטויות ועובדה לא טובה.

 

מצד שני אני מכיר בעלי מקצוע שאני סומך על ידע שלהם בעיניים עצומות. אני לא תמיד אוהב את המחירים שלהם - אבל זה סיפור אחר :oops:.

 

אולי אם היו יורדים בארץ מן העץ של אי חוקיות של שיפורי מנוע - אז היו קמים כאן סדנאות מקצועיות שלא צריכות לפעול בצורה מחתרתית ולאט לאט הפרדיגמה הזו הייתה מתפוגגת והייתה נוצרת כאן תרבות בריאה של שיפורי רכב.

 

גם אותי משעשע לראות אנשים שאומרים "לא נקנה משופר - אלא נקנה תקני/רגיל ונשפר בעצמינו".

כאילו למה? איזה כבר טעם אישי יש בשיפורים?

לכל רכב "בר שיפור" ידוע ונפוץ יש כבר קיטים די סגורים וידועים - תבחר ותיהנה.

מה הסיכוי שאם היית משפר היית בוחר בשיטת שיפור שונה בתכלית?

לדעתי אין כאן יותר מדיי משחקים ובסוף רובם הולכים בתלם.

 

בשורה תחתונה - כוח הוא אכן ממכר כמו, כמו מקום בהרד דיסק, "נגמר" מאוד מהר.

כדי לחזור לפרופורציות מדיי פעם צריך לחזור לרכב חלש יותר כדי כדי להיזכר מה נגד מה 8)

 

בכל מקרה, קחו את הדברים בקלות :roll:

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הסיבות העיקריות שמכרתי את המיאטה היא חוסר כוח.

לא משנה כמה היא הייתה חדה, מתקשרת וכיפית - חסר כוח. והרבה!!

לא פעם ולא פעמיים תכננתי להתחיל פרוייקט על המיאטה. אפילו הזמנתי קוילאוברים וביטלתי יום אחרי.

כל הסיפור עם טורבו היה עולה לי הרבה מאוד כסף.

אגב הייתה תקופה שתכננתי לקנות את הקטנה של זה שמעליי...:wink:

 

ואז החלטתי - סילביה!. גם כי זה חלום שלי כבר הרבה זמן, וגם כי יש שם הכל מהכל.

הנעה אחורית, שלדה מצויינת, הגה מתקשר וגם טורבו.

כמובן שהחדות והקלילות שהרגשתי במיאטה הלכו לאיבוד. אבל אי אפשר לאכול את העוגה....

בדיוק עכשיו אני בדרך להרכיב מערכת פליטה, משאבת דלק ובוסט קונטרול, שיהיה אפשר להתחיל לשחק עם הגדישה.

וגיר ידני כמובן שמגיע אוטוטו.

כמובן שגם קניתי צלחות ורפידות ברמה גבוהה מאוד.

וכל זה לפני קוילאוברים ושאר שיפורי השלדה.

 

 

בקיצור כוח זה חשוב וכיף אבל הכל עניין של סדרי עדיפויות ותקציב כמובן.

nissan silvia s14

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...