Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה מיאטה לאחותי, הולך?


~VIPER~
שימו לב! השרשור הזה בן 6458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לכולם.

 

אחותי התעניינה לאחרונה להחליף את הגראנד וויטרה שלה(2001 קצר ושמור) במאזדה מיאטה משנתונים 2001-2002.

 

היא אוהבת את המיאטה בעיקר בגלל המקדם פוזה-גג נפתח, אוטו קטן וכו' ככה שהיא די נעולה עליה.

השאלה מהם עלויות אחזקה/ביטוח ואיזה מנוע מומלץ?( כמדומני שיש שניים- 1890 סמ"ק ו 1600, ובחדשות 2000, תקנו אותי עם אני טועה).

 

פחות חשוב לה הנאה מנהיגה.

תודה רבה, אלון.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פוזה על 206CC? :D

 

טוב לנשים אולי כן..

לסלב' במקצוע8) זו יכולה להיות אחלה אופציה.

 

מה בדבר הביטוח/עלויות שוטפות של אחזקה? איך המנוע 1.8?

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לזכור גם שלמיאטה הנאה אחורית - צריך להתרגל לזה או שדי מהר תמצא את עצמך פה משוחח על היגוי יתר ו/או מפגש עם עמוד או עץ.

 

נ.ב. ולא, זאת לא היתה טעות כתיב. :-)

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה לכל הכותבים - מדוע כל רכב ספורטיבי (או מוטיב ספורטיבי) עם הנעה אחורית מוחשב מבחינתכם כרכב שקשה להשתלט עליו ולא עדין?

 

יתכן ואני טועה בכוונתכם - אבל בתור דוגמא, גם למרצדסים וBMW (ודומיהם) יש הנעה אחורית, כמו גם עוד רכבים ישנים - פיאט 127 לדוגמא (אם אני זוכר נכון) - עליהם לא שמעתי ש"אפשר למצוא את עצמך בעמוד או עץ".

 

אשמח לתגובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה לכל הכותבים - מדוע כל רכב ספורטיבי (או מוטיב ספורטיבי) עם הנעה אחורית מוחשב מבחינתכם כרכב שקשה להשתלט עליו ולא עדין?

 

יתכן ואני טועה בכוונתכם - אבל בתור דוגמא, גם למרצדסים וBMW (ודומיהם) יש הנעה אחורית, כמו גם עוד רכבים ישנים - פיאט 127 לדוגמא (אם אני זוכר נכון) - עליהם לא שמעתי ש"אפשר למצוא את עצמך בעמוד או עץ".

 

אשמח לתגובה.

 

שאלה טובה מאוד.

היא גם נוהגת עכשיו על ג'יפ(הנעה אחורית) וגם נהגה על מיאטה בעבר.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה לכל הכותבים - מדוע כל רכב ספורטיבי (או מוטיב ספורטיבי) עם הנעה אחורית מוחשב מבחינתכם כרכב שקשה להשתלט עליו ולא עדין?

 

יתכן ואני טועה בכוונתכם - אבל בתור דוגמא, גם למרצדסים וBMW (ודומיהם) יש הנעה אחורית, כמו גם עוד רכבים ישנים - פיאט 127 לדוגמא (אם אני זוכר נכון) - עליהם לא שמעתי ש"אפשר למצוא את עצמך בעמוד או עץ".

 

אשמח לתגובה.

 

קודם כל, רכבים ספורטיביים מכויילים בדרך כלל להתנהגות יותר ניטרלית. ונכון, זה יותר טוב לנהג ספורטיבי מיומן, אבל לנהג לא מיומן תת-היגוי הוא ההתנהגות הבטוחה יותר, ולכן רוב הרכבים הלא-ספורטיביים מכוילים כך.

 

לגבי הנעה אחורית - תחשוב על זה שאדם שרגיל להתנהגות של רכב ממוצע (והרוב היום זה הנעה קדמית) פתאום נוהג על רכב עם הנעה אחורית - ההתנהגות שונה, ולכן צריך להתרגל. לכל שינוי צריך להתרגל, וזה כל מה שאמרתי.

עכשיו ראיתי שבמקרה הזה דווקא ההנעה האחורית זה ההרגל, אז דבריי פחות רלוונטיים מן הסתם.

 

כמו כן למרבית ה-BMW, מרצדסים וכד' היום יש ESP שמקטינים משמעותית את כמות המפגשים עם עצים ועמודים...

 

נ.ב. לגבי ה-127 אני חושב שאתה לא זוכר נכון, אבל זאת לא היתה הנקודה העיקרית ממילא.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, באותה מידה יכולתי להביא כדוגמא את הוולוו שהיא בוודאות הנעה אחורית - ויש גם מרצדסים וBMW ישנות (מודלים 80 ואחורה) בעלי הנעה אחורית, יש גם קורולות ושאר יפניות בעלות הנעה אחורית - אבל אני לא רואה מה התרגול שצריך לעשות.

 

אני חושב שאם לא מושכים את הרכב להיגוי יתר, הוא לא בהכרח אמור להגיע לכך בנסיעה רגועה ורגילה - לא אגרסיבית / ספורטיבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, באותה מידה יכולתי להביא כדוגמא את הוולוו שהיא בוודאות הנעה אחורית - ויש גם מרצדסים וBMW ישנות (מודלים 80 ואחורה) בעלי הנעה אחורית, יש גם קורולות ושאר יפניות בעלות הנעה אחורית - אבל אני לא רואה מה התרגול שצריך לעשות.

 

אני חושב שאם לא מושכים את הרכב להיגוי יתר, הוא לא בהכרח אמור להגיע לכך בנסיעה רגועה ורגילה - לא אגרסיבית / ספורטיבית.

 

שוב, לא התכוונתי להקצין - הרי אנשים נוהגים על רכבים עם הנעה אחורית כל הזמן בלי לעשות תאונות על ימין ועל שמאל.

רק הזכרתי את העובדה, שבמקרה של הבחורה הנ"ל התבררה כלא רלוונטית (מה שאומר שעכשיו אנחנו סתם טוחנים לפותח השרשור את המוח על ויכוחי סרק :-)).

 

ונכון, רכב לא מגיע להיגוי-יתר או תת-היגוי בנסיעה "רגועה", אבל לפעמים איזו שלולית תופסת אותך לא מוכן, וזה כבר מספיק.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, זה כבר הפך לצ'אט. :D

 

בקיצור, אני חושב שהמיאטה יכולה להתאים לה - למרות שמבחינת השנתון קצת פחות (תלוי בתקציב שלהם ובהיצע).

 

בכל אופן אין הרבה אופציות לקבריולט בשנים האלו - כמו שנאמר 206CC (גם גג קשיח - ראש שקט יחסית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים שלעבר (ובתקווה גם בעתיד הקרוב) של מיאטה:

 

הרכב במצב המקורי שלו מכוייל לתת היגוי.

אין שום סיבה שמיאטה אוטומטית תהיה מסוכנת לנהגת שלא מנסה לבדוק את הגבולות של הרכב. גם ככה ההילוכים הארוכים לא ממש מאפשרים זריקות תחת, בטח שלא בטעות.

 

העניין עם ההנעה האחורית הוא כזה - לנהגים שבודקים את גבולות הרכב ונוהגים "חזק", התגובות של הנעה אחורית הן יותר מפחידות וקשות יותר לשליטה, גם במוו 540 שתקבל פול גז בכיכר הדוקה תעשה ספין מפחיד למדי. אבל ...

 

רוב המכוניות האלו לא יוצאות להיגוי יתר בקלות. יש להן אחיזה טובה, בסיס גלגלים ארוך ונטיה טבעית לתת היגוי.

אז מיאטה אכן מומלצת לאחותך, היא יפה יותר מה CC, אמינה יותר כנראה ובעלת מקדפ פוזה רב משמעותית.

 

מה שכן הוצאות הביטוח שלה גבוהות ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים לשעבר של מיאטה 98 כל כניסה במהירות סבירה ומעלה לסיבוב מתחילה לדגדג לה את התחת. לדעתי בצורה מוגזמת וזה די מפריע בנהיגה יום יומית. היום אני נוהג על סוזוקי גימיני (הרכב של אישתי) גם עם הנעה אחורית והרכב לא משתגע בכל סיבוב. זה ממש עניין של כיול.

 

מיאטה כרכב פוזה? אולי כן....אך כמו שכתבו לפני 206 תעשה זאת טוב יותר עם גג קשיח וללא יומרות מיותרות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים איזו שלולית תופסת אותך לא מוכן, וזה כבר מספיק.

שלולית שתתפוס אדם לא מוכן, כאשר הוא נוהג על רכב בעל הנעה אחורית, תתפוס אותו לא מוכן גם אם ינהג על רכב בעל הנעה קדמית.

 

לאדם כזה לא תהיה מודעות בלאו הכי כיצד להתנהג במצב קיצוני ללא קשר לרכב שעליו הוא נוהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלולית שתתפוס אדם לא מוכן, כאשר הוא נוהג על רכב בעל הנעה אחורית, תתפוס אותו לא מוכן גם אם ינהג על רכב בעל הנעה קדמית.

 

לאדם כזה לא תהיה מודעות בלאו הכי כיצד להתנהג במצב קיצוני ללא קשר לרכב שעליו הוא נוהג.

 

אוף. זאת בדיוק הנקודה. במקרה כזה, הכיול המקורי של הרכב משמעותי - וזה נאמר בהקשר של הכיול לתת-היגוי.

במקרה כזה רכב ממוצע יצא לתת-היגוי, והתגובה הטבעית של להוריד רגל מהגז נותנת מענה חלקי לאיבוד האחיזה. רכב שכויל נטרלי יותר, עלול להכנס להיגוי-יתר. נהג לא מיומן יגיב אותו דבר - בעזיבת דוושת הגז, מה שיגמר בהחמרת המצב.

 

אבל זאת היתה רק הערה קטנה שהתחילה את הכל - הבן אדם רצה פרטים על מיאטה, לא צריך לפתוח פה דיון תאורטי על כיולים והנעות.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6458 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...