Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזו קאפה ?


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 6460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רבותי המלומדים.

החלטתי לרכוש קאפה 96', אבל ההתלבטות קשה בענין הדגם הספציפי.

מצד אחד אני חובב נהיגה, אבל מצד שני אני מעדיף לתת לאוטו מה שפחות תשומת לב שוטפת.

 

עשיתי סיבוב על 2.4 ידני ועל 2.0 אטמוספרי אוטומט. שניהם סיפקו אותי.

 

1. האם לוותר על ה 2.0T (אני לא חושב שאני אוכל להמתין כל פעם בסרק לפני שאני מכבה אותו, למשל)

2. האם התיבה האוטומטית בעייתית ?

3. לאיזה מהמנועים גליון הרשעות נקי יותר ?

 

קראתי את השרשורים הקודמים בענין תמה/קאפה והבנתי ש 50% מהאמינות של האקסמפלר זה ענין של איך הפועל האיטלקי קם באותו בוקר, ו 50% הקפדה באחזקה. האם אין הבדל בין אמינות המנועים השונים?

 

אודה לעצתם של בעלי נסיון.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקאפה טורבו, חזקה, אך יש לקחת בחשבון שהיא ידנית, ובאיזור פקוק, הקלאץ' הקשה (כן, שהוא לא חדש הוא קשה, ושהוא חדש, מהר מאוד הוא ניהייה קשה) פשוט מרגיז ומקשה על הנהיגה.

 

יש להמתין לפני כיבוי מנוע, אפילו התחלת נסיעה רצוי לאחר המתנה או לחילופין התחלת נסיעה מייד אך בעדינות מרבית שלא להפעיל את הטורבו מייד.

 

דבר נוסף, הוא ההילוך הראשון בקאפה טורבו 2.0ליטר, ממש לא מוצלח. בניגוד לגיר של התמה, הקאפה קשה בזינוק בהילוך ראשון , בעיקר בעליות אתה מרגיש שאתה צריך ל"שרוף" את הקלאץ' כדי לזנק (עליות כמו חיפה למשל) . נכון שב30 קמש' האוטו נהייה עצבני וצריך כבר הילוך שני, אך הזינוק, הוא זכרון רע מהקאפה טורבו הטובה שהיתה לי, מעבר לקלאץ' ששבר לי את הרגל (ועולה מעל 2000 שח להחליף אותו)

 

האוטומטי פחות חזק, אך מאוד מפנק, השלדה מהממת, היציבות מדהימה, רכב כיפי.

 

הבעיה שצריך למצוא מוסך שיודע לטפל בהם, והמכירה מאוד , אבל מאוד קשה אם לא מתקפלים מאוד חזק במחיר, גם לטורבו וגם לאוטומט, ובמיוחד לאוטומט.

 

ועל כן, אם אתה לא מוצא אוטו שמור כמו חדש, ממש כמו חדש, אל תקנה בשום מחיר, אלא אם מורדים לך את כל עלויות התיקון ויותר.

 

אם יש תאונה בעבר הרכב, לא מעניין בשום מחיר.

 

בברכה ובהצלחה

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, דני , על התשובה המהירה.

עזרת לי לוותר על הטורבו. להתחיל נסיעה בעדינות זה לא מה שעובר לי בראש בבקרים חרפיים.

נשארתי עם האטמוספריות 2.0 אוטומט מול ה 2.4 ידני.

מלכתחילה לא חשבתי על אוטומט אבל

האוטומט באמת שמורה להפליא (פנימית, טרם נבדקה במוסך) ומעט ק"מ. במצב ספורט האיצה יפה והופתעתי לטובה שחווית הנהיגה לא נפגמה הרבה, ונוספה איזושהי חוויה סלונית.

הידנית רפוד מושב נהג קרוע, ח"ח נוסע לא תקין, מזגן לא מקרר טוב והקלאץ' כנראה קרוב לקצה. פחות מלוקקת באופן כללי, אבל לא הרוסה. משום מה הרגישה מעט כבדה יותר. יכול להיות בגלל ששמתי כל הזמן עין לא לקרוע והחלפתי הלוכים ב 5000 וקצת, בזמן שהאוטומט משך עד 6000 בקלות. הקלאץ' ארוך וכבד אבל לא מפריע לי. (אותו קלאץ' מהפיאט קופה? גם שם הוא ארוך וכבד). הגיר כייפי. אין מילה אחרת.

 

ברור לי שכשארצה למכור אצטרך לחתוך בכל מקרה. ירידת הערך היא משהו שלקחתי בחשבון מראש.

השאלה היא אם וכמה אני אצטרך לסבול בדרך (בסדר חשיבות יורד) בכאב ראש, זמן וכאב כיס על תיקונים. אם אני אצטרך מנוי במוסך אני אזרוק את האוטו מהר מאד מהעצבים. פשוט הגישה שלי היא שאוטו זה דבר שצריך לנסוע.

זה שטיפולים וחלפים יקרים מקובל עלי. מוכר לי סטנדרט המחירים של צ'מפיון (180 ש"ח לסמל עגול מפלסטיק) וקרסו (700 ש"ח לצינור דלק - רק החלק!) ואני מניח קצת יותר אבל לא הרבה יותר.

השאלה היא מה מעבר לשוטף-

לדוגמה המזגן - זה כנראה לא סתם מילוי גז. לאיזה סדר גודל אני צריך לצפות.

 

לענין תאונות. ברור. לפני שנתיים וילד חיפשתי פיאט קופה ולא מצאתי אחת שלמה. ראיתי 10 מכוניות (למעונינים יש לי גליון אקסל עם מספרי הרכב) ואלה שלא היתה להן בעית שלדה היו הרוסות מבפנים.

אחת חמקה לי מהידיים שנת 98' כסופה 58,000 ק"מ יד שניה , שסגרו עליה עסקה תוך שעות מפרסום המודעה ולפני שהספקתי להגיע אליו (בטח מישהו מהפורום הזה...)

 

תודה שוב. ביום ראשון אקח אחת או שתיהן לבדיקה. עצות מיוחדות לבדיקה ?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מנסיון אישי אבל משיחה עם מומחה של לנצ'יה

 

הדגם המומלץ על ידו הוא ה2.4 שנותן את הפשרה הטובה ביותר בין ביצועים לבין עלות אחזקה.

אין מה לחשוש מהגיר האוטומטי ידוע לו על גירים של 500K ק"מ בלי תקלות ובכלל יש מעט מאוד תקלות של הגירים הנ"ל. (הגיר יוצר ביפן כמדומני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה"כ התגובות שניתנו נכונות וההמלצות טובות.

 

גם אני לאחר 2 תמות,שקלתי להחליף לקאפה והתייעצתי עם מספר מומחים בעלי ניסיון וכמו שאריאל ציין,ההמלצה היתה ה -2.4 שהיא המאוזנת ביותר. זה לא ש ה-2 ליטר לא טובה אבל זו היתה ההמלצה.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, זו נראית הדעה המקובלת אצל המבינים.

אגב, בשני האקסמפלרים שראיתי דלקה נורית הכרית אויר דרך קבע. האם מחלה ידועה או מקרה, ומה עושים עם זה ?

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן יכול להיות סיפור מאוד יקר. המדחס בדמי ה-5 צילינדר הוא מדחס בעל ספיקה משתנה, ללא טרמוסטט, והשסתום שמפעיל את המנגנון נוטה להדפק, מה גם שהמדחס מאוד רגיש לנזילות ולא ניתן לשפצו. מדחס עולה משהו כמו 7000 שקל, כך שכדאי לחקור טוב את הבעיה לפני הרכישה. אצלי באוטו בוצעה הסבה למדחס סטנדרטי, אבל זה לא תמיד מתאפשר.

 

גם אצלי נורית כרית האוויר דולקת. מוסך מורשה אבחן זאת ככרית ימנית שנשרפה ולקחה עימה את המחשב לעולם שכולו טוב. הוא טוען שזו תקלה נפוצה, וכנראה שהוא צודק. אני השארתי את זה כך מפני שממילא יש מחלוקת בנוגע ליעילות כריות לאחר 10 שנים.

 

אישית, לא הייתי מתפשר על 2.0 אוטומטית. נכון שהגיר משתף פעולה יחסית, אבל ממש אין מה להשוות ל-2.4, במיוחד אם מדובר במשיכה במהירויות גבוהות.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נגמר? יש רכישה או לא?

 

...

 

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם.

 

אני עכשיו הבעלים המאושר של קאפה 2.4 ידנית שנת 96'.

ואו לאוטו הזה יש אופי.

כשלוחצים עליו הוא פשוט שר! וזמינות הכח בטורים בינוניים מעולה.

רק בפקק בכביש החוף ליד נתניה הבנתי עד כמה הקלאץ' כבד, אבל זה מחיר שאני משלם בחדווה.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן יכול להיות סיפור מאוד יקר.
אופס, כבר קניתי

 

גם אצלי נורית כרית האוויר דולקת. מוסך מורשה אבחן זאת ככרית ימנית שנשרפה ולקחה עימה את המחשב לעולם שכולו טוב. הוא טוען שזו תקלה נפוצה, וכנראה שהוא צודק. אני השארתי את זה כך מפני שממילא יש מחלוקת בנוגע ליעילות כריות לאחר 10 שנים.

גיליתי מדבקה מקורית (מודבקת הפוך, חחח...) בצד הפנימי של דלת תא הכפפות שמזהירה להחליף את הגז עד תאריך שכבר עבר. יכול להיות זה קשור ?

 

אישית, לא הייתי מתפשר על 2.0 אוטומטית.

וואלה. בסופו של דבר גם אני לא.

חבל, האוטומטית היתה מלוקקת ומדונדשת ומעט ק"מ.

לכל המעוניין זו ההיא מנס ציונה.

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=21&SubModelID=177&FromYear=1996&UntilYear=1996&Hand=3&Auto=1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...