Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7248 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

רציתי לשאול משהו שלא ממש קשור לרכב ספציפי אלא יותר באופן טכני

אם אפשרי, שסטרטר יהפוך לאחר התנעה (עם חיבור לסוללה נגיד) לאלטרנטור

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

מענין למה אתה שואל שאלה כאזת ? וסטרטר זה מנוע חשמלאי שמסובב ומחקה את פועלת המנוע וכך המנוע מניע . אלטנטור עובד אחרת מה הקשר בן השניים ?

ח חי חיפ חיפו חיפושי חיפושית שלי שלי:)

פורסם

אפשרי וקיים. עדיין לא נפוץ מאוד, אבל פותחו מערכות כאלו בזמן האחרון, והן מאפשרות לדוגמה כיבוי של המנוע בזמן עמידה, והנעה מיידית שלו בתחילת נסיעה. ככל שמערכות החשמל 42V תתפשטנה כך אפשר יהיה לראות יותר ויותר כאלה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אני שואל כיאני רוצה לדעת, אם נגיד יש לי מנוע קטן.

ואני שם לו סטרטר.

המנוע הותנע, ועכשיו (נניח) הסטרטר ממשיך להסתובב עם המנוע.

אפשרי אולי נגיד להפוך חוטים ושהוא בעצם יטען בטריה?

זה מנוע חשמלי אחרי הכל

עכשיו למי שאמר שסטרטר עובד אחרת

למה אתה מתכוון? מנוע חשמלי זה מנוע חשמלי....

אבל מצד שני יש לדוגמא את נושא הרמקול והמיקרופון

אני ידלה לך משהו מדהים עכשיו...

מאוד שימושי ומאוד פרקטי שצריך

אפשר לחבר אוזניות לחריץ של המיקרופון ולדבר דרך האוזניות (תנסו בבית)

אבל מצד שני, אי אפשר לשמוע דרך המיקרופון

יעני המיקרופון מותאם לקליטת קול ולכן לא ניתן לשמוע דרכו

האם זה המצב בסטרטר?

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם
אפשר לחבר אוזניות לחריץ של המיקרופון ולדבר דרך האוזניות (תנסו בבית)

אבל מצד שני, אי אפשר לשמוע דרך המיקרופון

יעני המיקרופון מותאם לקליטת קול ולכן לא ניתן לשמוע דרכו?

יש מיקרופונים שיכולים לשדר, יש לי גיטרה אקוסטית עם הגברה פנימית- כלומר יש מיקרופון קטן בתוכה.

פעם חיברתי בטעות את הגיטרה למערכת ביתית אל החיבור של האוזניות במקום לזה של המיקרופון ,ושמעתי גלגל"צ מתוך הגיטרה...

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

תודה על התגובות,

אף אחד לא ענה לי בנתיים בדיוק על מה ששאלתי

אבל אני ינסה את זה ולפי החישובים שלי זה אמור לעבוד

עכשיו רק נשאר למצוא מנוע חזק

יש לי מנוע אחד שהוא כנראה של 220V

אז ככה שזה לא ממש מתאים.

אני מחפש אחד חזק של סביבות ה 12 ומטה

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

לפופים של מתנע שונים מלפופי אלטרנטור.

במתנע (מנוע חשמלי) העוגן המסתובב הנו בעל לפופי חוטים עבים בעוד שבאלטרנטור ה"עוגן" המסתובב במרכז, שהנו בעצם רוטור הנו בעל לפופי חוטים דקים מאוד ותצרוכת זרם נמוכה של כ 3-5 אמפר.

באלטרנטור מושרה המתח והזרם חילופין בלפופים הקבועים שמסביב לרוטור (הנקראים סטטור) והנם בדרך כלל בשלוש קבוצות (3 פזות). אל קצוות לפופי הסטטור מחובר גשר מיישרים (דיודות) אלקטרוני לצורכי יישור המתח והזרם.

לא תוכל לקחת מתנע רגיל שיניע מנוע ואח"כ שהמנוע חסובבו מבלי לגרום לו הרס מכני בגלל המהירות הגבוהה וגם מתנע אינו יכול לייצר זרם כאמור.

ניתן לבנות במיוחד מתנע/אלטרנטור עם כמה סוגי לפופים משולבים, מע' יישור זרם ומע' מכנית להעברת סבוב המנוע עם הגנה מכנית וכו' אך כרגע זה לא בבצוע ממשי ונפוץ ברכב.

יש נסיונות לבנות מין דבר כזה שיתבסס על גלגל גדול היקף בגלגל התנופה של המנוע שישמש הן כמתנע והן כאלטרנטור למתח גבוה יותר של 42 ו12 וולט לפי צרכים משתנים.

אך זה טרם מעשי.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם
לפופים של מתנע שונים מלפופי אלטרנטור.

במתנע (מנוע חשמלי) העוגן המסתובב הנו בעל לפופי חוטים עבים בעוד שבאלטרנטור ה"עוגן" המסתובב במרכז, שהנו בעצם רוטור הנו בעל לפופי חוטים דקים מאוד ותצרוכת זרם נמוכה של כ 3-5 אמפר.

באלטרנטור מושרה המתח והזרם חילופין בלפופים הקבועים שמסביב לרוטור (הנקראים סטטור) והנם בדרך כלל בשלוש קבוצות (3 פזות). אל קצוות לפופי הסטטור מחובר גשר מיישרים (דיודות) אלקטרוני לצורכי יישור המתח והזרם.

לא תוכל לקחת מתנע רגיל שיניע מנוע ואח"כ שהמנוע חסובבו מבלי לגרום לו הרס מכני בגלל המהירות הגבוהה וגם מתנע אינו יכול לייצר זרם כאמור.

ניתן לבנות במיוחד מתנע/אלטרנטור עם כמה סוגי לפופים משולבים, מע' יישור זרם ומע' מכנית להעברת סבוב המנוע עם הגנה מכנית וכו' אך כרגע זה לא בבצוע ממשי ונפוץ ברכב.

יש נסיונות לבנות מין דבר כזה שיתבסס על גלגל גדול היקף בגלגל התנופה של המנוע שישמש הן כמתנע והן כאלטרנטור למתח גבוה יותר של 42 ו12 וולט לפי צרכים משתנים.

אך זה טרם מעשי.

בברכה - רפי לין :-)

תודה...

תשובה מספקת כמעט לגמרי

אבל אני אשאל ככה

אלטרנטור מספיק חזק כדי להתניע מנוע קטן?

כי אם כן, הוא גם מתניע וגם מייצר זרם...

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

אני אחדד למקרה שלא הבנת...

 

באלטרנטור יש אלקטרוניקה שונה מאשר בסטרטר ולכן לא ניתן להשתמש בו כלל כמנוע.

בכדי להפוך אלטרנטור למנוע צריך לשנות את המעגלים החשמליים + לדאוג להספקה מהסוג המתאים (לך יש רק זרם ישר ברכב והאלטרנטור בנוי פיזית לזרם חילופין) ואז תקבל מנוע חלש מאוד שלא מתאים להפעלת מנוע.

פורסם

הבנתי אותכם

תודה

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

×
×
  • תוכן חדש...