Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8408 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קפיץ השסתום מוודא את סגירת השסתום כאשר הנדנד לא פותח אותו. כלומר הוא מהדק אותו.

 

כיום הקפיץ הוא בעצם כמה קפיצים בעלי אורך וקוטר שונה, והם מורכבים אחד בתוך השני. הם גם מלופפים בכיוונים מנוגדים זה לזה. גם אורף הליפוף שונה מקפיץ לקפיץ כך שהאורך הפעיל של הקפיץ קטן. הסידור הזה בא למנוע "הקפצה-הרמונית".

 

עכשיו השאלה שלי היא מה זה "הקפצה-הרמונית"?

אני מניח שזה מושג בפיזיקה או מכאניקה אבל לצערי לא למדתי לא את זה ולא את זה...

 

אשמח להסבר!

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

תנועה הרמונית זה מושג מתחום הפיסיקה.

אני לא זוכר את ההגדרה המדויקת שלה, אבל הדוגמה הרלוונטית לענייננו היא של קפיץ -

קח משקולת, שים על קפיץ אנכי, ותמתח מעט את הקפיץ. הקפיץ יעלה וירד, בתנועה שתיאורטית היא אינסופית. מעשית יש אובדן אנרגיה אז היא דועכת בהדרגה.

 

בקיצור - נראה שאוסף הקפיצים הסוגרים את השסתום נועדו למנוע תנועת "הלוך חזור" של הקפיץ.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

תודה רבה!

אני מתחיל להתחרט על זה שלא לקחתי מגמת פיזיקה..!

 

 

אז איך בדיוק 3 קפיצים זה בתוך זה עם ליפופים שונים מבטלים את התופעה? פשוט קפיץ נוקשה יותר?

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

הקפצה הרמונית זה כמו תדר תהודה (אם אתה יודע מה זה).

ובפירוט, אם תשים משקולת על קפיץ ותנדנד אותה אז הקפיץ ינוע מעלה ומטה

כמה פעמים עד שייעצר.ככל שהקפיץ יותר קשיח, כך התדר יהיה יותר גבוה

או משך הזמן של מחזור פעולה יחיד שלו, יהיה יותר קצר.

 

תדר התנועה הזו הוא תדר התהודה של הקפיץ.

כעת, אם תנדנד את המשקולת כך שהקפיץ ינוע מעלה ומטה כמו קודם

אבל כל פעם שהקפיף מחזיר את המשקולת למעלה, תתן לה מכה קטנה מטה.

אז, הקפיץ ימשיך להתנדנד ללא הפסק (כל עוד אתה נותן את המכה).

מה שנוצר הוא שאתה נותן מכות קצובות באותו תדר תהודה של הקפיץ.

 

אם תתן את המכות בעוצמה יותר חזקה אבל באותו התדר אז תווצר תנועה יותר גדולה של הקפיץ לכל כוון.(אם קודם הוא התכווץ ס"מ אחד ממצב המנוחה שלו,

אז עכשיו הוא יתכווץ 2 ס"מ ממצב המנוחה ואותו כנ"ל לגבי המתיחה)

ובכל מכה התנועה שלו תגדל למרות שהמכה נשארת באותה עוצמה.

אני לא זוכר אבל ישנו איזה שם לאפקט הזה.

 

עכשיו נחזור לשסתום.

גל הזיזים נותן לשסתום מכה בכל מחזור.

אם המכות הם בתדר התהודה של הקפיץ (ז"א סל"ד מסוים) אז יווצר אפקט דומה למה שתיארתי.

זה יגרום לשסתום להפתח יותר ממה שגל הזיזים רוצה.

ולכן שמים כמה קפיצים בקשיחות שונה כך שתדר התהודה שלהם שונה וכך נמנעת התופעה.

אני מקווה שהבנת ואולי עכשיו תסכים לעשות לי ג'סטה בחזרה.

אתה יודע מה. :wink:

פוקוס 2002 2.0 אוט'

פורסם
הקפצה הרמונית זה כמו תדר תהודה (אם אתה יודע מה זה).

ובפירוט, אם תשים משקולת על קפיץ ותנדנד אותה אז הקפיץ ינוע מעלה ומטה

כמה פעמים עד שייעצר.ככל שהקפיץ יותר קשיח, כך התדר יהיה יותר גבוה

או משך הזמן של מחזור פעולה יחיד שלו, יהיה יותר קצר.

 

תדר התנועה הזו הוא תדר התהודה של הקפיץ.

כעת, אם תנדנד את המשקולת כך שהקפיץ ינוע מעלה ומטה כמו קודם

אבל כל פעם שהקפיף מחזיר את המשקולת למעלה, תתן לה מכה קטנה מטה.

אז, הקפיץ ימשיך להתנדנד ללא הפסק (כל עוד אתה נותן את המכה).

מה שנוצר הוא שאתה נותן מכות קצובות באותו תדר תהודה של הקפיץ.

 

אם תתן את המכות בעוצמה יותר חזקה אבל באותו התדר אז תווצר תנועה יותר גדולה של הקפיץ לכל כוון.(אם קודם הוא התכווץ ס"מ אחד ממצב המנוחה שלו,

אז עכשיו הוא יתכווץ 2 ס"מ ממצב המנוחה ואותו כנ"ל לגבי המתיחה)

ובכל מכה התנועה שלו תגדל למרות שהמכה נשארת באותה עוצמה.

אני לא זוכר אבל ישנו איזה שם לאפקט הזה.

 

עכשיו נחזור לשסתום.

גל הזיזים נותן לשסתום מכה בכל מחזור.

אם המכות הם בתדר התהודה של הקפיץ (ז"א סל"ד מסוים) אז יווצר אפקט דומה למה שתיארתי.

זה יגרום לשסתום להפתח יותר ממה שגל הזיזים רוצה.

ולכן שמים כמה קפיצים בקשיחות שונה כך שתדר התהודה שלהם שונה וכך נמנעת התופעה.

אני מקווה שהבנת ואולי עכשיו תסכים לעשות לי ג'סטה בחזרה.

אתה יודע מה. :wink:

 

אני יודע טוב מאד מה..!

 

צור קשר באיי סי קיו..

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

×
×
  • תוכן חדש...