Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7413 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבי - אתה פרטת פתרונות שנועדו לסיע לאנשים עם מוגבלויות לנהוג ברכב. קשישים למשל, זקוקים לעזרה מפני שהם לא כשירים כיום כפי שהיו כשירים בעבר. האם נשיות היא סוג של מגבלה?

לא דיברתי על מוגבלויות, אלא על שונויות.

גבוה ונמוך אינם מוגבלים, הם שונים וצרכיהם שונים.

גם גברים ונשים, שונים זה מזה בכמה דברים. יש להתחשב בכך בנושאים השונים המרכיבים את חיי היום יום.

נושא הרכב הוא רק אחד מהם, ויש עוד רבים.

 

אינני יודע מי מחברי הפורום זוכר שהיו אופניים מיוחדים לנשים "בלי רמה".

כלאמר, ללא החלק המחבר את הכידון לכסא, אלא השטח היה פתוח בכדי שנשים תוכלנה לרכב

על האופניים עם החצאית/שמלה.

 

האם זו מוגבלות? לא ולא. זו דוגמא להתחשבות באחר, בשונה.

 

אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם

אינני יודע מי מחברי הפורום זוכר שהיו אופניים מיוחדים לנשים "בלי רמה".

כלאמר, ללא החלק המחבר את הכידון לכסא, אלא השטח היה פתוח בכדי שנשים תוכלנה לרכב

על האופניים עם החצאית/שמלה.

 

אבי.

ועד היום לא הבנתי למה החליטו שזה מפריע, הרי זה המקום שהיה מלכתחילה מיועד לבנות, איך היה ניתן להרכיב אותנו ללא הרמה??? (במלעייל)

אירית

פורסם
לא דיברתי על מוגבלויות, אלא על שונויות.

גבוה ונמוך אינם מוגבלים, הם שונים וצרכיהם שונים.

גם גברים ונשים, שונים זה מזה בכמה דברים. יש להתחשב בכך בנושאים השונים המרכיבים את חיי היום יום.

נושא הרכב הוא רק אחד מהם, ויש עוד רבים.

 

אינני יודע מי מחברי הפורום זוכר שהיו אופניים מיוחדים לנשים "בלי רמה".

כלאמר, ללא החלק המחבר את הכידון לכסא, אלא השטח היה פתוח בכדי שנשים תוכלנה לרכב

על האופניים עם החצאית/שמלה.

 

האם זו מוגבלות? לא ולא. זו דוגמא להתחשבות באחר, בשונה.

אוקי. האם נשים שונות מגברים באופן שמגביל אותן מלפתוח מכסי מנוע?

אופניים לנשים - בגלל שמלות. גג גבוה ברכב - בגלל גובה. מכסה מנוע אטום - בגלל נשים?

 

אבי אני לא באמת חושב שאתה רואה בנשיות סוג של מגבלה או 'שונות'. לדעתך אין פה חוסר רגישות וזה מקובל עלי. לדעתי יש.

מחפש סאבפריים קדמי למיני (שנת 76 ומעלה, בורג אחד בכל צד).

פורסם
גברים ונשים, שונים זה מזה בכמה דברים. יש להתחשב בכך בנושאים השונים המרכיבים את חיי היום יום.
האם אתה יכול להעלות בדעתך מאפיין מסויים במכוניות דהיום שאינו מתחשב בצרכי האישה? שניתן היה לתכננו טוב יותר כך שיענה לצרכים הללו?

ואני גם מניח שתסכים איתי, אם נחזור לדוגמה של הוולוו YCC, שביטול האפשרות להרים את מכסה המנוע איננה התחשבות בצורך כלשהו. המוזר מכל הוא שאת המכונית הזו תכננו נשים. אם חבורת גברים היתה מתכננת מכונית כזו, אני מניח שהיתה קמה זעקה... מה השלב הבא? חיישני חניה שצועקים "זהו, די, עכשיו תכניסי לפארק, 40 ס"מ מהמדרכה זה מספיק טוב"?

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

אוקי. האם נשים שונות מגברים באופן שמגביל אותן מלפתוח מכסי מנוע?

אופניים לנשים - בגלל שמלות. גג גבוה ברכב - בגלל גובה. מכסה מנוע אטום - בגלל נשים?

 

אבי אני לא באמת חושב שאתה רואה בנשיות סוג של מגבלה או 'שונות'. לדעתך אין פה חוסר רגישות וזה מקובל עלי. לדעתי יש.

 

היי

 

בתשובותי התייחסתי והגבתי לדברים שאני כתבתי.

לא התייחסתי לשטות השוביניסטית של מכסה המנוע בוולוו.

נקודה זו טפשית, מעליבה ומטומטמת לדעתי.

 

אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם

אני לא מעלה על הדעת שהייתי רוכשת רכב שמכסה המנוע שלו לא נפתח, בכל אופן "העיצוב" המיוחד הזה מיותר לחלוטין, הרי מי שלא יודע לטפל במנוע באופן בסיסי לא צריך מנגנון שלא פותח את המכסה, הוא/היא לא יפתחו את המכסה בכלל.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

אני לא ממש מבינה למה אתם טוחנים נושא שהוא לדעתי זניח עד כדי טימטום, ואני מתנצלת מראש אין בכוונתי לזלזל פה באף אחד מכם הגברים שמביעים פה סימפטיה מוגזמת לצד הנשי.

 

קמה קבוצה ולא משנה מאיזה מין והחליטו כגימיק מסחרי בלבד ולא מתוך איזה אקט הומניטרית כלפי מעמד שזכויותיו נירמסות לאורך שנים להמציא מכונית שתענה על צרכים מיוחדים.

 

מי שתרצה תקנה מכונית כזאת בין אם מכסה המנוע נפתח או לא, בין אם מי שיפתח אותו יהייה מכונאי או מכונאית מוסמכת, אני לא רואה בזה שום דבר משפיל ובטח ובטח לא נפגעת מזה, מסתכלת על זה כמו על כל דבר שמופיע ואחרי זמן נמוג, לצאת לרחובות ולהביע מחאה בגין דבר כזה??? מה אין דברים יותר חשובים למחות עליהם?

 

החליטו לעשות הפרדה בין שירותי גברים לנשים למה זה לא מקומם? אני למשל! אם אני צריכה לא מעניין אותי שיש הפרדה ומה שפנוי לשם אני נכנסת.

 

בברלין יש בנק של נשים למען נשים, הרעיון היה שנשים חושבות אחרת פיננסית ולכן צריכה אישה לעמוד מול אשה בעיסקאות פיננסיות BIG DEAL, אם אחליט להצטרף לבנק כזה זה יהייה זה אך ורק בגלל השירות בלי קשר למין נותן השירות.

 

במטוסי קרב יש מתקן מיוחד להטלת מימו של הטייס במשימות ארוכות טווח והוא מותאם לגברים אז מה להתחיל עכשיו למחות על כך? הרי יש נשים טייסות קרב וסוף סוף גם אצלנו.

 

בבדיקות שתן נותנים לנו, הנשים את המבחנה הדקיקה הזאת ומצפים שנסתדר אתה , ומי נותן אותה? SURPRISE SURPRISE אחות מוסמכת לא אחמוס.

 

עזבו, גימיק מסחרי ופתאום כל הגברים הפכו להיות פמיניסטים.

 

טל! הכתבה מעניינת ומהנה, כן תרבנה, המכונית יפה, יצרן וולבו הוא שבדי, מדינה עם תובנה סוציאליסטית מפותחת מאד, דווקא שם מעמד האשה הוא מאד מוגן, לא ממש הייתי נותנת לגימיק מסחרי לערער את מצב רוחך.

 

שבת נפלאה

 

אירית

 

נ.ב.

לי! משובב לב לראותך מגיבה יותר ויותר אצלנו

פורסם

הי, אני פה רק עכשיו הבחנתי בשירשור....

אז ככה, נשים מעצם היותם נשים, לא צריכות שינוי פיזי ברכב או רכב עבור צרכים מיוחדים (למעט אם יקום יצרן הרכב המפותח, שימציא אסלה במקום המושב הנשי וימנע את הצורך להכיר את כל בתי השימוש מפה ועד אילת....) נשים וגברים שלמדו נהיגה נכונה ומתקדמת יהיו תמיד טובים יותר מאלה שהסתפקו בשיעורים הרגילים....טל, וותקי הפורום זוכרים עדיין את "נסיכת הביצה" סיגל בן דוד (אני מקוה שזכרוני לא בוגד בי שוב) שהיתה מתחרה במרוצי אשקלון והשאירה אחריה לא מעט נהגים מופתעים...ומדוללי טוסטסטרטון....

בעולם הנאור, אישה מאחורי ההגה אינה בגדר אטרקציה, גם עם מדובר בהגה מומו, דוושות מחוררות וצמיגי סליקס....בעוונותי פגשתי במספר בנות מדנמרק, שיכולות לעשות בית ספר, לכל אותם הנהגים בארץ שחושבים שהם יודעים לנהוג...שניסיתי לברר כיצד היצליחו להשיג את השליטה המוחלטת בחלקת הרכב לאן שרצו, ההסבר שלהן היה פשוט ....הן לא מכירות משהו אחר....כשהכבישים שלהן מכוסים בקרח רוב השנה ואין ברירה אחרת אלה ללמוד לנהוג במצבי ניהוג קיצוניים, והחלקה מבוקרת היא חלק נכבד מחיי היום יום שלהן...

כשהיכרתי את אישתי, היתה ברשותי מינימיונור מדהימה, והייתי כמה חודשים בארץ אחרי שחזרתי מתחרות בחו"ל....האדרנלין עדיין פימפם בעצמותי וחברתי (אז) היתה בטרואומה לאחר שניכנסה ברכב מאחור עם הרכב של אביה וסירבה לנהוג...סיבוב קצר באחד הכבישים בסביבת י-ם והדרכה נכונה החזירו לה את הביטחון ויכולת הנהיגה... ומי שלא ראה נהיגה מדויקת, מחושבת ונכונה, לא ראה נהיגה כזו מימיו...עד היום הנזקים שנגרמים לרכב שלנו, הם תמיד באשמתי ובגלל עודף ביטחון, או זילזול, שאישתי מעולם לא לוקה בו...

השוני היחידי בין נשים לגברים הוא בתפיסת המציאות ודרך ההיתמודדות. (נשים מנוגה גברים ממאדים)

כישורי הנהיגה של כולם, הן פנוקציה של מה שלמדו הפנימו ומצליחים להוציא אל הפועל... מינוס הליקוים הנפשיים (פחד, חרדה, עודף ביטחון, הצורך להרשים או להוכיח, אמונה תפלה) ליקוים פיזיים (ראיה, שמיעה, עייפות, כאבים,) לקויי הרכב (מוגבלות ראיה בגלל שמשות מלוכלכות, תאורה לא תקינה וכו,)....חידוד כישורי הנהיגה ע"י מדריך מוסמך, התאמה מלאה של הרכב לנהג (כיסא, מראות, מרחק לדוושות) התאמת הרכב לנסיעה בטוחה (לחץ אויר תקין, נקיון שמשות ופנסים) והכי חשוב תרבות נהיגה אדיבות וסבלנות...יעשו את כולם לנהגים טובים יותר ללא קשר למין צבע או.......סעו בזהירות-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

בבדיקות שתן נותנים לנו, הנשים את המבחנה הדקיקה הזאת ומצפים שנסתדר אתה ,

מבחנה?? יש כלי רחב ונוח - גם לנשים וגם לגברים. לא נעים להגיד, אבל כנראה היית חלק מסרט..... פיספוסים.

:wink:

 

 

ולענין שוויון המינים, באותה שנה של ה La Femme היה דגם נוסף של קרייסלר שנקרא Texan, מתוך כוונה לפנות למאצ'ו הגברי. לשני הדגמים היתה הצלחה מסחרית זניחה, ולכן ירדו מהרעיון.

 

נמרוד

-la-femme-sm.jpg

-texan-sm.jpg

פורסם
האם זה כולל את היכולת להביט במראת האיפור וגם בכביש במקביל? מצטער, אבל להתאפר בזמן נהיגה זה מסוכן בדיוק כמו להסיט את המבט כדי להסתכל על התחנות של הרדיו, למשל.

השאלה כאן היא קצת פילוסופית: האם נשים - בעידן בו הן דורשות (בצדק מוחלט) שוויוניות, וטוענות לשווין יכולת - בכלל צריכות מאפיינים מיוחדים ברכב? זה לא קצת מעליב? לו הייתי אישה הייתי נפגע מכך שמתכננים מכונית עבורי בה אין באפשרותי לפתוח את מכסה המנוע כדי לבדוק שמן או להוסיף מים לווישרים, כמו שעשה צוות הנשים במכונית ההיא של וולוו.

 

טל

זאת אגב טעות שיווקית שעשו בארץ עם שיווק הקולט החדשה דאז. הוציאו פרסומים רבים המייחסים את המכונית למכונית הבאה שלך (בלשון נקבה), המכונית שתענה על הצרכים שלך (בלשון נקבה) וכו'. התדמית המיידית של המכונית, מעבר לאלו שהתעלמו מהפרסום ורכשו אותה בשל היותה..מי יודע מה, הייתה chicks car. מה שפגע משמעותית במכירותיה, דבר שהוביל לשינוי הקמפיין וחזרה לנוסחת המכירה הרגילה סטייל הלאנסר "מכונית שתרגש אותך בכל פעם מחדש", בלשון זכר...

 

ומנושא לנושא באותו נושא... מאמר קצר בנושא פרסום ונשים:

 

נשים בפרסומות רכב - הסקס מוכר?

 

article_345_a_pic8.jpg

 

article_345_a_pic13.jpg

 

עוד תמונות, בכתבה...

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם
אני לא ממש מבינה למה אתם טוחנים נושא שהוא לדעתי זניח עד כדי טימטום, ואני מתנצלת מראש אין בכוונתי לזלזל פה באף אחד מכם הגברים שמביעים פה סימפטיה מוגזמת לצד הנשי.
שום סימפטיה. למעשה, אני משתדל להרביץ לנשים שלי לפחות פעם ביום. :screwy:

אני רחוק מלהיות פמיניסט. בהתאם לדוגמא שנתת - לדעתי נשים לא צריכות להטיס מטוסי קרב מלכתחילה ולו רק בגלל הנזק, בחוסן החברתי, שיגרם בעקבות נפילתן בשבי בשעת מלחמה. המתקן הנ"ל הוא כנראה הדבר האחרון שמונע מהן לטוס. כל מה שאמרתי הוא שבהצגת רכב למען נשים שכביכול תוכנן בידי נשים, שבו לא ניתן לפתוח את מכסה המנוע, יש חוסר רגישות. שבדים או לא שבדים.

קמה קבוצה ולא משנה מאיזה מין והחליטו כגימיק מסחרי בלבד ולא מתוך איזה אקט הומניטרית כלפי מעמד שזכויותיו נירמסות לאורך שנים להמציא מכונית שתענה על צרכים מיוחדים.
לא רק גימיק מסחרי. מה לעשות, מכוניות קונספט הן מכוניות שמגדירות מה יקרה בעתיד. אם בונים מכונית שמיועדת לנשים, שיבנו גם מכונית שמיועדת לגברים. ואם בונים מכונית לגברים, אני די בטוח שלא יחליטו שבמכונית הזאת "אפשר לתקן הכל בעצמך בלי עזרה ממכונאי/ת!", כי אף אחד לא יקח סיכון מסחרי כזה (גם אם מדובר בקונספט). לנשים יש מספיק מאפיינים כקבוצה, אפשר לתכנן מכונית לנשים בלי להוציא אותן טיפשות.

מחפש סאבפריים קדמי למיני (שנת 76 ומעלה, בורג אחד בכל צד).

פורסם
שום סימפטיה. למעשה, אני משתדל להרביץ לנשים שלי לפחות פעם ביום. :screwy:אני בהחלט מבינה, להחזיק יותר מאחת בטח מוציא אותך מדעתך.

אני רחוק מלהיות פמיניסט. בהתאם לדוגמא שנתת - לדעתי נשים לא צריכות להטיס מטוסי קרב מלכתחילה ולו רק בגלל הנזק, בחוסן החברתי, שיגרם בעקבות נפילתן בשבי בשעת מלחמה. המתקן הנ"ל הוא כנראה הדבר האחרון שמונע מהן לטוס. כל מה שאמרתי הוא שבהצגת רכב למען נשים שכביכול תוכנן בידי נשים, שבו לא ניתן לפתוח את מכסה המנוע, יש חוסר רגישות. שבדים או לא שבדים.

.

הרי לא נכנס לסוגייא הנושנה מי נחשב המין החלש, לפי דבריך כדאי להחזיק אותנו בוויטרינות (לא כמו ברחוב החלונות האדומים), כי לא רק כטייסות קרב, אלא גם כלוחמות קו ראשון, או כתיירות תמימות ביעדים שונים, אנחנו פוטנציאל לחטיפה וכל מה שיוצא או נכנס בזה, והבעיה הכאובה יותר התעללויות הקשות שעוברות נשים בכל העולם והפלא ופלא מצליחות לשרוד ואף לחזור למסלול תקין ולתרום לחברה, אני כאשה מרגישה כלפיי חייל שנופל בשבי בדיוק כמו שאתה מרגיש כאשר מדובר באשה.

השאר אם תרצה בה"פ.

אירית

×
×
  • תוכן חדש...