Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשה זאת בעצמך - עזרה בתיקון מקרר אמקור שמטפטף מים אל תוך תא המקרר


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 5903 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו מתעסק קצת עם מכשירי חשמל בייתים ולא רק במכונאות רכב? :lol:

 

 

יש לי בבית מקרר אמקור גרנד סילבר ליין שתי דלתות (קופה) No Frost ותיק ואמין. לדעתי הוא כאן כבר משהו כמו 10 שנים ועושה עבודתו נאמנה.

לאחרונה החלה אצלו תופעה מציקה - טפטוף רציני של מים מהחלק העליון של תא המקרר שפשוט מציף את כל התא ומצטבר מתחת למגירות של הירקות. בהתחלה זה היה נסבל, לפני שבועיים זה כבר התחיל להיות ממש שיטפון שנזל החוצה מהמקרר.

 

בקצרה - הפשרתי את המקרר, ניקיתי את צינור הניקוז שמוביל מתא ההקפאה לקערית שמאחורי המקרר והחלפתי ליתר ביטחון גם את רכיב הטיימר שאחראי להפעיל את ההפשרה של הקרח (או לפחות זה מה שאני חושב שהוא עושה). אין הצטברות של קרח בתחתית המקפיא ויש מעט מים בקערית שמאחורי המקרר.

ועדיין, נשאר עדיין טפטוף קטן של מים מהתקרה של המקרר אל תוך תא הקירור. משהו בסדר גודל של טיפה או שניים בשעה. המים נוטפים בעיקר באזור של המנורה והפתחים מהם נכנס הקור לתא המקרר.

 

מאיפה זה יכול להגיע? מה עוד אפשר לעשות?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב מה שקורה הוא שפתח הניקוז שבפריזר נסתם בקרח/לכלוך.

צריך להתחיל מזה שתפתח את הכיסוי בפריזר, בחלק האחורי יש את תעלת הניקוז. בדוק אם יש שם קרח (יכול להיות שההפשרה לא הספיקה) או שהוא סתום. נסה לשפוך מים ולראות אם הם מגיעים למגש למטה.

 

באיזור זה אתה תראה גם גוף חימום שאחראי להפשיר את האיזור בכדי לאפשר את ניקוז המים. מה שאחראי על פעולתו הוא מפסק תרמי (יוניט כזה) שיושב על צינור גז או צלע קירור באיזור. מעבר לזה לרוב המערכת מתוכננת כך שכשהטיימר מפסיק את המדחס הוא גם מפעיל את גוף החימום.

 

בקיצור יש לבדוק האם גוף החימום פועל. אם לא יש לבדוק אם מגיע לו חשמל (כי הם נשרפים מידיי פעם).

 

לעיתים גם החלפת טיימר לטיימר לא תואם מבחינת הזמנים גורמת לזה. אם אצלך הוא המקורי אז לא תיתכן בעיה כזו.

לבסוף כדאי לבדוק שלא חסר גז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לנו את אותו מקרר ואותם סימפטומים.

 

זה נפתר ע"י פרוצדורה תקופתית, שכללה פירוק של רצפת הפריזר והפשרה

של בלוק הקרח שהצטבר מתחתיה באמצעות פן או מפזר חום (10-30 דקות).

 

לא בטוח שאצלך יש את אותה בעיה, אבל שווה לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתח הניקוז בפריזר אכן היה סתום, לא רק בקרח אלא גם בסתם ג'יפה שהצטברה שם עם השנים. לכן הפשרתי את המקרר במשך 24 שעות, הפשרתי את כל הקרח שהיה במקפיא וניקיתי את הצינור.

 

לגבי ההפשרה - לקח לי שעה של התבוננות בסרטוט שמאחורי המקרר כדי להבין איך זה עובד, אבל אכן יש טיימר כזה שמפסיק אחת לפרק זמן מסוים את פעולת המדחס ומפעיל את הגוף חימום שדיברת עליו. אצלי הטיימר הזה משום מה לא עשה את ההפסקות האלו ולכן לדעתי הצטבר הקרח. החלפתי אותו באחד אחר תחליפי שקניתי ועכשיו המקרר כן עושה הפסקות להפשרה. הגוף חימום עובד, מתחמם ומפשיר את הקרח.

 

עכשיו אין קרח והניקוז אחורה עובד טוב, אבל עדיין יש מעט מים שמטפטפים מהתיקרה.

איך בודקים אם יש מספיק גז? יש חלונית בדיקה כמו במזגן של רכב או שצריך להביא חאפר בתשלום?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים:

  1. אם תרשום נתונים לגבי הזמנים יהיה יותר קל לנחש מה יכול להיות. יכול להיות שמה שצריך לקפוא עדיין לא קפא, יכול להיות שמה שצריך להפשיר לא הספיק להפשיר.
  2. אם אני מבין נכון פרקת וראית שהכל הפשיר וגם בדקת שגוף החימום פועל?
  3. יכול מאד להיות שהטיימר התחליפי שנראה חיצונית 1:1 הינו בעל זמני השהייה שונים הגורמים להפעלת המדחס לזמן ארוך מידיי ולזמן הפשרה קצר מידיי. זה קרה לנו לאחר שחאפר (שהביאו מבלי ידיעתי) החליף תרמוסטט. לקח לי זמן מה לדמיין שזו הבעיה. אני מציע שתבדוק זאת. אם יש לך את דף הנתונים שהגיע עם המקרר זה רשום שם, או שתחקור את הטיימר הישן, אם הוא ברשותך.
  4. לגבי בדיקת גז- חאפר בתשלום, אם כי זה גורם דיי נדיר לבעיה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אוקיי, אני אנסה להתמקם ליד המקרר כדי לבדוק כמה זמן לוקח כל מחזור פעולה שלו. לדעתי מדובר על הפשרה של משהו כמו 10-15 דקות בכל שעה, אבל אני די משער כאן.

2. כן. גם אתמול כשחיברתי את הכל בחזרה וגם היום בבוקר פירקתי את המדף התחתון של המקפיא ראיתי שאין קרח שהצטבר במשך העבודה. גוף החימום עובד, נגעתי בו והרגשתי את החום.

3. הטיימר החדש מגיע עם בורג שנראה כמו בורג כיוון של זמני העבודה. נראה לך שלאור העובדה שהמקרר עדיין נוזל כדאי להאריך את זמן ההפשרה או לקצר אותו?

4. אז נשאיר את זה לסוף.

5. תודה רבה!

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  1. התכוונתי לפני כמה זמן הפשרת, לכמה זמן (אמרת 24 שעות) וכמה זמן הוא עובד מאז. לגבי זמני העבודה שלו לא ניתן לדעת אם זה תקין או לא ללא רפרנס כלשהו.
  2. אם לא הצטבר קרח מאז אז זו לא הבעיה. כל מה שדיברתי בנושא אי עבודת גוף החימום או הזמנים שלא מתאימים זה גורם להיווצרות קרח וסתימת הניקוז. לרוב לוקח לזה לחזור על עצמו משהו כמו שבוע לאחר שמפשירים את הכל.
  3. אם לא עבר שבוע מאז הפשרת את המקרר אז כדאי שתחכה קצת. ישנם מקומות שאמורים להיות קפואים ועד שהם לא קופאים יש נזילות.
  4. עוד דבר, בדוק שחיבורי הניקוז שגם עוברים בחלק האחורי של תקרת המקרר תקינים ואין נזילת מים משם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הפשרתי בחמישי בערב, חיברתי חזרה בשישי אחר הצהריים אחרי שראיתי שהכל הפשיר. לגבי זמני העבודה - ביינתים ממה שראיתי המדחס עובד רצוף מ20:18 ועד לרגע זה. נראה לי שזה קצת יותר מדי... אולי אני אשחק מחר קצת עם הטיימר החדש ואנסה לקצר את זמן העבודה.

2. באסה. אני אבדוק שוב מחר בערב האם הצטבר קרח על המגש.

3. גם רעיון.

4. בדקתי, משם אין נזילה. הכל עובר בצנרת ומתנקז יפה לצלחת שמחוץ למקרר. אני רואה שם רטיבות.

5. יכול להיות שיש כניסה של אוויר לח לתוך המקרר שמתעבה על האזורים הקרים? זה משהו שיכול לגרום לטפטוף שנראה בעין?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי הרגע מהמקרר. הנבלה הפסיק לעבוד והתחיל להפשיר לפני כמה דקות.

 

אבל נראה לי שמצאתי משהו. יש קרח בתוך החור שתופס את הפלסטיק של המנורה והוא מפשיר לו לאיטו ומטפטף על השמנת הצימחית!

יש לו מזל שעכשיו אני צריך ללכת, אחרת שוב הייתי מפרק לו את הצורה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנצל"ש

מקרר שלאחר נקיונות הפסח התחיל להקפיא בתא הקירור, מה יכולה להיות הבעיה?

כל מחווני הקירור מכוונים על רמה בינונית, המקרר של אמנה בן 5 וחצי מעולם לא עשה בעיות.

יש למישהו רעיון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קצר: לפעמים ההמתנה משתלמת. אתמול והיום - הכל נראה יבש, הקרח שהיה בתוך החור של הפלסטיק נעלם.

 

אביב - תודה על העזרה!

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...