Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרשת קיפניס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7498 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבר'ה אולי מספיק. זה מתחיל לעבור כל גבול. הגעתם עד הנאצים.

 

מספיק!!!

כשמישהו ינסה לקשר בין דברים שאתה כתבת למעשים שנעשו בגרמניה בשנות ה- 30/40, תוכל להחליט בעצמך אם "מספיק!!!" או לא.

כאשר עושים את זה לי, הסבלנות והסובלנות שלי נגמרות, ואי-אפשר לגמור את זה עם "מספיק!!!" (אפילו לא עם עשרה סימני קריאה).

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מתוך היכרות עם שני הצדדים של הוויכוח (שניהם ג'ינג'ים במידה כזאת או אחרת) עדיין לא נאמרה המילה האחרונה לא של זה ולא של זה....לפני מאה שנה הכל היה יותר פשוט.....שני אקדחים עשר צעדים...ו....זהו.....ועוד אומרים שהתקדמנו.......אגב קובי וירון בארה"ב היו בשנות החמישים מעמידים רכב מול רכב במרחק סביר ונוסעים אחד מול השני המפסיד היה מי שבורח ראשון.....

וקצת ברצינות (קשה לי, אבל לצורך העניין אני משתדל) המחלוקת ברורה ונוקבת, יש משקעים וטענות לכל הצדדים, וכל עיסוק בנושא מעלה מתחים ולהט... אבל אסור לשכוח שהמטרה הסופית של כולנו היא לקדם את האינטרסים המשותפים....הטעויות והעוולות כבר נעשו, והם מבחינת חלב שנשפך... אסור להוסיף עליהם עכשיו דברים חדשים-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

ואני חשבתי שאראה כאן אהדה לכבוד האובטומוביל החדש .

 

חבל שלא ראיתי כאן ברכות לעמלים במלאכה של ערייכה ליקוט וכתיבת

החומר לאובטומוביל .

גם אני יכול להעיד על עצמי שאני קורא כל שורה בו וכמו תמיד

יישר כח לעמלים !

 

ממתין בציפיה לראותו !

 

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

פורסם
כשמישהו ינסה לקשר בין דברים שאתה כתבת למעשים שנעשו בגרמניה בשנות ה- 30/40, תוכל להחליט בעצמך אם "מספיק!!!" או לא.

כאשר עושים את זה לי, הסבלנות והסובלנות שלי נגמרות, ואי-אפשר לגמור את זה עם "מספיק!!!" (אפילו לא עם עשרה סימני קריאה).

 

קובי

אכן דבריך בסלע חקוקים - כשמישהו מנסה לקטלג אותי למקום מאד מסויים או לחילופין לשירשור מיוחד, .... ולמעשה מנסה למנוע את זכותי הטבעית להביע את עצמי - אזי ראשית סבלנותי פוקעת, ושנית, מוחי מתחיל להעלות קונוטציות מן העבר!!!!

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
מתוך היכרות עם שני הצדדים של הוויכוח (שניהם ג'ינג'ים במידה כזאת או אחרת) עדיין לא נאמרה המילה האחרונה לא של זה ולא של זה....לפני מאה שנה הכל היה יותר פשוט.....שני אקדחים עשר צעדים...ו....זהו.....ועוד אומרים שהתקדמנו.......אגב קובי וירון בארה"ב היו בשנות החמישים מעמידים רכב מול רכב במרחק סביר ונוסעים אחד מול השני המפסיד היה מי שבורח ראשון.....

וקצת ברצינות (קשה לי, אבל לצורך העניין אני משתדל) המחלוקת ברורה ונוקבת, יש משקעים וטענות לכל הצדדים, וכל עיסוק בנושא מעלה מתחים ולהט... אבל אסור לשכוח שהמטרה הסופית של כולנו היא לקדם את האינטרסים המשותפים....הטעויות והעוולות כבר נעשו, והם מבחינת חלב שנשפך... אסור להוסיף עליהם עכשיו דברים חדשים-רן

סליחה רן - אבל אני מוחה על עצם הנסיון להעמיד את ירון ואותי כ"שותפים שווים" בעניין הזה. זה היה נכון כל זמן שהיו בינינו חילוקי דעות עניניים. ברגע שירון העביר זאת להשמצות אישיות ורמיזות מכוערות על הקשרים היסטוריים לתקופות חשוכות - אין כאן יותר "דו-קרב ג'נטלמני". עבורי, הנושא בוודאי אינו בגדר הבדיחה - ראה את הודעתו האחרונה למעלה - עכשיו זו זכותו להעלות "קונוטציות מהעבר". הנושא מועבר על-ידי לטיפול משפטי ולא אעסוק בו כאן יותר.

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

לא כוונתי לפגוע ולא חלילה לעשות צחוק, שניכם אנשים בוגרים, שניכם בעלי אינטרס משותף, ושניכם רשומים בפנקס הידידים שלי, ובדיוק בגלל זה אני מנסה להפסיק את התלהטות היצרים, לפני ההידרדרות נוספת...בכל הסיפור הזה נאמרו יותר מדי דברים שלא היו צריכים להאמר... ולכן צריך להפסיק עכשיו גם אם ההרגשה שלכם שיש עדיין דברים שלא לובנו....מוכן להיות בורר אבל רק במקום נטרלי (י-ם) אירוח עלי-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
שלום לכולם,

 

בשעה טובה יצא ממכבש הדפוס גיליון נוסף של האבטומוביל, גיליון 61, הגיליון האחרון לשנת 2005, ובו, בין היתר, הרשימות הבאות:

 

חיפושית צהובה - אורן קיפניס נפגש עם בני המשפחה וחבריו הקרובים של של אבי דגן ז"ל, ומספר מעט על חברנו שנהרג בתאונת דרכים שעה שניסה להציל את החיפושית שלו מידיו של גנב רכב חסר לב.

סימקה וששון - קובי מילוא מביא את קיצור תולדות ה"סנונית", הסימקה של מסייה פיגוזי, ומוסיף כמה מילים על הסימקה הפרטית שלו.

פרויקט אסקורט - נמרוד ועמרי רחמימוב ממשיכים לשפץ את האסקורט שלהם, ומשיכים לחלוק חוויות ותובנות ממסע השיפוץ העממי של המכונית. והפעם - פחחות והכנה לצבע.

רכבת העמק - לרגל מלאת 100 שנים לנסיעת הבכורה של רכבת העמק, ולתערוכה באותו הנושא במוזיאון העיר חיפה, סוקר בני הספל את קורותיה של הרכבת הארץ ישראלית המפורסמת ביותר.

האלה באליזה - איך נראות שדרותיה הראשיות של פאריס כש-1,600 מכוניות DS נוסעות בהן בשיירה אחת ארוכה. איל פלד על החגיגה המוטורית לציון 50 שנה ל"מכונית האלה".

האוטובוס של רוזה פארקס - באוקטובר השנה, כשהיא בת 92, הלכה לעולמה רוזה פארקס, "האמא של המאבק לשיוויון זכויות השחורים בארצות הברית". במלאת 50 שנה ליום שבו סרבה רוזה פארקס לפנות את מקומה באוטובוס הציבורי לגבר לבן, מביא בני הספל את הסיפור המופלא של האשה וגם של האוטובוס ההיסטורי.

20 עובדות על 2 גלגלים - 120 שנה אחרי שהאדון דיימלר רשם פטנט על הכרכרה הנוסעת, בעיני רבים האופנוע הראשון, מביא ערן סורוקה 20 עובדות - מרכזיות ושוליות כאחד - מההיסטוריה הלא-רשמית של הדו-אופן.

 

ולתשומת לבכם:

* האבטומוביל נמסר רק אתמול לחברת העיטוף והשילוח, לכם יחלפו עוד כמה ימים עד שיגיע לתיבות הדואר של כל חברי מועדון החמש והמנויים העצמאיים.

* על מנת להיות מנוי הכי כדאי להירשם כחבר במועדון החמש. לחילופין אפשר לרכוש מנוי שנתי במחיר 180 שקלים ל-6 גיליונות (כולל מע"מ ודמי משלוח) בטלפון 02-6521222.

אני כבר אורב לדוור :D

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

פורסם

כחבר מועדון 20 שנה,משתתף בארועים כאלו ואחרים,וכותב מעת לעת בפורום אני לא יכול להשאר אדיש להלך רוח הקודר ולחוסר הפרגון שלעיתים קרובות מידיי ישנו כאן,במקום לכתוב על מכוניות נטו מתחבטים אחד בשני..............................................

 

 

לאייל פלד שתרומתו למועדון מתקבלת בברכה מעריך את תרומתךךךךךךךךךךך

עלה והצלחחחחחחחחח

 

מזל טוב על השקעתך איסוף החומר עריכה והוצאה לאור

עופר בן צבי

פורסם
כחבר מועדון 20 שנה,משתתף בארועים כאלו ואחרים,וכותב מעת לעת בפורום אני לא יכול להשאר אדיש להלך רוח הקודר ולחוסר הפרגון שלעיתים קרובות מידיי ישנו כאן,במקום לכתוב על מכוניות נטו מתחבטים אחד בשני..............................................

 

 

לאייל פלד שתרומתו למועדון מתקבלת בברכה מעריך את תרומתךךךךךךךךךךך

עלה והצלחחחחחחחחח

 

מזל טוב על השקעתך איסוף החומר עריכה והוצאה לאור

עופר שלא תבין לא נכון - ישנה הערכה מלאה על פועלו האדיר של אייל פלד בהכנת האבטומוביל.

 

העיתון התשבח לעין ערוך מאז אייל לקח על עצמו את המשימה והעיתון הינו אחד מהפרבילגיות בהיותנו חברי מועדון.

 

הוויכוח החל רק עקב המצב שנוצר - מצד אחד הוועד הודיע למר קיפניס שלא יפעל ויעשה מטעם המועדון דבר - ולפתע מר קיפניס הופך להיות כתב הבית של המועדון באבטומוביל.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

כל כוונתי בשרשור הזה הייתה לעורר קצת סקרנות לקראת הגיליון החדש של "האבטומוביל" שבני הספל ואנוכי עמלנו על עריכתו והוצאתו לאור לא מעט.

 

יחד עם זאת, מעצם טבעו ומהותו של פורום, ואפילו מהגדרתו האדריכלית מימי הערים הרומאיות, הוא בהחלט ראוי לשמש במה פומבית לכל עניין ולכל נושא. הכל, כל זמן שמקפידים על כבוד הדדי בין כל המשתתפים.

 

מבלי לנקוט ולהביע כרגע כל עמדה (ולא שאין לי) לגבי מערכת היחסים והמעמד הפורמלי של אורן קיפניס ומועדון החמש (עבר, הווה ועתיד), אני מבקש להזכיר לכולנו שהכתבה שאורן הכין בעבור "האבטומוביל" היא רשימה לזכרו של אבי (חיפושית צהובה) דגן ז"ל. הכתבה מתבססת על מפגש ושיחה עם הוריו, אחיו ואחותו וכמה מחבריו הקרובים של אבי. ולו רק מהטעם הראוי הזהי אני מרשה לעצמי (ורק בשם עצמי) לבקש שנכבד את זכרו של אבי, ונחדל, לפחות בשרשור הזה, מעיסוק במחלוקת הידועה. תודה.

 

וגם - עוד כמה ימים יגיע הגיליון לבתים ואז, שתהיה לכולם קריאה מהנה.

איל.

טריומף TR3A שנת 1958

וולוו P1800 "המלאך" 1965

ותמיד מחפש עוד רודסטארים/מכוניות ספורט אירופאיות

פורסם
מתוך היכרות עם שני הצדדים של הוויכוח (שניהם ג'ינג'ים במידה כזאת או אחרת) עדיין לא נאמרה המילה האחרונה לא של זה ולא של זה....לפני מאה שנה הכל היה יותר פשוט.....שני אקדחים עשר צעדים...ו....זהו.....ועוד אומרים שהתקדמנו.......אגב קובי וירון בארה"ב היו בשנות החמישים מעמידים רכב מול רכב במרחק סביר ונוסעים אחד מול השני המפסיד היה מי שבורח ראשון.....

וקצת ברצינות (קשה לי, אבל לצורך העניין אני משתדל) המחלוקת ברורה ונוקבת, יש משקעים וטענות לכל הצדדים, וכל עיסוק בנושא מעלה מתחים ולהט... אבל אסור לשכוח שהמטרה הסופית של כולנו היא לקדם את האינטרסים המשותפים....הטעויות והעוולות כבר נעשו, והם מבחינת חלב שנשפך... אסור להוסיף עליהם עכשיו דברים חדשים-רן

רן ידידי.

הרי אין שני לך כאיש פשרות,ואלה מאיתנו שמכירים אותך מקרוב, גם יעידו שאין לערער על כנות דבריך,

אולם משקעים יש גם יש,מאז בוטל הרעיון הזועתי אותו ניסה מר קיפניס להוציא לפועל, עברו כך נדמה לי כשנתים וחצי,אינני רוצה לפרט, למרות שלי ידועים הפרטים באופן יסודי,ככלל ,לו היו חלילה וחס מתבצעים הדברים, הפגיעה הקשה ביותר הייתה באספנים הגדולים,נניח כאלה להם מעל 5 כלים,ואני חייב גם להוסיף כלים אשר שחזורם עורך שנים רבות,ידידי אבי נוף ביקר אצלי לפני מספר שבועות לכן תגובתו מעט תמוהה בעיני אולם אודה כי יתכן ולא ירדתי לסוף דעתו,מאז ביטול ההצעות כאמור, לא פעם מגיעות לאזנינו שמועות מתוכן עולה כי מר קיפניס ממשיך להפיץ את משנתו,דומני שיש מספיק חברים במועדון אשר ישמחו לא לקרוא את הפנינים אותם מפרסם מר קיפניס חדשות לבקרים,הזמן הוא הרופא הטוב ביותר,והוא כך אני מאמין ירפא הכל ,אבל דומני כי בעת הזו יש להתחשב מעט גם באלה אשר כאמור אינם מעונינים, ואם רוצה מר קפניס בכל זאת להשתלב יטריח עצמו ויחדש את המנוי השנתי,אולי בדרך זו אפילו ירכוש אמון מחדש.

שיהיה לילה טוב לך ולכולם-זאב

zeev

פורסם

חזרתי מהקנטרי קלאב לפורום משמים

 

ופתאום הכל נעור לחיים...

קיפניס/נמרי שוב בכותרות

ממש נסיעה בכביש עתיר מהמורות

ורק חבל שבחורף כזה שחון

ממשיכים לריב במרץ- על נושא טחון

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם

היי זאב.

 

ממש לא ברור לי מה לא ברור לך בדברים שכתבתי.

 

באופן מפורש ומלכתחילה, לא נכנסתי לנושא חילוקי הדיעות בין הצדדים.

מה שכתבתי הוא דעתי על מי מחליט מה בעריכת העיתון, ועל כך שאין קשר בין הכותב, והנכתב בכתבות - לבין דיעות ומעשים אחרים שלו.

חבל לי שבכל פעם ששמו של אורן קיפניס עולה באיזה שהוא הקשר יש התלהמות של ירון פרץ כנגדו.

הדבר לא טוב ולא בריא. כתבת שהזמן הוא הרופא הטוב ביותר, ואני מקווה שיגיע היום בו תשוב האחדות והנעימות לשרור במועדון.

 

 

להלן תמצית דברי:

 

ירון,

 

 

עדיין, וללא קשר למעשיו אלו או אחרים של מר קיפניס, ניתן שיהיו בעיתון כתבות טובות על ידי כל מיני כותבים, כולל קיפניס, ואין זה מתפקידו של מישהו לבדוק את דיעות הכותב בנושאים שאינם קשורים לכתבה, ולבדוק מה דעת החברים עליו וכד'.

מדובר בכתבה בעיתון. אם הכתבה לא מעניינית, לא שקולה ומאוזנת, לוקה בתחביר וכד' זכותנו לבוא בטענות למו"ל ולעורך. אולם מעבר לליקויים כגון אלו - זכותו להפעיל את מי שהוא מוצא לנכון לכתיבת הכתבות המעולות והמעניינות, ולא אנו נחליט.

 

הרי אם כל דבר כזה היה מובא להחלטת הקוראים - העיתון לא היה יוצא לאור. . .

 

בברכה - אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם

יפה חרז לו מר לביא

ואף מסר חשוב עמו הביא

די לסובב את צרות האתמול

שוב ושוב ושוב כבלרינה במחול.

הרי שמו של קיפניס לעד ישאר

כמי שניסה לדפוק חבר

וגם שמו של פרץ לא ישכח

וההמשך על ידי המנהל נמחק

אך צריך לזכור שהשיירה עוברת

בדרך כזו או בדרך אחרת

ואת שהיה יש להשאיר בעבר

ולא לעסוק בזה שוב מחר

אחרת יקראו למועדון חמש

כי חברים יהיו בו - פחות משש.

 

 

נמרוד

פורסם
היי זאב.

 

ממש לא ברור לי מה לא ברור לך בדברים שכתבתי.

 

באופן מפורש ומלכתחילה, לא נכנסתי לנושא חילוקי הדיעות בין הצדדים.

מה שכתבתי הוא דעתי על מי מחליט מה בעריכת העיתון, ועל כך שאין קשר בין הכותב, והנכתב בכתבות - לבין דיעות ומעשים אחרים שלו.

חבל לי שבכל פעם ששמו של אורן קיפניס עולה באיזה שהוא הקשר יש התלהמות של ירון פרץ כנגדו.

הדבר לא טוב ולא בריא. כתבת שהזמן הוא הרופא הטוב ביותר, ואני מקווה שיגיע היום בו תשוב האחדות והנעימות לשרור במועדון.

מקוה בכנות שכך יהיה,אולם עד אז נזכור ,שאם הפורום הזה פתוח לכל, הרי האבטומוביל הוא בטאון מועדון החמש.האין זאת?נכון לא כל הכותבים הם חברים,ומוטב כך, אחרת הדו- ירחון היה מוגבל ולא כך הוא,לא אתחיל לפרט מחדש תקרא בבקשה שוב את תגובתי למכתבו של רן.וזכור גם בין חברים יתכנו חילוקי דעות ועדין ישארו חברים.לילה טוב-זאב.

zeev


×
×
  • תוכן חדש...