Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 24 דקות, NAPOLEON כתב:

וזה גם כביש קיים (443 הישן).

אך יחייב מחסום נוסף, או להפנים את המחסום מטה לכיוון בית חורון

 

הכיוון השני, מעטרות לגבעת זאב.

המחסום גם ככה פתוח ואפשר להסתובב חופשי דרך אגב, מי שנתקע בפקק שמאלה, שיעשה ככה את הפניה ויחסוך לעצמו רבע שעה.

 

לגבי הכביש הישן, גם ככה חסמו את הכניסה לגבעת זאב מאגן האיילות אז קשה להאמין שיפתחו את הכביש הזה, גם לא באמת צריך את זה כרגע, זה יחסוך נסיעה ליחסית מעט אנשים וצריך לסלול את הכביש הזה מחדש הכל שם בורות.

image.png

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

@פשטות - אני לא כל כך מכיר את ירושלים, אבל אתה צריך להביא בחשבון:

 

1. בבניית כבישים יש תקנים, ויש מה שנקרא ״מהירות תכן״, כלומר המהירות שבה נהג יוכל לשלוט ברכבו במידה הדרושה. ממהירות זו מפחיתים מעט כדי לקבוע את המהירות המותרת, כמרווח ביטחון. במהירות התכן (וכנגזר ממנה, המהירות המותרת) נלקחים בחשבון הרבה גורמים שאנו, הנהגים שאינם מהנדסי כבישים, לא מכירים. למשל שיפועי אורך ורוחב, רדיוסי סיבוב, הפרעות לשדה הראיה, מאפייני הריבוד, צמתים והשתלבויות, ועוד כהנה וכהנה.

 

2. יש שיקולים משפטיים. להבנתי כביש בגין הינו דרך עירונית. ככזו אין להתיר מהירות גבוהה מ-80 קמ״ש (תקנה 54(ה)(1)).

 

3. מדרכה ברוחב 12 מ׳? לא מכיר כזו בישראל. 12 מ׳ זה אורך של אוטובוס. הסתכלתי במפות גוגל ברחוב שציינת, המדרכה שם ברוחב 2 מ׳ וקורולות (דור קודם, הרי הצילומים ישנים) חונות שם עם מרווח יפה בין קצה הישבן לבין נתיב הנסיעה.

 

4. נתיבים צרים? אכן בעיה. הם אמורים לעמוד בדרישות מסויימות. אבל הרבה שכונות בישראל נבנו לפני הרבה עשורים, הדרישות היו פחותות והדרכים צרות. אז, כן, לעיתים עדיף לסמן 2 נתיבים שיאפשרו זרימת 2 טורי רכב פרטי, גם אם צריך לתת זכות קדימה לאוטובוס או משאית שנסקקים לרוחב לצורך פניה, מאשר לבטל לחלוטין את הנתיב השני.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 48 דקות, sperial כתב:

הפרעות לשדה הראיה

:rofl:

בא מהנדס, יושב, חושב, מתכנן, משקיע, לומד, עושה סיורים, מטייל, רואה בשטח, בודק שוב, עושה עוד בדיקה למספרים, מצלם, מחליט- ובונים. 

ואז באה העירייה ושותלת עץ שמסתיר את המשאית שעוברת באדום :lol: ובמקום קרוב מאד חח"י דופקת ארון חשמל שמסתיר את הרכבים שבאים במהירות גבוהה.

 

בתמונה- לא רואים את העץ שהסתיר לי משאית שעברה באדום, סימנתי איפה הוא היה, ולפחות מאז העירייה גם גזמה אותו. למדתי להתקדם עוד קצת קדימה כדי שיהיה לי שדה ראייה מיטבי כשאני פונה שם לכיוון הסופר או ההום סנטר למשל.

וכשיוצאים מהסופר, הארונות חשמל מסתירים את התנועה שמגיעה במהירות - המכוניות שרואים הן אלו שיש להן אדום (פנייה לחלוצי התעשייה), את הנתיב של אלו שממשיכים ישר, שהן אלו שצריך לתת להן זכות קדימה, לא ממש רואים. 

 

image.thumb.png.9ceab09deb64b53cbcb38bdf6cddc1e1.png

image.thumb.png.991ab4f7e71ff784324fa02ea52c04e0.png

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אחוזה ברעננה זו דוגמא מצוינת לגל ירוק מוצלח שממש מתכנן את הנהג למהירות החוקית (ולא למהירות המתאימה לתנאי הדרך, אבל זה כבר דיון אחר).

פורסם
בתאריך 25.12.2025 בשעה 13:14, sperial כתב:

@פשטות - אני לא כל כך מכיר את ירושלים, אבל אתה צריך להביא בחשבון:

 

1. בבניית כבישים יש תקנים, ויש מה שנקרא ״מהירות תכן״, כלומר המהירות שבה נהג יוכל לשלוט ברכבו במידה הדרושה. ממהירות זו מפחיתים מעט כדי לקבוע את המהירות המותרת, כמרווח ביטחון. במהירות התכן (וכנגזר ממנה, המהירות המותרת) נלקחים בחשבון הרבה גורמים שאנו, הנהגים שאינם מהנדסי כבישים, לא מכירים. למשל שיפועי אורך ורוחב, רדיוסי סיבוב, הפרעות לשדה הראיה, מאפייני הריבוד, צמתים והשתלבויות, ועוד כהנה וכהנה.

 

2. יש שיקולים משפטיים. להבנתי כביש בגין הינו דרך עירונית. ככזו אין להתיר מהירות גבוהה מ-80 קמ״ש (תקנה 54(ה)(1)).

 

3. מדרכה ברוחב 12 מ׳? לא מכיר כזו בישראל. 12 מ׳ זה אורך של אוטובוס. הסתכלתי במפות גוגל ברחוב שציינת, המדרכה שם ברוחב 2 מ׳ וקורולות (דור קודם, הרי הצילומים ישנים) חונות שם עם מרווח יפה בין קצה הישבן לבין נתיב הנסיעה.

 

4. נתיבים צרים? אכן בעיה. הם אמורים לעמוד בדרישות מסויימות. אבל הרבה שכונות בישראל נבנו לפני הרבה עשורים, הדרישות היו פחותות והדרכים צרות. אז, כן, לעיתים עדיף לסמן 2 נתיבים שיאפשרו זרימת 2 טורי רכב פרטי, גם אם צריך לתת זכות קדימה לאוטובוס או משאית שנסקקים לרוחב לצורך פניה, מאשר לבטל לחלוטין את הנתיב השני.

המדרכה בוודאות בצד אחד יותר מ2 מטר אומנם רק קטעים קטנים 12 מטר, אבל רוב המדרכה ברוחב שרכב יכול לחנות לאורך ויוכלו לעבור בו, 

ולגבי כביש בגין שמותר רק 80, החוק מגביל ל80 כל עוד לא רשום אחרת

פורד פוקוס ידני על גפ"ם

פורסם

בגין - כביש מהיר שעובר בתוך העיר

איילון - אותו דבר

 

בגין לא התחיל כך אבל הוא לגמרי הופך להיות סוג של איילון, אפשר לפרגן שם ב100 קמ"ש בטח בשעות הערב ולאחר סיום העבודות בו.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

האם אתה מכיר את התקנים לכביש מהיר? האם כביש בגין עומד בהם?

 

בכל מקרה - אם לא מוצבים בכניסות תמרורי 216 זה אינו כביש מהיר. נקודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 19 שעות, avizaz כתב:

 אפשר לפרגן שם ב100 קמ"ש בטח בשעות הערב

אחת ממצלמות המהירות היתה מכויילת ל160 ועדיין הנפיקה מספר נאה של דוחות. לאחר שזה פורסם בדו״ח מבקר המדינה הכיול שונה ל90-100 והדיסקוטק התחיל...

סע בזהירות וכחוק גם אם תגיע 3 ורבע שניות יותר מאוחר.

 

לפני 17 שעות, PASHUT כתב:

למה לא מבטלים את הרמזור ימינה מבגין לכביש 16

ועושים גשרון להולכי רגל.

יחתוך את כל הפקקים

הגיאומטריה הלא הגיונית של מחלף גבעת מרדכי נובעת בין היתר מזה שנבנה שם גשר להולכי רגל...

אם לא יהיה רמזור בפנייה מבגין לבייט ליד המכללה הולכי רגל לא יספיקו לחצות את הכביש.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...