Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא, במוסך היו עושים את זה במחצית הזמן, ואפילו בשליש. שני מכונאים מנוסים היו צולחים את זה מהר יותר, וגם חסר לי חלק מהציוד שהיה חוסך לי כמה שעות טובות.

מניח שהעבודה הייתה עולה 1500 שח.

אפשר לשאול את @TDI כמה עלתה לו עבודה ברכב מקביל

אני לא יודע כמה הרכב שווה היום, מניח שסביב 25-30 אלף ש"ח. וזה לא היה מגיע לחצי ואפילו לא לרבע מעלותו.

בכל אופן זה לא שיקול, ולחשב כדאיות של תיקון רכב על סמך מחיר השוק שלו זה קטע ישראלי ולכן גם שוק המשומשות בארץ נראה כמו שהוא נראה.

  • אהבתי 3
פורסם

וואו, סחטיין על העבודה.

בלי קשר חייב להגיד שנתת לי השראה לייבא חלקים ולטפל ברכב בעצמי. התארגנתי על ציוד בסיסי ויש לי מסננים ומצתים בדרך ואני מתכנן לעשות לבד בבית. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 דקות, indium94 כתב:

מסננים ומצתים בדרך ואני מתכנן לעשות לבד בבית. 

למצתים מומלץ להיעזר בידית מומנט, במיוחד למי שלא מנוסה

צריך לכוון על בערך 30Nm כמובן שתלוי ברכב שלך, יש כאלה ש 25Nm אני חושב

 

לעבודות ראשונות אני חושב שכדאי להתמקד בהחלפת פילטר מזגן, אוויר. אבל עם ידית מומנט וצפיה בהדרכה ספיציפית לרכב שלך אפשר גם להחליף מצתים.

פורסם

יש באנגליה הרחוקה בחור שמתעסק רק בקלאצ'ים והחלפתם.

הוא מגיע לבית הלקוח עם ניידת שירות.

הוא מצלם בצורה מיקצועית, עורך ומעלה למרשתת.

הוא באמת אלוף בתחומו. ממש יוצר ז'אנר משלו.

לא יכולתי שלא לחשוב עליו.

למרות שהוא ואליק25 מאוד שונים בגישה ובסגנון.

(הבריטי לדוגמא, לא מוציא מילה במשך כל סרט הוידאו).

https://www.youtube.com/@WMCS/videos

 

ברנו קליאו החלפת קלאצ' עלתה משהו כמו 4000 ש"ח, שזה מתחלק בערך חצי על עבודה. (בלי גלגל תנופה כמובן).

במוסך מורשה ייבואן.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 שעות, saar5555 כתב:

עדיין לא צפיתי בסרטון. 

איך האוטו נוסע? זה מעניין אותי.

 

 

בכללי או לאחר ההחלפה?

@IsraCar צפיתי במלא סרטונים שלו בטרם ביצעתי את העבודה. לצערי לא מצאתי אחד על 508, הכי קרוב מצאתי על 308 אך זה לא זהה.

הוא מנוסה ברמות שזה מפחיד.. הבן אדם מוריד גירים לבד על החזה כשהוא שכוב על הרצפה.

מצחיק. עכשיו חיפשתי ומצאתי, פשוט רק לפי הטאמבנייל. הוא לא ציין בכותרת שזו 508

 

 

אני בדיוק מתחיל לצפות, ומעבר לסדר השונה של שלבי העבודה. הוא פירק את התפוח מהמשולש מאשר לפרק את התפוח מהנאקל.. זו גם דרך מעניינת.

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
פורסם
לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

בכללי או לאחר ההחלפה?

התכוונתי אחר ההחלפה.

וכל הכבוד על ההשקעה.

תודה רבה על השיתוף. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 21 שעות, EliC25 כתב:

יצאתי מנקודת הנחה שיש לי שקט של 100-200 אלף ק"מ מעבודה סיזיפית כזו שמשום מה יצא לי לעשות בכל רכב שהחזקתי

 

אכן, תמונות קשות.

צפיתי עד הנקודה שהגשר התחתון יורד, זה הספיק לי בשביל להיות על סף התקף חרדה רק מצפיה בזה.
 

זה מחזיר אותי להחלפה שעשיתי בברלינגו XTR שלי - ונראה שאצלך זה אפילו עוד יותר מורכב כי נראה שמלמטה פירקת צנרת של טורבו ועוד הרבה מחברים שיש בין הגשר התחתון לשלדה - מה שאצלי לא היה. הפירוק של הגשר התחתון כלל התעסקות עם 2 ברגים שתופסים את המסרק הגה לשלדה אבל מצריכים תשומת לב (הם סגורים עם אומים ושייבות שצריכים לחזור בדיוק למקום וכמובן לא לאבד את השייבות).

בנוגע לזרועות בין החזית לגשר התחתון - משום מה ב XTR בגלל הרובוט שמעביר הילוכים והמערכת שמותקנת בדופן הגיר, יש רק בצד ימין את הזרוע בין הגשר לחזית ובצד שמאל אין.
 

במכוניות מודרניות לפרק גיר זה פשוט סיוט, ממש ככה.

נגמרו הזמנים של המכוניות הפשוטות עם המנועים הקטנים וגיר פשוט 5 הילוכים שבחצי שעה מפרקים ומורידים לרצפה.

 

אלי, אני רק רוצה לאחל לך שלא תצטרך עוד לפרק גירים כאלה לעולם :-P;-) 

 

איציק

  • מצחיק 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 6 שעות, saar5555 כתב:

התכוונתי אחר ההחלפה.

וכל הכבוד על ההשקעה.

תודה רבה על השיתוף. 

חמאה. רך מאוד ושקט.

עדיין יש ויברציות מסוימות ולכן אחליף את שלושת התושבות בקרוב

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

 

אכן, תמונות קשות.

צפיתי עד הנקודה שהגשר התחתון יורד, זה הספיק לי בשביל להיות על סף התקף חרדה רק מצפיה בזה.
 

זה מחזיר אותי להחלפה שעשיתי בברלינגו XTR שלי - ונראה שאצלך זה אפילו עוד יותר מורכב כי נראה שמלמטה פירקת צנרת של טורבו ועוד הרבה מחברים שיש בין הגשר התחתון לשלדה - מה שאצלי לא היה. הפירוק של הגשר התחתון כלל התעסקות עם 2 ברגים שתופסים את המסרק הגה לשלדה אבל מצריכים תשומת לב (הם סגורים עם אומים ושייבות שצריכים לחזור בדיוק למקום וכמובן לא לאבד את השייבות).

בנוגע לזרועות בין החזית לגשר התחתון - משום מה ב XTR בגלל הרובוט שמעביר הילוכים והמערכת שמותקנת בדופן הגיר, יש רק בצד ימין את הזרוע בין הגשר לחזית ובצד שמאל אין.
 

במכוניות מודרניות לפרק גיר זה פשוט סיוט, ממש ככה.

נגמרו הזמנים של המכוניות הפשוטות עם המנועים הקטנים וגיר פשוט 5 הילוכים שבחצי שעה מפרקים ומורידים לרצפה.

 

אלי, אני רק רוצה לאחל לך שלא תצטרך עוד לפרק גירים כאלה לעולם :-P;-) 

 

איציק

דווקא נהיה לי רעב לעשות את העבודה הזו שוב.. 🤣

מה מבהיל אותך בפירוק צנרת טורבו? החלק הכי פשוט שהיה.

צפיתי אתמול בסרטון של הבריטי על ה508, אבל זה לא מנוע וגיר כמו שלי, כך שזה חידד לי איך הוא יכל לעשות מה שעשה. לעומת זאת, צפיתי בהחלפה על מנוע ה2 ליטר עם גיר MC6 כמו אצלי, בסיטרואן C4, ושם העבודה לקחה משמעותית יותר זמן (שעה ורבע של סרטון לעומת 25 דקות) 

אכן, הברגים של המסרק כוללים 2 שייבות שיושבות בין המסרק להגה, צריך להיות מוכשר כדי לאבד אותן, הן די גדולות. וגם לא מאתגר להשחיל אותן כשהגשר לא מהודק לגמרי, אפשר לראות את המרווח דרך הבטנה של הגלגל

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

דווקא נהיה לי רעב לעשות את העבודה הזו שוב.. 🤣

מה מבהיל אותך בפירוק צנרת טורבו? החלק הכי פשוט שהיה.

 

לא זה מה שמבהיל.

 

גם אצלי גיר MC.

 

גיר 6 הילוכים בהמה. יחד עם המנגנון הרובוטי עליו, להוריד אותו מהאוטו ולהחזיר אותו חזרה - זה בערך כמו צוואר הרחם בלידה... וזה עוד שהגשר התחתון כבר יצא מהאוטו.

גם אצלי פירקנו את הגיר פעמיים. לא יודע אם אתה זוכר...בפעם הראשונה הסט לא התאים (הגלגל תנופה התאים, הקלאץ' עצמו לא).

אז לקח 7 שעות [כמדומני] בפעם הראשונה ובפעם השניה זה כבר רץ (4 שעות מהתחלה עד לסיום).

כיף זה לא.

 

כמובן שבלי ליפט - רק מטומטם יחשוב לעשות פרוייקט כזה.

נרגעתי במעט שראיתי בתחילת הסירטון שהאוטו על הליפט, לרגע חשבתי שאיבדת את זה לגמרי ועשית את הכל שהאוטו על האספלט.

ראיתי מספיק משוגעים ביוטיוב שעושים את הכל על האספלט. תודה, אבל אני מוותר על התענוג של לשכב על הכביש כמה שעות (ואחכ לשכב כמה ימים במיטה עם כאבים בכל הגוף).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 22 דקות, איציק נ. כתב:

לרגע חשבתי שאיבדת את זה לגמרי ועשית את הכל שהאוטו על האספלט.

 

 

רק מניח

פורסם (נערך)

הייתי צעיר ומטומטם ב8 וחצי שנים כשקניתי את המג'נטיס

אבל צעיר רק ב5 שנים כשהחלפתי שם קלאץ'

פריצות הדיסק היו כבר אז..

עריכה אחרונה על ידי EliC25

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...