Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לפני יומיים קניתי i10 2015 מנוע1.2, בבדיקה הייתי די מבסוט על האוטו אבל מאז אני מוצא פאקים קטנים שמעצבנים אותי קצת, בין אם זה רמקול בדלת ימין שלא עובד, כפתור החלון בדלת שלא עובד גם, רדיו שנתקע לפעמים ולא מעביר בין מצבים, אורות נמוכים שלא פעלו אתמול. 

 

שאר הדברים זניחים הקטע עם האורות הכי דחוף לי, פתחתי את תיבת הפיוזים והיה פיוז של 15אמפר במקום של 10 אני מניח שזה יסדר את זה, אבל על הדרך ראיתי שיש פיוז ראשי של 40אמפר ללא מכסה (מצורפת תמונה).

השאלה זה מה אני עושה איתו, כרגע לא נראה שמשהו חשוב לא מתפקד, אבל אולי כדאי להחליף שלא יפגע מלחות או משהו כזה ולהקדים תרופה למכה, ואם אפשר לעשות זאת עצמאית או שכדאי לקחת למוסך. מעדיף לבד כדי לחסוך טיפה ויש לי טיפה חוש טכני.

ואם למישהו יש טיפים בלי קשר לגבי הבעיות האחרות אשמח לעזרה גם איתן. 

 

גם שמתי לב בתרשים שבמכסה שחסר פיוז של משאבת ואקום, זה בגלל שאין כזאת ברכב, או שחסר שם באמת פיוז.

 

IMG_20250718_000046.thumb.jpg.3444aaf6d8964a78a2f0d4115e5dcaa6.jpg

Screenshot_2025-07-18-00-30-39-232_com.openai.chatgpt.jpg

עריכה אחרונה על ידי Aviv.h
פורסם

הפיוז של ה15 כנראה לא קשור לאורות.  וכללית עצם זה שיש פיוז 15 במקום 10 לא יגרום לבעיה ישירה. 

 

אתה צריך לבדוק בתיבת פיוזים שבתא הנוסעים, אמור להיות ליד הרגליים של הנהג, ככל הנראה שם הפיוז שנשרף. המידע ברשת על הרכב שלך לא לגמרי תואם את מה שהצגת פה לכן עדיף שתבדוק אצלך איפה בדיוק הפיוז.  

אם יש לך מולטימטר או בודק פיוזים תבדוק על הדרך את כל הפיוזים אולי תמצא גם פיוז שקשור למתג החלון.   

הרמקול שלא עובד, אם הוא לא עובד בכלל כנראה שהבעיה במערכת המולטימדיה או בחיווט. 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

קודם כל תודה על התשובה, צודק הפיוז של ה15 היה במקום של המזרקים. ובכללי אין לי בודק פיוזים, כדאי ללכת למוסך לבדוק אצלם עם בודק פיוזים או להוציא את הפיוז שרלוונטי ולבדוק אם נקרע הברזל שבו?

ובעיקר מדאיג אותי הפיוז ראשי שחשוף שם, יש לך מושג מה כדאי לעשות איתו?

פורסם
לפני 31 דקות, Aviv.h כתב:

כדאי ללכת למוסך לבדוק אצלם עם בודק פיוזים או להוציא את הפיוז שרלוונטי ולבדוק אם נקרע הברזל שבו?

בעיקרון מה שיותר מהר.

בכללי אני יותר בעד לקנות חכה (טסטר פיוזים או מולטימטר בסיסי) מלקנות דג (ללכת למוסך). אם אתה בעניין תקנה רב מודד או טסטר פיוזים ותבדוק בעצמך.  

 

לפני 36 דקות, Aviv.h כתב:

ובעיקר מדאיג אותי הפיוז ראשי שחשוף שם, יש לך מושג מה כדאי לעשות איתו?

לא נראה לי בעיה. 

פורסם

לא כדאי לשים פיוז גדול יותר ממה שהיצרן קבע, וכפי שכתוב שם. הייתי מחליף אותו ל-10A.

הפיוז הראשי מוגן פחות מהסביבה, ויסיים את חייו מוקדם יותר. לא הייתי מתעסק איתו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

*מעדכן, בסוף האורות עבדו הבעיה הייתה באח שלי שלא ידע להפעיל אותם 🥲.

לגבי הפיוז 15 החלפתי ב10, והפיוז ראשי אתם אומרים שאין בעיה להשאיר כשאין לו מכסה?

  • מצחיק 1
פורסם

תן גיחה לפירוקיה או משהו בשביל המכסה וזהו, זה מציק לך יותר ממה שזה אמור- וזה היה מציק גם לי באותה מידה האמת. 

בתאריך 18.7.2025 בשעה 11:25, Aviv.h כתב:

רמקול בדלת ימין שלא עובד, כפתור החלון בדלת שלא עובד גם, רדיו שנתקע לפעמים ולא מעביר בין מצבים

בכנות, נשמע שיש לך פה בעיית חשמל כלשהי. הרמקול, אפשר לפתוח את דיפון הדלת ולבדוק את החיווט שלו ואת המצב שלו באופן כללי; את הכפתור, אפשר גם להוציא ולראות אם הכל שם מחובר תקין, קצת ניקוי עם תרסיס מגעים; לגבי הרדיו, לא מבין בזה מספיק. 

כל אחד בנפרד, אוקי. כל אלו יחד לדעתי מעידים על בעייה בחשמל של הרכב יותר מאשר על הרכיבים עצמם.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...