Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו 2015 מנוע 1.2 - הלך מנוע ויש המון שאלות


פוסטים מומלצים

במוסך אמרו שהלך המנוע, ספציפית בבוכנה 3 אין קומפרסיה ונראה שיש 2 אופציות - החלפת מנוע או שיפוץ מנוע (אוברול).
המוסך שהציע לי את השיפוץ מתמחה בשיפוצי מנועים של רנו ומכיר את התקלות של המנוע הספציפי הזה.

מדובר בהוצאה שיכולה להגיע ל-10K, על רכב ששווה 25K. אם יהיה קצת מזל, שיפוץ יכול לעלות פחות (תלוי במצב המנוע).

מה נחשב יותר יעיל ואיכותי, החלפת מנוע (לא מדובר במנוע חדש להבנתי) שאותה תקלה יכולה לקרות שוב או שיפוץ אוברול שאמור לטפל בבעיה מהשורש?

השיפוץ נשמע מאוד הגיוני, השאלה אם זה באמת כזה טוב (בהנחה שהמקום מקצועי), בהשוואה להחלפת מנוע.

כמו כן, איך זה מצטייר במכירת הרכב? נניח מישהו לוקח את הרכב לבדיקה, במוסך הבודק יגידו לו שהמנוע שופץ ואמורים לתאר את זה כמשהו טוב או רע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מה הקילומטראז' הכללי, ולמה הלך המנוע?

 

דברים שצריך לבדוק ולהתחשב בהם.

מה כולל האוברול מלבד בוכנות רינגים ומיסבים. פירוט מלא להכל.

מאיזה יצרן החלקים, האם מקוריים, האם חליפיים.

בדיקה ושיפוץ טורבו במידת הצורך כלול?

טורבו לבד זו עלות גדולה וצריך לבדוק אותו עוד לפני שמתחילים בכלל. דברים עלולים להתגלות במהלך השיפוץ.

אתה עלול להתחיל ב 10,000 ולהגיע ל 15,000 ומעלה.

בנוסף אוברול אומר שיפוץ רק של המנוע המכאני עצמו, כל שאר המערכות והחיישנים זה מה שהיה לך קודם.

ואם היו בעיות, הן חוזרות איתו, זה לא כלול באוברול בדר"כ וזה עוד כסף.

עוד נתון שצריך להתחשב בו זה מה מצב הגיר, והאם דורש גם השקעה.

כי כשמפרקים מנוע הוא נגיש ויכול להיות שצריך להחליף קלאטצ'ים או רכיבים נוספים וזו ההזדמנות.

 

מנוע מיבוא יש לך אחריות, ומניח שאפשר למצוא כאלו עם קילומטראז' נמוך יחסית. בנוסף מגיע עם טורבו וכל המערכות החשמליות.בין 2 האופציות אני אישית הייתי הולך על החלפה מיבוא, יותר בטוח, ושומר לעצמי את המנוע הישן לחלקים. במיוחד הטורבו שיקר מאוד.

 

אופציה שלישית, למכור את הרכב בהורדת מחיר המנוע + כמה אלפים, ולתת לקונה או לדילר לשבור את הראש.

לא חושב שצרפתית בת 10 זה הרכב הנכון להשקיע בו. עדיף לספוג קצת הפסד מאשר הרבה הפסד בהמשך ולברך ברוך שפטרנו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה! תשובה מקצועית.

הרכב כמעט על 100K קילומטראז', טופל בצורה סדירה לאורך השנים.

מבין מה אתה אומר, אני צריך לבדוק יותר לעומק את עניין האוברול.

מנוע מיבוא דווקא נשמע לי פחות טוב, כי זה מחזיר אותי לאותה בעיה, מן שעון חול עד ששוב תקרה אותה תקלה במנוע (יצא לי לקרוא על כאלה שהחליפו ושוב הלך המנוע).
השאלה אם אפשר למכור אותו ככה בכלל? סתם לפרסם רגיל ביד 2 או שצריך להיות יותר אקטיבי ולפנות לדילרים? וכמה הגיוני להוריד מהמחירון?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בשוק הפרטי יהיה לך קשה מאוד למכור רכב שממילא ללא שוק במצב כזה.

עדיף לך לדעתי לפנות לדילרים או מגרשים ולעשות החלפה ולהוסיף בשביל רכב אחר.

הם מקושרים ועובדים עם אנשי מקצוע בצורה קבועה ולכן מקבלים מחירים שהופכים זאת למשתלם עבורם.

קשה לי להאמין שתקבל מעל 10,000 במקרה הטוב. 

זה מסוג הדברים שאתה יכול רק למזער נזקים כי זה lose-lose situation.

בעיניי עדיף לחתוך את כל ההפסדים עכשיו ולהתקדם, מאשר להמשיך עם נבלה.

זה לא רק עניין הכסף, זה האנרגיה והחשש התמידי. פשוט לא שווה את זה.

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעטים האנשים שיודעים לעשות אוברול כמו שצריך (מנסיון מר). וגם אם תמצא יקחו לך המון כסף. אם אתה אוהב את הרכב ומעוניין להמשיך איתו - תיקח מנוע מייבוא. 

אתה תהיה בבעיה גם עם אוברול כי המנוע הזה בנוי בצורה בעייתית .

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

ספציפית ברכב הזה גם התיבת הילוכים מאוד בעייתית, אז ככה שגם את תחליף מנוע נושא הגיר יצוף במוקדם או במאוחר, אישית הייתי נפטר מהנבלה ומחליף למשהו אחר.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק עכשיו ראיתי את ההודעה, אחרת הייתי עונה לפני כן.

הלך מנוע ? תצבע את הרכב בכחול ותזרוק לים.

לדעתי, חבל להשקיע שקל בתיקון/ החלפה של המנוע.

מנוע 1.2 של רנו זה מנוע עם תקלה ידועה בתכנון. יכול לשבוק חיים ללא שום סיבה. גם אם תשים מנוע חדש מהניילונים (הסיבה : תכנון דפוק).

יש תביעה ייצוגית בגין כך בארץ (וגם באירופה, אם כי זה פחות רלוונטי עבורך).

בשורה התחתונה - תגיד תודה שהחזיק מעמד 10 שנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע בעייתי מאוד וגיר בעייתי. אם הרכב הזה נתן לך 10 שנים סבירות ו 100,000 קילומטר אז הוא עשה את שלו ומעל ומעבר ביחס לנבלה שהוא. נשאר רק להוציא מה שאפשר ולהתקדם לדגם אמין יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...