Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן אהלן,
קיר משותף למקלחת שדלפה, נושא הדליפה טופל וכעת אני מחכה לקיץ (או לסופו) בכדי שהקיר יתיבש ואוכל לטייח מחדש וכו' וכו'.
השאלה שלי היא כיצד לטפל בעובש לפני שאני מתחיל "לסגור" את הקיר עם הרבצת בטון על חורים / טיח / בונדרול / צבע?
האם פשוט לרסס חומץ? או שיש חומר אחר?
מה הן ההוראות לאחר יישום החומץ / חומר אחר?
תודה רבה מראש.

פורסם
לפני 3 שעות, ירחמיאל כתב:

האם פשוט לרסס חומץ?

כן

לפני 3 שעות, ירחמיאל כתב:

מה הן ההוראות לאחר יישום החומץ / חומר אחר?

עם חומץ עירבבתי חצי מים וחצי חומץ בתוך שפריצר. 

מרסס את הקיר/תקרה, נותן לזה 2-3 דקות שזה יעבוד ומנגב.

דאגתי להחליף כל הזמן מגבונים, העדפתי מגבונים כי אז לא צריך להתעסק עם כביסה של המגבות. בדיעבד נראה לי שהיה עדיף לקנות דלי של סמרטוטי רצפה חד-פעמיים מאשר להסתבך עם מגבונים קטנים.

 

כשדיירים אחרים בבניין ממשיכים להתלונן על עובש אצלי אין שום עובש.

כן, החומץ מסריח לאללה ויכול להיות ריח כמה ימים בחלל הבית אבל זה לא רעיל ולא הורס כל כך הרבה דברים..

מה שכן השתמשתי במסכות שנותרו לי מהקורונה. גם אותן דאגתי להחליף כל חדר (היה לי עובש בכמה חדרים בדירה).

והכי חשוב המחיר זול מאוד בערך 5 שקל לליטר

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 4 שעות, ירחמיאל כתב:

השאלה שלי היא כיצד לטפל בעובש לפני שאני מתחיל "לסגור" את הקיר

בחודשים האחרונים אני מתמודד עם בעייה דומה,

אולי קצת חמורה יותר כי מתקנים וחרי כמה זמן שוב חוזרת הרטיבות.

אז מהניסיון הזה, וגם מעבודה בעבר הרחוק בחברה לשיקום נזקי שריפות,

יש כמה שלבים בתהליך השיקום:

1. האיזור חייב להיות יבש לגמרי. (עובש מעיד על רטיבות קיימת)
2. גירוד תשתית רופפת של טיח וצבע.

3. בונדרול, טיוח ויישור, בונדרול שוב, ואז צבע.

 

קצת בהרחבה על עיפוש וייבוש.

עובש מעיד על רטיבות. שחור על רטיבות ממש, לבן מופיע בתהליך הייבוש כשהלחות יורדת אבל עדיין קיימת,

לכן אין טעם להתחיל סגירה לפני שיבש לגמרי ואין סימנים חדשים של 'פריחת' עובשים.

 

ייבוש טבעי יכול לארוך שבועות וחודשים, וגם זה דורש תנאים של איוורור טוב. (חלונות פתוחים + מאוורר/ים).

ייבוש מקצועי נעשה ע"י יבשן (dehumidifier) ורצוי לשכור אחד מקצועי ולא לרכוש את ה'צעצועים' ב-150 שקל.

זה יכול לקצר את הייבוש לימים ספורים בהתאם לכמות הלחות.

(אפשר להוסיף חימום ע"י מזגן או מפזר חום, אבל רק בנוסף ליבשן.

חימום בלבד ירחיף את הלחות באוויר,  והיא תתעבה מחדש במקומות אחרים).

 

ע"מ להיפטר מעובש, אפשר להשתמש בתכשירים ייעודיים. אני השתמשתי באקונומיקה ובחומץ (כל אחד לחוד),

בסמרטוט טבול ולא בריסוס כדי לא לנשום את הרסס. שניהם פעלו ביעילות והעלימו את העובש (שחור הגיב טוב יותר לאקונומיקה).

האקונומיקה משאירה ריח חריף של כלור, לכן אני העדפתי חומץ בישול רגיל, מדולל 1:1 עם מים.

 

אם ניתן לגרד את התשתית הרופפת באיזור הנזילה לפני תחילת הייבוש האקטיבי, זה יזרז את הייבוש.

יוריד את כמות השכבות דרכן המים עוברים בדרך החוצה מהקיר.

 

רצוי לבדוק גם את הרצפה מתחת לאיזור הנזילה.

אם יש פיעפוע של מינרלים שנראה כמו אבקה לבנה דקה, מהרובה בין האריחים - זה מעיד על רטיבות גם שם...

 

בצילום: פריחה של עובש לבן אחרי ייבוש טבעי של שבועיים

 

 

IMG_20250208_214417.jpg

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 17 שעות, DareDevil כתב:

 

דאגתי להחליף כל הזמן מגבונים, העדפתי מגבונים כי אז לא צריך להתעסק עם כביסה של המגבות. בדיעבד נראה לי שהיה עדיף לקנות דלי של סמרטוטי רצפה חד-פעמיים מאשר להסתבך עם מגבונים קטנים.


למה כוונתך ב- מגבונים? או סמרטוטי רצפה ח.פ. ?

פורסם
לפני 5 שעות, ירחמיאל כתב:


למה כוונתך ב- מגבונים? או סמרטוטי רצפה ח.פ. ?

הלינקים לדוגמה בלבד, אלו לא המוצרים שהשתמשתי בהם

מגבונים - https://ksp.co.il/web/item/324934

סמרטוטי רצפה ח.פ - https://ksp.co.il/web/item/193401

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

ואם כבר שואלים.

יש לנו במקלחת תופעה של עובש בתקרה. כנראה בגלל עומס באדים ממקלחות רותחות וחוסר באיורור (חלון לא גדול)

נפתר כל שנה על ידי מלרוד אבל חוזר בחורף הבא.

האם יש צבע שבאמת מונע עובש? 

.

פורסם

הייתה בדירתי הקודמת תופעה כזו, למרות שהקפדנו להשאיר חלון ודלת פתוחים.

התיקרה והקירות מעל הקרמיקה היו צבועים עם אקרינול, שאמור לדחות עובש.

פעמיים הסרתי עובש עם אקונומיקה וצבעתי שוב באקרינול והתופעה חזרה על עצמה.

 

בפעם האחרונה צבעתי עם סופר-קריל סטנדרטי לקירות פנים,

ומאז נפתרה הבעייה והעובש לא חזר לאורך כעשר שנים עד שעברנו.

 

אין לי מושג למה התהפכו היוצרות בין הצבעים, אבל התנאים נשארו זהים וזו הייתה התוצאה.

 

*בדירה הנוכחית למקלחת בחדר ההורים יש חלון קטן עם סוכך חיצוני שדי חוסם זרימת אוויר

ואנחנו בנוהל שמים מאוורר בפתח הדלת לשעה-שעתיים אחרי מקלחת.

אין שום סימנים להצטברות או נזקי לחות כלשהם.

פורסם

במקלחת עדיף לצבוע עם ,סיד, סיד נושם.

וגם אחראי מקלחת להשאיר דלת פתוחה. אצלי תמיד פתוחה, רק נסגרת שישנים בחדר

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
בתאריך 24.2.2025 בשעה 19:10, om2 כתב:

ואם כבר שואלים.

יש לנו במקלחת תופעה של עובש בתקרה. כנראה בגלל עומס באדים ממקלחות רותחות וחוסר באיורור (חלון לא גדול)

נפתר כל שנה על ידי מלרוד אבל חוזר בחורף הבא.

האם יש צבע שבאמת מונע עובש? 

 

אני משתמש באקרינול או במקביל של נירלט (אקווה-BATH).

לבצע שכבת פריימר (בונדרול או אקווה-פריימר) ולצבוע (הצבע גם ככה סמיך יחסית - אז לדלל עד 10% ולערבב -ה-י-ט-ב לפני היישום).

במקרים שהשתמשתי בהם היה מצויין והעובש לא חזר (אין 100%, והמטרה של הצבע היא "לעכב" התפתחות של עובש, אבל ביישום לפי ההוראות הוא עובד יפה מאוד).

ככל שהשכבה של הצבע תהיה בשרנית יותר - יהיה יותר חומר שיעכב את העובש, לכן מומלץ לבצע 2 שכבות עם ייבוש מספק בין שכבה לשכבה.

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...