Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מכוניות ותשתיות מודרניות בטוחות יתר על המידה?


TheTaxAvenger

פוסטים מומלצים

לפני 19 דקות, discoTD5 כתב:

קחו, שתדברו במספרים ולא ב'נדמה לי' הרגיל.

יש אולי כזה מנורמל לקילומטרים? כי מספרים אבסולוטיים דיי חסרי משמעות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 19 דקות, unreliablebazooka כתב:

יש אולי כזה מנורמל לקילומטרים? כי מספרים אבסולוטיים דיי חסרי משמעות. 

 

זה לא סקסי לנרמל. עדיף להביא מספרים גולמיים בלי שום הקשר.

 

https://he.wikipedia.org/wiki/תאונות_דרכים_בישראל

 

"במדד של מספר הרוגים למיליארד קילומטר נסיעה, הייתה בישראל ירידה עקבית במספר ההרוגים מ-38.8 בשנת 1980, דרך 22.4 בשנת 1991, 12.4 בשנת 2000, ו-7.1 בשנת 2012[12]. בשנים 2013–2022 נע שיעור ההרוגים בין 5.2 ו-6.6 למיליארד קילומטר נסיעה, כאשר בשנים 2018 ו-2021 נרשמו השיעורים הנמוכים ביותר של 5.2 ו-5.3 בהתאמה".

 

image.png.644fbdbb26217731a96f4c4f91ae2c9c.png

 

אנחנו די יציבים עם בין 5 ל-6 הרוגים למיליארד ק"מ, כשממוצע ה-OECD עומד על 6.3.

 

 

עריכה אחרונה על ידי MiniMiz3r
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד יותר סקסי זה ללכת ישירות למקורות ולעשות מה המצב בישראל בהשוואה למדינות אחרות חברות ב-OECD. הנתונים לא כוללים את 2023 ו-2024. 

 

image.thumb.png.63e5f4ae81ed39ba6b04bc21d7dc1a92.png

 

image.thumb.png.f239d42f6dadee020a2803cce952094a.png

 

image.thumb.png.ca2e781ce1f66e29325f82865333a4a1.png

 

image.thumb.png.de8575359798e26564a87190f2cf5249.png

 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעור ההרוגים למיליארד ק״מ היה יציב מ-2018 עד 2023. המספר ל-2024 טרם פורסם, אבל מספר ההרוגים האבסולוטי קפץ, וגם תחילת 2025 לא מבשרת טובות. התחושה שלי (כמובן בלי ביסוס סטטיסטי) היא שזו התנהגות נהגים בלי איזו מהפיכה בתשתיות וברכבים, שכן אלה משתנים בקצב איטי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם המספרים האלו זמינים, אבל אילו הייתי מירי רגב (ותודה לאל שאני לא) הייתי מחלק את המעורבים בתאונות לסגמנטים

את כלי הרכב המעורב - רכב כבד (משאיות, אוטבוסים), עד 12 טון, עד 4 טון (פרייבט), דו גלגלי (אופנועים וקטנועים) וכל האופניים/קורקינטים וכו'

את הנהג המעורב - גיל ומוצא

 

ואז תתקבל תמונה ברורה - את מי צריך לחנך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, MiniMiz3r כתב:

כל הפילוחים האלו מופיעים בדו"ח הרלב"ד.

 

https://www.gov.il/BlobFolder/news/2024_summary/he/2024_summary_ralbad.pdf

 

מה שמופיע בדו"ח הזה לא רלבנטי, הוא מקטלג את ההרוגים, לא את מי שגרם לתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, TheTaxAvenger כתב:

לאור העלייה במספר ההרוגים בכבישי ישראל בשנים האחרונות,

 

אתה טועה.

1. מספר ההרוגים הריאלי בישראל, בירידה

2. שליש מההרוגים הם הולכי רגל. איך הם נופלים לתוך הכלל. ומה לגבי רוכבי דו גלגלי, שמספרים היחסי בעלייה?

3. מה לגבי החלוקה למגזרים בקרב ההרוגים? הכללים שציינת לא לוקחים בחשבון נטייה לקחת סיכונים כמרכיב תרבותי.

4. מה לגבי כניסתם של גורמים משפיעים שהמחקרים שהזכרת לא לקחו בחשבון, כמו שימוש בסלולרי בנהיגה?

 

לפני 8 שעות, רוןS כתב:

ב. אם נהג טועה, נותר לו פחות זמן לתקן, ובמהירות יותר גבוהה האימפקט בהתאם.

 

 

במכונית מודרנית יש אמצעי בקרה ושליטה שהופכים אותה לכלי הרבה יותר בטוח בכל מהירות. גם רמת האחיזה ורמת הברקסים גבוהה לאין שיעור. מכוניות כיום בטוחות הרבה יותר, בוודאי אם גם מוסיפים את הבטיחות הפאסיבית. תאונות של איבוד שליטה ירדו בסדר גדול (כמו תאונות בכלל, אם מביאים בחשבון נסועה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, falou כתב:

שליש מההרוגים הם הולכי רגל. איך הם נופלים לתוך הכלל.

 

לא הבנתי את המשפט. הולכי רגל לא משתמשי דרך?

 

לפני 2 דקות, falou כתב:

ומה לגבי רוכבי דו גלגלי, שמספרים היחסי בעלייה?

 

מספר הרוכבים על אופניים? או פגיעות של רוכבי אופניים על ידי כלי רכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, garicho כתב:

לא הבנתי את המשפט. הולכי רגל לא משתמשי דרך?

 

 

הם לא חלק מהדיון על תשתיות ומכוניות שנותנות ביטחון מופרז. התנהגות הולכי רגל היא מרכיב מהותי במותם.

 

לפני 2 דקות, garicho כתב:

מספר הרוכבים על אופניים? או פגיעות של רוכבי אופניים על ידי כלי רכב?

 

מה שמשנה זה מי אשם בפגיעה, כדי לטעון שהבעיה היא נהגים.

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, falou כתב:

הם לא חלק מהדיון על תשתיות ומכוניות שנותנות ביטחון מופרז. התנהגות הולכי רגל היא מרכיב מהותי במותם.

דווקא לדעתי להפך.

אפשר לטעון שנהגים מרגישים בטוחים הרבה יותר והמהירות העירונית גדלה כתוצאה מזה.

פגיעה בהולך רגל נהפך רצינית יותר ככל שמהירות גדלה.

נוח לי להאשים את הטלפונים אבל אני לא חושב שאנשים יודו שהם נגעו בטלפון אם הייתה תאונה ולכן הסטטיסטיקה לא תהיה אמיתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, frowner כתב:

דווקא לדעתי להפך.

 

 

זה לא עניין של דעה.

רב ההרוגים הם קשישים.

רק שליש נהרגים במעבר חצייה.

 

חלקם של הדו גלגלי גם בעלייה, בגלל הכלים החשמליים.

לפני 5 דקות, frowner כתב:

נוח לי להאשים את הטלפונים אבל אני לא חושב שאנשים יודו שהם נגעו בטלפון אם הייתה תאונה ולכן הסטטיסטיקה לא תהיה אמיתית

 

לא ניתן להוכיח, אבל יש גורם אחר שיכול להסביר שאנחנו ברגרסיה, דווקא עם השיפור בתשתיות ובטיחות כלי הרכב?

 

הטענה שאנשים נוהגים יותר מסוכן היא באמת יכולה לבוא רק ממי שלא נהג בעשורים קודמים וחווה יום שישי בערב בניינטיז בת״א...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להעיד בתור רושם דוחות תנועה לנהגים  מזה 15 שנה. 

לפני כעשור, בשביל לרשום דוחות על אי ציות לתמרור עצור, הייתי צריך לחפש בנרות. כעת, מספיק לעמוד ליד כל תמרור עצור עם נפח תנועה סביר לידו, על מנת למלא פנקס דוחות בשעה וחצי,שעתיים.

אותו דבר בדיוק ,לצערי עם מעבר ברמזור אדום.

בדיוק לפני שבוע רשמתי דוח לנהגת צעירה שהחליטה לעשות פרסה שמאלה בצומת מרומזרת עם תמרור 201 מעל הרמזור. לשאלתי, האם המכוניות שנסעו ממול לא הדליקו אצלה נורה אדומה, היא ענתה שהמורה שלה אמר שאסור לעשות פרסה רק כאשר יש תמרור האוסר פרסה. זאת כמובן רק דומה אחת מני רבות שאני מתקל בהן ביום יום. אז כן, הרמה של הנהגים (בין אם זה שליטה בחוקי תעבורה/תמרורים ובין אם זה רמת הציות לחוקים) ירדה משמעותית בעשור האחרון.

  • אהבתי 5
  • מבאס 1
  • מעניין 3

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, falou כתב:

הם לא חלק מהדיון על תשתיות ומכוניות שנותנות ביטחון מופרז. התנהגות הולכי רגל היא מרכיב מהותי במותם.


כמובן שהם חלק מהדיון וחבל שאתה לא רואה את זה. זה בכלל הבסיס. 

 

באמת קשה להדגיש עד כמה חשוב שהדיון יהיה על כל משתמשי הדרך ולא רק על מכוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, fatboy1340 כתב:

בדיוק לפני שבוע רשמתי דוח לנהגת צעירה שהחליטה לעשות פרסה שמאלה בצומת מרומזרת עם תמרור 201 מעל הרמזור. 

 

בדו"ח של ה-OECD מצויין שהזינוק בהרוגים הוא בקבוצת גילאים 18-24. 

 

image.thumb.png.9540353b3a84bcf57232344160afaad5.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...