Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מכוניות ותשתיות מודרניות בטוחות יתר על המידה?


TheTaxAvenger

פוסטים מומלצים

לפני שעה, BeBest כתב:

 

מה שמופיע בדו"ח הזה לא רלבנטי, הוא מקטלג את ההרוגים, לא את מי שגרם לתאונה.

 

למה לא רלוונטי ? 

הוא מפרסם גם מעורבות נהגים בתאונות קשות

image.thumb.png.29be87812e6d0f914542032c4b0ff111.png

 

ואם ניקח את אותו דוח מ-2021: 

image.thumb.png.71f96b8ca8f2e67c3ef49ee23df6623c.png

 

אתה רואה שבעיקר העליה היא באי ציות לרמזור, מהירות מופרזת ומעבר בין נתיבים.

שני הראשונים אי אפשר לטעון ששהגורם לזה הוא מערכות הבטיחות ברכב. אולי מעבר בין נתיבים, אבל לפחות ממה שאני רואה מהשעתיים וחצי שאני מבלה כול יום בכבישי ישראל, רוב המעברים מתבצעים כניראה למרות מערכות הבטיחות , ולא בגללם. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חוויה אישית היא נתון מוטה, אבל התחושה שלי היא שהנהיגה בכבישים אגרסיבית יותר בשנה וחצי האחרונות. לא רק התנהגות פרועה אלא גם דברים כמו צפירות "מענישות" או חסרות סבלנות, התקרבות מסוכנת מאחור (יש ביטחון בכך שהרכב יעצור אם יהיה צורך?), חיתוכים ומעברי נתיבים פתאומיים כמובן ללא איתות,

זה היה הכי בולט אחרי שחזרתי מעשרה ימי השתלמות מהעבודה במדינה זרה (שגם לא מצטיינת בתרבות נהיגה אבל)

 

לקינוח אנקדוטה מהשבוע, אני משייט במהירות סטנדרטית בימין, התנועה בינונית, מאחורי מגיע רכב חדיש במהירות גבוהה *מאוד* והנהג מסנוור אותי בעצבנות שאעבור לנתיב האמצעי ואפנה לו את הימני

מרוב בלבול זה מה שעשיתי 

עריכה אחרונה על ידי אבנר גם כן
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, davemustaine87 כתב:

 

למה לא רלוונטי ? 

הוא מפרסם גם מעורבות נהגים בתאונות קשות

image.thumb.png.29be87812e6d0f914542032c4b0ff111.png

 

ואם ניקח את אותו דוח מ-2021: 

image.thumb.png.71f96b8ca8f2e67c3ef49ee23df6623c.png

 

אתה רואה שבעיקר העליה היא באי ציות לרמזור, מהירות מופרזת ומעבר בין נתיבים.

שני הראשונים אי אפשר לטעון ששהגורם לזה הוא מערכות הבטיחות ברכב. אולי מעבר בין נתיבים, אבל לפחות ממה שאני רואה מהשעתיים וחצי שאני מבלה כול יום בכבישי ישראל, רוב המעברים מתבצעים כניראה למרות מערכות הבטיחות , ולא בגללם. 

 

חסר קטלוג של הנהג ובאיזה סוג רכב מדובר (משאית, רכב, דו"ג וכו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטטיסטיקות סופר מעניינות. בסופו של דבר נדרשת פה עבודה רצינית לפילוח וניתוח נתונים, ולאחר מכן עבודה מתודית על מנת לגבש מדיניות מתאימה כדי לתת מענה לבעיות הכי בולטות. לצערי קשה לי להאמין שנראה משהו כזה בתקופה הקרובה. 

 

ולגבי ההודעה הראשונה, אני חושב שלהגיד שמערכות בטיחות מגנות יותר מדי ולכן עדיף בלעדיהן כי אז האנשים יזהרו, זה כמו להגיד שהקסדה מגנה יותר מדי ולכן עדיף בלעדיה. לדעתי יש פה כשל לוגי די רציני. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, unreliablebazooka כתב:

 

ולגבי ההודעה הראשונה, אני חושב שלהגיד שמערכות בטיחות מגנות יותר מדי ולכן עדיף בלעדיהן כי אז האנשים יזהרו, זה כמו להגיד שהקסדה מגנה יותר מדי ולכן עדיף בלעדיה. לדעתי יש פה כשל לוגי די רציני. 

ראיתי סרטון על למה בהולנד רוכבי אופניים לא חובשים קסדה, והסיבה שההולנדים עצמם הביאו היא כי אין צורך בקסדה עבור רכיבה מנהלתית. זה גרם לי לחשוב על המערכות ברכב, יש הבדל בין ABS לבקרת נתיבים ומערכת לשמירת מרחק. אולי זה לוקח יותר מדי אחריות מהנהג ואז הוא לא מרגיש מחויב לנהיגה כפי שהוא צריך להיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, davemustaine87 כתב:

מפרסם גם מעורבות נהגים בתאונות קשות

 

הבעיה היא שלכל תאונה נבחר גורם אחד, וזה לא מציאותי. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, הדוח הזה רחוק להיות מושלם, יש שם גם לא מעט דברים שלא באמת ברורים כמו "סיבות אחרות של הנהג" שזה יכול להיות הכול בין "שיחקתי בפלאפון", לבין "שיחקתי עם משהו אינטימי יותר" 

ועדיין, הדיון הוא האם מערכות בטיחות גורמות לביטחון עודף וליותר תאונות קשות, ופה, קשה לי לחשוב איך בסיבות כמו חוסר ציות לרמזור, או מהירות מופרזת, יש להם איזו השפעה שלילית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, unreliablebazooka כתב:

ולגבי ההודעה הראשונה, אני חושב שלהגיד שמערכות בטיחות מגנות יותר מדי ולכן עדיף בלעדיהן כי אז האנשים יזהרו, זה כמו להגיד שהקסדה מגנה יותר מדי ולכן עדיף בלעדיה. לדעתי יש פה כשל לוגי די רציני.


לא תמיד. דוגמא טובה זה רוגבי מול פוטבול אמריקאי. זה שיש לך יותר הגנה לא אומר שאתה יותר בטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, fatboy1340 כתב:

בדיוק לפני שבוע רשמתי דוח לנהגת צעירה שהחליטה לעשות פרסה שמאלה בצומת מרומזרת עם תמרור 201 מעל הרמזור. לשאלתי, האם המכוניות שנסעו ממול לא הדליקו אצלה נורה אדומה, היא ענתה שהמורה שלה אמר שאסור לעשות פרסה רק כאשר יש תמרור האוסר פרסה.

באמת המורי נהיגה לא מלמדים את זה. אולי תפעל שיכניסו את זה כשאלת חובה בכל תיאוריה.

גם אני וגם אשתי לא ידענו שזה אסור, עד שהסבירו לנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

נכון, הדוח הזה רחוק להיות מושלם, יש שם גם לא מעט דברים שלא באמת ברורים כמו "סיבות אחרות של הנהג" שזה יכול להיות הכול בין "שיחקתי בפלאפון", לבין "שיחקתי עם משהו אינטימי יותר" 

ועדיין, הדיון הוא האם מערכות בטיחות גורמות לביטחון עודף וליותר תאונות קשות, ופה, קשה לי לחשוב איך בסיבות כמו חוסר ציות לרמזור, או מהירות מופרזת, יש להם איזו השפעה שלילית. 

 

אי-ציות לרמזור או נהיגה במהירות מופרזת יכולים להיות לגמרי בגלל עודף ביטחון וחוסר מודעות לסביבה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, TheTaxAvenger כתב:

 

אי-ציות לרמזור או נהיגה במהירות מופרזת יכולים להיות לגמרי בגלל עודף ביטחון וחוסר מודעות לסביבה. 

 

מעבר ברמזור אדום הוא ברב המכריע של המקרים מחוסר תשומת לב/טעות אנוש

 

עודף ביטחון וחוסר מודעות הם שני מצבים נפשיים שונים בתכלית. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי. 

אני משנים טוען שכל השכלולים האלו (מובילאיי ושות) רק גורמים לנהגים להסתמך עליהם ולהוריד את העיניים מהכביש. הרי המכונית שמה לב, למה שאני אשים לב גם כן? 

 

ואי אפשר לקחת נתונים יבשים כאלו, רק על הארץ, ולהגיע למסקנות. 

החצי השני של המשוואה זו המנטליות הישראלית והמחסור העצום בחינוך טוב. 

רק היום ראיתי נהג מונית עושה משהו מאד מטומטם, שהיה עלול להרוג אותו (+ עוד מישהו). וזו לא הפעם הראשונה שראיתי משהו מטומטם שכזה בצומת הזו. 

אין חינוך, יש יותר תאונות. זה הכל. לא בטיחות אקטיבית\פסיבית\דו\מערכת אלקטרונית כזו או אחרת\מנגנון שמחייב אותך לנשוף מהפה מצד אחד ומהרקטום מהצד השני כדי לבדוק אלכוהול בדם לפני שאתה יכול להניע- חינוך.

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, TheTaxAvenger כתב:

עודף ביטחון וחוסר מודעות לסביבה

זה הגורם העיקרי.

לפני 3 שעות, falou כתב:

מחוסר תשומת לב

= חוסר מודעות לסביבה

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשנכנסו מערכות הABS באופן נרחב, עלתה אותה טענה. שנהגים ייקחו על עצמם סיכונים מוגברים כי הם יודעים שיצליחו לבלום יותר טוב.

 

ההבדל הוא, בעוד שאני מאוד אוהב ומעריך את הABS והESP, ויכול עוד להבין מערכת התראת מרחק, אני לא סובל את המערכות שמירה על נתיב שנוגעות לך בהיגוי. היא פוגעת לי בביטחון עד שאני מוצא איך מכבים אותה.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...