Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

ברשותי קיה xceed, מנוע 1.5 טורבו שנת 2021, שנקנתה לא מזמן והיית צריכה לעבור טיפול 45K (כרגע עם 39K).

הרכב היה מטופל לפני כן במוסך מרכזי של קיה.

לפי המוסך המרכזי הדבר היחיד הנדרש בטיפול הזה הוא החלפת שמן ופילטר שמן.

רציתי להימנע מלהכניס אותה למוסך מרכזי בגלל העלויות הגבוהות (הזיה שעבור שמן ופילטר דרשו קרוב ל1000 ש"ח).

הלכתי למוסך באזור שלי עם שמן ופילטר שמן מקורי וביצענו החלפה.

ההתלבטות שלי אם לא היה נדרש בכל זאת להכניס למוסך מרכזי כדי שיבדקו מכלולים נוספים מעבר להחלפת השמן כי עכשיו פתאום נראה לי הרבה זמן לחכות שנה נוספת עד שהאוטו יעבור בדיקה כלשהי.

מה דעתכם?

פורסם (נערך)

גם  מוסך מורשה שאינו מ וסך יבואן יכול לעשות לך בדיקה כללית לרכב, כל מכונאי עם מעט ניסיון יודע ויכול לעבור ויזואלית על המכלולים, לחפש נזילות שמן וסימני קורוזיה, לעבור על גומיות, ציריות, משולשים וחיבורי מכלולי הזה ולפרק גלגלים ולבדוק את מצב הבלמים וכו וכו..

לא צריך מוסך מרכזי בשביל לעשות בדיקה כזו, צריך רק לבקש, במידה וימצא משהו זה כבר עניין שלך אם להחליף אצלו או ללכת למוסך יבואן.

מה שכן צריך להטריד אותך זה שאתה לא יודע מהי שגרת הטיפולים המומלצת על ידי היצרן.

טיפול הוא לא רק החלפת שמן ופילטרים אלא ישנם דברים נוספים שהיצאן ממליץ להחליף כשגרה מונעת ולא רק כאשר חלק כלשהו כושל, לדוגמא החלפת נוזל קירור כל 45000 או 60000 ק"מ, החלפת שמן ברקס, החלפת רצועת אביזרים לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים או לאחר תקופה מסויימת הקרוב מבינהם כיוון שהיא נוטה להתייבש ובדרך כלל מחליפים אותה לפני שהיא נקרעת ואתה מוצא את עצמך מחכה בצד הדרך לגרר במקרה הטוב או עושה ראש מנוע במקרה הגרוע לאחר שהרמועה נקרעה ומשאבת המים לא סיפקה קירור למנוע.

במידה ואתה מחליט לעשות את הטיפולים במוסך מורשה רגיל שווה לך לנסות לברר מהי הדרישה של היצרן ולפעול בהתאם.

 

עריכה אחרונה על ידי Roycohen1979
פורסם

בשנתון הזה ובנסועה הזו אישית לא הייתי מתרגש ומחכה שנה. 

אגב, המחירים בין מורשה יבואן אחד למשנהו לא זהים. בפעם הבאה מציע שתבצע סקר שוק ויכול להיות שתמצא מוסך מורשה יבואן בסכום הגיוני יותר. 

פורסם
לפני 56 דקות, Roycohen1979 כתב:

גם  מוסך מורשה שאינו מ וסך יבואן יכול לעשות לך בדיקה כללית לרכב, כל מכונאי עם מעט ניסיון יודע ויכול לעבור ויזואלית על המכלולים, לחפש נזילות שמן וסימני קורוזיה, לעבור על גומיות, ציריות, משולשים וחיבורי מכלולי הזה ולפרק גלגלים ולבדוק את מצב הבלמים וכו וכו..

לא צריך מוסך מרכזי בשביל לעשות בדיקה כזו, צריך רק לבקש, במידה וימצא משהו זה כבר עניין שלך אם להחליף אצלו או ללכת למוסך יבואן.

מה שכן צריך להטריד אותך זה שאתה לא יודע מהי שגרת הטיפולים המומלצת על ידי היצרן.

טיפול הוא לא רק החלפת שמן ופילטרים אלא ישנם דברים נוספים שהיצאן ממליץ להחליף כשגרה מונעת ולא רק כאשר חלק כלשהו כושל, לדוגמא החלפת נוזל קירור כל 45000 או 60000 ק"מ, החלפת שמן ברקס, החלפת רצועת אביזרים לאחר כמה עשרות אלפי קילומטרים או לאחר תקופה מסויימת הקרוב מבינהם כיוון שהיא נוטה להתייבש ובדרך כלל מחליפים אותה לפני שהיא נקרעת ואתה מוצא את עצמך מחכה בצד הדרך לגרר במקרה הטוב או עושה ראש מנוע במקרה הגרוע לאחר שהרמועה נקרעה ומשאבת המים לא סיפקה קירור למנוע.

במידה ואתה מחליט לעשות את הטיפולים במוסך מורשה רגיל שווה לך לנסות לברר מהי הדרישה של היצרן ולפעול בהתאם.

 

תודה על התגובה.

כפי שציינתי, החלפת השמן והפילטר בלבד היו הדרישה של מוסך מרכזי של קיה כטיפול שוטף של 45K לרכב הנ"ל.

ברור לי שבודקים עוד מכלולים תוך כדי ואם מוצאים משהו אז נדרש להחליף, על זה בעצם הדיון, אם לחכות שנה לטיפול 60 או להכניס באופן יזום  קודם לכן לבדיקה כללית :)

לפני 36 דקות, Moshe c כתב:

בשנתון הזה ובנסועה הזו אישית לא הייתי מתרגש ומחכה שנה. 

אגב, המחירים בין מורשה יבואן אחד למשנהו לא זהים. בפעם הבאה מציע שתבצע סקר שוק ויכול להיות שתמצא מוסך מורשה יבואן בסכום הגיוני יותר. 

בדקתי ביותר מאחד באזור חיפה, המחירים היו דיי זהים.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...