Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו קליאו טורבו 2


Fazer

פוסטים מומלצים

כן, הכונסים האפורים שחשבתי שיעבדו, כאיזשהו רפרנס לקליאו v6, פחות עובדים על העיצוב של הקליאו הזו. אני מחפש פתרונות יותר אלגנטיים, אבל החלטתי לשתף בכל זאת למרות שזה עדיין בתהליך :-) 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו. החלום שלי זה רנו 5 טורבו 2. מכיוון שיוצרו רק 4987 יחידות (גם מהדור הראשון) והרכב כל כך נדיר כיום (לפי מה שידוע, 2 טורבו 2 בארץ) התחלתי לשכוח מהרעיון. המחיר גם בחו"ל מרקיע שחקים. אבל הייתה לי עוד אגדת ילדות, קליאו V6. היה בו משהו מיוחד, במנוע הגיבור, בעיצוב הגונב.

אני מאוד אוהב דגמי הומאז' כמו שרנו עשו ל5 טורבו, רק חבל שהם הציגו דגם חשמלי.

ברכות על העבודה המטורפת שלך, העיצוב פשוט מושלם. אולי כדאי להאריך קצת את הזנב של הדיפיוזרים ולהוסיף חצאיות וספוילר נחמד.

הלוואי שיגיע לייצור.

לדעתי האישית כונס האוויר שבתמונה הזאת הכי חתיך

image.thumb.png.f44d37f2ba1dd60661d9b937283558d5.png

 

לדעתי אתה לא צריך לשמור על העיצוב המקורי וקצת לקשקש אותו, אלא תוסיף גם קריצות מהעבר ותיקח השראה מהדגם המקורי.

155612.thumb.webp.b03eb09b521bc2457eb09a1e789be331.webp155620(1).thumb.webp.2621c716870fa2b377d1ed65f6413a21.webp

 

עריכה אחרונה על ידי ברונקו
  • אהבתי 1

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

"אחת כבר בידינו, נשארו עוד חמש" (טיוואן, עוזרו של תאנוס)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

איזה עבודת מידול מטורפת!! יפה מאד!

אישית הייתי מוותר על הקו הזה, יותר יפה שזה נקי ואין את החלוקה בדלת.

סתם רעיון אם כבר נזכרים ב5 טורבו, אולי לעשות לג'אנטים אופסט שלילי? יכול להיות מעניין.

Img_2024_11_19_19_50_27~2.jpeg

Img_2024_11_19_19_54_06~2.jpeg

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, SlowRide כתב:

איזה עבודת מידול מטורפת!! יפה מאד!

תודה!

חייב להודות שעבודת המידול לא שלי, עובד איתי בחור ניגרי שעושה עבורי את עבודת המידול התלת מימדי (בעיקר בבלנדר).

המידול התבסס על זה והתחיל מהדגם העדכני ביותר של הקליאו:

Renault Clio 2024

 

 

לפני 56 דקות, SlowRide כתב:

אישית הייתי מוותר על הקו הזה, יותר יפה שזה נקי ואין את החלוקה בדלת.

אם הייתי מתחיל מעיצוב נקי לגמרי, יתכן בהחלט שאתה צודק, אבל המטרה שלי בתרגיל הזה לא היתה ליצור את הרכב היפה ביותר בעולם, אם זו היתה המטרה לא הייתי מתחיל מקליאו, המטרה היתה ליצור את דגם הטורבו/מנוע מרכזי של הקליאו הנוכחית, והפס הזה בדלת הוא חלק מהדלת של הקליאו, ולכן הוא נשאר שם. ברור שבהחלטה אחרת הייתי יכול פשוט לעצב את הדלת מחדש, אבל אז זה היה סוטה מהמגבלות שהצבתי לעצמי כשיצאתי לדרך עם זה.

קצת על התהליך החשיבתי שהיה מאחורי העיצוב הזה:

הסיפור התחיל לפני מספר חודשים, כשהחלטתי שאני יוצא לדרך עם עיצוב של זה, מתוך מחשבה שקצת נמאס לי מכל הכיוון החשמלי שרנו הולכת אליו, ושבתור חובב רכב של פעם בא לי משהו כזה. היו לי הרבה רעיונות עיצוביים בראש, אבל לצערי אין לי את היכולת הטכנית להוציא אותם על הדף - אני יודע לקשקש על דף, אבל לא ממש לצייר משהו שנראה כמו משהו רציני, אז נעזרתי באנשי מקצוע.

 

זה התחיל מבריף עיצובי שהפך לסקיצות כלליות:

image.thumb.png.995da09163197a6e13d372254bf8301f.png

image.thumb.png.baf5bbfbd2697a8b3ea8798c3c3f55b3.png

image.thumb.png.463c22dfd3a76a9c8228aa0f93b6280b.png

 

התהליך הזה לקח חודש וחצי בערך, בניה של בריף, סקיצות, איטרציות על הסקיצות, עד שהגעתי למצב שהייתי מרוצה ממנו. וכן, בסקיצות של המבטים השונים יש קצת דברים שלא לגמרי מסתדרים, והיה לי ברור לגמרי שכשאגיע לשלב של ה detailed design אז הרבה דברים לא יסתדרו עם מידות של הרכב האמיתי ויצטרכו עבודה.

 

כשזה היה גמור, ניסיתי להבין איך אני הולך את זה לעיצוב על בסיס רכב אמיתי. המחשבה הראשונית (והמעט גרנדיוזית) היתה לסרוק רכב כזה אמיתי ולעבוד עם מעצב על בסיס הסריקות - כשבדקתי את הסיפור הזה, מדובר היה על עשרות אלפי דולרים, ולמרות שהחלטתי שזה פרויקט שאני רוצה לעשות ומוכן להשקיע בו כסף, זה היה גדול על התקציב שלי.

 

חיפשתי פתרון יותר cost effective, ומצאתי אתר שמוכר מודלים תלת מימדיים של כל מיני דברים, כולל הקליאו שחיפשתי, ומשם כבר דברים התפתחו מהר יותר. קניתי את המודל וביחד עם מודליסט תלת מימד התחלנו לעבוד, כשהתהליך כלל הרבה מאוד איטרציות: עיצוב, בחינה של העיצוב, החלטה שהוא חרא, וחזרה לנקודת ההתחלה (או כמו שקראתי לזה: design-delete-repeat), מה שאומר שהתהליך שחשבתי שיקח שבוע, לקח מעל חודש.

 

הדבר הראשוני שהוגדר היו המידות: החלטתי על הרחבה של הרכב ב 5 ס"מ מכל צד מקדימה, ו 10 ס"מ מכל צד מאחורה, אלו היו חלק מהמגבלות שהטלתי על עצמי. למה דווקא המספרים האלו? ההחלטה הראשונית שלי היתה שהיציבה של הרכב צריכה להיות דומה ל5 טורבו, כלומר רחבה יותר מאחורה מאשר מקדימה, ובנוסף הקליאו היא רכב רחב יחסית, 180 ס"מ, ואני לא רציתי שהרכב אחרי השינויים יעבור את שני המטרים לרוחב (למה? כי המטרה היתה ליצור רכב ריאלי), אז אלו המספרים שכפיתי על העיצוב. עם המגבלות האלו, ועם הפרופורציות של הדגם האמיתי, הסתבר שהרבה מהדברים שנראים ממש מגניב בסקיצות עיפרון, פשוט לא עובדים במודל תלת מימדי, או כי הם לא מתחברים לפרופורציות של הרכב, או כי המידות שהגדרתי פשוט לא מסתדרות, או... מאלף סיבות אחרות.

 

אז אחרי הרבה עבודה, יצא המודל שראיתם כאן :-)

 

חייב להגיד שיש בעיצוב הרבה קריצות לאותה 5 טורבו:

 

כאן, לדוגמה, יש את תיבת הכלים המפורסמת של ה 5 טורבו המקורית, שנמצאת מעל תא המנוע:

image.thumb.png.71784c3fadfd10b4ff725cb58dfc5ab8.png

 

הפס שחוצה את כונס האויר למנוע, אמור להזכיר את אותו הפס שחוצה את כונס האויר ב 5 טורבו.

image.png.edc03fdcb7dfb97ded3fc25982a22df2.png

 

מכסה התדלוק שנמצא בחלק העליון של הכנף הימנית כמו ב 5 טורבו ובקליאו V6, וכדומה. כמובן שיש גם רפרנסים לדגמים חדשים יותר של רנו ספורט, כיון שכאמור המטרה היא ליצור רכב שנראה כאילו שרנו ספורט יצרה אותו, ולכן השתמשתי בהרבה מקרים בשפה העיצובית שלהם, על בסיס דגמים קיימים.

 

זהו בגדול, כמה חודשי עבודה, הרבה מחשבה, הרבה הלוך-חזור (כולל עיצוב מחדש של חלקים מסויימים אחרי שסגרתי כבר את העיצוב שלהם), ולא מעט כסף שהושקע בזה, וזו התוצאה :-)

 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fazer כתב:

תודה!

חייב להודות שעבודת המידול לא שלי, עובד איתי בחור ניגרי שעושה עבורי את עבודת המידול התלת מימדי (בעיקר בבלנדר).

המידול התבסס על זה והתחיל מהדגם העדכני ביותר של הקליאו:

Renault Clio 2024

 

 

אם הייתי מתחיל מעיצוב נקי לגמרי, יתכן בהחלט שאתה צודק, אבל המטרה שלי בתרגיל הזה לא היתה ליצור את הרכב היפה ביותר בעולם, אם זו היתה המטרה לא הייתי מתחיל מקליאו, המטרה היתה ליצור את דגם הטורבו/מנוע מרכזי של הקליאו הנוכחית, והפס הזה בדלת הוא חלק מהדלת של הקליאו, ולכן הוא נשאר שם. ברור שבהחלטה אחרת הייתי יכול פשוט לעצב את הדלת מחדש, אבל אז זה היה סוטה מהמגבלות שהצבתי לעצמי כשיצאתי לדרך עם זה.

קצת על התהליך החשיבתי שהיה מאחורי העיצוב הזה:

הסיפור התחיל לפני מספר חודשים, כשהחלטתי שאני יוצא לדרך עם עיצוב של זה, מתוך מחשבה שקצת נמאס לי מכל הכיוון החשמלי שרנו הולכת אליו, ושבתור חובב רכב של פעם בא לי משהו כזה. היו לי הרבה רעיונות עיצוביים בראש, אבל לצערי אין לי את היכולת הטכנית להוציא אותם על הדף - אני יודע לקשקש על דף, אבל לא ממש לצייר משהו שנראה כמו משהו רציני, אז נעזרתי באנשי מקצוע.

 

זה התחיל מבריף עיצובי שהפך לסקיצות כלליות:

image.thumb.png.995da09163197a6e13d372254bf8301f.png

image.thumb.png.baf5bbfbd2697a8b3ea8798c3c3f55b3.png

image.thumb.png.463c22dfd3a76a9c8228aa0f93b6280b.png

 

התהליך הזה לקח חודש וחצי בערך, בניה של בריף, סקיצות, איטרציות על הסקיצות, עד שהגעתי למצב שהייתי מרוצה ממנו. וכן, בסקיצות של המבטים השונים יש קצת דברים שלא לגמרי מסתדרים, והיה לי ברור לגמרי שכשאגיע לשלב של ה detailed design אז הרבה דברים לא יסתדרו עם מידות של הרכב האמיתי ויצטרכו עבודה.

 

כשזה היה גמור, ניסיתי להבין איך אני הולך את זה לעיצוב על בסיס רכב אמיתי. המחשבה הראשונית (והמעט גרנדיוזית) היתה לסרוק רכב כזה אמיתי ולעבוד עם מעצב על בסיס הסריקות - כשבדקתי את הסיפור הזה, מדובר היה על עשרות אלפי דולרים, ולמרות שהחלטתי שזה פרויקט שאני רוצה לעשות ומוכן להשקיע בו כסף, זה היה גדול על התקציב שלי.

 

חיפשתי פתרון יותר cost effective, ומצאתי אתר שמוכר מודלים תלת מימדיים של כל מיני דברים, כולל הקליאו שחיפשתי, ומשם כבר דברים התפתחו מהר יותר. קניתי את המודל וביחד עם מודליסט תלת מימד התחלנו לעבוד, כשהתהליך כלל הרבה מאוד איטרציות: עיצוב, בחינה של העיצוב, החלטה שהוא חרא, וחזרה לנקודת ההתחלה (או כמו שקראתי לזה: design-delete-repeat), מה שאומר שהתהליך שחשבתי שיקח שבוע, לקח מעל חודש.

 

הדבר הראשוני שהוגדר היו המידות: החלטתי על הרחבה של הרכב ב 5 ס"מ מכל צד מקדימה, ו 10 ס"מ מכל צד מאחורה, אלו היו חלק מהמגבלות שהטלתי על עצמי. למה דווקא המספרים האלו? ההחלטה הראשונית שלי היתה שהיציבה של הרכב צריכה להיות דומה ל5 טורבו, כלומר רחבה יותר מאחורה מאשר מקדימה, ובנוסף הקליאו היא רכב רחב יחסית, 180 ס"מ, ואני לא רציתי שהרכב אחרי השינויים יעבור את שני המטרים לרוחב (למה? כי המטרה היתה ליצור רכב ריאלי), אז אלו המספרים שכפיתי על העיצוב. עם המגבלות האלו, ועם הפרופורציות של הדגם האמיתי, הסתבר שהרבה מהדברים שנראים ממש מגניב בסקיצות עיפרון, פשוט לא עובדים במודל תלת מימדי, או כי הם לא מתחברים לפרופורציות של הרכב, או כי המידות שהגדרתי פשוט לא מסתדרות, או... מאלף סיבות אחרות.

 

אז אחרי הרבה עבודה, יצא המודל שראיתם כאן :-)

 

חייב להגיד שיש בעיצוב הרבה קריצות לאותה 5 טורבו:

 

כאן, לדוגמה, יש את תיבת הכלים המפורסמת של ה 5 טורבו המקורית, שנמצאת מעל תא המנוע:

image.thumb.png.71784c3fadfd10b4ff725cb58dfc5ab8.png

 

הפס שחוצה את כונס האויר למנוע, אמור להזכיר את אותו הפס שחוצה את כונס האויר ב 5 טורבו.

image.png.edc03fdcb7dfb97ded3fc25982a22df2.png

 

מכסה התדלוק שנמצא בחלק העליון של הכנף הימנית כמו ב 5 טורבו ובקליאו V6, וכדומה. כמובן שיש גם רפרנסים לדגמים חדשים יותר של רנו ספורט, כיון שכאמור המטרה היא ליצור רכב שנראה כאילו שרנו ספורט יצרה אותו, ולכן השתמשתי בהרבה מקרים בשפה העיצובית שלהם, על בסיס דגמים קיימים.

 

זהו בגדול, כמה חודשי עבודה, הרבה מחשבה, הרבה הלוך-חזור (כולל עיצוב מחדש של חלקים מסויימים אחרי שסגרתי כבר את העיצוב שלהם), ולא מעט כסף שהושקע בזה, וזו התוצאה :-)

 

יאללה חזק אח שלי היקר מגניב אתה

מה תעשה עם זה? יש רווח פוטנציאלי?

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

"אחת כבר בידינו, נשארו עוד חמש" (טיוואן, עוזרו של תאנוס)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המודל ממש יפה והרעיון... אבל לטעמי היא דיי דומה לקליאו דור קודם, וקצת הדגשות מנופחות... עדיין הייתי עושה משהו קיצוני יותר אם הייתי יכול.

לטעמי הבידול לא מרחיק לכת. אבל אולי כוונת המשורר הייתה כזו מלכתחילה.   עדיין הייתי עושה משהו טיפה יותר קיצוני במראה.

אבל תוצאה מרשימה עדיין, רק רושם את דעתי.

אם יכול לשלוח את השרשור לפורום מתאים של הקליאו, נראה לי יותר תגובות ענייניות תקבל על מנת לקבל חוות דעת מעניינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, bigmik כתב:

המודל ממש יפה והרעיון... אבל לטעמי היא דיי דומה לקליאו דור קודם... עדיין הייתי עושה משהו קיצוני יותר אם הייתי יכול.

לטעמי הבידול לא מרחיק לכת. אבל אולי כוונת המשורר הייתה כזו מלכתחילה.   עדיין הייתי עושה משהו טיפה יותר קיצוני במראה.

אבל תוצאה מרשימה עדיין, רק רושם את דעתי.

אם יכול לשלוח את השרשור לפורום מתאים של הקליאו, נראה לי יותר תגובות ענייניות תקבל על מנת לקבל חוות דעת מעניינת.

למה היא דומה לדור הקודם בדיוק?? זה הדור העכשווי עם נגיעות ספורטיביות.

וקצת הדגשות מנופחות זה כי הוא רצה להזכיר את הקליאו V 6 הקודמת וגם את הרנו 5 טורבו, שהיה לה טוסיק רחב יותר ב5 ס"מ.

ולכן גם כונס האוויר בדלתות ועוד

  • רעיון טוב! 1

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

"אחת כבר בידינו, נשארו עוד חמש" (טיוואן, עוזרו של תאנוס)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואגב - מי שרוצה לראות עוד מהפרויקט הזה, מוזמנים לאתר שלי (יש גם פייסבוק ולינקדאין, אבל זה ממש ממש בהתחלה אז הרבה תוכן עוד אין שם).

 

כמובן שאשמח לכל פידבק על הפרויקט.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

יפה מאוד

שאלת תם - מה יוצא לך מזה ?

מצטרף לשאלתך הנבונה.

הרי אתה לא תפנה לרנו ותגיד להם "אם אתם רוצים עיצבתי לכם פצצה של רכב..."

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

"אחת כבר בידינו, נשארו עוד חמש" (טיוואן, עוזרו של תאנוס)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...