Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנתיים עם טויוטה קורולה סטיישן היברידית, שרשור מתגלגל


Gosser1860

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, KipodYam כתב:

בקיצור, כרגיל, צרכן אמריקאי מקבל 10 שנים ביונדאי על הסוללה, בארץ 7, מניח שגם בטויוטה בארץ האחריות מקוצצת.

באמריקה יש צרכנים, בישראל עדר כבשים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נסכם עלויוות - 

ביטוח סוללה לשנה או 15k (כאשר יש רצף אחריות וצריך בדיקה רגילה ) - סביב 815שח , שמורכב - 

עבודה 0.5 שעה, כלומר 300 שח אם לא מטפלים בטויוטה, אם מטפלים בטויוטה, קצת פחות.

אחריות עצמה עולה 515שח.

 

בתאריך 16.10.2024 בשעה 01:43, מור 1 כתב:

 

לא מדויק, כי ברגע שיש לך אחריות אין בדיקה נוספת.

אא"כ עברת את ה- 15K בשנה, וכמו שכתבת מיש קונה היברידי בדר"כ עובר את זה.

 

למען הסר ספק, מה שכתוב בהודעה המצוטטת פה אינו נכון, מניח שזה טעות בתום לב.

עפ המסמך של טויוטה ישראל, אם הסוללה בסוף האחריות (יבואן או הרחבת אחריות לסוללה) או זמן קצר אחריה, צריך לעשות רק בדיקת סוללה רגילה. אם אתה 5 k או חצי שנה מחוץ לאחריות כלשהיא, צריך בדיקת סוללה מורחבת.

 

אני מודה שאני לא יודע מה ההבדלים בין בדיקה רגילה למורחבת. אם בדיקה רגילה זה רק קשקוש לקחת כסף ולא מעמיסים בה את הבטריה, ולא דוגמים מתח וזרם מכל תא תחת התנאים השונים (טעינה, פריקה נניח).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך איך לבדוק עם מוסך או נציג שירות (שצריך לבדוק עם מישהו שבאמת מבין משהו) מה כוללת בדיקה רגילה ומה כוללת בדיקה מורחבת.

כתוב שם שחור על לבן שבדיקה היא תנאי לאחריות. תבדקו אותי. שמתי את הקישור מקודם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוסע כשנה עם קורולה סטיישן 2020, מסכים עם כל מילה של פותח השירשור.

 

האוטו הזה ממש סביר מכל הבחינות, בטח שלא מצויין.

אמינות? בוא נדבר כשהוא יהיה אצלי כחמש שנים

אגב מוניטין האמינות זו הסיבה המרכזית שקניתי טויוטה אחרי שאכלתי מרורים מהפיור-דרעק של סיטרואן(התלבטתי בינה לבין אוקטביה סטיישן)

 

אגב אני ויתרתי על אחריות מורחבת של היבואן, וכנראה שאוותר גם על אחריות סוללה שתפוג בסוף 2025.

 

בסופו של דבר, אם מקרה הביטוח הוא לא מכה כלכלית עבורך, אין טעם לעשות ביטוח לטעמי.

ואחרי שכבר הוצאתי 13k על שיפוץ מנוע בסיטרואן, סוללה ב10 לא נשמע משהו קטסטרופלי עבורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעלים של קורולה שנת 2019 כבר 5.5 שנים ואוהב אותו מאד.

 

בגדול אם אני צריך להגדיר את הרכב בשתי מילים אני מגדיר אותו כרכב "נעים ואיכותי". 

 

בינתיים אין לי סיבה מספיק טובה להחליף אותו וזה הרכב שאני הולך להחזיק הכי הרבה זמן מהרכבים שהיו לי.

 

לגופו של עניין אני לא מוצא בעיה אפילו קלה שבקלות בהיגוי, היגוי רגיל בעל משקל נכון תחושת היגוי טובה וחשוב לא פחות הגה בצורה עגולה ובקוטר נכון ולא בצורה משונה וגדלים מיניטוריים.

 

אני ממליץ למי שמתלונן על ההיגוי לפנות למוסך ייתכן שמדובר בתקלה ואני כותב זאת ברצינות ולא בציניות.

 

לגבי יחידת ההנעה אני רואה בה כאחד היתרונות הגדולים של הרכב, לא מוצא שהיא רועשת במיוחד, היא רועשת בהתאם לרמת הסל"ד בו עובד מנוע הבנזין ובחלק מתוואי הנסיעה, במיוחד בתוואי נסיעה עירוני היא שקטה במיוחד חלקה ונעימה לאור תמיכה של המנוע החשמלי ואפילו שקטה לחלוטין כאשר רק המנוע החשמלי עובד וכן שקטה יותר ממנועי טורבו חזקים ממנה במקטעים הללו, את זה משום מה שוכחים לציין.


גם בנסיעה תחת עומס עד למהירויות עצימת עיניים  מקובלות מעבר לקבוע בחוק ובמצב ספורט יחידת ההנעה נעימה מאד לדעתי, מספקת כוח יפה ושקטה ברמה מקובלת.

 

אין תחושת אלסטיות של גיר רציף מלבד דרך חלוקת הכוח שבה הסל"ד קבוע ואין ירידה ועליית סל"ד בהעברות הילוכים אבל זה לא אומר שיש רעש עקב כך, הסל"ד נקבע בהתאם למהירות והעומס שבה אתה נוהג והוא יכול להיום גם נמוך ושקט. 

 

מי שמודד זמנים ומנסה בכל קטע כביש למצות את הזמן המהיר ביותר האפשרי ייפגש עם מגבלות יחידת ההנעה וזה אומר שהוא בחר רכב לא מתאים לצרכיו והוא צריך רכב חזק יותר.

 

הרכב נוח מאד ברמת המתלים לדעתי, לא בסגנון צרפתי שהופך כל כביש למרבד קסמים שאני אישית מתגעגע אליו אלא ספיגה מוצקה יותר אבל איכותית ועבודת מתלים יפה, במיוחד שיבושים קלים בכביש עוברים כאילו הם לא קיימים.

 

אתן דוגמה בולטת שנתקלתי בה, בכביש זהה בחיבור רוחבי בין כביש לגשר הקורולה עוברת עליו כאילו הוא לא קיים מלבד רעש של הצמיגים הנתקלים בו. לעומת זאת בקיה נירו שהייתה לי בעבר המפגש עם החיבור הזה גרם לתחושה כאילו רקטה של חיזבאללה פגעה  ברכב ואני לא צוחק, בום נוראי וקפיצה של הרכב ממסלולו. 

 

המושבים הקדמיים ברכב נוחים לדעתי עם תמיכת גב תחתון מצויינת וגובה טוב (למרות שלקח לי זמן בהתחלה להתרגל אליהם) אבל חסר לי שאין כיוון חשמלי לזווית בסיס המושב מאחר ואני אוהב שבסיס המושב נוטה טיפה אחורה.

 

המושבים האחוריים גבוהים מהריצפה אפילו יותר מכמה ג'יפונים, מרווח בינוני לרגליים וטוב לכפות הרגליים. אבל לאחרונה ישבתי שם ונוכחתי שהמשענת זקופה מדי ופוגעת מאד בנוחות הישיבה ובסך הכל התחושה די קלסטרופובית שם ובג'יפונים קומפקטיים הגדולים יותר בקטגורייה אתה מקבל יותר מקום. 

 

תא המטען גדול אבל צר יחסית וארוך והתקרה של הרכב די נמוכה, הייתי מעדיף תא מטען רחב וקצר יותר וגג גבוה יותר כמו בטויוטה ראב 4.

 

הנדסת האנוש טובה עם שילוב כפתורים פיזיים ומיקום גבוה של מסך המולטימדיה.

 

ולזמננו כעת המחיר של  קורולה סטיישן חדשה כמו רכבים אחרים התייקר לסטטוספרה מוגזמת של 180 אלף ₪ ואין שום מצב שהייתי קונה אותו במחיר הזה, אני קניתי אותו כשהמחיר היה 137 אלף ₪.

 

לגבי סקודה אוקטביה שהוזכרה כאן שנמכרת במחיר זול יותר זה בהחלט מחיר אטרקטיבי והיא מציגה אי אילו יתרונות על הקורולה כמו גם חסרונות, אבל בשורה התחתונה היא בכל מקרה לא רלוונטית בשבילי בגלל שהמבנה שלה הוא של רכב סדאן, אמנם עם דלת חמישית שימושית, אבל היא מוגבלת יותר בהעמסת חפצים לגובה ושיפוע החלון האחורי מכניס שמש על יושבי המושב האחורי כאשר השמש מאחורי הרכב. מה גם שבתור לקוח פרטי לא הייתי נכנס לרכישה שלה שהיא פחות "בטוחה" ומצריכה גם סיגול צורת נהיגה לשמירה על המצמדים שאין לי שום כוונה לסגל אותה.

 

הרכב הבא שלי יהיה כבר ג'יפון חשמלי שיפתור את החסרונות שציינתי ברגע שהטכנולוגיה תתקדם יותר.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, green כתב:

אני בעלים של קורולה שנת 2019 כבר 5.5 שנים ואוהב אותו מאד.

 

בגדול אם אני צריך להגדיר את הרכב בשתי מילים אני מגדיר אותו כרכב "נעים ואיכותי". 

 

בינתיים אין לי סיבה מספיק טובה להחליף אותו וזה הרכב שאני הולך להחזיק הכי הרבה זמן מהרכבים שהיו לי.

 

לגופו של עניין אני לא מוצא בעיה אפילו קלה שבקלות בהיגוי, היגוי רגיל בעל משקל נכון תחושת היגוי טובה וחשוב לא פחות הגה בצורה עגולה ובקוטר נכון ולא בצורה משונה וגדלים מיניטוריים.

 

אני ממליץ למי שמתלונן על ההיגוי לפנות למוסך ייתכן שמדובר בתקלה ואני כותב זאת ברצינות ולא בציניות.

 

לגבי יחידת ההנעה אני רואה בה כאחד היתרונות הגדולים של הרכב, לא מוצא שהיא רועשת במיוחד, היא רועשת בהתאם לרמת הסל"ד בו עובד מנוע הבנזין ובחלק מתוואי הנסיעה, במיוחד בתוואי נסיעה עירוני היא שקטה במיוחד חלקה ונעימה לאור תמיכה של המנוע החשמלי ואפילו שקטה לחלוטין כאשר רק המנוע החשמלי עובד וכן שקטה יותר ממנועי טורבו חזקים ממנה במקטעים הללו, את זה משום מה שוכחים לציין.


גם בנסיעה תחת עומס עד למהירויות עצימת עיניים  מקובלות מעבר לקבוע בחוק ובמצב ספורט יחידת ההנעה נעימה מאד לדעתי, מספקת כוח יפה ושקטה ברמה מקובלת.

 

אין תחושת אלסטיות של גיר רציף מלבד דרך חלוקת הכוח שבה הסל"ד קבוע ואין ירידה ועליית סל"ד בהעברות הילוכים אבל זה לא אומר שיש רעש עקב כך, הסל"ד נקבע בהתאם למהירות והעומס שבה אתה נוהג והוא יכול להיום גם נמוך ושקט. 

 

מי שמודד זמנים ומנסה בכל קטע כביש למצות את הזמן המהיר ביותר האפשרי ייפגש עם מגבלות יחידת ההנעה וזה אומר שהוא בחר רכב לא מתאים לצרכיו והוא צריך רכב חזק יותר.

 

הרכב נוח מאד ברמת המתלים לדעתי, לא בסגנון צרפתי שהופך כל כביש למרבד קסמים שאני אישית מתגעגע אליו אלא ספיגה מוצקה יותר אבל איכותית ועבודת מתלים יפה, במיוחד שיבושים קלים בכביש עוברים כאילו הם לא קיימים.

 

אתן דוגמה בולטת שנתקלתי בה, בכביש זהה בחיבור רוחבי בין כביש לגשר הקורולה עוברת עליו כאילו הוא לא קיים מלבד רעש של הצמיגים הנתקלים בו. לעומת זאת בקיה נירו שהייתה לי בעבר המפגש עם החיבור הזה גרם לתחושה כאילו רקטה של חיזבאללה פגעה  ברכב ואני לא צוחק, בום נוראי וקפיצה של הרכב ממסלולו. 

 

המושבים הקדמיים ברכב נוחים לדעתי עם תמיכת גב תחתון מצויינת וגובה טוב (למרות שלקח לי זמן בהתחלה להתרגל אליהם) אבל חסר לי שאין כיוון חשמלי לזווית בסיס המושב מאחר ואני אוהב שבסיס המושב נוטה טיפה אחורה.

 

המושבים האחוריים גבוהים מהריצפה אפילו יותר מכמה ג'יפונים, מרווח בינוני לרגליים וטוב לכפות הרגליים. אבל לאחרונה ישבתי שם ונוכחתי שהמשענת זקופה מדי ופוגעת מאד בנוחות הישיבה ובסך הכל התחושה די קלסטרופובית שם ובג'יפונים קומפקטיים הגדולים יותר בקטגורייה אתה מקבל יותר מקום. 

 

תא המטען גדול אבל צר יחסית וארוך והתקרה של הרכב די נמוכה, הייתי מעדיף תא מטען רחב וקצר יותר וגג גבוה יותר כמו בטויוטה ראב 4.

 

הנדסת האנוש טובה עם שילוב כפתורים פיזיים ומיקום גבוה של מסך המולטימדיה.

 

ולזמננו כעת המחיר של  קורולה סטיישן חדשה כמו רכבים אחרים התייקר לסטטוספרה מוגזמת של 180 אלף ₪ ואין שום מצב שהייתי קונה אותו במחיר הזה, אני קניתי אותו כשהמחיר היה 137 אלף ₪.

 

לגבי סקודה אוקטביה שהוזכרה כאן שנמכרת במחיר זול יותר זה בהחלט מחיר אטרקטיבי והיא מציגה אי אילו יתרונות על הקורולה כמו גם חסרונות, אבל בשורה התחתונה היא בכל מקרה לא רלוונטית בשבילי בגלל שהמבנה שלה הוא של רכב סדאן, אמנם עם דלת חמישית שימושית, אבל היא מוגבלת יותר בהעמסת חפצים לגובה ושיפוע החלון האחורי מכניס שמש על יושבי המושב האחורי כאשר השמש מאחורי הרכב. מה גם שבתור לקוח פרטי לא הייתי נכנס לרכישה שלה שהיא פחות "בטוחה" ומצריכה גם סיגול צורת נהיגה לשמירה על המצמדים שאין לי שום כוונה לסגל אותה.

 

הרכב הבא שלי יהיה כבר ג'יפון חשמלי שיפתור את החסרונות שציינתי ברגע שהטכנולוגיה תתקדם יותר.

 

 

 

 

 

 

 

אתה מחזק את כל מה שכתבתי רק אולי בניסוח אחר, יש כאלה שיגידו מתון. 

אבל בגדול אתה מסכם את כל מה שרשמתי אבל אולי קצת יותר פירגנתי לרכב הנל כי לדעתי מגיע לו. אני שם לב שאנשים שבאמת נוסעים ב קורולה החדשה ולא עושים איזה סיבוב חפוז באמת מבינים את הרכב והוא נוח ונעים להם. מבינים את המנוע ואת הגה ואת תיבת ההילוכים והשיוט המעולה שיש לרכב הזה שהוא חריג בקטגוריה. לא איוניק ולא אוקטביה החדשה לא מתקרבות לזה, גם לא קרוב. 

ואם אתה 5.5 שנים עם האוטו ורוצה להמשיך, ואני נוסע מעל 5 שנים ב 2 הגרסאות, אז דרשני. 

ואחרים שימשיכו להתלונן ולספר סיפורי סבתא על הגה או מנוע חלש כאילו זה מכונית מרוצים. ואגב מעולם  לא היה חסר לי כוח בקורולה, אפשר לחשוב איפה כבר אפשר לטוס פה. והיא מגיע לאיזור 180/190 קמ"ש אם יש צורך ואין לי מושג מאיפה יש לי את הנתון הזה אבל אתם מוזמנים לבדוק אם בא לכם. 

זה לא רכב פתיחות! רכב משפחתי מעולה לדעתי ולא פחות. מוכן להתפשר על טוב מאוד. 

 

עריכה אחרונה על ידי timur2008
  • אהבתי 1

טויוטה קורולה  2022

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, timur2008 כתב:

אתה מחזק את כל מה שכתבתי רק אולי בניסוח אחר, יש כאלה שיגידו מתון. 

אבל בגדול אתה מסכם את כל מה שרשמתי אבל אולי קצת יותר פירגנתי לרכב הנל כי לדעתי מגיע לו. אני שם לב שאנשים שבאמת נוסעים ב קורולה החדשה ולא עושים איזה סיבוב חפוז באמת מבינים את הרכב והוא נוח ונעים להם. מבינים את המנוע ואת הגה ואת תיבת ההילוכים והשיוט המעולה שיש לרכב הזה שהוא חריג בקטגוריה. לא איוניק ולא אוקטביה החדשה לא מתקרבות לזה, גם לא קרוב. 

ואם אתה 5.5 שנים עם האוטו ורוצה להמשיך, ואני נוסע מעל 5 שנים ב 2 הגרסאות, אז דרשני. 

ואחרים שימשיכו להתלונן ולספר סיפורי סבתא על הגה או מנוע חלש כאילו זה מכונית מרוצים. ואגב מעולם  לא היה חסר לי כוח בקורולה, אפשר לחשוב איפה כבר אפשר לטוס פה. והיא מגיע לאיזור 180/190 קמ"ש אם יש צורך ואין לי מושג מאיפה יש לי את הנתון הזה אבל אתם מוזמנים לבדוק אם בא לכם. 

זה לא רכב פתיחות! רכב משפחתי מעולה לדעתי ולא פחות. מוכן להתפשר על טוב מאוד. 

 

אני הייתי מדגיש את המילה לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2024 בשעה 16:53, green כתב:

לגבי יחידת ההנעה אני רואה בה כאחד היתרונות הגדולים של הרכב

....

המושבים הקדמיים ברכב נוחים לדעתי עם תמיכת גב תחתון מצויינת וגובה טוב

...

המושבים האחוריים... ובסך הכל התחושה די קלסטרופובית שם ובג'יפונים קומפקטיים הגדולים יותר בקטגורייה אתה מקבל יותר מקום. 

תראה כמה חוו"ד היא סובייקטיבית...

כשלקחתי את הנירו פלאג אין שלי בליסינג מהעבודה, התלבטתי בינה לבין הקורולה סטיישן.

לקחתי את הקורולה סטיישן לנהיגת מבחן של 20 דקות, ובנוסף נהגתי על קורולה סדאן של חבר, וככה גם על הנירו

 

הממצאים (הסובייקטיבים) שלי היו אחרת:

המושב בקורולה על גבול העונש, לא הצלחתי למצוא שום תנוחה נוחה. יחידת הכוח נעימה מאוד בנסיעה עירונית, פחות בנסיעה ביניעירונית/הררית.

לגבי המושב האחורי, מסכים. קלסטרופובי למבוגרים.

 

המסקנות שלי היו ככה:

כרכב ליסינג הנירו עדיפה בשל מרווח פנימי יוצא מהכלל ביחס למימדים, יחידת הנעה מגובשת יותר, מושבים ותנוחת נהיגה טובה יותר.

 

כרכב פרטי הקורולה עדיפה בשל אמינות גבוהה יותר ושמירת ערך.

 

(לא לקחתי בחשבון את גודל תא המטען שעדיף בקורולה כי לי זה לא היה שיקול)

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2024 בשעה 22:29, timur2008 כתב:

אתה מחזק את כל מה שכתבתי רק אולי בניסוח אחר, יש כאלה שיגידו מתון. 

אבל בגדול אתה מסכם את כל מה שרשמתי אבל אולי קצת יותר פירגנתי לרכב הנל כי לדעתי מגיע לו. אני שם לב שאנשים שבאמת נוסעים ב קורולה החדשה ולא עושים איזה סיבוב חפוז באמת מבינים את הרכב והוא נוח ונעים להם. מבינים את המנוע ואת הגה ואת תיבת ההילוכים והשיוט המעולה שיש לרכב הזה שהוא חריג בקטגוריה. לא איוניק ולא אוקטביה החדשה לא מתקרבות לזה, גם לא קרוב. 

ואם אתה 5.5 שנים עם האוטו ורוצה להמשיך, ואני נוסע מעל 5 שנים ב 2 הגרסאות, אז דרשני. 

ואחרים שימשיכו להתלונן ולספר סיפורי סבתא על הגה או מנוע חלש כאילו זה מכונית מרוצים. ואגב מעולם  לא היה חסר לי כוח בקורולה, אפשר לחשוב איפה כבר אפשר לטוס פה. והיא מגיע לאיזור 180/190 קמ"ש אם יש צורך ואין לי מושג מאיפה יש לי את הנתון הזה אבל אתם מוזמנים לבדוק אם בא לכם. 

זה לא רכב פתיחות! רכב משפחתי מעולה לדעתי ולא פחות. מוכן להתפשר על טוב מאוד. 

 

 

אני מסכים עם כל מה שכתבת על הרכב ועל ניתוח הפרמטרים השונים, אבל למדתי לא לתת ציון כולל לרכב אלא לתת ציון לפרמטרים השונים הנוגעים אליו, מאחר ולכל אחד מהם חשיבות סובייקטיבית שונה לאנשים שונים.

 

יכול להיות שהרכב מצויין כמעט בכל הפרמטרים אבל פרמטר אחד בעל חשיבות מהותית לאנשים יפסול אותו לגמרי, בקורולה לצורך הענין יחידת ההנעה פוסלת את הרכב לסוג מסויים של אנשים שבשבילם חייבת להיות יחידת הנעה הכוללת מנוע טורבו וגיר פלנטרי או כפול מצמדים.

 

גם תדמיתית יש סוג אנשים שהקורולה לא מסתדרת להם בטח לא כרכב לנהיגה או שמסב הנאה מנהיגה.

 

אז סיבה מהותית לאהבה שלי את הקורולה היא דווקא ההנאה מהנהיגה בה, אני כאמור נהנה מיחידת ההנעה שלה ומכך שאין התנהגות של העברת הילוכים, מנוחות הנסיעה וכן גם מההיגוי והתנהגות הכביש, למרות שכבר שנים אני נוהג די לאט בסיבובים פשוט חבל לי על שחיקת הצמיגים שנגרמת מכך 😂

 

כמו כן מעבר לכך גם תלוי לאיזה סגמנט רכבים אתה משווה את הקורולה, רוב האנשים מעדיפים ג'יפונים/ קרוסאוברים ובשבילם הקורולה ממש לא רכב מצויין בגלל הגובה הנמוך שלה ו/או גם המרחב מאחורה לא מצויין.

 

לפני כשעה, דור-- כתב:

תראה כמה חוו"ד היא סובייקטיבית...

כשלקחתי את הנירו פלאג אין שלי בליסינג מהעבודה, התלבטתי בינה לבין הקורולה סטיישן.

לקחתי את הקורולה סטיישן לנהיגת מבחן של 20 דקות, ובנוסף נהגתי על קורולה סדאן של חבר, וככה גם על הנירו

 

הממצאים (הסובייקטיבים) שלי היו אחרת:

המושב בקורולה על גבול העונש, לא הצלחתי למצוא שום תנוחה נוחה. יחידת הכוח נעימה מאוד בנסיעה עירונית, פחות בנסיעה ביניעירונית/הררית.

לגבי המושב האחורי, מסכים. קלסטרופובי למבוגרים.

 

המסקנות שלי היו ככה:

כרכב ליסינג הנירו עדיפה בשל מרווח פנימי יוצא מהכלל ביחס למימדים, יחידת הנעה מגובשת יותר, מושבים ותנוחת נהיגה טובה יותר.

 

כרכב פרטי הקורולה עדיפה בשל אמינות גבוהה יותר ושמירת ערך.

 

(לא לקחתי בחשבון את גודל תא המטען שעדיף בקורולה כי לי זה לא היה שיקול)

 

 

חוות דעת היא באמת סובייקטיבית, לא רק כלפי חוות דעת של אנשים אחרים אלא גם בינה לבין עצמה,  גם במה שאני כותב אני לא בטוח ב- 100 אחוז 🤣 שכן חוות הדעת היא למעשה השוואתית לעומת רכבים אחרים וכל עוד שאתה לא משווה בין שני רכבים באותו הזמן ובאותו הכביש אז חסר דיוק.

 

נירו פלאג אין נוסעת הרבה יותר על המנוע החשמלי ועקב כך יחידת ההנאה שלה תהיה נעימה יותר. כמו כן בנירו בגלל שיש גיר כפול מצמדים דרך פעולת יחידת ההנעה קונבנציונלי יותר וכולל העברת הילוכים קיק דאון וכו', אני באופן אישי פחות אוהב את דרך הפעולה הזאת מההתנהגות "הרציפה" של הקורולה ההיברידית.

 

המושבים בנירו הקודמת היו חסרי תמיכה לגב התחתון.

 

לגבי המרווח הפנימי בנירו, בנירו הקודמת הוא מרווח יפה, אבל בנירו החדשה הוא פשוט פנטסטי וגם תנוחת הישיבה הגבוהה מריצפת הרכב (למעט הדגם החשמלי שבו ריצפת הרכב מוגבהת עקב הסוללה ולכן פסולה בעיני על הסף) כמו ג'יפון גדול ומרווח מאד ועדיפה משמעותית על הקורולה. לגבי המושבים הקדמיים אני כבר לא זוכר את הנוחות שלהם.

 

ובכלל כל מערך כפול המסכים החדשים בקונצרן יונדאי קיה והנדסת האנוש שלהם מצויינת לרבות אפשרויות שליטה רבות יותר ברכב כגון נעילה אוטומטית של הרכב וכו'.

 

אבל כלקוח פרטי אכן הקורולה נראית כאמינה יותר ולא הייתי קונה את הנירו ההיברידי שדי איבדתי אמון בו לאור מידע שקראתי. 

 

דווקא שמירת הערך של קיה יונדאי מצויין לא פחות אם לא יותר מטויוטה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, green כתב:

 

 

 אבל כלקוח פרטי אכן הקורולה נראית כאמינה יותר ולא הייתי קונה את הנירו ההיברידי שדי איבדתי אמון בו לאור מידע שקראתי. 

 

דווקא שמירת הערך של קיה יונדאי מצויין לא פחות אם לא יותר מטויוטה.

 

 

הנירו שלי כבר הייתה כמה פעמים במוסכי היבואן בשל בעיות בצמת חוטים, חיישן EGR ועוד כמה דברים קטנים ומעצבנים ברכב חדש.

לתחושתי תקלות כאלה פחות נפוצות בקורולה.

 

לגבי שמירת הערך, זה מעניין.

ממה שאני זוכר בשוק יד 2,  קורולה בשנתונים קודמים הייתה יקרה מ I35 או פורטה בעלות נתונים דומים. אבל אולי אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, green כתב:

דווקא שמירת הערך של קיה יונדאי מצויין לא פחות אם לא יותר מטויוטה.

 

לדעתי, פחות...

לפני 3 שעות, דור-- כתב:

לגבי שמירת הערך, זה מעניין.

ממה שאני זוכר בשוק יד 2,  קורולה בשנתונים קודמים הייתה יקרה מ I35 או פורטה בעלות נתונים דומים. אבל אולי אני טועה.

 

אני רציתי לקנות לאחרונה יונדאי איוניק. וגיליתי מידע מעניין.

רוב המודעות היו כשבע אלף מתחת למחירון,

[לא בדקתי אחד אחד אבל בחלקם זה היה כתוב במודעה, ובחלקם כך אמר לי המוכר]

וכשבדקתי על פריוס מקביל, היה ממש נדיר למצוא מישהו שרצה על האוטו שלו מחיר מחירון,

וללא קשר למחירון המחירים של טיוטה ביד 2 הרבה יותר גבוהים מהמקבילים שלהם ביונדאי/קיה.

 

אז כך שגם דעתי היא לא כמו @green אלא יותר כמו @דור--

עכשיו שוב יבוא מישהו ויגיד שהוא ראה אחרת, יכול להיות.

אבל מנקודת המבט שלי זה היה הנתון.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי יונדאי וקיה אכן לא דייקתי רק חלק מהדגמים שלהם שומרים מחיר היטב וחלק לא  ואני מתכוון למחירי יצחק לוי לא למחירים בפועל יחסית למחירי המחירון (בבדיקה שביצעתי די מזמן).

 

לגבי המחירים בפועל לא ערכתי מעקב מסודר אבל במה שראיתי על רכבי טויוטה ביקשו מחירים מעל מחיר המחירון (ואני מכיר סיפור על אישה שרכשה קורולה ב- 27 אלף ₪ מעל מחיר המחירון אבל זו כבר דוגמה הזויה).

 

לגבי תקלות בקורולה לי לא היו בכלל אבל אני נוסע מעט יחסית ולא שמעתי שיש תקלות.

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...