Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קרוסאובר/ ג'יפון מומלץ לתקציב עד 70000


car2024

פוסטים מומלצים

היי

 

בשעה טובה אשתי סיימה ללמוד ומתחילה לעבוד וצריך לקנות רכב נוסף.

המטרה - ג'יפון או קרוסאובר, עם ישיבה גבוהה עד כמה שאפשר. תקציב עד 70 אלף, אפשר לזלוג קצת מעבר לכיוון 75.

תוואי הנסיעה הצפוי: בין עירוני בכבישים מפותלים בגולן / גליל , 80 ק"מ ביום, עם עליות וירידות, ועם קצת פקקים, ולפעמים נתקעים אחרי משאית בעלייה ...

 

מה חשוב לנו, לפי הסדר:

 

1. אמינות - רכב (שכמובן יטופל פר 15 אלף ק"מ במוסך מורשה) שלא יראה מוסך למעט טיפולים, כמו הסוזוקי SX4 הזקן והאהוב שלנו. 

2. זול לתחזוקה - שעלות חלפים לא תהיה יקרה ביחס לרכבים אחרים.

3. צריכת דלק - לא מחפשים חשמלי ובתקציב הזה גם לא היברידי ככל הנראה, אבל בכל זאת באופן יחסי פסלנו את הספורטאז המיציבושי אקליפס קרוס בגלל שקראנו + שמענו שהם צורכים יותר דלק ממהמוצע בקטגוריה.

 

ובנוסף לזה נעדיף רכב מתקדם ובטיחותי עם מערכות בטיחות אקטיביות. אה, ויש גם את עניין היופי - יש כמה מועמדים טובים (סוזוקי קרוסאובר) שנפסלו מפאת היותם פחות מושכים את העין של בעלת הרכב העתידית.

 

לפיכך הרכבנו את רשימת הרכבים הבאה, עם התהיות לגבי כל אחת מהאופציות, ותוך כדי חשש שמלווה אותנו מתיבות הילוכים עם מצמד כפול , שמענו שהיו עם זה בעיות בעבר ואני לא יודע אם השנתונים שאנחנו מחפשים צפויים להגיע עם הגיר הבעייתי הזה, ובכלל האם הבעיות עם הגיר הזה נפתרו או שיש עדיין ממה לדאוג. ואולי זה תלוי את מי שואלים...

 

אז מה דעתכם לגבי המועמדים הבאים, אשמח לשמוע מאנשים שהחזיקו/ מחזיקים את הרכבים האלה תקופה ארוכה, או מכירים מי שהחזיק אותם תקופה ארוכה :

 

1. קיה סטוניק  - לתוואי הנסיעה המתואר -עדיפה גרסת הטורבו או המנוע 1.4? שוקלים את ה1.4 בגלל תיבת ההילוכים השונה.

2. מאזדה CX30 

3. הונדה HR V - אמרו לי שהונדה מותג שלא נמכר הרבה ולכן חלפים יהיו יקרים, יש בזה מן האמת?

4. סיאט ארונה - מאוד אהבנו אבל פסלתי בגלל תיבה עם מצמד כפול יבש, מחשש שיהיה רגיש מידי ולפיכך פחות אמין. אמרו לי שמהשנים האחרונות המצב השתפר מאוד?

5. פג'ו 2008/3008 - הרבה אמרו לי לא להתקרב לפיג'ו סיטרואן ורנו, וגם שם היו בעיות בגיר. כשהלכתי למגרש רכב, אמרו לי שמשנת 2020 הכל בסדר והציעו לשקול. קראתי שהרכב "מהטובים בקבוצה" באתר אוטו. מה דעתכם?

6. קיה נירו היברדית - לכאורה מושלם, אבל האם שווה לקנות רכב היברידי יד שנייה עם ק"מ לא הכי נמוך ובגבול העליון של התקציב?
    חשש מלקבל רכב עם סוללה שתיגמר בקרוב, שכן להחליף סוללה זה לא זול . ובכללי חשש מעלויות אחזקה גדולות + תיבה רובוטית מצמד כפול.

7. יונדאי וניו - לאחר שפסלנו את הטוסון בגלל צריכת דלק, שמענו שהג'יפון הזה חסכוני יחסית?

 

רוב הרכבים ראיתי מיד 2 בשנתונים 2016 עד 2018 , למעט הסטוניק שמצאתי גם 2019 פה ושם.

רוב הרכבים עם ק"מ של עד 120 אלף. 

בנוסף ביקרתי במגרש רכב של חברה גדולה, הציעו לי סטוניק, פיג'ו וארונה, כולם יד 1, ליסינג במקור, עם קילומטראז של בערך 100 אלף, טולרנס של 20 אלף לכל כיוון. היתרון שאלה רכבים חדשים יותר (2020 ,2021) 
החסרון שאלו רכבים עם ק"מ גבוה יחסית למה שאפשר למצוא ביד 2.

 

אשמח לשמוע מה דעתכם בהתאם להעדפות שלנו ולתוואי הנסיעה ועל מה אתם הייתם הולכים מרשימת הרכבים שאנו שוקלים, האם החששות שלנו לגבי חלק מהאופציות מוצדקות, והאם כדאי להתמקד יותר בשנתון + יד 1 (רכב ממגרש) או יותר בק"מ נמוך וזהו (רכב מלוח יד שנייה) . כמו כן אם יש רכבים שפספסנו ואתם ממליצים עליהם.

 

אני יודע שערבבתי הרבה נושאים, מטבע הדברים זו החלטה מורכבת עם עלות לא קטנה, וההיצע בשוק גדול.
תודה למי שקרא עד כאן, ועוד יותר תודה למי שיתרום מהידע שלו ו/או מנסיונו.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שקראתי את ההודעה,  במקומכם כן הייתי נשאר עם מה שיש לכם,  סוזוקי קרוסאובר.  רק חדש יותר. ולמרות המראה הויזואלי שלו.

 דגם 1.4 טורבו+ גיר אוטומטי - תקבלו מספיק כוח, לצד צריכת דלק נורמלית, אמינות גבוהה ותחזוקה לא יקרה.

 

מאזדה CX30 מחוץ לתקציב, רכב מעולה, אבל יקרה יותר ממה שהקצבתם.

הונדה HRV מרגישה חלשה,  לא מצדיקה את המחיר. 

סטוניק 1.4 תרגיש לכם חלשה, 1.0 טורבו הימור מבחינת האמינות של הגיר ומנוע לטווח ארוך.

נירו אופציה לא רעה. הגיר הרובוטי נשחק פחות בזכות נסיעה על חשמל בתחילתה. סוללה ניתן להאריך אחריות.

פיג'ו / סיטרואן לא להתקרב למנוע 1.2.

1.6 בנזין ו 1.5/1.6 דיזל פחות בעייתיים.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ולד, אין לנו קרוסאובר יש לנו SX4 פשוט סדאן, אבל לא יעזור לא הויטרה ולא הקרוסאובר לא באים בחשבון על אף היתרונות שלהם.

אגב עוד מועמדת ששכחתי לכתוב - יונדאי קונה (אם כי לא בטוח איך היא מבחינת צריכת הדלק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קונה בנזין ממש לא רכב חסכוני, היתרון - הרבה מאוד כוח יש לרכב הזה ( למי שמחפשדבר כזה). הגיר הוא רובוטי כפול מצמדים. 

קונה היברידית כן חסכונית, אבל  תהיה מעל התקציב (90 אלף₪+).

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסטוניק אין תחושת נסיעה גבוהה! הוא יותר מרגיש כמו קרטינג, בטח בגרסת הטורבו
לסביבה הררית הטורבו יהיה מעולה, הוא מריח עליות ונדלק!
צריכת דלק טובה וכל עוד לא תקועים איתו בפקקים של ת"א הגיר שורד יפה
אתה מחפש אמינות? אל תקנה ממגרש רכב עם 120 אלף ק"מ!
חפש פרטי, יש הרבה סטוניקים שהיו רכב שני בבית ועשו ממעט ק"מ.
כן הם יותר יקרות ואולי תתפשר בשנתון אבל זה ישתלם לך בטווח הארוך

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, vladclar כתב:

אחרי שקראתי את ההודעה,  במקומכם כן הייתי נשאר עם מה שיש לכם,  סוזוקי קרוסאובר.  רק חדש יותר. ולמרות המראה הויזואלי שלו.

 דגם 1.4 טורבו+ גיר אוטומטי - תקבלו מספיק כוח, לצד צריכת דלק נורמלית, אמינות גבוהה ותחזוקה לא יקרה.

 

מאזדה CX30 מחוץ לתקציב, רכב מעולה, אבל יקרה יותר ממה שהקצבתם.

הונדה HRV מרגישה חלשה,  לא מצדיקה את המחיר. 

סטוניק 1.4 תרגיש לכם חלשה, 1.0 טורבו הימור מבחינת האמינות של הגיר ומנוע לטווח ארוך.

נירו אופציה לא רעה. הגיר הרובוטי נשחק פחות בזכות נסיעה על חשמל בתחילתה. סוללה ניתן להאריך אחריות.

פיג'ו / סיטרואן לא להתקרב למנוע 1.2.

1.6 בנזין ו 1.5/1.6 דיזל פחות בעייתיים.

אין לי אפשרות לערוך את המודעה המקורית, אבל התכוונתי למאזדה CX-3  , יחי ההבדל הקטן באיות והגדול במחיר :) גם רכב טוב?

לגבי רכבים עם גיר רובוטי בעל מצמד כפול, במכון בדיקה סטנדרטי בודקים את  הגיר? אם מצאתי רכב כזה עם ק"מ נמוךיחסית נניח ולקחתי לבדיקה לפני קנייה סביר להניח שהגיר תקין או שלאו דווקא ויכולה לחכות לי "הפתעה" למרות שהבדיקה תקינה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל CX3 בגאז' קטן מאוד. גם מרחב הפנים בסלון די מצומצם.

פשוט מדובר במאזדה 2 מוגבהת.

אם זה לא מפריע, הרכב מוצלח מאוד. יש גם גרסה מאובזרת בשם Pure White,  אבל היא נדירה ויקרה יותר.

מנוע 2.0 חזק. צריכת דלק לא רעה אבל גם לא מצויינת.

 

בקשר לגיר הרובוטי - הוא נשחק פחות בנסיעות שיש לכם.  מה שמאיץ החלפת מצמדים זה נסיעה עירונית בפקקים וגם עליות פקוקות.  כאן הגיר יכול גם להתחמם. 

 

במכון הבדיקות לא בודקים את הגיר מעבר להרגשת הבוחן בנסיעת מבחן.

מכל הרכבים עם גיר רובוטי כפול מצמדים הייתי בוחר בארונה,  אולי בגרסת ה 1.5.

או ברכב היברידי ( נירו)

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות והעצות עד כה

 

ירדנו ממאזדה לאור עלויות ביטוח ודלק גבוהות, כנ"ל מההונדה , ומתלבטים טיפונת לגבי היונדאי וניו -מתקדם וגבוה אבל מנוע 1.6 אטמוספרי ביחס לארונה ולסיאט, כנראה עדיין אומר צריכת דלק גבוה (נכון? יש כאן למישהו?).

נשארנו עם האופציות הבאות:

 

1. קיה נירו - בעיקר עניין של מחיר , בתקציב שלנו זה רכב עם ק"מ של 100 אלף + , משנת 2017 , בעוד ששאר הרכבים זה 2019 / 2020 עם ק"מ נמוך יותר.

2. סטוניק - נלך לראות, אם אשתי תחליט להתפשר על גובה הישיבה

3. סיאט ארונה - אותו כנ"ל + חשש שיהיה קשה למכור יום אחד את הרכב היות וקראתי שמותג סיאט הולך להעלם בקרוב. החשש שלי מוצדק לדעתכם?

4. סוזוקי ויטרה - נכון זה לא היה באופציות אבל גילינו שעבר מתיחת פנים ועכשיו ב2019 ומאז הוא מתאים. הבעיה - אין לו מערכות בטיחות בכלל (!) , וכמו כן לאור התקציב אני חושב שנאלץ להסתפק בגרסת 1.0 טורבו בלבד, לדעתכם הרכב יסחוב עם מנוע כזה? הפכו אותו לקומפקטי יותר אבל בכל זאת.

5. אומרים להתרחק מפג'ו,  אבל מצד שני הרכב נראה יפה גם מבפנים וגם מבחוץ, והמחיר שלו סביר ביחס למתחריו.  מה דעתכם על 2008 (זול במיוחד)? ומה דעתכם על 3008 (פחות זול)? על אף שאני מתכוון לטפל במוסך מורשה בלבד, הכי מדאיג אותי מבחינת פג'ו זה אמינות.

 

מזכיר המטרה רכב שישמש לתקופה של כמה וכמה שנים , עם ישיבה גבוהה, ולא יאכל דלק כמו הסוזוקי SX4 סדאן המתגבר שלנו ששותה ליטר כל 11 ק"מ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאשתי יש יונדאי וניו כבר 3 שנים בליסינג מהעבודה. תנוחת הישיבה גבוהה. צריכת הדלק, בנסיעות שרובן בינעירוניות עומדת במחשב הרכב על 14 ק''מ לליטר. השימוש בו עד כה ללא תקלות. בצד החסרונות, מנוע רועש, גיר רציף, רעשים מבתי הגלגלים. בדגם הליסינג הרכב ללא תוספות, אך כולל מערכות הבטיחות הנדרשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...