Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עובי רפידות


nissan1211

פוסטים מומלצים

היי קנינו רכב משפחתי 2018 עם הנעה כפולה , בלמי דיסק.

קנינו את הרכב ובבדיקה נאמר שהרפידות האחרונות בעיקר שחוקות, היה יישור קו די יקר לרכב שכלל תושבת מנוע , 2 צמיגים, וטיפול גדול

קניתי רפידות חדשות וניסיתי להחליף בעצמי אך בגלל חוסר בכלי לכיווץ בוכנה לא השלמתי את התהליך אבל כן צילמתי את הישנה מול החדשה. 

לפני שאני ניגש למוסך (מעדיף לדחות כמה שיותר מטעמים כלכליים) מה דעתכם על עובי הרפידה הישנה וכמה היא יכולה למשוך לפני מצב מסוכן כי אני רואה שכן יש בה בשר אולי בסביבות 1/3 או 1/2 מהחדשה. תודה 

IMG_9236.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אולי אם תציין באיזה רכב מדובר ומה דגם הרפידות, יוכלו לעזור לך לגבי נתוני מינימום מומלצים ו/או אם יש איזו פחית שתשרוק כשיגיע הזמן או מערכת זיהוי כלשהי אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Tom_22 כתב:

 

אולי אם תציין באיזה רכב מדובר ומה דגם הרפידות, יוכלו לעזור לך לגבי נתוני מינימום מומלצים ו/או אם יש איזו פחית שתשרוק כשיגיע הזמן או מערכת זיהוי כלשהי אחרת.

Volvo v40 2017 , אין מערכת זיהוי לפי מה שאני יודע לא פחית ולא כבל אלקטרוני 

הרפידה המקורית חדשה מגיעה 15-16 ממ משמע הרפידה הישנה המצולמת בהערכה גסה היא בין 5-7 ממ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nissan1211 כתב:

היי קנינו רכב משפחתי 2018 עם הנעה כפולה , בלמי דיסק.

קנינו את הרכב ובבדיקה נאמר שהרפידות האחרונות בעיקר שחוקות, היה יישור קו די יקר לרכב שכלל תושבת מנוע , 2 צמיגים, וטיפול גדול

קניתי רפידות חדשות וניסיתי להחליף בעצמי אך בגלל חוסר בכלי לכיווץ בוכנה לא השלמתי את התהליך אבל כן צילמתי את הישנה מול החדשה. 

לפני שאני ניגש למוסך (מעדיף לדחות כמה שיותר מטעמים כלכליים) מה דעתכם על עובי הרפידה הישנה וכמה היא יכולה למשוך לפני מצב מסוכן כי אני רואה שכן יש בה בשר אולי בסביבות 1/3 או 1/2 מהחדשה. תודה 

IMG_9236.jpeg

טיפ לכיווץ בוכנה

לאחר פירוק הגלגל ולפני פירוק הקליפר  קח מברג בינוני (20  סמ)הכנס אותו בשגם של הקליפר במרכז ותן לחץ מנוף על החלק האחורי של הרפידה החיצונית  אל מול השגם עד שהבוכנה תגיע עד הסוף.

אין שום צורך בפעולות נוספות ואין צורך במכווץ

כל זאת אם אין בלם חשמלי שם אחרת הטיפול שונה

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, nit_zan כתב:

טיפ לכיווץ בוכנה

לאחר פירוק הגלגל ולפני פירוק הקליפר  קח מברג בינוני (20  סמ)הכנס אותו בשגם של הקליפר במרכז ותן לחץ מנוף על החלק האחורי של הרפידה החיצונית  אל מול השגם עד שהבוכנה תגיע עד הסוף.

אין שום צורך בפעולות נוספות ואין צורך במכווץ

כל זאת אם אין בלם חשמלי שם אחרת הטיפול שונה

עשיתי את זה וגם עם פלאייר אף תוך סיבוב, לא הצלחתי להזיז אותה מילימטר , האמברקס ידני היה למטה. לדעתי פשוט צריך כלי שמפעיל הרבה כוח כנגד הקאליפר או שיטה אחרת שאני לא מודע אליה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית והלא מקצועית יש לך בשר לעוד כ - 2,000 ק"מ. זה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה שלך. מעבר לזה אתה מסכן גם את הצלחות. 

רפידות אחוריות נשחקות לאט יותר מקדמיות. 

החלפת רפידות זו פעולה פשוטה ולא יקרה, בטח כשמדובר ברפידות hi-q שבתמונה שעולות כ - 100₪ לזוג לא כולל עבודה אם אתה קונה אותן בחנות מתמחה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nit_zan כתב:

טיפ לכיווץ בוכנה

לאחר פירוק הגלגל ולפני פירוק הקליפר  קח מברג בינוני (20  סמ)הכנס אותו בשגם של הקליפר במרכז ותן לחץ מנוף על החלק האחורי של הרפידה החיצונית  אל מול השגם עד שהבוכנה תגיע עד הסוף.

אין שום צורך בפעולות נוספות ואין צורך במכווץ

כל זאת אם אין בלם חשמלי שם אחרת הטיפול שונה

במכוניות עם בלמי דיסק אחוריים ובלם יד שמשתמש באותן רפידות, ההפעלה של בלם יד היא על ידי סיבוב הבוכנה. 

 

 

עקב כך את הבוכנות חייבים לכווץ בסיבוב עם כלי מיחד שמפעיל לחץ+סיבוב. הכנסת בוכנה ללא סיבוב לא אפשרית. 

 

זה לא קשור בכלל לבלם חשמלי וקיים גם במכוניות מלפני 20 שנה, בלי שום בלם חשמלי.

 

הכלי המדובר:

9.jpg

 

על הבוכנה יש את השקעים האלו, משם הכלי תופס את הבוכנה ומסובב אותה.

11.jpg

 

 

 

לשאלה המקורית, הרפידה שחוקה בערך ב 60%-70%, יש עוד משהו כמו 2mm חומר בלימה עד שהיא תגיע למצב שצריך להחליף.

 

בהנחה והרפידה השניה באותו עובי, לא נדרשת החלפה מיידית. לכמה זמן זה יספיק אי אפשר לדעת, תלוי באופי הנסיעה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nissan1211 כתב:

Volvo v40 2017 , אין מערכת זיהוי לפי מה שאני יודע לא פחית ולא כבל אלקטרוני 

הרפידה המקורית חדשה מגיעה 15-16 ממ משמע הרפידה הישנה המצולמת בהערכה גסה היא בין 5-7 ממ

 

לפי הנחיות ייצרן הרכב מינימום מותר של עובי הרפידה נע בין 2-3 מילימטר.

בדוק בספר הרכב האם קיימת התראה על עובי הרפידות. אם לא קיימת התראה כזו בלוח השעונים רוב הסיכויים שקיימת פחית שרועשת כאשר

עובי הרפידות הגיע למינימום.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, nissan1211 כתב:

עשיתי את זה וגם עם פלאייר אף תוך סיבוב, לא הצלחתי להזיז אותה מילימטר , האמברקס ידני היה למטה. לדעתי פשוט צריך כלי שמפעיל הרבה כוח כנגד הקאליפר או שיטה אחרת שאני לא מודע אליה

אם אתה מסתבך עדיף תפנה למוסך ותבקש שיחליפו זה לא סיפור יקר

 

לפני 5 שעות, Buki כתב:

עקב כך את הבוכנות חייבים לכווץ בסיבוב עם כלי מיחד שמפעיל לחץ+סיבוב. הכנסת בוכנה ללא סיבוב לא אפשרית. 

 

זה לא קשור בכלל לבלם חשמלי וקיים גם במכוניות מלפני 20 שנה, בלי שום בלם חשמלי.

לא הייתי ער לזה כי בשיטת המברג כיווצתי בקידמיים ואצלי האחוריים זה בלם יד חשמלי שם סובבתי את המנוע ע"י התחברות ישירות  למתח מהמצבר ולאחר מכן כיווצתי עם המברג 

בוקי תודה על ההארה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...