Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1205 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז לצערי גיסתי והבת שלה, אחיינית שלי, עברו תאונת דרכים קשה בסוף השבוע, כאשר בדרך חזרה הביתה על כביש 60 אירעה התנגשות חזיתית במהירות גבוהה עם רכב של פלסטיני שבא ממול בנתיב שלהם.

הרכב (מקסוס יוניק) עשה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות - התקמט במקומות הנכונים, כריות האוויר נפתחו, והגיסה יצאה יחסית בזול - כמה צלעות שבורות, קצת כאבים ברגליים, וזהו בגדול.

הבת שלה (בת 2.5), לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר. היא הייתה חגורה ומאובטחת By the book - ישבה במושב האמצעי מאחור, כיסא בטיחות תקני, חגורה היטב, כל מה שצריך. תא הנוסעים נשאר שלם לחלוטין, ואין שום פגיעה גופנית חיצונית. אבל - עקב הבלימה החזקה מבערך 100 קמ"ש ל-0, ובגלל כוחות ה-G שהופעלו עליה, היא סבלה מאפקט צליפת השוט, וכרגע מאושפזת במצב קשה מאוד, עם חשש גדול לשיתוק.

ומאז אני כל הזמן שואל את עצמי - האם יש משהו לעשות כדי למנוע את התופעה הזו? האם יש איזושהי דרך למנוע את צליפת השוט בילדים קטנים?

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא מעין רצועה שמותקנת בראש הכיסא ושמחזיקה את הראש של הילד במקום, אבל לא נראה לי שאיזשהו ילד יסכים לנסוע ככה.

 

מה אומרים? האם יש איזשהו פתרון למצב הזה?

 

  • מבאס 3
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

עצוב מאד לשמוע, מאחל לה רק בריאות.

לדעתי כיסא ילדים איכותי אמור לספק הגנה טובה לראש כשהילד קשור לפי ההוראות, ככה שגם במקרה של תאונה ועצירה פתאומית הראש לא יעוף קדימה ואחורה יותר מדי. חוץ מזה, כל עוד המידות של הילד מאפשרות, עדיף לשים את הכיסא בניגוד לכיוון הנסיעה. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

צר לי לשמוע, רפואה שלמה.

בגדול כסא בטיחות טוב עם משענת ראש מתכווננת לראש הילד אמורה לעזור בהקטנת הסיכון לפגיעות ראש וצוואר על ידי תמיכה טובה.

נסיעה עם הפנים אחורה יעילה בהרבה כנגד פגיעות מהסוג הזה.

פורסם

נמחקה הערה מיותרת

 

רפואה שלימה, מחזיקים לכם אצבעות.

 

לשאלתך, קצת קשה בגיל הזה לחגור את הילד נגד כיוון הנסיעה, אבל בתכלס זה הצעד שהכי עוזר נגד צליפת שוט.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני שעתיים, memilavi כתב:

החלמה מהירה.

 - האם יש משהו לעשות כדי למנוע את התופעה הזו? האם יש איזושהי דרך למנוע את צליפת השוט בילדים קטנים?

לא ראיתי שקיים בכסאות בטיחות כלשהם אבל,

זרוע מתקפלת מלמעלה שתתן תמיכה למצח, עם מרווח מסויים ע"מ לשפר את הנוחות,

תקטין את מרחב התנועה ויכולה למזער את הפציעה.

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם (נערך)

לקוחות תמיד שואלים אותי מדוע תינוק נגד כיוון הנסיעה - זה בדיוק העניין, אפקט צליפת השוט, בנוסף לעמוד שדרה שאינו קשיח מספיק עד גיל שנה לפחות.

בארה"ב נהוג עד שנתיים. כמה שתצליחו לסחוב עם התינוק הפוך - כן ייטב.

קל לומר, בפועל קשה להסתדר ברכב עם ילדים עם כסא גדול הפוך, עניין של סדר עדיפויות.

לפני 9 דקות, רוןS כתב:

זרוע מתקפלת מלמעלה שתתן תמיכה למצח, עם מרווח מסויים ע"מ לשפר את הנוחות,

תקטין את מרחב התנועה ויכולה למזער את הפציעה.

אם הזרוע צמודה למצח - הרי היא תחזיק את ראש התינוק ללא תזוזה - לא שייך.

אם איננה צמודה למצח - היא תהווה בעצמה גורם פוצע בתאונה.

= לא הועלנו כלום.

אגב - המדינה רק מתחזקת את כביש 60 ולא מפתחת אותו. בקטעים מסוימים הוא בנפח קטן מאוד לכמות הנסועה, וחבל. עקיפות מסמרות שיער הן דבר שבשגרה בכל נסיעה.

הרשות מתחזקת כבישים שבהם נעים רק פלסטינים, וישראל את כל היתר (היינו גם כבישים ש 20% ישראלים והיתר פלסטינים).

מניח כי עמדת המדינה להשקיע קודם בתשתיות 100% ישראליות אך צריך לפתח מנגנון חלוקת עלויות בין ישראל לרשות, מניח שיש תקדימים בעולם ולא נשמע מסובך כלל, עד לפוליטיקה.

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 3 דקות, tinoki כתב:

אם איננה צמודה למצח - היא תהווה בעמצה גורם פוצע בתאונה.

התמיכה הקיימת היום לחלק האחורי של הראש היא גורם פוצע ?

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

מצער מאוד לישמוע

אני לא כול כך מבין אך צליפת שוט

בנוסע בוגר שיושב בלי תומך ראש בתאונה הוא ניזרק קדימה ואז אחורה-באחורה הגוף נעצר במישענת והראש ממשיך אחורה ושם הבעיה-

אם לתינוק יש משענת מהתחת עד לראש זה אמור ליבלום אותו בצורה אחידה?

אם תסביר לי מה קרה אני יוכל לחשוב הלאה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תינוק פשוט עדין יותר ממבוגר. גם עם משענת ראש יהיו למבוגר כאבי צוואר במקרה כזה, אז לתינוק הנזק יותר חמור לצערנו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

תינוק פשוט עדין יותר ממבוגר. גם עם משענת ראש יהיו למבוגר כאבי צוואר במקרה כזה, אז לתינוק הנזק יותר חמור לצערנו.

אז חושבים על זה בכיסא לתינוק שיהיה משענת שמועילה-אבל אולי היא ישבה על בוסטר-צריך כול הפרטים כדי לדון במיקרה בטיחותי שכזה

פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, SlowRide כתב:

תינוק פשוט עדין יותר ממבוגר. גם עם משענת ראש יהיו למבוגר כאבי צוואר במקרה כזה, אז לתינוק הנזק יותר חמור לצערנו.

1. בצליפת שוט יש תנועה של הראש לשני הכיוונים, תלוי אם זו פגיעת חזית או פגיעה מאחור.

2. מבוגר מוגן ע"י כרית אוויר (היכן שמותקנת), לתינוק אסורה כרית אוויר.

3. כאבי צוואר זו פגיעה קלה יחסית, עלולה להיות פגיעה בעמוד\חוט השדרה, או יותר גרוע.

תלוי בעצמת המכה.

4. כפי שנאמר קודם "כסא תינוק נגד כיוון הנסיעה"  יתן הגנה טובה יותר מפני תאונת חזית.

אם תהיה פגיעה מאחור ההפך הוא הנכון, עדיף כסא בכוון הנסיעה.

עריכה אחרונה על ידי רוןS

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם
לפני 44 דקות, דובצע כתב:

אולי היא ישבה על בוסטר-צריך כול הפרטים

כתוב במפורש שהיא ישבה בכסא בטיחות כנדרש בחוק (בוסטר זה מגיל 3 לפחות).

 

צליפת השוט לא תלויה רק בתנועה חזרה לאחור, גם לתנועה החדה קדימה בבלימה יש חלק. 

במקרה של תינוקות וילדים, היחס בין משקל הראש לשאר הגוף וחוזק עמוד השדרה ושריר הצוואר פועלים לרעתם.

פורסם
לפני 5 דקות, Be roo כתב:

כתוב במפורש שהיא ישבה בכסא בטיחות כנדרש בחוק (בוסטר זה מגיל 3 לפחות).

 

צליפת השוט לא תלויה רק בתנועה חזרה לאחור, גם לתנועה החדה קדימה בבלימה יש חלק. 

במקרה של תינוקות וילדים, היחס בין משקל הראש לשאר הגוף וחוזק עמוד השדרה ושריר הצוואר פועלים לרעתם.

אוקי. רק שפרוש צליפת שוט זה הקדימה ומייד אחורה-זה הרעיון של השוט

בתנועה חדימה החגורה עוברת על עצמות חזקות אבל בתנועה אחורה הגב מקום רגיש ובטח העורף

×
×
  • תוכן חדש...