Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לרכב שני


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

אנו רוצים לקנות רכב שני שישמש לנסיעה בתוך העיר בלבד ולא יעשה מעל 3000 ק"מ בשנה.
תקציב: סביבות 10K.
עדיף שיהיה גיר אוטומטי

יש המון כיוונים שאפשר ללכת אליהם וההיצע קצת מבלבל.

מה שכן אני מבין שאם הרכב ייסע מעט אז כן אפשרי לקחת רכב עם קילומטראז' גבוה (כמובן תלוי מצב הרכב שיהיה טוב).
ראיתי למשל פזו 301 שנת 2015 בתקציב
או למשל מאזדה 3 2009 גם כן בסביבת התקציב.

האם יש המלצות מסוימות על מה ללכת? לא רוצה לבקר כל חודשיים במוסך בגלל שקניתי רכב יחסית ישן, מצד שני לקילומטראז' כזה אין טעם לקנות רכב יקר יותר. 
אשמח לכל עצה
תודה

פורסם

אין רכב בתקציב הזה שלא בסיכון לבקר במוסכים!
יפני וקוראני יבקרו פחות (בהכלל גסה) וגיר ידני בגיל הזה רק יעשה טוב לאמינות

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 8 דקות, סולל הדרך כתב:

אין רכב בתקציב הזה שלא בסיכון לבקר במוסכים!
יפני וקוראני יבקרו פחות (בהכלל גסה) וגיר ידני בגיל הזה רק יעשה טוב לאמינות

אוקיי, בהנחת קילומטראז' שנתי שכתבתי, האם אתה ממליץ להעלות את התקציב?
תודה

פורסם

אני לא ממליץ על כלום, 
רק מאיר את עינך שהציפיה לרכב מיושן אמין היא לא מציאותית
אם הגודל לא משחק תפקיד, הייתי מחפש פיקנטו. הם יחסית אמינות מאוד, נפוצות, יש אפילו כאלו עם גיר ידני או מיצובישי אטרז
אבל הן לא עולות 10K ש"ח

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 3 דקות, סולל הדרך כתב:

אני לא ממליץ על כלום, 
רק מאיר את עינך שהציפיה לרכב מיושן אמין היא לא מציאותית
אם הגודל לא משחק תפקיד, הייתי מחפש פיקנטו. הם יחסית אמינות מאוד, נפוצות, יש אפילו כאלו עם גיר ידני או מיצובישי אטרז
אבל הן לא עולות 10K ש"ח

נגיד ואעלה ל 15K,
ראיתי יונדאי I20 ידנית 2013-2014. עומדת בקטגוריה של מה שהצעת קודם. האם הרכב אמין? ידועות תקלות מיוחדות?
תודה

פורסם

אם ידני יש קליאו דור 3, נוחה מאוד, מגלה אמינות טובה, פיאסטה בעלת 7 כריות אוויר, היונדאי כמו שציינת.

החיסרון בהם שהם לא זריזות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

באופן יחסי יונדאי נחשבת לאמינה
זה לא אומר שהן לא מתקלקלות קל וחומר ברכב בן 8-9 שבגיל הזה יש לא מעט מחלות גיל
זה יכול להיות רדיטור, מדחס מזגן, סליל כרית אוויר... סתם זרקתי ועל זה בלאי רגיל של צינורות, גומיות, תושבות, אז גם רכב אמין יכול להיכנס להוצאה כספית
לכן חשוב לרכוש בשנתון הזה רכב שטופל כמו שצריך והכל מתועד.
רכב מוזנח זה מתכון לצרות

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אם רכב מיני יכול לבוא בחשבון , אז אולי שברולט ספארק ידנית יכולה להתאים.

נמכרת במחירים סבירים יחסית, 

ואפילו יהיה יתרון קטן על הפיקנטו או אלטו מבחינת הכוח (מנוע 1.1) ובמרחב.

אפשרות אחרת זולה היא סופר מיני אוטומטית אמינה בת עשור וחצי:

-דייהטסו סיריון או יונדאי גטס , ואפילו להנות מ"חווית" וינטאג' של סופר מיני של פעם לפני עידן המסכים ברכבים.

רכב בגודל משפחתי יכול להיות מאזדה 3 , אבל לקחת בחשבון שרובן יהיו ח-ר-ו-ש-ו-ת בטירוף!

אבל זה יכול להתקזז עם העובדה שמדובר ברכב מאד אמין.

פורסם

בנסועה כזו נמוכה, בד״כ לא כדאי בכלל מבחינה כלכלית להחזיק רכב (בתלות סוגי הנסיעות וכמה ואיזה אנשים צריך להסיע). ההוצאות הקבועות תהיינה גבוהות יחסית (עדיין צריך טיפול שנתי, ביטוח  חובה+צד ג׳, ואגרת רישוי). הצפי לאמינות יהיה מאד נמוך. בהרבה מקרים כאלה עדיף על שילוב תחב״צ ומוניות, גם כלכלית, וגם מבחינת האמינות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, PinkDolphin כתב:

בנסועה כזו נמוכה, בד״כ לא כדאי בכלל מבחינה כלכלית להחזיק רכב (בתלות סוגי הנסיעות וכמה ואיזה אנשים צריך להסיע). ההוצאות הקבועות תהיינה גבוהות יחסית (עדיין צריך טיפול שנתי, ביטוח  חובה+צד ג׳, ואגרת רישוי). הצפי לאמינות יהיה מאד נמוך. בהרבה מקרים כאלה עדיף על שילוב תחב״צ ומוניות, גם כלכלית, וגם מבחינת האמינות.

מצד שני, בנסועה נמוכה מאוד יש פחות סיכוי לתקלות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 13 שעות, PinkDolphin כתב:

בנסועה כזו נמוכה, בד״כ לא כדאי בכלל מבחינה כלכלית להחזיק רכב (בתלות סוגי הנסיעות וכמה ואיזה אנשים צריך להסיע). ההוצאות הקבועות תהיינה גבוהות יחסית (עדיין צריך טיפול שנתי, ביטוח  חובה+צד ג׳, ואגרת רישוי). הצפי לאמינות יהיה מאד נמוך. בהרבה מקרים כאלה עדיף על שילוב תחב״צ ומוניות, גם כלכלית, וגם מבחינת האמינות.

 

לפני 12 שעות, Moshe c כתב:

שימוש במוניות יהיה כנראה נוח וזול יותר. 


נכון, כיוון המוניות נשקל וידוע כזול יותר אך עדיין מחפשים בתור אלמנט נוחות נוסף.

לפני 12 שעות, yulianx כתב:

מצד שני, בנסועה נמוכה מאוד יש פחות סיכוי לתקלות.


בדיוק, הופתעתי לגלות שלא מייחסים לזה כאן ככ חשיבות

פורסם
לפני 32 דקות, idomashia כתב:

 


נכון, כיוון המוניות נשקל וידוע כזול יותר אך עדיין מחפשים בתור אלמנט נוחות נוסף.


בדיוק, הופתעתי לגלות שלא מייחסים לזה כאן ככ חשיבות

הנסיון שלי ושל משפחה/חברים עם מכוניות מאד ישנות וזולות שלא ידועה ההיסטוריה הקודומת שלהם (ואני מדגיש את הנקודה האחרונה) היא בממוצע תקלה אחת יקרה (אלפי ש״ח בודדים) פעם בשנה, גם בנסועה נמוכה.
ויהיה קשה מאד למצוא רכב בתחום המחירים הזה עם היסטוריה ידועה (וטובה) של טיפולים. רוב האוכלוסיה בארץ שמחזיקה רכב ישן מזניחה אותו מאד. מעט מאד אנשים שמחזיקים רכב ישן עושים טיפול פעם בשנה אם הנסועה נמוכה, וזה מקור לצרות.
בהתחלה באמת התפלאתי על המטרה לשל 10000 ש״ח -- רוב המאזדה 3 שנת 2009 בלוחות מעל כפליים מזה, והמעטים בתחום הזה לא במצב נסיעה או דורשים החלפת רכיבים יקרים.
אם באמת תעלה ל-15000 ש״ח המצב בהחלט ישתפר, אבל עדיין אני חוזה תקלות בהפתעה בהמשך גם אם תעשה יישור קו תחילי של בעיות ידועות.
חלקי גומי ופלסטיק מתייבשים בתור תלות בזמן, לא בנסועה.

השאלה היא אם אתם רגישים לתקלה בהפתעה שתשבית את הרכב לכמה ימים. אם כן, אז רכב ישן לא יספק נוחות כי אתם תשרתו אותו ולא להיפך.
אפשר לתחזק יותר בזול (חלפים מחו״ל ו/או לעשות חלק מהעבודה לבד) אבל הראשון דורש המתנה שחלקים יגיעו, והשני ידע, מקום לעבוד וזמן לעבוד על הרכב.

פורסם
לפני 5 דקות, PinkDolphin כתב:

הנסיון שלי ושל משפחה/חברים עם מכוניות מאד ישנות וזולות שלא ידועה ההיסטוריה הקודומת שלהם (ואני מדגיש את הנקודה האחרונה) היא בממוצע תקלה אחת יקרה (אלפי ש״ח בודדים) פעם בשנה, גם בנסועה נמוכה.
ויהיה קשה מאד למצוא רכב בתחום המחירים הזה עם היסטוריה ידועה (וטובה) של טיפולים. רוב האוכלוסיה בארץ שמחזיקה רכב ישן מזניחה אותו מאד. מעט מאד אנשים שמחזיקים רכב ישן עושים טיפול פעם בשנה אם הנסועה נמוכה, וזה מקור לצרות.
בהתחלה באמת התפלאתי על המטרה לשל 10000 ש״ח -- רוב המאזדה 3 שנת 2009 בלוחות מעל כפליים מזה, והמעטים בתחום הזה לא במצב נסיעה או דורשים החלפת רכיבים יקרים.
אם באמת תעלה ל-15000 ש״ח המצב בהחלט ישתפר, אבל עדיין אני חוזה תקלות בהפתעה בהמשך גם אם תעשה יישור קו תחילי של בעיות ידועות.
חלקי גומי ופלסטיק מתייבשים בתור תלות בזמן, לא בנסועה.

השאלה היא אם אתם רגישים לתקלה בהפתעה שתשבית את הרכב לכמה ימים. אם כן, אז רכב ישן לא יספק נוחות כי אתם תשרתו אותו ולא להיפך.
אפשר לתחזק יותר בזול (חלפים מחו״ל ו/או לעשות חלק מהעבודה לבד) אבל הראשון דורש המתנה שחלקים יגיעו, והשני ידע, מקום לעבוד וזמן לעבוד על הרכב.

אוקיי תודה רבה על התגובות
ככהנ שאעלה את התקציב.

פורסם
Just now, idomashia כתב:

אוקיי תודה רבה על התגובות
ככהנ שאעלה את התקציב.

החזקתי מאזדה 3 2005 (יפנית כן ?) שנים רבות ובאמת השתדלתי לטפל בה יפה .

כל שנה טיפול וכניסה למוסך גם בין טיפולים לבעיות שצצו .

הבלאי מגיע ואין מה לעשות.

חיישני חמצן , משולשים , ציריות , בולמי זעזועים ושאר ירקות .

לא מתאים לי לחפש חלקים בחו"ל וגם לא יודע לתקן כלום לבד .

בסוף מתפשרים על איכות החלקים ומתעייפים.

למסקנה - החזקתי אותה יותר מדי זמן

×
×
  • תוכן חדש...