Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, yossi126 כתב:

במיוחד ב NB שאין כיוון להגה ולמושב כלל, ויד שמאל שלי נמחצת על דיפון הדלת

אני כנראה פיזית קטן ממך - אבל המיאטה בעייתית גם לי - מכל יום מסלול אני יוצא עם כאבים מלהחליק מצד לצד במושב 😒

הרבה פחות כס משלך אבל המון אחיזה (xida, צמיגי 200tw רחבים , אנטירולים ושאר כיף)

בקטע הזה הBrz פשוט קפיצה ע צ ו מ ה ברמה.

 

לפני 6 שעות, yossi126 כתב:

מבחינת כח הרכב מרגיש כמו מיאטה גודשת בבוסט נמוך, אם היא היתה מודרנית ושקטה, שזה בדיוק מה שאני מחפש ברכב ולצערי זה לא יכול לקרות עם דורות 2-3 של המיאטה

לגמרי תיאור מתאים.

למרות שבפועל לדעתי היא יותר מהירה מהmazdaspeed שלי (חלק מזה באשמת הניהול מנוע המקורי)

 

המנוע ביחד עם השיפורים הקטנים בשילדה זה הופך את הרכב למשהו אחר לגמרי מהדור הקודם.

 

לגבי הניהוג והתחושות - צמיגים ו״כיוון פרונט״ עם crashbolts (או עדיף lower control arms וcamber plates) עושים פלאים. מניסיון.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.5.2023 בשעה 21:21, Liviur כתב:

ההקשחה מאוד רלוונטית  - קוילאוברים לא מקשיחים את השילדה

אז מה עדיף למישהו שנוהג ברכבים האלה ורוצה ליהנות יותר בנהיגה ספורטיבית? רכב כזה עם קוילאוברים בלבד (נניח של חברה טובה כמו ה- V3) או שיהיה סטוק מבחינת הבולמים קפיצים אבל כן עם אנטירולים ונניח איזה מוטות מייצבים כאלה ואחרים? מניח שהכי טוב גם וגם אבל ממה שציינתי מה עדיף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבלה רוב הזמן במסלול? 

הרושם שלי ב-900 ק"מ הראשונים, זה שהכיול מתלים של היצרן מצויין לנהיגה בכביש ציבורי. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, BRAVO30 כתב:

מניח שהכי טוב גם וגם אבל ממה שציינתי מה עדיף?

אין מה להוסיף לרכב הזה לדעתי אנטי רולים ומוטות מייצבים - כסף לפח.

קוילאוברים טובים - מתישהו - אבל רק באמת אם הולכים למסלול. (או ששורף לך הכיס)

הסטאפ המקורי מעולה. באמת ממד ממש טוב.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.5.2023 בשעה 21:28, yossi126 כתב:

טוב אז יצא לי ממש במקרה שיומיים לפני נסיעת המבחן שלי בחדשה, נהגתי ב 2019 מקורית לחלוטין, כך שהזכרון והתחושות שלי היו טריות בבואי לבחון את החדשה.

 

באמתחתי כלי רצח חסר בקרות ושמו מיאטה NB טורבו עם כ 350 כס (שלרגע איני משווה לרמת כח זו, כן לתחושות ול-פיל הכללי).

נהגתי וכיוונתי בעשרות NC עם ובלי תוכנה שאני עושה (עם תוכנה וסעפת מיאטה NC זה רכב שונה לגמרי).

חוויה קצרה על ND2 מהדורת 30 שנה בלגונה סקה.

ועוד כמה וכמה רכבי הנעה קדמית שלא מעניינים ולא מרגשים אותי.

 

אתחיל ואומר שכלל האבזורים ומערכות הבטיחות שלא קיימות לא מעניינות אותי בכלל, אם כי אנדרואיד אוטו זה נחמד אבל גם אפשרי בכל רכב ובכל גיל.

נתחיל בדור ראשון

- המושב, בעוונותי יש לי "צלעות רחבות" והרגשתי בחוסר נוחות במושב כאשר התומכים בעצם "משפדים" לי את הגב וגרמו לתחושה לא נעימה. לא כ''כ מאשים את הרכב אבל נתקדם.

 

- המנוע, לא שיכנעו אותי כל התיאורים על כך שהרכב מתחיל לזוז מ5.5 סלד. הלו, 99.5% מהזמן אנחנו נוסעים בכביש וצריך סטירה קטנה אם אני צריך לעקוף את הפיקנטו מלפניי. בקטע הזה NC חמוצה עדיפה פי כמה.

  היצור הזה מת והורס את כל החוויה מהאוטו, פשוט נשגב מבינתי איך מנוע הזרקה ישירה עם דחיסה גבוהה לא מצליח לזוז בנמרצות גבוהה יותר.

 

- לגבי תחושות, הגה דוושות וכו'. מנוון ברמת האפס תחושות וחיבור לרכב, אני מבין שעולם הרכב שם כבר עשור ואין כל כך מה לעשות עם זה. זו היתה בעיה שלי גם עם החדשה.

 

ועכשיו לחדשה ונעשה את זה בקצרה כי כל הסופרלטיבים ידועים,

אבל אוי כמה שהמושב הרבה יותר טוב ותומך, ומתאים גם לאנשים גדולים יותר. ברגע שהתיישבתי ולאחר כיוון מרחק ומשענת, הרגשתי כאילו הרכב תפור למידותיי, וזו חוויה שאין לי גם במיאטות (במיוחד ב NB שאין כיוון להגה ולמושב כלל, ויד שמאל שלי נמחצת על דיפון הדלת).

ידית ההילוכים היא בול, ההגה, מבחינת גודל ומרחק ממרכז הגוף, בול. פשוט כיף לשבת ברכב ולתפעל אותו, ברמה הכי בסיסית של חיבור בין נהג למכונה, שלא חוויתי כך מימיי.

 

המנוע, פשוט פנינה אמיתית וחבל שיש לנו אותו לזמן כל כך קצר. הוא מתאים בול לשלדה ולרכב. הרכב מזנק מכל מצב ולא מהסס לזרוק כאילו לפתות אותך לשחק איתו.

 

המתלים פשוט מדהימים לא פחות והרכב מגהץ באמפרים על 50 כאילו כלום (לא בכוונה, הנציג של סובארו האיץ בי לנסות :) )

 

מבחינת כח הרכב מרגיש כמו מיאטה גודשת בבוסט נמוך, אם היא היתה מודרנית ושקטה, שזה בדיוק מה שאני מחפש ברכב ולצערי זה לא יכול לקרות עם דורות 2-3 של המיאטה.

 

הרכב שלי למכירה בלי קשר לנסיעה הזאת, ולא מן הנמנע (אם אצליח להסיר את התנגדות הבוסית) שארים טלפון לסמלת ואחווה אותה לשנתיים-שלוש עד שהמציאות תכה.

 

חלום.

 

 

 

 

 

השוואה אחת המוגזמות. סבבה מנוע גמור לעומת מנוע גיבור מקבל אבל מרכב חסר תחושות מת הגה גרוע לרכב פנינה וחלום? בסוף זאת אותה פלטפורמה והתחושות מבחינת היגוי אם כבר הן פחות טובות בדור החדש. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה למי מכם שקנה את הגרסה האוט' ויכול לשפוך קצת  על התחושות של הגיר.

עד כדיי כך גרוע ? (גם ל BMW גיר אוט' עם עקרון פעולה דומה , טורק-קוננווקטור).

האם בנהיגה מאתגרת , נס הרים למשל ניתן לנעול הילוך וגם במנתק הוא לא קופץ להילוך הבא ? ובכלל,,,?

ראיתי שלא ניתן להוריד הילוך עם הרכב מעל 4000 סל"ד ( מקווה שאני מדייק) , כמה זה פוגם בחוויה ?

האם בגלל שהיחסי העברה ארוכים יותר הרכב מרגיש הרבה יותר חלש מהידני ?

.

בבקשה....לצערי הידני לא רלוונטי ויש אילוצים שלא מאפשרים,

תודה מראש לעונים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קניתי אבל נהגתי באחת.

ליומיום הגיר בסדר גמור (התנהלות בתנועה)

כל עוד הכיוון שאתה דוחף אותו הוא כלפי מעלה בהילוכים הוא סביר, ובמצב הספורטיבי הוא גם ישאר כל הילוך. הבעיה היא כשאתה רוצה להתחיל להוריד אותם, הוא יחסית ממושמע אבל לא תמיד.

 

לנהיגה ספורטיבית שאתה צריך יותר מהילוך שניים - הוא כבר לא להיט ולא מעודן.

וכן הוא בהחלט פוגם בזריזות של הרכב בצורה משמעותית מאוד. אין פה קשר לגיר של bmw עם כל הכבוד.

 

אז בגדול - אם מדובר בהתגרזנות פעם ב… בכביש מעניין ? לא בעיה. למסלול לא הייתי לוקח אותו (ואם כן מומלץ להוסיף גם קולר לשמן גיר)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 תודה רבה 💙

מסלול לא על הפרק , נהיגה חזקה פעם ב....כן 

לגבי הזריזות , 0-100 לא כזה חשוב וגם שם ההפרש כחצי שנה.

לגבי לחיצות ביניים מאוד תלוי באיזה סל"ד אתה נמצא מול הידנית

יחסי הגיר שונים וכל מהירות תיתן יתרון לרכב אחר.

ראיתי לחיצות במהירות גבוהה שהן דיי דומות.

עריכה אחרונה על ידי איתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הן לא דומות. אולי במצבים סופר אופטימיים לטובת האוטומטית כשה ידנית בסל״ד לא אידאלי.

ה0-100 אכן לא רחוק במיוחד - אבל ההבדל הגדול הוא כשאתה מחליט שאתה רוצה לרוץ על הילוכים וצריך להחליף אותם.

יחד עם זאת - זה גיר סביר ביותר ליומיום - ואם האופציה היא זה או כלום - אז זה זה :)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות לפי הביקורות והרשמים הגיר הזה לא משהו לנהיגה ספורטיבית ובטח שלא קרוב ברמה לגירים של BMW וכל החברות המובילות.

 

מצד שני אם זה מה שיש ואין אופציה לידני אז הייתי מעדיף ברז אוטומטית מאשר קופרה לצורך העניין… 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל חיי על ידני !

קבוע נוהג על דיילי, כרגע i10 ידנית  ועד לפני שנה בנוסף NC סופר משופרת מכל הכיוונים ברמה מטורפת ! שנקנתה מהחברה חדשה והייתה איתי מעל 11 שנה.

לא מחליף רכב ספורט הנעה אחורית בשום קופרה/סיווק שבעולם או כל הנעה קדמית אחרת 

אישה יקרה נכנסה למשוואה והאופציה היא brz אוט'.

לא עושה מסלול , כן תוקף (עד לפני שנה) כבישי נהיגה כשרוב עם ישראל עדיין ישן כל סופ"ש 

פוחד להתאכזב......

עריכה אחרונה על ידי איתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין ש-brz אוטומטית תהיה מהנה יותר מ- I10 ידנית.

  • מצחיק 1

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, איתיב כתב:

כל חיי על ידני !

קבוע נוהג על דיילי, כרגע i10 ידנית  ועד לפני שנה בנוסף NC סופר משופרת מכל הכיוונים ברמה מטורפת ! שנקנתה מהחברה חדשה והייתה איתי מעל 11 שנה.

לא מחליף רכב ספורט הנעה אחורית בשום קופרה/סיווק שבעולם או כל הנעה קדמית אחרת 

אישה יקרה נכנסה למשוואה והאופציה היא brz אוט'.

לא עושה מסלול , כן תוקף (עד לפני שנה) כבישי נהיגה כשרוב עם ישראל עדיין ישן כל סופ"ש 

פוחד להתאכזב......

 

למה לא לנסות לשכנע את האישה ללמוד ידני? הייתי הולך איתה למגרש עם היונדאי ומתרגל איתה עד שתרגיש בנוח לפני שניגשת לכל השלב המעשי עם מורה וטסט. 

 

השד של גיר ידני באמת לא כזה נורא, חבר טוב גם קנה רכב ידני זול כרכב שני בבית לא מזמן ואשתו מסתדרת ממש בסדר למרות שלא נהגה על הגיר המון שנים. תרגל איתה קצת ועכשיו היא בכיף לוקחת את הרכב כשהיא צריכה.  

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...