Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1644 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 

 

לפני 3 שעות, Electron כתב:

וואו הנוכלים בפרק האחרון נראים ילדים טובים ליד הזבל הזה, מה זה?!והמקום הזה עדיין פתוח!! אך משרד התחבורה לא סגר את העסק הזה?! כנראה שווה להיות נוכל בישראל.

 

 

נראה שפתוח לחלוטין וגם עדיין פותח הצורה ללקוחות, לכאורה כמובן!, כולל לחבר פורום וותיק למדי :

 

 

עריכה אחרונה על ידי student
  • מעניין 1
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
לפני 7 שעות, בוני03 כתב:

האשכולות פה בנושא בפורום על גבול העידוד מושחתים. 

 

אדם מקצועי שרואה שירד אוויר מגלגל ולא רואה בועות באמבטיה, אם רוצה ממש להיות מקצוען אז שימלא אוויר ללחץ גבוה ויבדוק שוב באמבטיה אולי פספס או שיתסתפק במילוי אוויר ויגיד ללקוח לעקוב שלא נדלקת המנורה שוב כי הוא לא רואה שום פנצר. 

 

זה שאיש מקצוע לא מוצא את המקום הבעייתי זה לא אומר שיש לו אישור לנחש וגם לתקן דברים על סמך זה. 

 

יכולות להיות הרבה סיבות למה ירד אוויר ו"להמציא" שזה כנראה התיקון הקודם של הפנצר זה פשוט שחיתות, למה לא המציא שיש חור בדופן? כשאתה ממציא אתה ממציא. אין שום דרך ליפות את זה.

 

לגבי הצמיגים היבשים וכל השיט הזה, אין בכלל מה להרחיב, ברור כשמש שהביאו לשם צמיגים טובים, זה לא עבר בדיקה רק של נמרי אלא גם של פנצריה נוספת שבדקה והרכיבה אותם, יש שם בעלי מקצוע שאפילו לא מסתכלים על כל הגלגלים שאותם הם הורו בשבריר שניה להחליף. פרק נהדר ותקלה נהדרת שמוכחיה מי מתעצל, מי נגש לתקלה ומנסה להבין אותה, ומי מנסה בגלל נורה שנדלקה ברכב להתחיל לדחוף גלגלים כשלא נכנסו אליו בכלל בשביל הנושא הזה

אני מסכים שבעלי המקצוע צריכים לתקשר יותר, להעמיק באבחון הבעיה ולא לדחוף גלגל לכל מי שנכנס.

 

אבל כשמגיע אדם לפנצ׳ריה, הדבר הכי לא סביר שצריך לעלות לו בראש זה ״ אולי סתם ירד לו האוויר, בוא פשוט נמלא לו״. זה כמו שתבוא לרופא אף אוזן גרון שיקנח לך את האף, לא הגיוני. באת? כנראה שיש בעיה של ירידת לחץ אוויר שחוזרת על עצמה וזה מסוכן. ואני אשאל שוב - למה שהוא יקח על עצמו את האחריות על הצמיג? גם אם הוא נראה תקין, אם יש בו בעיה (כפי שהנחנו, למרות שלא הצליח למצוא) ואין איך לתקן אז מחליפים.

 

שיתכבד חיים אתגר, ילך לפנצ׳ריות, ישלם בעצמו על צמיג חדש של לקוח אקראי, יקח צמיג מפונצ׳ר באמת ויעריך את מצבו. ושיבוא עם הצמיג הזה לפנצ׳ריה אחרת ונראה אם ידחפו צמיג חדש.

 

כל שיטת הניסויים שלו שלו מטופשת. גם אם נניח שהבן אדם לא מקצועי ולא אבחן נכון את התקלה ולכן צריך לבצע החלפה יקרה - ישר הוא מקטלג אותו כלא אמין ומכשיל אותו גם במבחן המחיר (שלושת הקריטריונים שלו). הוא נתן איקס במחיר לבן אדם שהחליף זוג צמיגים ב-500₪ אם אתה שם מקצועיות ואמינות בצד - המחיר בסדר גמור.

  • רעיון טוב! 2

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

פורסם (נערך)
לפני 18 דקות, dotSYS כתב:

אבל כשמגיע אדם לפנצ׳ריה, הדבר הכי לא סביר שצריך לעלות לו בראש זה ״ אולי סתם ירד לו האוויר, בוא פשוט נמלא לו״

 

אני ממש לא מסכים. מדובר סך הכל בצמיג ובאוויר וזה בדיוק מה שהלקוח מצפה ממקצוען - שיידע לאבחן גם שאין תקלה. שיפעיל קצת הראש שלא כל לקוח שנכנס שווה כסף. מקסימום שסיפור כזה אמור לעלות ללקוח זה פירוק גלגל מהרכב וחלק מהמקומות לא ייקחו על זה כסף כדי לא להעסק עם החשבונית על סכום כזה וגם כדי לא לתת סוג אחריות על העבודה. נכון שבתוכנית יש הרבה דרמה מיותרת = רייטינג אבל צודקים שמצופה מאיש מקצוע לאבחן נכון שאין תקלה.

כולנו פה בטח יצא להם להיות בצמיגיות שניסו להוציא מהם כסף סתם או אם לא שדחפו להם את מותג הבית או איזה צמיג סיני וגם זה במחיר מופקע יחסית.

 

תחום המוסכים פרוץ ויש לדעתי יותר מוסכים לא אמינים או רק לא מקצועיים (במקרה הטוב) מאשר מוסכים אמינים ומקצועיים. זה בגלל כוח האדם ובגלל המורכבות של הרכבים בימינו. תחום הצמיגיות לפחות מבחינתי זוכה לציון שלילי חזק. גם בצמיגיות שאני הולך לשם בתחושה טובה עדיין נתקל בבעיות. גם הלקוחות כמובן אשמים שמחפשים בעיקר צמיגים זולים במקרה הטוב במקרה הרע מתחננים לבעל הבית שימצא להם צמיג משומש כי אפילו 250 שקל לצמיג זה יקר להם. 

עריכה אחרונה על ידי student
  • אהבתי 1
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם
לפני 24 דקות, dotSYS כתב:

למה שהוא יקח על עצמו את האחריות על הצמיג

אתה בישראל, תלמד - אחריות זה מהמילה א.ח.ר , אחר אחראי לא אני.

  • אהבתי 2
  • מצחיק 8

  

בתאריך 2.10.2018 בשעה 21:25, GTI33 כתב:

אל תתרגש מ0-100, זה כ''כ לא מעניין, מה שחשוב זה החיוך שנמרח לך על הפרצוף שאתה נוהג ברכב ושאתה צועד בדרך אליו או מסתובב להגניב בו עוד מבט מאוהב שאתה יוצא ועוזב אותו.

 

פורסם (נערך)

הייתה לי היום שעה של שיחה עם הצמיגאי פה בשכונה.

הגעתי אליו פעם ראשונה, אחרי שאשתי הייתה אצלו שנה שעברה- באותו עניין, צמיג אחד שיורד בו אוויר בקביעות, והוא לא מצא שום פנצר. אז הוא לא החליף. מאיפה ירד האוויר? עד היום אין לי מושג... היה צמיג סיני מעפן והחלפתי אותו, מאז אין שום בעיה.

 

בתחום אחר -כשמגיע אליי לקוח עם 'פנצר' באופניים אני מיד שואל אותו כמה זמן הוא לא ניפח אוויר, רוב האנשים אומרים 'כמה חודשים...' ואז אני מציע לנפח להם. רבים מהם אומרים 'עזוב, תחליף בכל מקרה'...

גם כשאני מחליף, אני לוקח את הפנימית הישנה, מנפח אותה ללחץ גבוה ומחפש מאיפה יש דליפה.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 19 שעות, dotSYS כתב:

בחייאת, לא מגיעים לפנצ׳ריה על לחץ אוויר נמוך כי לא מילאת אוויר. ממלאים בתחנת דלק פעם פעמיים שלוש ואם זה חוזר על עצמו אז מגיעים.

כן? כי כל ציבור הנהגים בישראל הוא בדיוק כזה? ואם מדובר על איזו סבתא או איזה פרינצסה או איזה הייטקיסט שרק יודע לדחוף קפסולות בנספרסו שלו? הם ילכו בחורף למלא אוויר בתחנת דלק במקום לנסוע לפנצ'ריה?

אין בועות - אין דליפה.
תמלא ללקוח אוויר ותבקש שיהיה קשוב ואם הוא יכול לחזור למחרת לביקורת, זה יהיה מצויין.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, אליהו שבת כתב:

אוויר יוצא מוונטיל יבש, מחליפים, כמה שקלים

 

לכן צמיגאי מקצועי אמור קודם כל לאבחן היטב הבעיה ובמקרה כזה או אם רוצה להיות זהיר (לא לשלוח הלקוח הלוך-חזור) אז לכל היותר לפרק הצמיג, להחליף הוונטיל ולשים הגריז ששמים שמחליפים צמיג על הג'אנט. אם יירצה עוד כמה שקלים לקמבן על העסק אז יעשה גם איזון. כלומר גג אמור לקחת 50 שקל מהלקוח. לא ראיתי הפרק אבל אני מקווה שאם היה מישהו כזה לא הוציאו אותו כ"לא צדיק".

עריכה אחרונה על ידי student
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, sperial כתב:

לא הפריע לכם המומחה שקובע מהו מחיר סביר או לא בלי לציין באיזה צמיג מדובר? בעצם, בכלל מתייחס לצמיגים כמשהו גנרי, דין לינגלונג כדין מישלין. וגם מקבל החלפת צמיג בודד ולא זוג.

 

לפני 10 שעות, מיץ פטל כתב:

סה"כ רמת נותני השירות מדאיגה.

 

אבל גם ממומחה האולפן הייתי מצפה שלא יסתפק במה שהחוק דורש - 10 שנים חיי צמיג. הוא אפילו הוצג ואישר שככה הוא נוהג להחזיק צמיגים.

לא חסרים אנשים שהצמדות לכללים יבשים היא המגננה שלהם ובדרך זו מנתקים עצמם מאחריות כלשהי.

להערכתי שיעור הצמיגים התקינים על הכביש שהם בני 10 שואפת לאפס!  ולא יתכן שתוכנית שכבר נוגעת בנושא בטיחותי פותרת עצמה מאמירה יותר ברורה ואחראית.

זה הרבה יותר חרה לי מאשר הנוכלים שגילו.

איך יושב הבנאדם (מי זה בכלל?) ונותן תעודת הכשר להחזיק צמיג 10 שנים, ועוד אומר כמעט במילים האלה "אם אתם לא נוסעים במסלול מרוצים אין בעיה"?! מביא אסמכתא מתוך התקנות של משרד התחבורה שלגמרי הוצאה מההקשר שמדובר ב10 שנים אם הצמיג מאוכסן כמו שצריך, ולא מורכב על רכב בשמש הישראלית? ואומר שההבדל היחיד בין צמיג יקר לזול הוא… המחיר?! זה אמור להיות מומחה? זו בדיחה?

 

עריכה: אוקיי, ראיתי שכבר יש שרשור נפרד על זה 😂

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
פורסם
לפני 6 שעות, dotSYS כתב:

אני מסכים שבעלי המקצוע צריכים לתקשר יותר, להעמיק באבחון הבעיה ולא לדחוף גלגל לכל מי שנכנס.

 

אבל כשמגיע אדם לפנצ׳ריה, הדבר הכי לא סביר שצריך לעלות לו בראש זה ״ אולי סתם ירד לו האוויר, בוא פשוט נמלא לו״. זה כמו שתבוא לרופא אף אוזן גרון שיקנח לך את האף, לא הגיוני. באת? כנראה שיש בעיה של ירידת לחץ אוויר שחוזרת על עצמה וזה מסוכן. ואני אשאל שוב - למה שהוא יקח על עצמו את האחריות על הצמיג? גם אם הוא נראה תקין, אם יש בו בעיה (כפי שהנחנו, למרות שלא הצליח למצוא) ואין איך לתקן אז מחליפים.

א. זה הכי סביר שיש וזו צריכה להיות נקודת המוצא - שאין שום פנצ'ר עד שלא "מוכח" אחרת

 

ב. רופא אף אוזן גרון שלח אותי לא פעם הביתה ואמר לי אין לך כלום, יום/יומיים זה יעבור, חלק מתפקיד של כל בעל מקצוע בכל תחום זה לדעת מתי אין בעיה ומתי לא זקוקים לשירותים שלו

 

ג. "כנראה יש בעיה של לחץ אוויר שחוזרת על עצמה" זה בדיוק החאפריות, כי אותם בעלי עסק לא שאלו את הלקוח האם זה חוזר על עצמו אלא מיד הלכו על החלפה והם היו צריכים לעשות בדיוק את זה, לשאול ולתחקר את הלקוח ואם היו שומעים שזה לא חוזר על עצמו הייתה להם עוד אינדיקציה שאין פה כלום ככה"נ, רק שהם עסוקים בלעשות כסף

 

ד. אם אתה לא מזהה את מקור הבעיה וחושש מבעיה של אחריות, תגיד ללקוח שאתה לא רואה תקלה אבל שאתה לא מוכן לקחת אחריות ושאתה ממליץ לו ללכת לחוות דעת נוספת. זה שמישהו לא מוכן לקחת אחריות לא אומר שהשני צריך להוציא על זה מאות שקלים סתם 

  • אהבתי 2
פורסם

רק בישראל, כשנותן שירות אינו רמאי נוכל וגנב - נותנים לו מדליה. זה נכון לכל התחומים, לא רק פנצ'ריות.

  • אהבתי 5

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

פנצ'רמכרים זה לא תמיד אנשי מקצוע, לפעמים הפועל ללא שום הסמכה עושה את העבודה,

כמעט תמיד ינפחו ללחץ הלא נכון - הרבה יותר מדי בדרך כלל, יסגרו ישר עם הפטישון וזה שיגזר לו הגוז'ון ישבור את הראש.

 

מקצועיות לפני הבחנה של תקלה זה קודם כל צורת העבודה, אפשר לראות מהצד מי מקצועי ומי סתם מצא לעצמו מקצוע ומיקום טוב.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

פורסם

באחד הפרקים בעונות הקודמות יצרו תקלה במחשב: שינו הגדרות ACPI ב-BIOS ו-Windows מעתה והלאה מקבל blue screen בעליה.

 

הציגו את זה כתקלה כ״כ פשוטה: בסך הכל להיכנס ל-BIOS ולשנות את ההגדרה! רוב המעבדות פירמטו / החליפו הארדיסקים ומתפלאים שם במערכת שהתיקון שאמור היה להיות כ״כ פשוט הפך למעל 500₪. 

 

בחיאת, זאת לא נוכלות של התוכנית? זה שהתיקון פשוט לא אומר שהאבחנה פשוטה. צריך להתקיל עם תקלות טבעיות ולא מומצאות. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, dotSYS כתב:

באחד הפרקים בעונות הקודמות יצרו תקלה במחשב: שינו הגדרות ACPI ב-BIOS ו-Windows מעתה והלאה מקבל blue screen בעליה.

 

הציגו את זה כתקלה כ״כ פשוטה: בסך הכל להיכנס ל-BIOS ולשנות את ההגדרה! רוב המעבדות פירמטו / החליפו הארדיסקים ומתפלאים שם במערכת שהתיקון שאמור היה להיות כ״כ פשוט הפך למעל 500₪. 

 

בחיאת, זאת לא נוכלות של התוכנית? זה שהתיקון פשוט לא אומר שהאבחנה פשוטה. צריך להתקיל עם תקלות טבעיות ולא מומצאות. 

 

אני מתעסק עם מחשבים כבר למעלה מעשור וחצי (מתכנת ל"כיף") ואם היית מביא לי מחשב כזה אני גם הייתי מפרמט אותו, בשביל לעלות על התקלה שתיארת צריך נס או לבזבז שבוע שלם, באמת נוכלות - היו צריכים להוציא את אחד כרטיסי הRAM החוצה קצת או משהו בסגנון

 

ערכיה: פירמוט במידה והקוד תקלה שמופיע במסך הכחול לא מעלה תוצאה טובה בגוגל

עריכה אחרונה על ידי Sparrow420
  • רעיון טוב! 1
פורסם

LOAD SAFE DEFAULTS  זה הדבר הראשון שאתה צריך לעשות- מה הבעיה?

  • אהבתי 2

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

×
×
  • תוכן חדש...