Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו מכיר או עבד פעם בתור יועץ שירות רכב במרכז שירות?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים

 

אני מתלבט אם לגשת לתפקיד הנ״ל כי זה קצת מושך אותי..

אשמח אם מישהו שמכיר ישפוך לי קצת אור מה השכר בתפקיד, אם ישנם יעדים, אם התפקיד שוחק, ובכללי אם כדאי או לא כדאי?

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג על השאלות ששאלת, אבל אם יצא לך פעם לדבר עם אחד כזה במוסך:

כל השיחות איתו הוא מנסה לדחוף לך אקסטרות שאתה לא צריך. חברות במועדון לקוחות, תוספים, הרחבת אחריות ומה לא. אחרי הטיפול הוא מתחנן שתיתן לו ציון 10 בסקר שביעות רצון.

ההבנה שלו במכונאות היא כמו של סבתא שמעולם לא היתה לי.

מהשיחות האלה ברור שהמשכורת שלו תלוייה במוצרים שהוא מצליח למכור לך.

באופן אישי, אני לעולם לא מכניס רכב למוסך שיש בו "יועץ שירות". מי שמשלם על השטות הזו זה הלקוח.

אבל יצא לי לקחת רכבים של העבודה או קרובים למוסכים כאלה, ולכן נתקלתי בהם.

 

לפי התרשמותי, מדובר בעבודה דומה למוכר בחנות חשמל/רהיטים/ יו ניים איט.

אם אתה אוהב את זה, בהצלחה.

  • אהבתי 5

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יועץ שירות" עאלק, זה תואר מפונפן למזכירה. 

 

מה שתעשה יהיה לפתוח כרטיס רכב, לראות את המצב החזותי של הרכב עם הלקוח לפני ואחרי הטיפול בשביל לכסות את המוסך, לרשום ק"מ עדכני, לתת הצעת מחיר ואז ליידע את בעל הרכב שהרכב מוכן. 

 

מבחינת שכר, אני לא יודע. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה כתבה בארה"ב או בקנדה על זה שהתפקיד המטרה שלו למכור כמה שיותר טיפול מנופח ולהציע כל מיני שירותים ללקוח - כאן ממה שאני תמיד חוויתי המצב הוא דומה, זה איש מכירות עם ווסט של איש שירות(ולא אתפלא אם ביבואנים מסויימים הם מתוגמלים על זה).

  • אהבתי 1

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבואן חכם בעל תודעת שירות גבוהה, יידע למנף את התפקיד ליצירת קשר חזק בין הלקוח למותג. המכירות של השטויות לא צריכים להיפגע. לצורך כך יש להעסיק אדם שמבין ברכבים, ויתוגמל על כך

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין ברכבים זה נחמד, אבל במה בדיוק זה עוזר אם הוא רק צריך לדעת קרוא וכתוב ? 

 

הכל היום ממחושב, הבן אדם פותח כרטיס לרכב, ויציע את מחיר הטיפול לפי הק"מ או הטיפול האחרון.

לדוגמה כתוב: הנחיות יצרן X הוא שהרכבים שיוצרו מטעמו יעברו טיפול כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם.

 

הוא לא מטפל ברכב בעצמו, אלא רק רושם במערכת מה בוצע וכמה זה יעלה לך. 

 

במקרה הנ"ל שירות מצויין שווה יותר מהבנה ברכבים לדעתי, כי במקרה שלקוח שואל שאלה מכנית ניתן להביא מכונאי שיסביר לו בדיוק מה הבעיה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יועץ שרות במוסך הוא הפנים של המוסך מול הלקוח.

הוא אמור להיות מקשר בין הלקוח למנהל שרות או המנהל הטכני שהזמן שלהם אמור להיות מוקדש למכוניות ולמכונאים ולא להדבר עם לקוחות.

במוסכים שעבדתי בהם כיועץ שרות היועץ גם בצע אבחונים במחשב דיאגנוסטיקה, בצע בקורת לתיקונים והטיפולים ועזר למכונאים בתקלות קטנות כמו להחליף נורות או מצבר בכדי לשחרר לקוחות מרוצים מהר בלי לתפוס ליפט.

לא יודע לגבי משכורות היום, אז זה היה קצת יותר ממכונאי בגלל הידע כמאבחן.

 

בהצלחה

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי בהם . הם לא אמורים להיות עם ידע במכונאות אבל ממה שהתרשמי במוסך של קיה היה ליועץ ידע. מה שכן אין לו ממש כוח להוריד לך במחירים וכאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעברי הרחוק עבדתי מספר חודשים במוסך טויוטה וחודש אחד במוסך מאזדה (שניהם היו בירושלים) עד שהתקבלתי למשרה הנוכחית (תחום אחר לחלוטין).

 

כשעבדתי במוסך טויוטה, היה לנו לחץ מטורף. כמות מכוניות לא הגיוניות שנכנסות/יוצאות ובמקביל התמודדות עם לקוחות שחלקם היו לא פשוטים. בעלי המוסכים תמיד יעדיפו לפטר את החוליה החלשה בשרשרת וזאת על מנת לשמר את הלקוח גם במקרה שהוא לא הכי צודק (והיו לנו לא מעט לקוחות גדולים שהכניסו לא מעט כסף אבל הרגישו בעלי הבית של המוסך). אחרי מספר חודשים בודדים, החלטתי שדיי, המקום הזה לא מתאים לי. 

 

למזלי, מוסך מאזדה מורשה שהיה יחסית קרוב למוסך טויוטה ראה את הפוטנציאל שבי מיד וגייס אותי לשורותיו. החזקתי מעמד שם חודש עד שהתקבלתי למשרה שבה אני עובד כבר מספר שנים. במהלך החודש הזה כמות הפעמים שהייתי מובך מול לקוחות שקיבלו מכוניות לאחר טיפול, היה גדול מאוד. היה לנו מנהל עבודה שלא בדיוק ידע לנהל את העובדים אלא היה רב איתם כמעט בכל טיפול. היה לנו לקוח שבדיוק רכש מאזדה 5 יד שנייה. נכנס למוסך כדי לבצע יישור קו. היישור קו עלה לו לא מעט כי הוא נדרש להחליף לא מעט חלקי מתלה. אם אני זוכר נכון, הטיפול עלה לו כ-7000 ש"ח וכשהוא בא לאסוף את הרכב, הוא ביקש ממני שאלווה אותו ואסביר לו היכן בודקים נוזלים ועוד. כפתחתי מול מכסה מנוע והתחלתי לבדוק עימו נוזלים, גילינו שיש חוסרים. במקרים אחרים לקוחות המתינו זמנים לא סבירים בגלל טעויות של המכונאים. 

 

בסופו של דבר נציג שירות הוא הפנים של המוסך לטוב ולרע, בעיקר לרע. הוא מוצא את עצמו לא מעט פעמים מובך שלא באשמתו, הוא מוצא את עצמו לא מעט פעמים עם לקוחות שמשגעים אותו עם בקשות הזויות (תעשה לי את זה, אל תעשה לי את זה, הנחות וכו'), הוא נדרש לעמוד בלחצים לא קטנים אם המוסך הוא גדול ועובד בשיטת הסרט נע. והשכר? נמוך, לפחות ממה שאני זוכר אז. יכול להיות שהיום התקדמו מעט עם השכר.

 

אבל התפקיד גם יכול להיות טוב ומעניין. הכל תלוי איך בתהליכים שהמוסך עובד לפיהם. אם תהליך קבלת הלקוח/מסירת הרכב ללקוח הוא תהליך יעיל, התפקיד הזה יכול להיות מהנה מאוד. אם אתה מרגיש שאתה אוהב כלי רכב ואתה אוהב גם לקוחות ואתה מרגיש מסופק כשלקוח  יוצא מהמוסך עם חיוך, אז מה שנשאר זה לדון על השכר במקום טוב ויאללה, לעבודה. יש גם יתרון שלרוב אתה גם יוצא להשתלמויות על דגמים חדשים ואתה קרוב גם לצלחת.

 

שיהיה בהצלחה.

  • אהבתי 2

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נתקלתי ביועץ שירות שדחף לי פילטר שמן ,אוויר תוצרת סין, ושביקשתי ממנו שאני רוצה חלפים מקוריים הוא לא הבין מה אני רוצה ממנו, ובסוף הוא אמר שכולם אותו דבר ואין חשיבות למותג\ייצור של החלפים. ושכולם שמים תחלפי סיני אז שגם אני אשים..🤔🤦‍♂️

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורא את השרשור תוך כדי שאני יושב במוסך מורשה יבואן (לא עלינו) ושומע את יועץ השירות משכנע לקוח תמים לאשר טיפול של 6000 שקל לרכב לו. 

דיבר הרבה ובלי ידע מקצועי - איש מכירות נטו.

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...