Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה אתם מציעים לשרת התחבורה החדשה?


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 51 דקות, sperial כתב:

באירופה ובארה"ב סומכים עליהם, אצלנו לא. את ההקדמה להנחיות להתקנת רמזורים אני זוכר היטב, אם כי במהדורות האחרונות היא הוסרה.

 

מוצדק או לא? נושא לדיון נפרד.

שוב, אתה ממציא. טענת קודם ש״אצלנו הנהגים מצדיקים את המוניטין״, אבל ארה״ב ברובה מסוכמת יותר להולכי הרגל, ובאירופה מציגים מיליון ואחד אמצעים שונים כדי למזער סיכונים של נהגים ולא ללכת בגישה ה-״סמוך על אח שלו״.

 

לא יודע על זה הנחיות להתקנת רמזורים אתה מדבר. זה כמובן לא העניין. העניין הוא שהטענה הבסיסית שכבר חזרו עליה כמה פעמים כאן, כאילו כל מה שצריך זה רק ״תרבות״ היא מוטעת. העולם לא עובד ככה.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 255
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

תרבות זה משהו משתנה, וסביבה (במקרה זה תשתיות תנועה ועיצוב הרחובות) יכולה להשפיע וליצור תרבות נהיגה יותר נעימה. אי אפשר להגיד "ככה זה ישראלים" ואין מה לעשות נגד זה.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגורם מס' אחד לתרבות (ספציפית אני מתייחס לתרבות בכביש, של כל באי הדרך) כפי שהיא היום - זה הממשלה והמשטרה כבאת כוחה של הממשלה בנושא זה.

היא מעודדת באופן אקטיבי או פסיבי התנהגויות פסולות ע"י באי הכביש ובכך משרישה את אותן התנהגויות.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • רעיון טוב! 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההנחיות להצבת רמזורים הם ספר של משרד התחבורה שיצא לאור לפני איזה 40 שנה, ועבר עדכונים. המהדורה האחרונה מצויה באתר המשרד.

 

את ההצדקה לרמזור הישראלי הנוקשה ראיתי לפני כעשור, ואאל"ט ההקדמה שונתה במהדורה המעודכנת. אבל אפשר לחפש אותה שוב.

 

דרך אגב, @ישה (איפה הוא נעלם?) העלה לפני כמה שנים מהדורה מוקדמת של תקנות התעבורה מתחילת שנות ה-60, ועד כמה שאני זוכר הרמזור ה"לא מוגן" עוד היה קיים, לפחות בתקנות. לא ידוע לי מתימהוא נעלם מכבישינו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או זו טענה מעניינת

 

כנראה שהיא נכונה במקומות כאלה ולא נכונה במקומות אחרים. אבל מעניינת בהחלט

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר נמנע מרחובות מסויימים באופן טוטאלי, עכב הצבת במפרים מוגזמת לחלוטין

דוגמא עליה של 250 מטר, עם כיכר במרכזה שמחייבת אותך להאט. לא פחות מ6 גבעות קטנות צצו להן באישון לילה. 

 

מקבלי ההחלטות גרמו לי ולרבים לעשות עיקוף דרך רחובות צדדיים, לפיכך:

1. יותר זיהום אויר, קרוב יותר למגורי אדם.

2. יותר רעש באותן שכונות לאורך שעות היום.

3. יותר סיכון לחיי ילדים קטנים, שכן הרחובות הצדדיים הרבה יותר צרים וקרובים לבתים ובניינים.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכניסה הדרומית לעכו, ליד חוף הארגמן. לא פחות מ-8 במפרים המרחק בערך 30 מ' זה מזה. לזכותם יאמר שהם בסגנון הולנדי, כאלה שלא מתחככים בגחון.

 

בכלל, בעכו זרעו לא מעט באמפרים דווקא ברחובות ראשיים, שם הם בנויים בצמדים במרחק מטרים בודדים זה מזה - אחד מקדים קצת יותר גהוה, והשני נמוך ורחב, עם מעבר חציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

רוצים שתקנו יותר ג'יפונים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שרשור ייעוץ לשרת התחבורה, לא לשר האוצר.

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, sperial כתב:

בכלל, בעכו זרעו לא מעט באמפרים דווקא ברחובות ראשיים, שם הם בנויים בצמדים במרחק מטרים בודדים זה מזה - אחד מקדים קצת יותר גהוה, והשני נמוך ורחב, עם מעבר חציה.

 

השני לפי מה שאתה מתאר הוא לא באמפר, הוא מעבר חצייה מוגבה, תשתית מצוינת דווקא

 

לפני 2 דקות, SlowRide כתב:

רוצים שתקנו יותר ג'יפונים.

 

ממש מלחמת חימוש

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה צמדים - באמפר ומעבר חציה מוגבה.

 

התלונה שלי היא שמדובר ברחובות ראשיים דומני אפילו בקטע עם מהירות מותרת 60 קמ"ש. ואז בקטע כזה מכניסים באמפר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאמפר כפי שדעתי מבוטאת היטב בשרשור - מיותר, אינו משיג את מטרתו הבטיחותית.

 

רק תיקנתי את זה שכתבת באמפרים צמודים, כשהראשון הוא באמפר, אבל השני הוא לא באמפר, הוא מעבר חצייה מוגבה, שזה יצור אחר, עם תפיסה בטיחותית אחרת (התפקיד שלו זה לתפוס את תשומת הלב של הנהג ולהגיד לו "תשים לב, משהו בקטע כביש הזה שונה!".

בד"כ הוא מלווה בתמרור של מעבר חצייה, לפעמים אפילו כזה מואר, מול הבית שלי עשו כזה חדש לפני כמעט שנה והוסיפו גם "תאורת רחוב" שמאירה את מעבר החצייה עצמו והמדרכה שצמודה.

 

ומעבר חצייה מוגבה כזה הוא קוהרנטי עם תפיסת עולם של תשתית סלחנית, שמניחה שהנהג לא בהכרח שם לב שיש את המעבר חצייה, אבל אם הוא מוגבה, מסומן, מואר, ברור לנהג שמשהו פה שונה.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלונה שלי בנושא במפרים היא שאין איזשהו סטנדרט בנושא.

כלומר כל באמפר שיש על הכביש הוא לגמרי יחודי ו1 מ1- עכשיו בואו לא מדובר באוסטון מרטין אין שום הצדקה שכל באמפר יהיה יחודי.

היחודי אגב זה נטו עניין של" זה מה יצא", מאחר ונראה שאין איזה כלל אחיד לאיך אמור באמפר להיות- כלומר מה הגובה מה אורך מה זוית בכל קטע של הבאמפר.

ספציפית בעיר שלי יש באמפר (ברחוב ויצמן בקרית מוצקין) שהוא ספציפית מבחינתי הבאמפר הכי נורא בעיר- עכשיו זה לא שאין באמפרים אחרים בעיר, אבל משום מה ספציפית בבאמפר הזה אין שום דרך לעבור אותו בלי שהרכב יתרסק- גם אם אני מוצא את עצמי ב17-18 קמש הרכב מתרסק.

אגב במקטע הזה יש עוד שלושה באמפרים- כולם בסדר יחסית, זה רק אותו אחד ארור שמרסק את הרכב באופן תמידי.

בכל האיזור יש לא מעט באמפרים חלקים בסדר יותר וחלקם פחות אבל מדי פעם שמים לב לאחד ספציפי שמשום מה הוא פשוט עשוי בצורה שגוייה.

 אין לי גם בעיה עם מקטעים של מעבר חציה מוגבה(בקרית ביאליק יש לא מעט כאלו- וזה רעיון לא רע) הבעיה היא שצריך סטאנדרט ושהבאמפרים ומעברי החציה המוגבהיים האלו יהיו אחידים וזהים, וכמובן שיקדישו מעט מחשבה על הגובה הדרוש, האורך הדרוש, והזוויות שהרכב אמור להתמודד איתן של אותה ההגבהה.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.6.2021 בשעה 00:02, dorsht כתב:

תחבורה ציבורית נורמלית שתתפקד כמו שצריך במשך השבוע

 

בתאריך 12.6.2021 בשעה 06:35, Avatar Schnitzel כתב:

להפסיק לסלול כבישים חדשים במרכז. להשקיע אך ורק בפיתוח תחבורה ציבורית.

 

בתאריך 12.6.2021 בשעה 20:17, arturkopit כתב:

להפעיל תחבורה ציבורית בשבת כמה שיותר מהר.

 

בתאריך 13.6.2021 בשעה 00:07, יוסי פרנקוס כתב:

תחבורה ציבורית בשבת.

 

אני חולק על מעודדי התחבורה הציבורית, זאת השקעה בעבר במקום בעתיד. מדינת ישראל שקועה יותר מידי ברכב פרטי מכדי שתחבורה ציבורית תוכל לספק פתרון הולם ותחליף לרכב פרטי מבלי למנוע באופן משמעותי את השימוש ברכב פרטי.

 

פתרון הביניים הגרוע אליו ניתן להגיע הוא תחבורה ציבורית קצת יותר מהירה על בסיס יותר נתיבים וקצת תחנות נוספות. אבל זה עדיין גרוע. נסיעה בתחבורה ציבורית מסורתית כמעט תמיד דורשת הליכה מהתחנה אל היעד. תחשבו על יולי-אוגוסט או אפילו על השבוע שבו באופן חד פעמי לקחתי תחבורה ציבורית במרכז תל אביב, הלכתי 5 דק׳ והגעתי מזיע ליעד! אי אפשר להתחיל ככה יום עבודה, הרשת העלובה של קווים עם תחנות מוגדרות מראש פשוט לא נותנת פתרון. זה היה טוב פעם, היום לא. 

 

היום צריך לקדם את פתרון המחר - מיזמים כמו אובר, באבל (ויה) ורגולציה לטובת תחבורה אוטונומית. ברור לכולם שרכב אוטונומי מלא מייצר מציאות תחבורתית אחרת לחלוטין: הרכב הופך ממוצר לשירות - אין סיבה להחזיק רכב, פשוט מזמינים נסיעה. פחות רכבים חונים ללא מעש, נהיגה יותר אפקטיבית, משאיות יוכלו לנסוע בלילות והכבישים יישארו פתוחים לכולם.

 

מה מירב מיכאלי תעשה? קווים שוממים מתל אביב לרמת גן בלילות ובשבתות כדי שהבוחרים שלה יגידו שהיא דואגת להם. ואנחנו נמשיך לנסוע בפקקים. 

עריכה אחרונה על ידי dotSYS

מיצובישי כריזמה 98 -> מאזדה 3 2008 -> סוזוקי SX4 2013 -> מיצובישי אטראז׳ 2015 -> קיה ספורטאז׳ 2012

 

מתנדב בחלפים - סיוע בהזמנת חלקי חילוף לרכב מחו״ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...