Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר למאזדה 3 2010


eranbet
שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לאחרונה עשיתי טיפול לאוטו ונאמר לי שבאוטו הזה אסור להחליף שמן גיר. האם זה נכון?

בנוסף, האם נכון שאין בדגם הזה פילטר למזגן?

 

תודה לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא אסור אבל אין הוראת יצרן להחליף.

 

יש שתי גישות, אחת אומרת שמי שכתב את הוראות היצרן מבין דבר או שניים ויש להיצמד להוראות היצרן זאת אומרת לא לגעת. 

 

הגישה השניה היא שכן צריך להחליף כי השמן מתבלה ומזדהם עם הזמן.

 

יש ויכוח אינסופי בפורומים סביב העניין הזה. 

 

 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן את ה 5 סנט שלי.
במזדה 3 ספיריט 2009 דור שני הנפלאה שהייתה לי - לא החלפתי עד שמכרתי את האוטו עם 180,000 ק"מ, והגיר היה מצוין במשך כל השנים שהחזקתי אותה. אגב - המכונית הטובה ביותר שהייתה לי אי פעם (עד שהוחלפה ל CX5).
במזדה 6 GH דור שני שאני עדיין מחזיק, באזור ה 100,000 ק"מ "דיגדג" לי להחליף. שהרי הגיוני - לשמן גיר אמור להיות בלאי. גם הייתה מכה עדינה בהחלפה מראשון לשני רק כשהאוטו קר. חרשתי את הפורום, קראתי את הדעות לכאן ולכאן, התייעצתי עם מומחים מהפורום, וגם עם עדי ממרכז שירות שי לי שמטפל לי ברכבים. הדעות בפורום היו חלוקות כידוע בעד ונגד, עדי אגב אמר שלדעתו אין צורך וגם אין המלצה כזו של היצרן.
בכל זאת לקחתי צ'אנס והחלטתי להחליף. בוצעו 2 החלפות חלקיות תוך חודש וחצי של שמן מקורי (נדמה לי M-V) כולל החלפת המסנן וניקוי הקרטר - כהלכתו. הנוזל שיצא מהתיבה - היה שחור. מה אני אגיד לכם? עברו מאז עוד 55,000 ק"מ. אני לא מרגיש שום הבדל בהתנהגות של הגיר בין לפני ההחלפה לבין לאחרי ההחלפה. כאילו לא היה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את אותו הגיר שלך רק ברכב אחר (4f27e)

אין הוראת יצרן חד משמעית להחליף ויש על זה הרבה ויכוחים אז אני אתן את הדעה והניסיון שלי בנושא.

 

אין דבר כזה נוזל לכל החיים, השמן מאבד מהתכונות והתוספים שלו עם הזמן ויצטרך להיות מוחלף מתישהו לפני שנזק יגרם מהחוסר הגנה שהוא יספק לרכיבים.

אני החלפתי לי (פיאסטה 1.4 2012) ולחבר (אקורד 2.0 2007)  שמן גיר באותו היום ושל שנינו יצא שחרחר עם איזכור קל של אדום (הצבע המקורי) למרות הקילומטרים הנמוכים שלנו של 80 אלף לי ול60 אלף לו.

לשנינו השתמשתי בmotul ATF iv ולשנינו עשיתי שני החלפות חלקיות אחרי נסיעה של 10 דקות בין החלפה להחלפה (שאמורות להחליף בערך 75% מהנוזל בפנים)

שנינו אחרי ההחלפה שמנו לב לשינוי מאוד מאוד קל בזה שהגיר משלב הילוכים טיפ טיפה שקט ונעים יותר. לא פוסל פלסיבו אבל במקרה הזה לא נראה לי.

 

להזיק זה לא יזיק ורק לשפר חוץ מבמקרה קיצוני מאוד.

על רגל אחת, אם הרכב עבר כמות מוגזמת של קילומטרים (מעל 200 אלף) ולא הוחלף שמן לעולם והתעללו באוטו הנזק כבר נעשה ומה שמחזיק את הגיר מהלחליק זה ה"שמן" שכבר נהיה גריז מגעיל וכל הגיר התפורר כבר מבפנים.

זה רק במקרים די קיצונים ואתה יכול לבדוק בקלות את המצב לפי הצבע של השמן, תוציא את המדיד ותנגב על טישו, שחור פחם? דברים נוצצים בשמן? לא להחליף הגיר במצב רע. שחרחר אבל אזכור לאדום? מעולה תחליף לפני שיגיע למצב שתיארתי.

 

What Color is Transmission Fluid? | Drivetrain Resource

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואת כל הדברים המלומדים שאתה אומר מהנדסי מאזדה שכחו?נטיית הלב שלי היא להיצמד להוראות היצרן.

זה רכב שמגלה אמינות מופלגת,ואני סומך על מי שתיכנן את הרכב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזמן לחפש באינטרנט שפעם פורד ומאזדה היו ממליצות להחליף כל 60 אלף מייל בגיר שלנו (4f27e) ואפילו חלק מהם זכו לקבל בורג ריקון (שלי לא לצערי).
הרבה יצרנים אחרים ממליצים להחליף גם בערך בתדירות הזאת והם משתמשים בכמעט בדיוק אותו השמן גיר.

יש סיבה לא ברורה שהפסיקו עם ההוראה הזאת וזה לא נראה לי מכוונות של אמינות.
לדעתי יותר בקטע של זיהום חומרים ופחות התעסקות עם החלפה של שמן מאוחר מדי החלקות גיר ואז תביעות (ויש כאלו שיגידו גם חיים מוגבלים לגיר?)

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לא להחליף שמן גיר כמו שאתה יכול לא להחליף שמן מנוע ואתה לא תראה נזק ברור לעין עד הרגע שזה יהיה יותר מדי.

אם הייתי אמור להחליף ב15 אלף ואני אחליף ב30 יהיה קצת יותר בלאי פיח וקרבון אבל זה לא יהרוג לי את האוטו

ב45 אלף יהיה כבר הרבה מהדברים האלו ואני מאמין שיהיה שינוי מסוים בצריכת דלק והכוח אבל המנוע עדיין ירוץ רק עם בלאי מואץ ורעש לא נעים אבל עדיין רץ.

ב60 אלף +  אני די בטוח שמשהו כבר יתחיל להיכשל מהרעבת שמן שבמקרה הזה כבר הפך לגריז ולא מגיע למקומות שצריך ואז בום הלך מנוע.

ואולי היה עדיף להחליף שמן בזמן ולשלם את הפחות מ1000 שקל האלו בטוטאל מאשר מנוע חדש במעל 5-6 אלף?

 

אותו הדבר בשמן גיר, נגיד ואתה אמור להחליף ב60 אלף ולא החלפת אף פעם, אני בטוח שהגיר לא ימות ב120 אלף, כנראה שגם לא ב160 או 180 אלף.

אבל מה שכן עשית זה הגברת לו את הבלאי ולשרוד את מלוא החיים שהוא היה אמור כבר לא יקרה כי השמן כבר לא מצליח לקרר אותו מספיק, ולא להגן על הקלאצים והממיר מומנט אז הם יהיו שחוקים יותר אז האוטו יתחיל להחליק יותר, השמן שכבר הפך לצמיגי מדי עם חתיכות מתכת יתנגד יותר לסיבוב ויפגע בכוח ובצריכת הדלק.

אז פעם ב60-80 אלף קילומטר שזה 4-5 שנים להשקיע 150 שקל על שמן ונגיד עוד 200-300 עבודה (או לעשות לבד) או לאבד גיר באלפים של שקלים?

 

ברור שצבע לא מעיד על התכונות אבל כן אפשר לראות בוודאות שעל שמן עבר יותר מדי.

(הצבע של ה1000 מייל הוא כנראה תערובת של 50/50 חדש וישן מהחלפה חלקית וזה מראה את המצב של מה שהשמן עובר)

different colors of transmission fluid

Car Battery Smells Like Rotten Eggs? & Check How To Remove It?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לא להחליף שמן גיר כמו שאתה יכול לא להחליף שמן מנוע ואתה לא תראה נזק ברור לעין עד הרגע שזה יהיה יותר מדי.
אם הייתי אמור להחליף ב15 אלף ואני אחליף ב30 יהיה קצת יותר בלאי פיח וקרבון אבל זה לא יהרוג לי את האוטו
ב45 אלף יהיה כבר הרבה מהדברים האלו ואני מאמין שיהיה שינוי מסוים בצריכת דלק והכוח אבל המנוע עדיין ירוץ רק עם בלאי מואץ ורעש לא נעים אבל עדיין רץ.
ב60 אלף +  אני די בטוח שמשהו כבר יתחיל להיכשל מהרעבת שמן שבמקרה הזה כבר הפך לגריז ולא מגיע למקומות שצריך ואז בום הלך מנוע.
 
 
ראשית כל אין לראות בשאלה הבאה המלצה כן להחליף או לא להחליף שמן גיר. תתעלמו מזה רגע. אני מנסה להבין פה איזה נקודה מהותית.
 
 
 
נגיד יושב צוות מהנדסים וכותב הוראות תחזוקה. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהם קצת מבינים מה הם עושים וגם רוצים לחסוך בזיהום סביבה וכו', כל הטענות האלו שמעלים בפורומים נגד אי החלפת שמן גיר. 
 
 
מדוע הם לא מגדילים את זמני החלפת שמן מנוע ואת הפילטרים, נשארים עם אותם 15 אלף כבר איזה 30 שנה? 
 
לפי ההגיון הנ"ל, מה בעיה להגדיר החלפת שמן מנוע כל 40 אלף ושמן גיר בכלל לא, יחזיק מה שיחזיק ואז הלקוח יבוא לקנות אוטו חדש?
 
בקיצור השאלה למה גיר כן אבל מנוע ופילטרים לא? 
 
 



 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של זיהום אויר, אלא תחרתיות מול יצרנים אחרים והמטרה לצמצם עלויות תחזוקה עד כמה שניתן.

יש חומרים איכותיים למצמדים ויש נוזלים סינתטיים מודרניים, עמידים מאוד, שבתנאים רגילים יחזיקו הרבה מאוד זמן.

עושים הרצה בעומס לממסרה לבדיקת עמידות ומחליטים שאפשר לחסוך את זה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

 
 
ראשית כל אין לראות בשאלה הבאה המלצה כן להחליף או לא להחליף שמן גיר. תתעלמו מזה רגע. אני מנסה להבין פה איזה נקודה מהותית.
 
 
 
נגיד יושב צוות מהנדסים וכותב הוראות תחזוקה. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהם קצת מבינים מה הם עושים וגם רוצים לחסוך בזיהום סביבה וכו', כל הטענות האלו שמעלים בפורומים נגד אי החלפת שמן גיר. 
 
 
מדוע הם לא מגדילים את זמני החלפת שמן מנוע ואת הפילטרים, נשארים עם אותם 15 אלף כבר איזה 30 שנה? 
 
לפי ההגיון הנ"ל, מה בעיה להגדיר החלפת שמן מנוע כל 40 אלף ושמן גיר בכלל לא, יחזיק מה שיחזיק ואז הלקוח יבוא לקנות אוטו חדש?
 
בקיצור השאלה למה גיר כן אבל מנוע ופילטרים לא? 
 
 


 

הצרפתיות כן העלו את טיפולים לכל 30 אלף אז זה כן קורה. 

איך זה שהמהנדסים בפורד הגיעו לכל 20 אלף המהנדסים בקיה ל15 וברנו ל30?

יש לזה גורמים שונים כמו איכות השמן והכמות שלו ברכב אבל גם שיקולים של הוזלה, איכות סביבה ודעת הלקוח.

הקילומטרז כן חשוב אבל עדיין יש את הפקטור של זמן, כולם ממליצים פעם בשנה בלי קשר לקילומטרז אז 15-20 זה סך הכל בסדר בשוק האירופאי ואצלנו.

 

אם זה לא בתכנון של המהנדס שהרכב יחזיק 200 ומשהו אלף קילומטר בשביל מה להמליץ על תחזוקה של עוד דבר ברכב?

אם הייתי מהנדס עם כוונה שהרכב יחזיק לנצח הייתי ממליץ גם להחליף משאבת מים עם הטיימינג או תושבות מנוע וגיר אחרי עשור אבל ללקוח זה נשמע לא טוב באוזן שצריך להחליף הרבה חלקים והאוטו "לא אמין/תוכנן טוב". אז חסכו עוד סעיף, לעומת שמן מנוע ששום יצרן מתחרה בחיים לא יגיד שהוא לכל החיים אז זה מקובל.

 

אם זה לא מהסיבות האלו אני לא יכול לחשוב על שום סיבה טובה שפעם שהוא תוכנן הומלץ כן והיום לא בבדיוק אותו הגיר. במיוחד שחברות אחרות עם גיר פלנטרי די דומה כן ממליצות.

לא טרחו אפילו להעלים את המדיד כמו שעשו בגירים חדשים יותר ואין שום הוראה לבדוק את המפלס גם לא למוסך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה רנו אתה מכיר שיש המלצה של 30 אלף? המקסימום שאני נתקלתי בו הוא טיפול כל 20 אלף או שנה (דורות שונים של קנגו, פלואנס, מגאן סטיישן חדשה וישנה והסנדרו שלי) .

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...