Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר למאזדה 3 2010


eranbet
שימו לב! השרשור הזה בן 1111 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי כדאי להחליף כל כ 5 שנים ועד 80-100.000 ק"מ.

* כדאי לבדוק במוסך או ע"י מכונאי טוב את מצב נוזל הממסרה לפני ההחלפה..
במידה ונוזל הממסרה מאוד כהה שחור וצמיגי , אפשר והממסרה כבר שחוקה מאוד והחלפת נוזל הממסרה לא תעזור
ראה דיונים קודמים -

א - שמן גיר למזדה M-V - טכני, אחזקה וטיפולים - פורום רכב - אנשים
ב - שמן גיר - סוגייה שלא נגמרת E90 320I - טכני, אחזקה וטיפולים 
ג - החלפת שמן גיר שלא הוחלף הרבה זמן, הונדה סיוויק 2005 - טכני 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא בטוח אם ההוראה היא דומה בארץ אבל אתה מוזמן לחפש על הקליאו לדוגמא שבחול ההמלצה היא 30 אלף.

ההמלצה לפיאסטה שלי באירופה זה 20 אלף בארץ 15.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להשוות בין יצרנים שונים ואי אפשר להבין מה הראש של המהנדס או איך כל יצרן מבצע את הבדיקות שלו, כי אין פה תקן כלשהו שעל פיו פועלים.

חטיבות פיתוח מקבלות שאליתה לכמה זמן אפשר לרווח מרווחי טיפולים או להחליף חלקים/שמנים, מבצעים ניסוייים ומגיעים להחלטה.

 

במציאות, יש תיבות הילוכים ללא החלפה מחזיקות מעמד הרבה מאוד זמן בלי שום תחזוקה ויש תיבות שכושלות גם אם עושים תחזוקה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז המהנדסים החליטו שלא תחליף שמן גיר. והגיר ישבוק אחרי 10 שנים 200 אלף ק''מ. זה כבר לא באחריותם מה אכפת להם.

החלפה יזומה זה דבר טוב. אני החלפתי בכמה מכוניות שהיו לי שמן גיר החלפה חלקית. ולא היו בעיות. כולם עשו מעל 200 אלף ק''מ.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם השמן יצא שחור ?

 

האמת, לי גם אמרו לא להחליף אבל אם אני אבדוק והשמן יצא שחור, מדוע לא להחליף ?

 

*אצלי מדובר במאזדה 2.

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, danniel כתב:

סתם בזבזת כסף וזמן. 

 

ממש לא. הגיר יעריך שנים. וגם עבד לי חלק יותר זה עובדות בשטח. וחוץ מזה אני מחליף לבד 200 שקל עולה היום 4 ליטר שמן גיר הטוב ביותר זה לא כסף וראש שקט.

השמן שיצא שחור זה לא שמן בכלל איבד את כל התכונות.

עריכה אחרונה על ידי ABSULUTT
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דיעות לכאן או לכאן..

אני ירשום מה ששמעתי ממכונאי עם נסיון של 50 שנה בענף ומקצועי מאוד.

אין דבר כזה שמן שעובד ויכול לשרוד ולהיות כמו ביום שהכניסו אותו. זאת עובדה , תראה איזה שחור יוצא השמן בהחלפה ואת המרקם שלו.

שלא מחליפים שמן נוצר נזק לגיר , אומנם הנזק הוא מזערי וקורה לאורך תקופה ארוכה של כמה שנים או כמות קילומטרים מכובדת. 

אז למה היצרנים לא ממליצים להחליף? בגלל האחריות .

עד שהגיר יהרס לך בגלל חוסר החלפה הרכב כבר לא יהיה באחריות ותצטרך להחליף גיר על חשבונך או שתחליט להעיף את הרכב בגלל העלויות ולרכוש רכב חדש (וזה דבר שמייעל את הכלכלה) ופה זה הרווח שלהם.

יש דברים שיוצרים אותם מלכתחילה במפעל עם איזו תקלה כדי שימכרו לך חלפים ועוד. אין מה לעשות זאת המציאות.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,מה שאתה אומר עכשו זאת קונספירציה.אני משוכנע במאה אחוז שיש אינטרס כלכלי ליצרנים לייצר רכב כמה שיותר אמין,רכב שמשדר אמינות לאורך שנים

מגדיל את קהל הלקוחות,מגדיל את המכירות,מחזק את המותג לאורך שנים.

ובוא אני יגלה לך "סוד",אנשים לא מחליפים רכב כי המנוע\גיר מתו אחרי מאות אלפי ק"מ,אנשים משדרגים על ימין ושמאל כל 3 שנים כי יש דגם חדש,כי הם יכולים,

כי מקום העבודה שלהם משדרג וכו',אז הרעיון שמראש נותנים הוראות להחלפה\אי החלפה מסיבה שבעתיד תצטרך לקנות,ולא משיקולים טכניים אמיתיים מבחינתי

זאת סתם אגדת עם\קונסיפרציה,זכותך להאמין במה שאתה רוצה.אני לא מקבל את הדברים האלה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.4.2021 בשעה 10:11, netanel1014 כתב:

יש דיעות לכאן או לכאן..

אני ירשום מה ששמעתי ממכונאי עם נסיון של 50 שנה בענף ומקצועי מאוד.

אין דבר כזה שמן שעובד ויכול לשרוד ולהיות כמו ביום שהכניסו אותו. זאת עובדה , תראה איזה שחור יוצא השמן בהחלפה ואת המרקם שלו.

שלא מחליפים שמן נוצר נזק לגיר , אומנם הנזק הוא מזערי וקורה לאורך תקופה ארוכה של כמה שנים או כמות קילומטרים מכובדת. 

אז למה היצרנים לא ממליצים להחליף? בגלל האחריות .

עד שהגיר יהרס לך בגלל חוסר החלפה הרכב כבר לא יהיה באחריות ותצטרך להחליף גיר על חשבונך או שתחליט להעיף את הרכב בגלל העלויות ולרכוש רכב חדש (וזה דבר שמייעל את הכלכלה) ופה זה הרווח שלהם.

יש דברים שיוצרים אותם מלכתחילה במפעל עם איזו תקלה כדי שימכרו לך חלפים ועוד. אין מה לעשות זאת המציאות.

 

אני די בטוח שאם תעשה סטטיסטיקה על כמות התקלות שהיו בגירי מאזדה שלא הוחלף להם שמן מעולם, לבין גירים אחרים שכן בוצעה בהם החלפת שמן, אתה תגלה שהסטטיסטיקה פועלת לטובת מאזדה ובפער..

עריכה אחרונה על ידי roy007
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גירים שלא בוצעה בהם, יכול להתרחש כאשר בוחרים לגרוט את הרכב ואז תהיה הטייה..

 

כלומר כאלה שכן הייתה בהם החלפת שמן גיר, הבעלים החזיקו אותם לאורך זמן וברכבים שבהם לא החליפו הבעלים שמע "החלפת גיר" ובחר לגרוט את הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי חלקית בזמנו לדור אחד לפני שלך והרגשתי שיפור בצורה שבה תיבת ההילוכים עבדה, אבל לא חושב שזה קריטי בכלל:

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.4.2021 בשעה 10:04, danniel כתב:

סתם בזבזת כסף וזמן. 

 

זה סותר את דעות המומחים כאן (בהם אתה) ששמן גיר ככל שמן מתחמצן ומאבד מתכונותיו.

זה שהיצרן לא ממליץ-כמו שכתב אחד המגיבים שכל עוד הגיר לא נהרס בתקופת האחריות ליצרן נוח.

אם חלילה נשמע על גיר במאזדה כזו או אחרת שקרס בגלל אי החלפת שמן-הם יהיו זהירים מעט יותר בהמלצותיהם המעט שנויות במחלוקת.

מצד שני,לתמיכה בטענתך וכמובן ד"א גילוי נאות- אצל אבא שלי במאזדה 3 ספיריט 2007 ,לא החלפנו מעולם שמן גיר ועל אף החשש שאמרתי לו הוא סירב ואמר- ילך אז ילך אם זה המזל שלי ,הרכב היה אצלנו מגיל 3 עד גיל 13 ונמכר ללא תקלה בגיר.

(נראה אם בהונדה 2013 הוא גם יגיד לא יגידו לו שלפי הספר צריך להחליף שמן... )

אלא,שאין אנו יכולים להכליל ממקרה אחד למקרים רבים (לא רק בענייני גיר) ואישית,לו היה הרכב שלי הייתי מבצע ריענון כל 60,000 ק"מ או 3-4 שנים.

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1111 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...