Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1927 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, TsachiE כתב:

 תודה רבה על כל התשובות פה. ממה שאני מבין ממכם דווקא עושה רושם שהרב פה הכי משבחים את מכבי, אז אולי אין לי מה לעזוב חח

רציתי גם לשאול, למישהו יש נסיון עם מרפאות שיניים פרטיות, האם ההבדל העצום בעלות שווה את זה לעומת אלו של הקופות?

למשל שאני הולך לשיננית, אני מרגיש שלא מספיק יסודית איתי בקופה, יש אוירה של תיקתוקיה קצת, השאלה אם בפרטי ינקו יותר יסודי

 

תקשיב.

בוא נשים את הדברים על השולחן, שיהיה פה ברור.

על הניקוי חינם או ב-21 שקלים שלך השיננית מקבלת גרוש וחצי.

בשביל שהיא תביא משכורת הביתה היא צריכה לקבל מטופל כל 15/10 דקות. 

 

שאתה הולך לשיננית פרטית ומשלם 200-250 ש"ח להסרת אבנית - ברור לך שתקבל יותר זמן נכון?

זה לא שהשיננית טובה יותר. או שהציוד טוב יותר. פשוט יש לה יותר זמן לטיפול.

 

לגבי עלויות טיפולי השיניים - ההבדל בין מחירון קופת החולים לבין המחיר בחלק ניכר מהמרפאות הפרטיות הוא לא עצום. הוא גם אפילו לא גדול.

 

ברור שכשיש לך ביטוח מושלם שאתה משלם עליו עוד מאות שקלים בחודש - המחירים משתנים. 

 

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, Blaz00r כתב:

מנסיון עם המווווווווווווווווווווווווווווווווווווון רופאים (באמת, ובכל תחום, החל מרפואת משפחה דרך אורתופדיה ונוירולוגיה ועד לרפואת עור),

זה ממש לא משנה. רובם רובוטים שלא באמת יודעים לטפל בבעיה ועובדים לפי איזה pattern קבוע. לא הגיעו לפתרון ע"ב ה-pattern? לא תקבל תשובה לבעיה שלך. לא מהם לפחות.

יש יחידי סגולה שהם באמת מקצועיים ויסודיים ולא עובדים כמו רובוטים, אבל אלו לרוב ימצאו בקליניקות פרטיות. מצאת אחד כזה דרך הקופה (בעיקר ע"ב המלצות)? זכית.

 

פגשתי רופאים שפשוט לא הבנתי למה הם למדו 7 שנות רפואה. יש לי סיפורים מכאן עד הירח, את חלקם אני חושב שאפילו פרסמתי בפורום, ככה שהמדגם שלי הוא די מייצג.

צר לי אם פגעתי במישהו אבל זו האמת. מצאתי שהדבר הכי נכון בהקשר הזה הוא לחפש ולחקור לבד, לדרוש מהרופאים (של הקופה) את הבדיקות הרלוונטיות (רובם בונקרים בהקשר הזה), ולא לקבל את מה שרופא אומר כגזירת שמיים.

 

*כל הנ"ל מדבר על פגישות ייעוץ, פגישות לצורך אבחון וכו', לא על תחום הניתוחים ושות'.

 

נגעת בנקודה רגישה ובעייתית, לא רק מבחינת הלקוח ה"קטן" אלא גם מבחינת המערכת הרפואית.

המערכת הרפואית, כולל קופ"ח נמצאים בגרעונות כספיים כרוניים.

במצב כזה, הרופא נדרש ללכת לפי שבלונה מסויימת של בדיקה/ טיפול : ללכת מהמקרה הקל והזול יותר, ואם לא עזר - ללכת למשהו קצת יותר קשה ויקר.

המטרה הכללית היא לנסות לחסוך בהוצאה כספית.

נכון, בדרך יש בזבוז של המון כסף על בדיקות וטיפולים מיותרים, אבל ככה זה נמרח לאורך זמן ופחות מעיק על התקציב. וצורת המחשבה אומרת : אולי נצליח לפתור את זה עם משהו יותר זול, במקום ללכת ישר על בדיקה/ טיפול יותר יקרים. ובסופו של דבר - מקווים לחסוך ככה כסף (כן, על הגב שלך ושל כולם).

 

בנוגע לנושא של הגרעונות הכרוניים -> אינני מפנה אצבע מאשימה לאף אחד, אך אומר שזה תודות למשרדים ששולטים בתקציבים שלהם, במטרה ליצור קופות הכנועות לרצונותיהם.

וברוח הבחירות הקרבות, אוסיף ואומר - תסיק לבד מי הגורם העלום שמושך בחוטים ויוצר גרעון כרוני בגופים שונים ובכך להחליש את מעמדם ויכולתם להשפיע בניגוד לרצונו וצרכיו.

 

לפני 10 שעות, TsachiE כתב:

מתלבט אם לעבור קופת חולים. כל חיי אני באותה אחת, ואני תוהה האם הדשא של השכן באמת ירוק יותר.

אני כרגע נמצא במכבי וחושב לעבור לכללית. לא הכי מרוצה ממכבי דנט. אשמח לשמוע חוות דעת על כללית ובמיוחד על כללית סמייל.

כל התשובות שתקבל נכונות למקום מגוריו של האדם שענה לך.  זה לא עוזר לך בכלום.

בכל אזור, יש קופ"ח שמציעה שרות יותר טוב בתחום מסויים, אך נכשלת בשרות בתחום אחר.

אם הבעיה שלך היא מכבי דנט -> אז תעבור לסניף אחר, או אפילו לדעתי עדיף - תפנה לרופא שיניים פרטי.

אולי אינך יודע. או שאתה יודע ולא אכפת לך -> מכבי דנט מעסיקה רופאי שיניים בעלויות נמוכות. המשמעות היא שרופאי שיניים טובים לא יעבדו אצלם (ראה את תגובתי לציטוט הקודם)

תבין לבד מי הרופא שמטפל בך ותסיק מזה את המסקנת שלך.

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם
כל התשובות שתקבל נכונות למקום מגוריו של האדם שענה לך.  זה לא עוזר לך בכלום.
בכל אזור, יש קופ"ח שמציעה שרות יותר טוב בתחום מסויים, אך נכשלת בשרות בתחום אחר.
אם הבעיה שלך היא מכבי דנט -> אז תעבור לסניף אחר, או אפילו לדעתי עדיף - תפנה לרופא שיניים פרטי.
אולי אינך יודע. או שאתה יודע ולא אכפת לך -> מכבי דנט מעסיקה רופאי שיניים בעלויות נמוכות. המשמעות היא שרופאי שיניים טובים לא יעבדו אצלם (ראה את תגובתי לציטוט הקודם)
תבין לבד מי הרופא שמטפל בך ותסיק מזה את המסקנת שלך.


צר לי אבל אתה מדבר שטויות.
מכבידנט מעסיקה רופאים מעולים. לא פחות.

לא רוצה לפתוח דיון עכשיו על עולם רפואת השיניים. אבל בגלל שאני מבין בזה קצת יותר ממך. תאמין לי שפרטי לא משמעותו טוב.

כנ״ל לגבי הטיפול. מ״הקל אל הכבד״ אין משמעותו חסכון כספי.
זה כמו שלא בשביל כל סדק בטיח אתה שובר את הבית ובונה חדש. או כל נזילה באוטו אתה מחליף מנוע. כנ״ל גם ברפואה לא בשביל כל כאב ברגל כורתים אותה.
פורסם
אני בכללית ואשתי במכבי. לפי הרושם שלי מכבי יותר טובה.
 

אתה לא גר בארה״ב? [emoji849]
  • מעניין 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

מניסיוני במכבי יש רופאי שיניים ברמה גבוהה. עכשיו אני בטיפול חניכיים רציני, ומי שמגיעה לטפל בי היא מומחית חניכיים שמגיעה לאזור פעם בשבוע

מאזור מתל אביב. רוב המומחים במכבי עובדים בכמה מקומות במהלך השבוע. (גם לאילת הייתה מגיעה מומחית פעם בשבוע, מה שיוצר תורים ארוכים)

 

לגבי מחירים, בדקתי את זה לאורך שנים באופן יסודי. יש טיפולים שההפרשים בין מכבי לרופא פרטי הם מאוד גדולים, עד בלתי ניתנים להשוואה.

עקירות (ב 20 ש"ח לעומת 240 ש"ח בערך) סתימות חיצוניות, במכבי שלמתי ממש גרושים, שבוע לפני אצל רופא פרטי 320 ש"ח בערך על אחת.

ההפרשים האלה מצטמצמים כאשר מדובר בשתלים, אז ההפרש (שעדיין קיים) לא ממש גדול. (15% פחות עד כמה שאני זוכר)

פורסם (נערך)

התאכזבתי ממרפאת השיניים של מאוחדת. 

כרגע מעדיף ללכת לרופאים פרטיים בתחומם. 

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם (נערך)

אתן את השנקל שלי - לא משנה באיזו קופה אתה, תעשה טובה לשיניים שלך ותטפל בהן במרפאה פרטית שמכבדת את עצמה.
מההיכרות שלי זמני ההמתנה במכבי דנט למשל הם ארוכים בצורה לא סבירה, ולעיתים רבות איכות הטיפול לא תהיה טובה.

 

אני מכיר מקרה של טיפול שורש שלא בוצע כהלכה וגרם לריקבון מלא של השן, כך שנותר רק לעקור את השן ולעשות השתלה (במרפאה פרטית) במחיר שביטל את כל ה"חסכון" בטיפול שיניים בקופה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם

רופא שיניים טען בפניי, שטיפולי שורש יכולים להכשל גם אם הם בוצעו כהלכה. (מכיר את הסיפור מקרוב).

בכל אופן, מחזק את דבריך - בתחום השיניים אעדיף רופאים פרטיים, אני אישית נכוויתי גם מרופא פרטי.

 

לגבי השיננית - כל החיים הלכתי דרך הקופה וכשהלכתי באופן פרטי, הרגשתי שהשיננית השקיעה הרבה יותר ונתנה את ההרגשה שהיא לא ממהרת לסיים את הטיפול.

  • מעניין 1
פורסם

לדעתי, בסופו של דבר, תלוי מאוד מאוד מי הרופא ב"קצה" שמטפל בך. ממש נקודתית.

צריך לנסות ולאתר את בעלי המקצוע הטובים ובדר"כ עפ"י המלצות (כמו שאנו מאתרים מוסך).

 

לגבי מכבי דנט - איני יכול להמליץ עליהם לטובה (מנסיון שלי ושל קרוביי). לכל היותר הם סתם "בסדר".

כל רופא שיניים "פרטי" יהיה יותר טוב מהם.

 

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

טוב, שיכנעתם אותי לנסות שיננית במרפאה פרטית.

החשש שלי במרפאה פרטית שינסו להמציא לי בעיות שלא קיימות בשיניים כי אין שם באמת פיקוח וסיבסוד כמו בקופת חולים. 

עריכה אחרונה על ידי TsachiE

What worries you, masters you. - John Locke

פורסם
לפני 1 דקה, TsachiE כתב:

טוב, שיכנעתם אותי לנסות שיננית במרפאה פרטית.

החשש שלי במרפאה פרטית שינסו להמציא לי בעיות שלא קיימות בשיניים כי אין שם באמת פיקוח וסיבסוד כמו בקופת חולים. 

אני לא מכיר אישית מקרים כאלה אבל מניח שתמיד יהיו (בתוך או מחוץ לקופה).
כמו שאמרו פה, לך ע"פ המלצות.

פורסם

לפני הצבא הייתי במכבי,אחרי זה עברתי לכללית כי היה לי סניף מטר מהבית.

בדיעבד החלטה נכונה,בפעמיים שהייתי צריך שירות הרופאה הייתה מאוד מקצועית ופתרה לי את הבעיה ישר.

וגם עם הבית יונות שהם עשו עם החיסונים ייצא לי טוב.

 

יש לי ביטוח משלים כלשהו דרך מנורה(מהעבודה) ואין לי מושג אם יש סיבה להשאיר אותו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 3 שעות, Nakamichi כתב:

 


צר לי אבל אתה מדבר שטויות.
מכבידנט מעסיקה רופאים מעולים. לא פחות.

לא רוצה לפתוח דיון עכשיו על עולם רפואת השיניים. אבל בגלל שאני מבין בזה קצת יותר ממך. תאמין לי שפרטי לא משמעותו טוב.

כנ״ל לגבי הטיפול. מ״הקל אל הכבד״ אין משמעותו חסכון כספי.
זה כמו שלא בשביל כל סדק בטיח אתה שובר את הבית ובונה חדש. או כל נזילה באוטו אתה מחליף מנוע. כנ״ל גם ברפואה לא בשביל כל כאב ברגל כורתים אותה.

 

 

זה חצי מדויק. 

 

מכבידנט מעסיקים לרוב רופאים בוגרי הארץ בתחילת דרכם ״שמשתפשפים״ שם לפני שבד״כ ממשיכים למרפאות פרטיות.

בניגוד לפרטיות, העבודה במכבי דורשת עבודה מאוד מהירה כדי להגיע לשכר סביר, ומכאן העבודה היא קצת על ״אוטומט״ ופחות מדויקת. 

כמובן שבפרוצדורות מסובכות זה מעט שונה, אבל אז גם הבדלי המחיר לא גדולים.

 

כמובן שיש מקרים כאלה גם בפרטי, אבל לרוב נקודת הפתיחה שם היא לפחות הרמה במכבי ומכאן עולים (ולכן חשוב לעשות שיעורי בית)  
 

פורסם

חלק ניכר מרופאי השיניים. גם הבכירים שבהם משלבים עבודה בקופת חולים ובמרפאה פרטית.

מי שחושב שמרפאות פרטיות זה איזה שוס מטורף טועה.

יש ויש בכל מקום.

אבל להגיד שבמכבי אין רופאים טובים או שרוב הרופאים הם רופאים בתחילת דרכם פשוט טועה.

×
×
  • תוכן חדש...