Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: תכנון חשמלי של רשת can-bus בכלי רכב


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 1147 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, Gal Atun כתב:

שמע אני מצטער שהידע שלי לא מספיק לכבוד המומחה. 

מחילה אדוני. 

אבל גם מושגיסט elmי כמוני יכול להבין את הסיבה (תאמין לי, הבנתי בחיי נושאים קשים יותר) אם היית מנסה להסביר או מפנה לפרנס קצת יותר רלוונטי מהרשימה.......

רק עכשיו הבנתי למה אתה מתכוון,ומכוון שהמאמר הזה נפתח (שהופתעתי שמישהו השקיע וכתב בעברית עם אנלוגיה פשוטה על תקשורת CAN,לכן הוספתי כמה זוויות מעשיות) בעקבות דיון שאתה פתחתה,ורק עכשיו קראתי,שבפועל אתה מחפש תשובות לרצון שלך לתחזק את הפנדה האישי שלך.
זה לא מהתנשאות,אבל מכוון אני בדברים יותר עמוקים,ושם עם כלים אחרים,ואני בריצה אחרי פרוטוקולים הכי חדשים של טובי מוחות בתחום הזה,ברור שזה לא רלוונטי לבן אדם שרוצה כולו סורק לכלי הפרטי שלו,מקסימום חברים,ולא הנחתי שמי שמשתתף בדיון הזה הוא לא עוסק בתחום.
אז מכוון שעניתי לך,והבטחתי לעזור במה שיוכל,אפילו שזה לא קשור למאמר אנסה לשטף מידע שלי.
קודם כל לרוב המכוניות אכן קל למצוא סורק זול שאפשר לעשות איתו הרבה דברים,פיאט בעייתי בגלל כל מה שכתבתי.
מנגד,כל הכבוד לפחות קניתה סורק איכותי,יש לי גם,בזמנו השתמשתי ל-RENOLINK,זאת תוכנת מהנדסים ש"מתלבש" על DDT2000,לא למשתמש מצוי !,לפורד זה אחלה עם FORSCAN החינמי אפילו,ותומך גם בפרוטוקולים של רכבי GM.

עכשיו בקשר לפיאט.
תמיד הייתה בעיה עם זה,כי תכל'ס ציוד רמת יצרן אמיתי,זה היה מחשב מסך כזה עם מערכת הפעלה WIN98 שאף פעם לא שודרגה Examiner Smart HD
2021-03-02_19-18-11.thumb.png.ef12771a8e460cb78b9a7631ba069bb3.png

510446724_EXAMINERSmartHD.thumb.png.6309840a38ca65869a40a12749624689.png

 

מוסך כללי או סתם כל אחד שרצה ציוד דיאגנוסטיקה לפיאט לא היה יכול או לא היה שווה להשקיע בזה,לכן יש את פתרונות עם ELM327 ותוכנה שרכשתה,וכל הצרות של מתאמים !
לי אישית היה לי פתרון דרך אחד הכלים,שיקר רצח,שהוציאו גרסה וירטואלית עם אמולטור שיכולתי להפעיל ,כי הבעיה הייתה דרייברים,ואחרים לא פיתחו.

לך אולי שווה לנסות עוד 2 תוכנות מבוססי ELM

 

FiatEcuscan.thumb.png.93ca9ebb3c86225005d323c797104ccb.png

 

FINALIST.thumb.png.7d27f94d87cc8fbe57cf5bacb506f9b9.png

 

עכשיו בקשר למידע רפרנס של יצרן יש.
התוכנה של היצרן זה בסגנון GUIDE,זאת אומרת מנחה אותך,החומר הזה קיים בדיסקים (.ISO) שכולל כל פרט טכני שאתה צריך

Panda.thumb.png.4aedcb4b09df436366c5ba0f5dd15da6.png

 

אם אין לך,או לא מצליח להשיג,תברש פה,אעלה לך,בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל תודה על המידע 🙂

כמו שהבנת אני ממש לא מהתחום והכל הוא לצורך העשרה ולא יותר מזה. אין ספק שזה תחום מרתק אבל אין לי הרבה זמן להעמיק ברמה כזו, אז אני משתדל להעזר באנשים טובים איפה שאני רק יכול. 

אני אכן משתמש ב multiecuscan (שהחליפה את fiatecu). היא תוכנה לא רעה ואני לומד עליה כל יום, אבל יש לה את הפשלות שלה, וכמו שאתה מתאר - היא לא מקצועית לגמרי. 

אז אם אני מבין אותך נכון הבעיה עם הקלונים הסיניים היא פועל יוצא של המון מחשבים שונים על המון דגמים שונים? חוסר אחידות ולכן פוטנציאל גבוה יותר לאי התאמות? (אני לא מדבר על המתאמים השונים שצריך כדי להתחבר לפרוטוקולים השונים, אבל גם זה קשור?)

 

דרך אגב, 

 

איפה אתה יושב? זאת אומרת, יש לך סדנה או משהו בסגנון? 

 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Gal Atun כתב:

קודם כל תודה על המידע 🙂

כמו שהבנת אני ממש לא מהתחום והכל הוא לצורך העשרה ולא יותר מזה. אין ספק שזה תחום מרתק אבל אין לי הרבה זמן להעמיק ברמה כזו, אז אני משתדל להעזר באנשים טובים איפה שאני רק יכול. 

אני אכן משתמש ב multiecuscan (שהחליפה את fiatecu). היא תוכנה לא רעה ואני לומד עליה כל יום, אבל יש לה את הפשלות שלה, וכמו שאתה מתאר - היא לא מקצועית לגמרי. 

אז אם אני מבין אותך נכון הבעיה עם הקלונים הסיניים היא פועל יוצא של המון מחשבים שונים על המון דגמים שונים? חוסר אחידות ולכן פוטנציאל גבוה יותר לאי התאמות? (אני לא מדבר על המתאמים השונים שצריך כדי להתחבר לפרוטוקולים השונים, אבל גם זה קשור?)

 

דרך אגב, 

 

איפה אתה יושב? זאת אומרת, יש לך סדנה או משהו בסגנון? 

 

הבנת נכון,גם אני שצריך לגעת ב-BSI של פיאט על השולחן,יש לי מתאם מיוחד,בדיאגנוסטיקה כלים אוניברסליים לשנתון שלך עושים את העבודה,אבל שוב לא רלוונטי בשבילך,אין הצדקה.
לא סתם אמרתי לך לנסות FIATECU,יודעה שהפך ל-MULTIECUSCAN,אבל בתחום שלנו,מבוסס פרוטוקולים,גרסאות חדשות/עדכונים יכולים לחרבש דגמים ישנים,ומכוון שנתון של האוטו שלך ישן,הייתי מנסה לסרוק גם עם FIATECU 
לא ענית לי,אם יש לך ספרות מקצועית רמת יצרן של PANDA,ממש יכול לעזור לך לתחזק את האוטו שלך,אם לא,אעלה לך פה.
אין לי סדנה,וכרגע עובד,רק מול בעלי מקצוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ספרות מקצועית ברמת יצרן, ואני יותר מאשמח שתעלה! 

לגבי השנמוך יכול להיות שזה רעיון טוב; למשל בגרסה הנוכחית אני לא מצליח למצוא אפשרות לניטור fuel trim ואולי בגרסה הישנה זה כן יופיע. 

 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, danniel כתב:

  

לא כל כך ברור, לי לפחות, מה התחום שלך, כי לתקן רכבים עם תקלת תקשורת, לא צריך אפילו עשירית פרומיל ממה שאתה מציג פה.  זה בדיוק כמו שהסברתי ליגאל די בהתחלה. 

 

אני עדיין לא הבנתי כמה דברים, כי אתה יורה כל מיני ר"תים ,מצגות ואיורים מכל מיני אתרים וזה לא מה שאנחנו מחפשים או מה שיקדם את הנושא של הבנת מערכות תקשורת ברכב המודרני.

 

 

 אם יש לך באמת ידע ונסיון בתחום המעשי, שלי הוא עדיין לא ברור ואתה כאן כדי לתרום, אז בבקשה קצת פרקטיקה:

יש עכשיו רכב לנדרובר או מרצדס עם תקן תקשורת DOIP או מתקדם יותר.

איך מתבצע האבחון של כזה רכב,  דרך שקע אבחון או התחברות מרחוק דרך האינטרנט? 

 הכוונה היא שהרכב אצל הלקוח בחנייה ואתה בחצי כדור האחר של כדור הארץ, אתה יכול להתחבר לסריקת מערכות הרכב וקריאת נתונים? חייב רק סורק מקורי לפעולות כאלו? איך מתחברים לרכב מסויים? 

 

איך עושים אבחון מערכת תקשורת עם סורק לא מקורי וחזק בעלות של 5 ספרות?  מעוניין שתשתף אין נראה מסך נתוני CAN שמסייע באבחון של נתק למשל בצמת חוטים של אחת הרשתות.  

 

לא מחפש אהדה,סגנון שלי אכן ישיר ובוטה לפעמים,אז נעבור לפרקטיקה.
חלום הרטוב של היצרנים,שכל הזמן עסוקים להוסיף עוד "קיר של כסף" והגנות,זה להגיע למצב שרק הם יכולים לטפל באוטו שלך,מרחוק.(אל דאגה עם כל ההייפ של טסלה,בלי יבואן,האוטו מתקן את עצמו בלילה,כי הרוב שם תוכנתי,יש לנו לפחות 15 שנה עם ICE,מוסכים לא יעלמו)
טכנית ב-DoIP זה אפשרי,אבל כרגע לא בגלל זה צריך סורק עם DoIP.
ברכבים-MB ו-LAND ROVER עם DoIP כדי לעשות אבחון אתה צריך סורק תומך ותוכנה,קיים קלונים,לא זולים,הדעות חלוקות.
לנד רובר הסיפור פשוט יותר,במרצדס עם כל הקשיים  עם הגנה חדשה על SCN סרט,בשניהם מישהו מחוף הים,בחצי השני של כדור הארץ עם חשבון דילר מתאים,יכול לאבחן ולקודד את האוטו שלך,כל עוד יש לך סורק מתאים מחובר לשקע אבחון של אוטו שלך.
אפשרות שניה סורק אוניברסלי איכותי Autel Maxisys או TEXA ,לאנץי דגמים אחרונים יעשו גם,בקשר ל-SCN אני בטוח רק עם AUTEL.
בשלב הבא של העסק שלי אכנס עמוק לתחום איבחון רשתות פנימיות מכל מני סיבות,לכן אני רוצה ללכת על הטופ 8x CAN FD, 4X LIN, Ethernet: DoIP/XCP,הראש עולה 3K ורישיון תוכנה לשנה 5K $.
שיהיה לי,אשתף חוויות,דטה לוגרים פשוטים ל-CAN יש בשפע,תעשה חיפוש,נכון לעכשיו אני לא צריך,וגם בקושי מכיר 2 אנשים שמשתמשים בזה,אבל אלו מקצוענים,זמן זה כסף!

לפני 33 דקות, Gal Atun כתב:

אין לי ספרות מקצועית ברמת יצרן, ואני יותר מאשמח שתעלה! 

לגבי השנמוך יכול להיות שזה רעיון טוב; למשל בגרסה הנוכחית אני לא מצליח למצוא אפשרות לניטור fuel trim ואולי בגרסה הישנה זה כן יופיע. 

 

אכן שווה לנסות FIATECUSCAN.

https://mega.nz/file/KxhgXQqT#aW7xj1U4sjpp5DNO56BgS0-Dm13Gg8GACzgHzRIGfuw

 

תשתמש כונן וירטואלי,תתקין,תבחר שפה,דגם...לימוד נעים!

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שחיבור מרחוק לרכבים לאבחון ועדכון זה הרצון של היצרנים מזה כמה שנים ועוד אני יודע שיש מוכנות לזה ברשתות הקיימות של התקשורת שיש ברכב אבל אני לא חושב שזה כרגע פעיל בשטח, למעט טסלה.

 

הרכב בהחלט לא יתקן עצמו (אם יש נתק במחבר כלשהו , נתיך שרוף או יחידת בקרה תקולה, שום חיבור מרחוק לא יסדר את זה) אבל יוריד עדכוני תוכנה און ליין בזמן נסיעה ואז יבצע את העדכונים אוטומטית בהדרגה כאשר הוא חונה ויש מספיק אנרגיה במצבר לגיבוי או מחובר למטען כלשהו בצורה כזו או אחרת (ברכב חשמלי זה פחות רלוונטי). 

 

אני חושב שזה ישים כרגע רק במערכות אינפוטיימנט (מערכות מולטימדיה מקושרות של היצרן) ועדיין לא ישים לשאר המערכות  והרכב צריך להגיע למוסך לאבחון, תיקון ועדכוני תוכנה ודורש חיבור לשקע אבחון עם ממשק  פיזי.  

 

אופ טופיק של השרשור - אני חושש שאתה מפספס משהו מאוד עיקרי בעולם הרכב במגזר התיקון ותחזוקה. 

רכב, גם אם הוא חשמלי מלא, בהחלט לא ברובו תוכנתי! רובו עדיין מערכות מכניות חשמליות וברזלים שידרשו תיקון, תחזוקה והחלפה.

אל תשכח שיש תאונות ועוד צרות רגילות שיש בכל רכב ולא משנה על איזה טכנולוגיה הוא מבוסס עליה ואיזה סוג תקשורת עוברת בחיבוריו החשמליים. 

אם מה שאתה מבסס עליו את העסק שלך, זה רק אבחון ותיקון מערכות תקשורת ברכב, עם כל הכיף אולי שיש בזה, לא תתפרנס מזה בכלל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, danniel כתב:

אם מה שאתה מבסס עליו את העסק שלך זה רק אבחון תיקון מערכות תיקשורת ברכב, עם כל הכיף אולי שיש בזה, לא תתפרנס מזה בכלל. 

 

תתפלא אבל אני מכיר שני אנשים מקצועיים בתחום והם מתפרנסים יפה מאוד רק מזה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, ocsi4u כתב:

 

אכן שווה לנסות FIATECUSCAN.

https://mega.nz/file/KxhgXQqT#aW7xj1U4sjpp5DNO56BgS0-Dm13Gg8GACzgHzRIGfuw

 

תשתמש כונן וירטואלי,תתקין,תבחר שפה,דגם...לימוד נעים!

וואלה שיחקת אותה. בסוף יצא ממך משהו 😉 (צוחק) 

תודה! 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, danniel כתב:

אני יודע שחיבור מרחוק לרכבים לאבחון ועדכון זה הרצון של היצרנים מזה כמה שנים ועוד אני יודע שיש מוכנות לזה ברשתות הקיימות של התקשורת שיש ברכב אבל אני לא חושב שזה כרגע פעיל בשטח, למעט טסלה.

 

הרכב בהחלט לא יתקן עצמו (אם יש נתק במחבר כלשהו ברכב נתיך שרוף או יחידת בקרה תקולה, שום חיבור מרחוק לא יסדר את זה) אבל יוריד עדכוני תוכנה און ליין בזמן נסיעה ואז יבצע את העדכונים אוטומטית בהדרגה כאשר הוא חונה ויש מספיק אנרגיה במצבר לגיבוי או מחובר למטען כלשהו בצורה כזו או אחרת (ברכב חשמלי זה פחות רלוונטי). 

 

אני חושב שזה ישים כרגע רק במערכות אינפוטיימנט (מערכות מולטימדיה מקושרות של היצרן) ועדיין לא ישים לשאר המערכות  והרכב צריך להגיע למוסך לאבחון ותיקון ועדכוני תוכנה וחיבור לשקע אבחון עם ממשק חיבור פיזי.  

 

אופ טופיק של השרשור - אני חושש שאתה מפספס משהו מאוד עיקרי בעולם הרכב במגזר התיקון ותחזוקה. 

רכב, גם אם הוא חשמלי מלא, בהחלט לא ברובו תוכנתי! רובו עדיין מערכות מכניות חשמליות וברזלים שידרשו תיקון, תחזוקה והחלפה.

אל תשכח שיש תאונות ועוד צרות רגילות שיש בכל רכב ולא משנה על איזה טכנולוגיה הוא מבוסס עליה ואיזה סוג תקשורת עוברת בחיבוריו החשמליים. 

אם מה שאתה מבסס עליו את העסק שלך זה רק אבחון תיקון מערכות תיקשורת ברכב, עם כל הכיף אולי שיש בזה, לא תתפרנס מזה בכלל. 

- אבל זה מה שכתבתי,DoIP כרגע לא מיועד בשביל זה.
- בטסלה ספציפית כן מעדכן ומתקן את עצמו,שם בכלל אתה מסכים שאתה משטף כל פיסת מידע אלייך,אבל אנחנו רותמים את העגלה לפני הסוסים,עוד אין לאף אחד ניסיון בארץ,עוד לא נחת נגלה ראשונה,ורק אם יפתחו שוק משומשים מחו"ל זה יהיה רלוונטי לנו,אבל לפי דיווחים מחברים מחו"ל זה עדכון מלא,ברמה שיודע לזהות שעשית "משהו" באוטו החלפתה חלק/רטרופיטינג,יש תוכנה,פרסמתי צילום,יכול לעשות כל מני דברים,ויכולים להשבית את האוטו שלך מרחוק!
- אני אפילו לא רוצה להיכנס למה שקורה בארץ בנושא אינפוטיימנט,חוסר גיור שלהם,מעקר הרבה יכולות,ברור שיש לזה פתרונות,אבל הזלזול של היבואנים פשוט... 

אוף טופיק....לא מפספס כלום,לכן עוד מוקדם להיכנס להשקעה כזאת,ויש כל מני שיקולים למה כן,אבל זה כבר אישי,תוכנית עסקית,בינתיים יש שפע של צרות רגילות לכל רכב,שעם כמות כזה של מערכות מחשוב,הצרות ענקיות,ואתה צריך ציוד אחר מ-OEM,וגם ב-2040 יהיו רוב הרכבים בעירה פנימית בארץ נראה לי,אולי לפחות את הרכבת הקלה יסיימו,מטרו אולי 2100 😂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי לתומי מהדברים שרשמת בהתחלה, שאבחון רכב מרחוק זה משהו פעיל וחי ואני בעוונותי כי רבים "פיספסתי את הרכבת", עכשיו אני מבין ממך שלא, אז מתנצל אם אני אולי חוזר על דברים שרשמת כי אתה לא לגמרי היית ברור. (איבדתי אותך איפשהו בר"ת השני או השלישי) עניין של סגנון כתיבה כנראה.

אני רגיל לכתוב, בטח בפורום הזה, ברמה של אנשים שלא מתעסקים ברכב לפרנסתם, אחרת הידע שאתה רוצה לשתף מתפספס. מיומנות נרכשת שאתה לומד במוסך כשאתה מסביר ללקוח מה קרה ומה תיקנת לו ברכב וגם מהוראת מקצועות הרכב וצריך לפשט דברים מורכבים ומקצועיים לרמה סבירה ומובנת של קהל היעד שלך.

בסופו של יום, הדיאגנוזיסט הממוצע במוסך לוקח אתה המכשיר אבחון , מחבר אותו לשקע אבחון ברכב ומפעיל את התוכנה של הסורק תקלות. 

מענין לו את הת*ת באותו רגע התקן ובאיזה מהירות הוא עובד...😜 וזה לא עושה אותו לאיש אבחון פחות טוב או לא מוכשר בגלל זה. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, danniel כתב:

חשבתי לתומי מהדברים שרשמת בהתחלה, שאבחון רכב מרחוק זה משהו פעיל וחי ואני בעוונותי פיספסתי את הרכבת, עכשיו אני מבין שלא, אז מתנצל אם אני אולי חוזר על דברים שרשמת כי אתה לא לגמרי היית ברור. עניין של סגנון כתיבה כנראה.

אני רגיל לכתוב, בטח בפורום הזה, ברמה של אנשים שלא מתעסקים ברכב לפרנסתם, אחרת הידע שאתה רוצה לשתף מתפספס. מיומנות נרכשת שאתה לומד במוסך כשאתה מסביר ללקוח מה קרה ומה תיקנת לו ברכב וגם מהוראת מקצועות הרכב וצריך לפשט דברים מורכבים ומקצועיים לרמה סבירה ומובנת של קהל היעד שלך.

 

 

אכן אני לא מדבר עם לקוח,רק עם אנשי מקצוע,ויש לי נטיע להתחיל מהסוף,אז אחדד.
אבחון,קידוד,הסרת CP מרחוק שנים חי ובועט,בטח שזה קיים,אבל זה לא קשור ל-DoIP !
אתה שאלת אותי ספציפית,מה עושים עם רכבים לנד רובר או מרצדס עם דרישת DoIP,והסברתי אתה חייב סורק יצרן או קלון שתומך בפרוטוקול הזה,ותוכנת דיאגנוסטיקה של יצרן.
חשבון MB תחלום שיהיה לך,אם אתה לא דילר (או אתה רק עובד על זה,אז שווה לך להוציא הרבהההה כסף לפתרון),אז במקרה כזה,מישהו מרחוק,עם בירה ביד וחשבון,יכול לקודד לך את האוטו דרך הסורק שלך שמחובר למחשב שלך עם התוכנה,דרך כל תוכנת השתלטות.
אם אתה לא מתעסק עם רכבים 2018+,פחות רלוונטי,בלנד רובר 

PATHFINDER support the following vehicles.

Land Rover:

Range Rover L405 (17MY)

Range Rover Sport L494 (17MY)

New Discovery L462 (17MY)

Jaguar:

F-TYPE X152 (18MY)

F-PACE X761 (18MY)

XE X760 (18MY)

XF X260 (18MY)

אלו רכבים מצריכים סורק מתאים,אתה מחבר את הסורק דרך כבל רשת למחשב
2021-03-02_22-21-23.thumb.png.cd9bef68d12219ccde2fba751ad148ca.png

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם תוכנה השתלטות, גם אנשי תמיכה של יבואנים ושל היצרנים עובדים ככה מזה כמה שנים טובות, פשוט מנצלים את העבודה שרוב הסורקים מבוססים לפטופ או טבלט ומחוברים לרשת אלחוטית כלשהי ולאינטרנט.

אבל זה לא חיבור בתקן DOIP. זה אפשר לעשות גם עם רכבים ישנים עם תקן CAN בסיסי ואפילו ללא CAN בכלל.

 

כשאתה הסברת את נושא התקן DOIP, רק מעצם תרגום אותיות התקן , "אבחון דרך פרוטוקול אינטרנט", חשבתי לתומי שיש לך, ליצרנים או לאנשים אחרים בתחום יכולות להתחבר לרכב מרחוק רק עם לפטופ אצלך ותוכנה יעודית מרחוק, מבלי שמחובר לרכב שום אביזר יעודי שקיים רק במוסך והרכב נמצא במקום כלשהו שלא נגיש לך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, danniel כתב:

כשאתה הסברת את נושא התקן DOIP, רק מעצם תרגום אותיות התקן , "אבחון דרך פרוטוקול אינטרנט", חשבתי לתומי שיש לך, ליצרנים או לאנשים אחרים בתחום יכולות להתחבר לרכב מרחוק רק עם לפטופ אצלך ותוכנה יעודית מרחוק, מבלי שמחובר לרכב שום אביזר יעודי שקיים רק במוסך והרכב נמצא במקום כלשהו שלא נגיש לך. 

הוספתי הבהרה,אתה לא הבנתה מה זה DOIP,זה לא קשור לתרגום ישיר של המילה,אבל עדיין זה קיים ודרישה ברכבים מסויימים !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, danniel כתב:

כשאתה הסברת את נושא התקן DOIP, רק מעצם תרגום אותיות התקן , "אבחון דרך פרוטוקול אינטרנט",

IP הוא הפרטוקול של שיכבה 3 במודל השכבות של רשת ethernet, הקשר לאינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו בבית הוא די מיקרי..

כך שרשי התיבות פה קצת מבלבלות, הכוונה היא דיאגנוסטיקה מעל רשת ethernet

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1147 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...