Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: תכנון חשמלי של רשת can-bus בכלי רכב


Igalz
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

לפני 59 דקות, Igalz כתב:

אתה צודק, ההסתכלות שלי היא של איש פיתוח שצריך לגרום לרשת לעבוד ברמת הביט הבודד.

בשביל להחליף קופסאות הגישה היא כמובן יותר פשטנית..

 

האם אתה מכיר מימוש של רשתות gigabit ethernet ברכבים כבר היום? אם כן, באילו?

כל החומר שמצאתי ברשת מדבר על תוכניות עתידיות והמון מצגות שמציפות צורך, אבל לא מצאתי שום מימוש..

לא חפרתי לעומק אבל אני חושב למארוול ישראל יש פתרון בתחום,לא יודע באיזה רכב זה כבר מותקן,ב-S-CLASS 2021 החללית בטוח יהיה,לפי דעתי התקינה לו סופית.
https://www.marvell.com/company/newsroom/marvell-introduces-industrys-first-1000base-t1-development-platform-with-automotive-grade-connectors-from-te-connectivity.html

זה החזון שלהם בגדול
https://standards.ieee.org/content/dam/ieee-standards/standards/web/documents/other/eipatd-presentations/2019/D2-04_CHU-Beyond_10G_Automotive_rates_beyond_10Gbps.pdf

יש תקינה חומרתית,שאותי פחות מעניין
http://www.opensig.org/about/about-open/

מה שאני יותר עוקב זה AUTOSAR (AUTomotive Open System ARchitecture)

 

 

 

לפני 30 דקות, Gal Atun כתב:

יש מעקפים לsgw שעובדים מצויין עם alfaobd. 

לגבי המולטיפלקסר, זה לא כדי "להחליף פינים" כדי להצליח לקרוא פרוטוקולים שונים? למשל בשקע אצלי פינים 1,9,7,12 הם לk-line בזמן שהכבל obd שלי מאפשר לקרוא את הפרוטוקול רק דרך פין 7.אז יש את המתאם שמאפשר את היראה המלאה. אם הבנתי נכון המולטי פשוט עושה את ההחלפות לבד, בלי הצורך במתאמים נוספים שמחברים על מכשיר ה דיאגנוסטיקה. 

הבעיה של הטרמינציה היא בעיה מוכרת בfca ונראה שהפתרון העובד הוא בדרך כלל הורדת הנגד מהכבל דיאגנוסטיקה או החלפה בנגד 100 אום פלוס קבל. 

ואיפה כתבתי שאין פתרון ל-SGW,ברור שיש,חלקם עדיין יקר מדי 😉

ברמת דיאגנוסטיקה דרך DLC ליתר הרכבים בלי חומת אש,סורק מודרני איכותי יודע לקרוא את כל הפרוטוקולים,ולהתמודד עם "נגדי טרמינציה",נגדים משתמשים רק לדרכים "יצירתיות" להתחבר למודולים/מחשבים,בצורה לא קונבנציונלית 😎

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

הרעיון לכתבה נוצר בעיקבות שאלה בפורום הטכני, התחלתי לכתוב תגובה בפורום שלבסוף התנפחה לכתבה טכנית שלמה. מקווה שהיא תתרום לכם להבנה מעמיקה יותר על מבנה הרכב שלכם.   כידוע בכל רכב מודרני ישנן

אני לא מסכים שיש שם משהו שונה.. בוא נסתכל ביחד על הפסקאות הראשונות של הבלוג פוסט שקישרתי אליו ונסביר אותן   DoIP מבוסס על פרוטוקול IP, שכפי שציינתי זה פרוטוקול השיכבה השלישית של רשת ת

קודם כל כל הכבוד! פעם ראשונה נתקלתי,בהסבר פשטני וקולע בעברית,לתקשורת בסיסית ברכב,שאפו ! Igalz אתה לוקח את הדיון לרשתות הארד קור,ו-danniel מנסה להוסיף את התכל'ס,עבודה שגרתית ברצפת המוסך! שורה

תמונות שפורסמו בשרשור

לא מבין את המושגים שרשמת. פירוש בעברית של ילד בן 13 אפשר לקבל?

 

בסוף זה מאמר שנועד לפשט דברים ויצאנו מבולבלים (אני לכל הפחות...).

באיזה מהירות עובד התקן החדש?

באיזה מותגים ניתן למצוא אותו היום? 

איזה סורקים ינתנו מענה ואבחון לתקן החדש מלבד הסורקים של היצרן? 

איזה כלים יש בשוק מלבד סורקים, לאבחון תקלות תקשורת ברכב? 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

בתאריך 24.2.2021 בשעה 20:14, danniel כתב:

המידע הזה  רשום בצורה מאוד מופשטת בספרות הטכנית וקצת יותר מופרטת בחומרי הדרכה ולמרות זאת אני אומר לך שזה ממש לא עוזר באבחון.

יש מטודיקה בסיסית איך למצוא בעיה ברשת CAN  והיא לא קשורה להבנת  הטופולוגיה של המערכת לעומק.

אתה מקבל תפריט מהסורק תקלות איזה מחשב לא מדבר עם איזה מחשב, עושה הצלבות מל הסכמה החשמלית של ה CAN להבין איפה יכולה להיות הבעיה ומחפש את הקו הפיזי של התקשורת.

ברגע שהבנת איזה קו זה, מתחיל בדיקת רציפות והתנגדות (של נגדי הקצה) האם זה באמת הקו הבעייתי ולאחר האימות מתחיל לפרק חלקים ויחידות בקרה ומחפש את מוקד הבעיה.

המקצוענים יותר מחברים סקופ ומחפשים איזה מחשב או קו תקשורת גורם להפרעה שמזהים בסקופ בשיטת האלימינציה (ניתוק מחברים ויחידות בקרה). 

יש פה יותר אלמנט של ניסיון והכרות פיזית עם רכב ספיציפי (איפה עוברים צמות חשמל, מחברים וצמתים ואיפה נמצאות יחידות הבקרה השונות), מאשר ידע ב CAN ומערכות תקשורת.  

  

 

על סמך התגובה הזאת הנחתי,שאתה תבין מה אני אומר,ונתנו דוגמא של רכבי ואג,ואני המשכתי לפי זה !

 

לפני כשעה, danniel כתב:

לא מבין את המושגים שרשמת. פירוש בעברית של ילד בן 13 אפשר לקבל?

 

בסוף זה מאמר שנועד לפשט דברים ויצאנו מבולבלים (אני לכל הפחות...).

באיזה מהירות עובד התקן החדש?

באיזה מותגים ניתן למצוא אותו היום? 

איזה סורקים ינתנו מענה ואבחון לתקן החדש מלבד הסורקים של היצרן? 

איזה כלים יש בשוק מלבד סורקים, לאבחון תקלות תקשורת ברכב? 

 

 

אתה מכיר את הציוד רמת יצרן של רכבי VAG,מבחינת סורק,תוכנות וחומר מקצועי ?
DoIP ממש לא תקן חדש,על איזה סוג רכבים יש לך ניסיון !
בשוק יש אין סוף כלים מקצועיים שיודעים לעשות מעבר לרמת OEM,שיכולים לנטר כל דבר,אף פעם אין לנו מספיק כלים "בארגז כלים",וצריך להכניס עמוק את הידיים לכיסים בשביל זה,תם עידן של קלונים סיניים בין 50-100$ !

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנה כתבה שמסבירה בפשטות מה זה DoIP וכיצד הוא מתקשר לעולם הדיאגנוסטיקה של היום

https://www.embitel.com/blog/embedded-blog/how-uds-on-ip-or-doip-is-enabling-remote-vehicle-diagnostics#:~:text=What is Diagnostic over Internet,using IP%2C TCP and UDP.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, Igalz כתב:

הנה כתבה שמסבירה בפשטות מה זה DoIP וכיצד הוא מתקשר לעולם הדיאגנוסטיקה של היום

https://www.embitel.com/blog/embedded-blog/how-uds-on-ip-or-doip-is-enabling-remote-vehicle-diagnostics#:~:text=What is Diagnostic over Internet,using IP%2C TCP and UDP.

מוזר שאנשים פה לא מכירים מהחיים האמיתיים את הפרוטוקול,וסורקים תומכים,מ-2017 יש לו מעט דגמים של MB,LAND ROVER JAGUAR שחייבים כזה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 58 דקות, ocsi4u כתב:

מוזר שאנשים פה לא מכירים מהחיים האמיתיים את הפרוטוקול,וסורקים תומכים,מ-2017 יש לו מעט דגמים של MB,LAND ROVER JAGUAR שחייבים כזה

וטסלה, אל תשכח את טסלה

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, ocsi4u כתב:

 

לפני 7 שעות, ocsi4u כתב:

 

 

 

😉
ברמת דיאגנוסטיקה דרך DLC ליתר הרכבים בלי חומת אש,סורק מודרני איכותי יודע לקרוא את כל הפרוטוקולים,ולהתמודד עם "נגדי טרמינציה",נגדים משתמשים רק לדרכים "יצירתיות" להתחבר למודולים/מחשבים,בצורה לא קונבנציונלית 😎

 

 

 

 

ברור שסורק טוב יצליח לקרוא הכל בלי בעיה; ברור שנדרשים דרכים יצירתיות לעקוף את חומת האש (איפה שהיא קיימת). גם אין פה שום רצון להתחברות יצירתית למחשבי הרכב, נטו דיאגנוסטיקה בסיסית עם דונגל 327 elm בסיסי. מה שמוזר הוא שהבעיות עם הסורקים הזולים (כל הקלונים הסינים) נפוצות ברכבי fca יותר משאר החברות (לפחות על סמך דיווחים ברשת. יכול להיות שרק בעלי פיאט מתלוננים). למה יש הבדל כזה? שוב, ברוב המקרים, הפתרון לבעיה הוא הורדת הנגד (120 אום) לחלוטין או החלפתו באחד אחר (100 אום) וקבל, שזו בעצם הדרישה בdata sheet של elm327 לפינים של פרוטוקול הcan. 

 

דרך אגב, איזה כיף שהתפתח פה שיח על הנושא 🙂

 

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 3 שעות, ocsi4u כתב:

מוזר שאנשים פה לא מכירים מהחיים האמיתיים את הפרוטוקול,וסורקים תומכים,מ-2017 יש לו מעט דגמים של MB,LAND ROVER JAGUAR שחייבים כזה

ממש לא מוזר, אנחנו חשמלאים של פעם שמבינים נוהלי אבחון של היצרן לרמת גיל  13.

עוד פעם, מדברים על מה יהיה בעתיד או שזה קיים ועובד כבר עכשיו?  

באיזה דגמים זה עובד וקיים DOIP? או שזה רק ברמת מוכנות טכנולוגית קיים ועדיין לא ישים ברמת אבחון ותכנות יחידות בקרה מרחוק, דרך האיטרנט?

עם איזה כלים משתמשים שהם לא סורקים של היצרן?

אפשר דוגמאות אמיתיות של ציוד בדיקה לדוגמא?

איך הכלים האלו עוזרים בפתרון בעיות של תקלות CAN? או שמדברים על סורקים באופן כללי והפקרוטול התחברות שלהם לרכב?

 

ההסברים בהתחלה היו לרמת הקורא הממוצע וכעת זה כבר הפך להיות ברמה שהרוב לא מבינים על מה מדברים. צריך לחזור ולדבר ברמה הבסיסית, הפשוטה והפרקטית  של הטכנולוגיה הזאת.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Gal Atun כתב:

ברור שסורק טוב יצליח לקרוא הכל בלי בעיה; ברור שנדרשים דרכים יצירתיות לעקוף את חומת האש (איפה שהיא קיימת). גם אין פה שום רצון להתחברות יצירתית למחשבי הרכב, נטו דיאגנוסטיקה בסיסית עם דונגל 327 elm בסיסי. מה שמוזר הוא שהבעיות עם הסורקים הזולים (כל הקלונים הסינים) נפוצות ברכבי fca יותר משאר החברות (לפחות על סמך דיווחים ברשת. יכול להיות שרק בעלי פיאט מתלוננים). למה יש הבדל כזה? שוב, ברוב המקרים, הפתרון לבעיה הוא הורדת הנגד (120 אום) לחלוטין או החלפתו באחד אחר (100 אום) וקבל, שזו בעצם הדרישה בdata sheet של elm327 לפינים של פרוטוקול הcan. 

 

דרך אגב, איזה כיף שהתפתח פה שיח על הנושא 🙂

 

שמע,כל רכבי קבוצת פיאט עד 2017,זה פשוט בדיחה,אתה הייתה צריך לדעת עד לרמה של איזה סוג של מחשב ECM או BSI או ABS מורכב ברכב שלך,איזה פנסים,כדי לדעת עם איזה גרסת ELM327 להתחבר למודול!!
הנה מגילת אסתר 😉
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

בזמנו אני אישית פתרתי עם ראש איכותי עם מולטיפלקס ושימוש בתוכנה עם אמולציה ל-Examiner המקורי שלהם,ומאז הוחלפו לכלים רציניים,ובחדשם מסוף 2017 זה בכלל דרך תוכנה של FCA.
אבל זה לא דיון לאנשים שב-2021 עוד חושבים במושגים של ELM.

לפני 10 שעות, Igalz כתב:

וטסלה, אל תשכח את טסלה

אבל אני מנסה לקחת את הדיון למשהו מעשי,לדגמים ורכבים ששנים כבר נוסעים על כבישי ישראל !
עוד לא הגיע משלוח ראשון של טסלה,סבלנות,אחרי זה יגיעו משומשים ישנים שלהם ואז נדע לטפל בהם.
אבל אם כבר מתעקש,הנה כמה נתונים אינפורמטיביים בקשר לטסלה 😎
כך נראה רשת של דגם S

1861896448_SNet.thumb.png.af526e2b740bd874847109814b0596b1.png

 

כמו שרואים,אין להם OBDII עם 16 פינים,אלא תקן X437 עד 2015,אחרי זה X437A

2021-03-02_8-11-38.thumb.png.b749b60a1c6a453752cc9d924847c34e.png

 

יש להם גם Service Cable Ethernet-FakraHSD – Body Shop Version
עם סיומת כזה בצד הרכב

2021-03-02_8-12-31.thumb.png.9d80624849b2907330c654af00bfb056.png

 

בקיצור שיהיה רלוונטי בארץ יהיה אפשר לטפל,למי שמבין בתחום

TSL.thumb.png.5fc7bd9c9f1f56c478c76df5e584255b.png

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, danniel כתב:

 

ממש לא מוזר, אנחנו חשמלאים של פעם שמבינים נוהלי אבחון של היצרן לרמת גיל  13.

עוד פעם, מדברים על מה יהיה בעתיד או שזה קיים ועובד כבר עכשיו?  

באיזה דגמים זה עובד וקיים DOIP? או שזה רק ברמת מוכנות טכנולוגית קיים ועדיין לא ישים ברמת אבחון ותכנות יחידות בקרה מרחוק, דרך האיטרנט?

עם איזה כלים משתמשים שהם לא סורקים של היצרן?

אפשר דוגמאות אמיתיות של ציוד בדיקה לדוגמא?

איך הכלים האלו עוזרים בפתרון בעיות של תקלות CAN? או שמדברים על סורקים באופן כללי והפקרוטול התחברות שלהם לרכב?

 

ההסברים בהתחלה היו לרמת הקורא הממוצע וכעת זה כבר הפך להיות ברמה שהרוב לא מבינים על מה מדברים. צריך לחזור ולדבר ברמה הבסיסית, הפשוטה והפרקטית  של הטכנולוגיה הזאת.

האם יש לך גישה לחומרים לציוד ונוהלי אבחון של יצרן אז אתה מסודר,מה בעיה ?
אפילו יש לך אופציה לחבר ציוד קצה ובעזרת "SIGNAL GENERATOR" מתוך תוכנת דיאגנוסטיקה אתה יכול לבצע בדיקות!
מי שלא,גוגל היה פתוח לאחרונה שבדקתי,חיפוש קטן תקבל יותר מדי אופציות
https://www.vector.com/int/en/products/products-a-z/software/canalyzer/
החוכמה בתחום שלנו זה לבחור בפינצטה את הכלי הנכון ונוח (ברמה אישית),הרי מי שחיי את התחום מבין שאין כלי מושלם,והסכומים זה 5 ספרות! 
משום מה אתה "פגוע" מהמשפט "רמת גיל 13",שמע רק אתמול הצטרפתי לקבוצה,אתם הבעלים/המקימים שיושבים פה 20 שנה,בטוח לא הולך לעבור על כל ההודעות שלכם כדי להבין את הידע ורמה שלכם,ניסיון בטוח יש לכם.
אני לא מכונאי ואפילו לא חשמלאי,לתחום של דיאגנוסטיקה של היום,צריך כישורים אחרים,שלא מלמדים בארץ,והכל לימוד עצמי,בטח לא הבדיחה של סילבוס/חומר לימוד של הגופים האחראים להכשיר דור העתיד של אנשי מקצוע בתחום !
היצרנים דואגים להכשיר בסגנון תוכי,"ברמה של ילד 13" בגלל זה רשמתי SSP,שיוצא לכל דגם ומערכת של יצרן רכבי VAG,כולל כל בורג וחוט ברכב, שהכל לעוס ומוצג בכל החתכים !
2021-03-02_8-46-14.thumb.png.d4413169929278c7a52ba93c5a1f63b5.png

אחרי זה יש להם כל פרט טכני דרך ELSA,חלפים ETKA,ואם יש בעיות מן הסתם יש על זה TPI/TSB.
הסתבך "התוכי" פונה למוסך מרכזי ש"המומחה הגדול" יתחבר אליו מרחוק,ואם לא מצליח,פותח פניה מול מהנדסים של היצרן,שינחה מה לעשות....זה התהליך במוסכים מורשים,מוסכי רחוב,אלוהים ישמור.

DoIP זה תקן ישן,אבל מה שאתם לא מבינים,זה לצד CAN,לא מחליף !!!
כל התאוריה ותקינה כבר פרסמתי קישור מאוגד תחת OPEN Alliance שהוקם בעקבות טכנולוגיה BroadR-Reach.
שימוש הראשון ב-ethernet היה ב-2013 ברכב של BMW X5 לצורך תקשורת בזמן אמת למצלמות גיבוי !!
בכלל כל הנושא של אינפוטיינמנט עבר התקדמות מטורפת ברכב,לא עוד טייפ קסטה או CD 😄
ועם השנים צצו רכבים שהיו צריכים סורק שתומך בפרוטוקול DoIP,כדי לעשות דברים מסוימים,ב-MB זה DoIP Mercedes Star Diagnosis C4

Xentry.thumb.png.9c7e536537bec565911eb95085c83a95.png

יגואר ולנד-רובר הלכו רחוק יותר,מעבר לראש,גם פיתחו תוכנה נפרדת במקום SDD את PATHFINDER לרכבים מ-2017 עם DoIP
PathF.png.b490cdbcee23371bc32d90e019eb48b6.png

 

זה לא טכנולוגיה בתאוריה,הרבה רכבים כאלו על הכבישים.

טוב כל הדיון הזה סטה לכיוונים שונים,לא בתפקידי ללמד,אבל בטוח הוספתי כמה זוויות מעשיות,והנה מפת יישום של טכנולוגיה שישתבש מן הסתם בגלל משבר פוסט-קורונה,בזה סיימתי תרומתי לנושא "תקשורת ברכבים",כי האמת דיון תיאורטי פחות מעיניין אותי,אני לא מהנדס ולא חושב לשניה לעסוק בזה!
Dev_Net.thumb.png.fe1837a7316ff9252a531962467319a3.png
 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, ocsi4u כתב:

שמע,כל רכבי קבוצת פיאט עד 2017,זה פשוט בדיחה,אתה הייתה צריך לדעת עד לרמה של איזה סוג של מחשב ECM או BSI או ABS מורכב ברכב שלך,איזה פנסים,כדי לדעת עם איזה גרסת ELM327 להתחבר למודול!!
הנה מגילת אסתר 😉
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

בזמנו אני אישית פתרתי עם ראש איכותי עם מולטיפלקס ושימוש בתוכנה עם אמולציה ל-Examiner המקורי שלהם,ומאז הוחלפו לכלים רציניים,ובחדשם מסוף 2017 זה בכלל דרך תוכנה של FCA.
אבל זה לא דיון לאנשים שב-2021 עוד חושבים במושגים של ELM. 

שמע אני מצטער שהידע שלי לא מספיק לכבוד המומחה. 

מחילה אדוני. 

אבל גם מושגיסט elmי כמוני יכול להבין את הסיבה (תאמין לי, הבנתי בחיי נושאים קשים יותר) אם היית מנסה להסביר או מפנה לפרנס קצת יותר רלוונטי מהרשימה (שאני מכיר היטב והיא לא עונה לשאלה) ששלחת. אבל אני מבין, אתה לא באת לפה ללמד אנשים. 

סע ברכה חביבי. 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, Gal Atun כתב:

שמע אני מצטער שהידע שלי לא מספיק לכבוד המומחה. 

מחילה אדוני. 

אבל גם מושגיסט elmי כמוני יכול להבין את הסיבה (תאמין לי, הבנתי בחיי נושאים קשים יותר) אם היית מנסה להסביר או מפנה לפרנס קצת יותר רלוונטי מהרשימה (שאני מכיר היטב והיא לא עונה לשאלה) ששלחת. אבל אני מבין, אתה לא באת לפה ללמד אנשים. 

סע ברכה חביבי. 

לא מלמד,אבל משתף מידע וידע !!!
אם אתה הבנתה נושאים יותר קשים,אז למה לך להיתקע עם ELM ?
הגיע זמן להתקדם,או זה משיקולים כספיים ?
הרשימה שצירפתי זה כדי לתת סימוכין לטמטום של רכבי קבוצת פיאט,לדרישות איך להתחבר למודולים שונים לפי דגמים,שאפילו דגם לא מספיק,אלה צריך לדעת איזה סוג של מחשב יושב שם !!
איזה רפרנס אתה לא מוצא? הרשת מפוצץ במדריכים וכל PINOUT אפשרי ואיך ואיזה שינוים צריך לבצע בכל הסוגים של כבלי  ELM,עד רמה איזה רכיב להחליף
מבחינתי זה טחינת זמן,הכלים שלי מתחברים דרך OBD,עם גישה עד לרמה של EEPROM.
אני רואה חזק הקטע פה,של אנשים נעלבים.
שאל ספציפית,אפילו שזה לא נושא של המאמר,אנסה לענות כאשר יהיה לי זמן,ותפסיק לשחק את הפגוע !!
 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, ocsi4u כתב:

כי האמת דיון תיאורטי פחות מעיניין אותי,אני לא מהנדס ולא חושב לשניה לעסוק בזה!

עכשיו הפתעת אותי, מרמת הידע שלך דווקא חשבתי שאתה מהנדס ועוסק עמוק התחום המדובר.

אשמח לשמוע במה אתה עוסק ומהיכן הידע? תמיד כיף להכיר קצת יותר את האדם מאחורי המקלדת..

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, Igalz כתב:

עכשיו הפתעת אותי, מרמת הידע שלך דווקא חשבתי שאתה מהנדס ועוסק עמוק התחום המדובר.
 

עמוק בתעשיה,בסצינה האוטומוטיב העולמי בהחלט,אבל לא מהנדס,לא מכונאי ולא חשמלאי,ויש לי המון ידע מעשי של העולם האמיתי.
בסגמנט שלי,קודם כל אין שום הסמכה,הרמה של זה בארץ,בכלל בדיחה,ושום תעודה לא יעזור חוץ מלנגב ***,הכל 100% לימוד עצמי !
וכן אני חופר עמוק,מנסה להבין עד הפרט הכי קטן כדי להבין את המכלל,והעמקת ידע שלי ברשתות של רכבים זה סופר חשוב,רק זאת הדרך להישאר אקטואלי בתחום הזה !

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, ocsi4u כתב:

עמוק בתעשיה,בסצינה האוטומוטיב העולמי בהחלט,אבל לא מהנדס,לא מכונאי ולא חשמלאי,ויש לי המון ידע מעשי של העולם האמיתי.
בסגמנט שלי,קודם כל אין שום הסמכה,הרמה של זה בארץ,בכלל בדיחה,ושום תעודה לא יעזור חוץ מלנגב ***,הכל 100% לימוד עצמי !
וכן אני חופר עמוק,מנסה להבין עד הפרט הכי קטן כדי להבין את המכלל,והעמקת ידע שלי ברשתות של רכבים זה סופר חשוב,רק זאת הדרך להישאר אקטואלי בתחום הזה !

  

לא כל כך ברור, לי לפחות, מה התחום שלך, כי לתקן רכבים עם תקלת תקשורת, לא צריך אפילו עשירית פרומיל ממה שאתה מציג פה.  זה בדיוק כמו שהסברתי ליגאל די בהתחלה. 

 

אני עדיין לא הבנתי כמה דברים, כי אתה יורה כל מיני ר"תים ,מצגות ואיורים מכל מיני אתרים וזה לא מה שאנחנו מחפשים או מה שיקדם את הנושא של הבנת מערכות תקשורת ברכב המודרני.

 

 

 אם יש לך באמת ידע ונסיון בתחום המעשי, שלי הוא עדיין לא ברור ואתה כאן כדי לתרום, אז בבקשה קצת פרקטיקה:

יש עכשיו רכב לנדרובר או מרצדס עם תקן תקשורת DOIP או מתקדם יותר.

איך מתבצע האבחון של כזה רכב,  דרך שקע אבחון או התחברות מרחוק דרך האינטרנט? 

 הכוונה היא שהרכב אצל הלקוח בחנייה ואתה בחצי כדור האחר של כדור הארץ, אתה יכול להתחבר לסריקת מערכות הרכב וקריאת נתונים? חייב רק סורק מקורי לפעולות כאלו? איך מתחברים לרכב מסויים? 

 

איך עושים אבחון מערכת תקשורת עם סורק לא מקורי וחזק בעלות של 5 ספרות?  מעוניין שתשתף אין נראה מסך נתוני CAN שמסייע באבחון של נתק למשל בצמת חוטים של אחת הרשתות.  

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...