Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

החידה היחידה היא גרמניה ,ומהנתונים שראיתי, שכמובן הם אלה שמופצים לקהל, לא מה שעומד לפני האפידמיולוגים, נראה כי ההתפרצות החלה אצלם במספר יחסית קטן של נדבקים. בישראל הוטל סגר די מוקדם, ברש"פ נהנו מהסגר מול ישראל והבידוד של הנכנסים היה יעיל ביותר, מעבר לכך שמספר הבדיקות ברש"פ קטן כך שכנראה יש תת דיווח על תמותה מקורונה. 

 

צריך לשים לב שמספר הנדבקים בגרמניה גדול, לכן לא ברור לי מדוע התמותה יחסית נמוכה. צריך לדעת איך מערכת הבריאות עמדה בעומס, וכנראה, כמו בישראל, המערכת לא קרסה. בניגוד לניו יורק או איטליה. כמה אנקוטות שבהן נתקלתי בשלבים המוקדמים של המגיפה דיברו על העברת חולים למרכזים מתמחים. גמישות כזו בהחלט יכולה להפחית תמותה.

 

מקומות שנמנעו מהטלת סגר ו השתהו אתו סבלו הרבה יותר.

לא, גרמניה היא לא החידה היחידה.

אני מזכיר שהמומחים בטלויזיה דיברו על אחוזי תמותה וחולי בישראל שיהיו דומים למה שקרה באיטליה. לא קרה. 

באיטליה אחרי הסגר במשך שבועות כל יום צצו אלפי חולים חדשים. בישראל לא. בגרמניה היו יחסית פחות מאיטליה, שזה גם מספר שצריך להסתכל עליו ולנסות להבין לפני דיבורים על תמותה.

צריך לחיות עם זה שאנחנו פשוט לא יודעים. 

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

ראיתי עכשיו את הכתבה במארקר. משום מה אתם נצמדים לנושא אבדן התוצר ולא מסתכלים על שאר המאמר.

 

הדבר הבולט הראשון הוא תאור הפרטאצ' הישראלי  שום דבר לא נעשה בצורה מסודרת, לא נעשות בדיקות, לא נערך שום מחקר אשר יוכל לכוון את האחרים לניהול מדיניות. זאת בניגוד למדינות האירופיות אליהן בוצעה השוואה, כולן עבדו בתכנית סדורה תוך מעקב וחקר מתמיד.

 

הדבר השני הוא ההתיחסות למדינות מזרח אסיה. כאן יש לי הערה אישית - התרשמותי היא כי הצלחת המדיניות שלהם נובעת משני דברים - האחד הוא ההערכות המוקדמת בעקבות מגיפת הסארס, והשני הוא התנהגות האוכלוסיה הממושמעת.

 

ובמקור אחר קראתי עוד כמה פנינים מהמחקר הזה. מתברר עי יכולת ההנשמה בגל הראשון של הקורונה היה 250 מונשמים, כאשר בשיא היו 140. לקראת הגל השני מומלץ להכשיר 200 רופאים ו-1000 אחיות, ולגייס את כל בתי החולים רק לטיפולי חירום על מנת להגדיל את היכולת ל-350 מונשמים, או 500 אם בתי החולים יתנו רק טיפולים מצילי חיים. ואני שואל  - איפה כל האלפים שעליהם דיברו רק לפני חודשיים? מה ייעשו עם אלפי מכשירי ההנשמה שנרכשו ואי מי שיפעיל אותם (חפשו מה כתבתי לפני חודשיים בדיוק על זה, בלי להיות פרופסור וחוקר מטעם מכון כזה או אחר)? 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 דקות, sperial כתב:

ובמקור אחר קראתי עוד כמה פנינים מהמחקר הזה. מתברר עי יכולת ההנשמה בגל הראשון של הקורונה היה 250 מונשמים, כאשר בשיא היו 140. לקראת הגל השני מומלץ להכשיר 200 רופאים ו-1000 אחיות, ולגייס את כל בתי החולים רק לטיפולי חירום על מנת להגדיל את היכולת ל-350 מונשמים, או 500 אם בתי החולים יתנו רק טיפולים מצילי חיים. ואני שואל  - איפה כל האלפים שעליהם דיברו רק לפני חודשיים? מה ייעשו עם אלפי מכשירי ההנשמה שנרכשו ואי מי שיפעיל אותם (חפשו מה כתבתי לפני חודשיים בדיוק על זה, בלי להיות פרופסור וחוקר מטעם מכון כזה או אחר)? 

 

ממה שאני קורא בהדרגה מבינים שהמחלה הזאת היא לא מחלה של דרכי נשימה אלא קרישי דם. הריאות נפגעות כי מדובר ב-ground zero של הוירוס. לכן ייתכן מאוד שלא יהיה צורך בכל מכונות הנשמה האלה בגל השני. 

פורסם (נערך)

הפתולוגיה היא חידה, ומה שמצטייר לי שהיא מגוונת מאד.

 

מכל מקום, בזמן האחרון מדברים הרבה על קרישי דם ובכלל פתולוגיה קשה בריאות. 

 

נראה כי יהיה צורך במכונות ההנשמה, בכל זאת אאל"ט כמחצית המונשמים שורדים. ולאור ההתנהגות שראיתי בטלויזיה בחגיגת פתיחת המסעדות, יחד עם כל ההתנהלות המופקרת הן של הממשלה והן של הציבור, הערכתי היא שהגל הזה יתרחש הרבה לפני החורף. אפילו תוך חודש. מקווה מאד שאתבדה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

https://mailchi.mp/aa786f43b4ff/onlinedebate-3922733?e=e5404afa30

 

פורום סוהו (פורום אנטלקטואלי בניו יורק שמארגן הרצאות ודיונים בכל מיני נושאים)  בניו יורק מארגן דיון בין אפידימיולוג בכיר (נגד הסגר) ומנתח ומומחה בריאות ציבורית (בעד הסגר), למי שמעוניין לראות.

ג'ין אפשטיין (לא קשור לפדופיל), מנהל הפורום חיפש הרבה מצדד בסגר עד שמצא, דרך אגב.

פורסם

משרד הבריאות שלנו עידכן את מספר המאומתים מאתמול -  0.7 אחוז מ 6606 , שזה כנראה באיזור ה 46 חולים חדשים אתמול.

היום נרשמו רק 24 שזה בסדר כי אתמול בשעה הזאת היו 32, אז יש עדיין תקווה להתייצבות מחדש. 

 

אבל מה שמטריד יותר זה שהיום מספר המונשמים עלה ב-5.  וזה לא מסתדר עם המספרים הנמוכים של השבועיים האחרונים.

 

image.png.d596fad0dcc4f288697bafdd5d6941ce.png

 

image.png.d98878b8678741127ebaa63aecc093ed.png

פורסם

תכלס, אם מס החולים ימשיך במגמת הירידה הזו, עוד שבוע כבר אפשר להוריד את המסכות ולהסתובב חופשי.

לפני 16 שעות, Transporter כתב:

 

אתה לא מקבל שום זרע בפה אני לא יודע מה אתה עושה עם המקל

פורסם
לפני 42 דקות, korola כתב:

לא הבנתי איפה אתה רואה מגמת ירידה?

 

לפני פחות מחודש היינו על 10 אלף חולים, ירדנו לפחות מ2000

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 16 שעות, Transporter כתב:

 

אתה לא מקבל שום זרע בפה אני לא יודע מה אתה עושה עם המקל

פורסם (נערך)

חזרתי עכשיו מסיבוב אצל כמה חברים שפתחו את העסקים 

חייב להגיד לכם שבדיוק כמו שחזיתי:

כל ת"א מפלורנטין עד דיזינגוף וכמובן מסעדות יוקרה, הכל מלא

ברים מלאים עד אפס מקום

אנשים בלי מסכות

אני בטוח שאותו דבר היה במסעדות בראשון, בנס ציונה ובפ"ת

 

הרבה טרחו לכתוב כאן "אין סיכוי שאשב במסעדה בקרוב" וכ'ו

אז זה לא המצב

הכבישים שמובילים לאיזור בילוי מלאים, אין מקומות פנויים

תענוג לראות את הרחובות

 

מקווה מאוד שגם אם יהיה גל שני לא יסגרו שום דבר וילמדו לחיות עם זה

רוב הסיכויים שרוב האנשים ישרדו

ומי שלא ישרוד, עם כל העצב שבדבר..

 

בהצלחה לכל בעלי המסעדות שבאמת קיבלו כאפות שאין להן מחיר

נקווה שכולם יחזרו לעצמם מהר מאוד

לפני 4 שעות, David32 כתב:

 

סלחו לי על האוף טופיק, אבל במקום לעדכן ולחשוב מה עושים, האלה למעלה מתעסקים במה מירי רגב חושבת על גנץ ואיך גנץ נפגע ממירי. הדברים הבאמת חשובים בחיים.

 

כי האנשים שיושבים שם הם אפסים אחד אחד

שום דבר לא באמת מטריד אותם

הם לא מפחדים שעסקים יקרסו, לא מפחדים שיצטרכו בדיקה ולא יקבלו

אבל דבר אחד כיף לשמוע

מנכל משרד הבריאות הבא הוא פרופסור שבא מהתחום (שכחתי איזה בית חולים)

נראה שלמדו מהטעות עם הביזיון שקדם לו

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם (נערך)

האמת חולדאי אשם, ב 6/5 הוא התעמת עם משרד הבריאות, ביקש מברסי שיגיע להוציא את תושבי תל אביב מהים בעצמו.

היום משרד הבריאות מחזיר לו,  אחוז הגידול החולים בתל אביב די גבוה.  

לפי התיאור שלך זה לא הולך להשתפר בקרוב.

 

image.thumb.png.45c353f101e0535240b5ef78abaf8e8c.png

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, korola כתב:

האמת חולדאי אשם, ב 6/5 הוא התעמת עם משרד הבריאות, ביקש מברסי שיגיע להוציא את תושבי תל אביב מהים בעצמו.

היום משרד הבריאות מחזיר לו,  אחוז הגידול החולים בתל אביב די גבוה.  

לפי התיאור שלך זה לא הולך להשתפר בקרוב.

 

image.thumb.png.45c353f101e0535240b5ef78abaf8e8c.png

 

אתמול הגידול היה 1.17 או 0.7

 

ועדיין אני מאמין שאפשר לחיות עם זה

אל תשכח שתל אביב כוללת גם את יפו ששם לא בדיוק מקפידים על הכללים

בכל מקרה הגיע הזמן לקבל את זה שצריך לחיות ככה עד שתהיה תרופה או חיסון

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

יפה שאתה עוקב, אתמול היה 1.38% , אבל משרד הבריאות כמו משרד הבריאות , לא מגלה לנו את כל התמונה.

זה כמו לראות סרט, אבל שמראים לך תמונה אחת כל 5 דקות, לך תבין מה באמת היה שם. 

אתמול שהראו 1.38% זה היה שמספר החולים הארצי החדשים היה 32, היום עידכנו אחורה שמספר החולים החדשים אתמול היה כנראה 44.

לא מראים לנו איפה היו ה-12 חולים שהוסיפו אתמול. 

אני לא מבין איך אתה כותב "יפו ששם לא מקפידים על הכללים", אבל פוסט קודם 

"כל ת"א מפלורנטין עד דיזינגוף וכמובן מסעדות יוקרה, הכל מלא

ברים מלאים עד אפס מקום, אנשים בלי מסכות

 

 

image.thumb.png.50ce521bda3d4ec57ed23b4bc9fd2a30.png

פורסם

עשיתי סיבוב בחיפה,איפה שיש ברים.

אפס מסיכות וריחוק.

מצד שני,כולם סטודנטים שכנראה יחוו בלי סימפטומים גם אם יידבקו.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 2 דקות, korola כתב:

יפה שאתה עוקב, אתמול היה 1.38% , אבל משרד הבריאות כמו משרד הבריאות , לא מגלה לנו את כל התמונה.

זה כמו לראות סרט, אבל שמראים לך תמונה אחת כל 5 דקות, לך תבין מה באמת היה שם. 

אתמול שהראו 1.38% זה היה שמספר החולים הארצי החדשים היה 32, היום עידכנו אחורה שמספר החולים החדשים אתמול היה כנראה 44.

לא מראים לנו איפה היו ה-12 חולים שהוסיפו אתמול. 

אני לא מבין איך אתה כותב "יפו ששם לא מקפידים על הכללים", אבל פוסט קודם 

"כל ת"א מפלורנטין עד דיזינגוף וכמובן מסעדות יוקרה, הכל מלא

ברים מלאים עד אפס מקום, אנשים בלי מסכות

 

 

image.thumb.png.50ce521bda3d4ec57ed23b4bc9fd2a30.png

 

אתה יודע יש הבדל בין מסעדות מלאות [שזה לדעתי בכל הארץ]

לבין לא להקפיד על ההנחיות וללכת לקניות בלי מסכה, להסתובב כל היום בלי מסכה

 

מסעדות מלאות זה תקין לפי ההנחיות

להסתובב בלי מסכה זה לא תקין

 

בכל מקרה חוזה נאסדק כמעט סגר את כל הירידה וחזר לשיא כל הזמנים

אולי באמת יש משהו שאנחנו לא יודעים

 

לפני 1 דקה, halperin96 כתב:

עשיתי סיבוב בחיפה,איפה שיש ברים.

אפס מסיכות וריחוק.

מצד שני,כולם סטודנטים שכנראה יחוו בלי סימפטומים גם אם יידבקו.

 

בגלל זה אמרתי ואגיד

יאללה מיצינו,

תנו לאנשים לחזור לחיים

חבל שהרסו לנו את אחד החגים הכי משפחתיים בשנה , אבל אני מניח שזה לא יקרה שוב

מי שסבא שלו חשוב לו - ישמור עליו

 

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
×
×
  • תוכן חדש...