Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DeiMoS

מנוע 1.0 יתרונות וחסרונות

Recommended Posts

ראיתי שהרבה מכוניות מוצעות עם המנוע הזה ולרוב עם גיר רובוטי וטורבו, השאלה היא כמה רכב כזה מומלץ בתוואי הררי עירוני? 

המנוע לא נשחק מהמאמץ או צורך הרבה דלק בעקבות זאת?

הוא עדיף על מנוע אטומוספרי גדול יותר כמו 1.6 או 2.0 מבחינת אמינות? 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בירושלים, לפני מספר חודשים סיימתי קדנציית ליסינג עם אוקטביה 1.2 טורבו ותיבה כפולת מצמדים.

למרות שזה רכב גדול יחסית - יחידת ההנעה עמדה בכבוד בנסיעות בתוך ירושלים ובנסיעות יומיומיות אליה. הרכב היה נמרץ יותר מרכב עם מנוע 1.6 אטמוספרי.

נהגתי גם מספר ימים ברכבים עם מנוע בנפח ליטר ותיהה כפולת מצמד (סקאלה, אוקטביה, סטוניק ו-i20) ולא נתקלתי במחסור בכוח.

תיבה כפולת מצמד פחות חלקה מתיבה פלנטארית, אך ניצול כוח המנוע יעיל יותר.

אמינות תתיבות כפולות המצמד פחות טובה מתיבות פלנטאריות או רציפות.

אבל מנסיוני עם 120,000 ק"מ באוקטביה 1.2 שחלקם היו בפקקים של י-ם ות"א - לא נתקלתי בבעיה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי אבל נשחק יותר מהר בגלל המאמץ? או שהשחיקה שלו זהה בין אם מדובר 1.0 או 1.8?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להפך - מנוע יותר גדול ישחוק את הקלאצ'ים מהר יותר.


Suzuki Alto GLX 1.0 2011 5MT

הילד ענק!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאדם שהיה לו בעבר מנוע 1.2 ללא טורבו אומר: שעיקר החיסרון הוא בתחילת נסיעה- משך זמן האצה. בנסיעה ממושכת מישורית יכלתי להגיע גם ל140 קמ"ש בכיף. אבל בעליות נסע על 80

וכן בעליות מפותלות שמתקשה בהם. כמובן שאצלי זה צרך דלק רב באיזורים הררים. אבל עדיין זה שווה במשולב. (אם לא כל הזמן נוסעים עליות)

לעומתו רכב שיש לו טורבו כן יעשה את העבודה (יש לי 1.4 טורבו היום וסוחב חזק מאוד תודה לאל)

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב אבל שיש הבדל מהותי בין 1.4 טורבו ל 1.0 טורבו לא?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברור. אבל הסקתי מכך שהטורבו הוא תוספת כח משמעותית

(לאחרונה "קרעה אותי" סנדרו קטנה עם 0.9 טורבו וזיהיתי אצלה נסיעה חזקה יותר מ 1.2 ללא טורבו למיעוט הבנתי)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכללה של כל המנועים בעלי אותו הנפח וכל תיבות ההילוכים אשר פועלות באותה טכנולוגיה היא לא נכונה.

 

בנוסף, הרכבים הללו חדשים יחסית כדי להראות סימני זמן. רק הזמן יוכל להוכיח כך או אחרת.

 

כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב? אם אתה מחליף רכב חדש כל נניח 5 שנים, אז אין לך מה לחשוב על בלאי לטווח הארוך.

 

גם במנועים האטמוספרים בעלי הנפח הגדול יותר ותיבות ההליכולים הפלנטריות הישנות לא ניתן להחליל. למשל יש את טויוטה קורולה, הונדה סיויק ומיצובישי לנסר של שנות ה90 ושנות ה- 2000 אשר כאשר מטופלות אפילו באופן בסיסי ביותר, היו מחזיקות ק''מ אסטרונומי, והיה את רנו מגן דור ראשון ועוד צרפתיות עם אותו גיר שהיו דורשות החלפתי גיר אחרי איזה 100K ק''מ.

 

לכן, אם יש לך לבטים בין רכבים ספציפים, העלה אותם בפורום המתאים ואנשים יוכלו לענות לך תשובות קצת יותר ממוקדות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלו ? זה קבוצת חובבי רכב או תגובות בכתבה של טמקא?

מה הקשר בין נפח המנוע ל...בעצם לכלום.

יש כמה נתונים שנכונים לכל כלי הרכב:

יש 2 נתוני מנוע חשובים :

1. הספק

2. מומנט.

יש נתון כללי אחד שלוקח בחשבון הכל : יחס הספק משקל

מעבר לנ"ל יש את נתוני תיבת ההילוכים -הזריזות שלה בהעברת הילוכים והיעילות שלה.

 

  • אהבתי 5

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 53 דקות, Taipan כתב:

אני חושב שהכללה של כל המנועים בעלי אותו הנפח וכל תיבות ההילוכים אשר פועלות באותה טכנולוגיה היא לא נכונה.

 

בנוסף, הרכבים הללו חדשים יחסית כדי להראות סימני זמן. רק הזמן יוכל להוכיח כך או אחרת.

 

כמה זמן אתה מתכוון להחזיק את הרכב? אם אתה מחליף רכב חדש כל נניח 5 שנים, אז אין לך מה לחשוב על בלאי לטווח הארוך.

 

גם במנועים האטמוספרים בעלי הנפח הגדול יותר ותיבות ההליכולים הפלנטריות הישנות לא ניתן להחליל. למשל יש את טויוטה קורולה, הונדה סיויק ומיצובישי לנסר של שנות ה90 ושנות ה- 2000 אשר כאשר מטופלות אפילו באופן בסיסי ביותר, היו מחזיקות ק''מ אסטרונומי, והיה את רנו מגן דור ראשון ועוד צרפתיות עם אותו גיר שהיו דורשות החלפתי גיר אחרי איזה 100K ק''מ.

 

לכן, אם יש לך לבטים בין רכבים ספציפים, העלה אותם בפורום המתאים ואנשים יוכלו לענות לך תשובות קצת יותר ממוקדות.

תהיתי באופן כללי לגבי מנוע 1.0 טורבו כי כביכול המאמץ זהה אך החבילה קטנה יותר 

 

לפני 39 דקות, fanman כתב:

הלו ? זה קבוצת חובבי רכב או תגובות בכתבה של טמקא?

מה הקשר בין נפח המנוע ל...בעצם לכלום.

יש כמה נתונים שנכונים לכל כלי הרכב:

יש 2 נתוני מנוע חשובים :

1. הספק

2. מומנט.

יש נתון כללי אחד שלוקח בחשבון הכל : יחס הספק משקל

מעבר לנ"ל יש את נתוני תיבת ההילוכים -הזריזות שלה בהעברת הילוכים והיעילות שלה.

 

נכון, אבל האם מנוע קטן לא נדחק עד לקצה כדי להפיק ממנו כוח רב יותר וזה מקצר את חייו כך?

 

אני כמובן לא מומחה למנועים או מהנדס מכונות, כך שרני פשוט מנסה לחשוב מה עומד מאחורי זה ומנסה ללמוד מאנשים שכנראה יודעים דבר או שניים 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי בהמון אוקטביות 1.0 או מה שנקרא 998,

בפועל? הרבה רכבים שעמדו לידי נפלו מבחינת פתיחה למשל,

דרום, צפון, ירידות, עליות, לא היה חוסר כוח ולא לדקה,

אני אפילו נהגתי באחת משנת 2018 עם 130,000+ קילומטר, שכל יום נוסעת 250 קילומטר, מלאה ציוד ואין היסוס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היה להן בלאי רב?

או שהתחזוקה שלהן הייתה זהה פחות או יותר למקבילות עם המנועים הגדולים יותר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, DeiMoS כתב:

ראיתי שהרבה מכוניות מוצעות עם המנוע הזה ולרוב עם גיר רובוטי וטורבו, השאלה היא כמה רכב כזה מומלץ בתוואי הררי עירוני? 

 

שום בעיה. אין קשר ישיר בין סוג הגיר או המנוע לאמינות. יש גירים כפולי מצמד שמציגים אמינות, מנועי טורבו קיימים כבר 100 שנה (במטוסים, רכבות, משאיות, מכוניות ספורט/ספורטיביות) וכיום גם מכוניות רגילות. 

 

לפני 4 שעות, DeiMoS כתב:

המנוע לא נשחק מהמאמץ או צורך הרבה דלק בעקבות זאת?

לא נשחק יותר מכל מנוע אחר. צורך דלק כן - כדי להפיק כוח, צריך לשרוף דלק. אין דרך אחרת. יש מנועים יותר או פחות חסכוניים, אבל מנוע שמפיק ברגע נתון 100 כ"ס שורף פחות או יותר אותה כמות דלק בלי קשר למה הנפח שלו, או אם יש או אין לו טורבו.

 

לפני 4 שעות, DeiMoS כתב:

הוא עדיף על מנוע אטומוספרי גדול יותר כמו 1.6 או 2.0 מבחינת אמינות? 

אין קשר. יכול להיות יותר אמין ויכול להיות פחות אמין. כל מקרה לגופו.

 

לפני 3 שעות, DeiMoS כתב:

הגיר הרובוטי אבל נשחק יותר מהר בגלל המאמץ? או שהשחיקה שלו זהה בין אם מדובר 1.0 או 1.8?

 

ה"גיר הרובוטי" (אם אתה מתעניין, תקרא על איך הוא פועל קצת, כי הניסוחים שלך לא מדויקים בלשון המעטה) נשחק (זה לא ה"גיר" שנשחק, אלא הקלאצ'ים שלו, שניתנים להחלפה) בגלל פרמטר אחד ויחיד - כמות המומנט שמפיק המנוע ומידת ההצמדה של המנוע לגיר. בוא נגיד את זה ככה - אם אתה נוסע בפקק עם הברקס חצי לחוץ, הקלאץ' (של ההילוכים האי-זוגיים) יישחק הרבה יותר מאשר אם אתה נוסע 200 קמ"ש בעליות של ירושלים. למעשה, כל עוד אתה נוסע ולוחץ על הגז, אין שחיקה של הקלאצ'ים בכלל.

 

כל זה כמובן בהינתן מצב מכאני תקין והצמדה מלאה.

לפני 2 שעות, DeiMoS כתב:

אני חושב אבל שיש הבדל מהותי בין 1.4 טורבו ל 1.0 טורבו לא?

מהותי בדיוק כמו בין 1.0 ל-1.4 בלי טורבו. 

 

  

לפני 1 שעה, fanman כתב:

הלו ? זה קבוצת חובבי רכב או תגובות בכתבה של טמקא?

מה הקשר בין נפח המנוע ל...בעצם לכלום.

יש כמה נתונים שנכונים לכל כלי הרכב:

יש 2 נתוני מנוע חשובים :

1. הספק

2. מומנט.

יש נתון כללי אחד שלוקח בחשבון הכל : יחס הספק משקל

מעבר לנ"ל יש את נתוני תיבת ההילוכים -הזריזות שלה בהעברת הילוכים והיעילות שלה.

 

תודה.

  

  

לפני 1 שעה, fanman כתב:

הלו ? זה קבוצת חובבי רכב או תגובות בכתבה של טמקא?

מה הקשר בין נפח המנוע ל...בעצם לכלום.

יש כמה נתונים שנכונים לכל כלי הרכב:

יש 2 נתוני מנוע חשובים :

1. הספק

2. מומנט.

יש נתון כללי אחד שלוקח בחשבון הכל : יחס הספק משקל

מעבר לנ"ל יש את נתוני תיבת ההילוכים -הזריזות שלה בהעברת הילוכים והיעילות שלה.

 

תודה.


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי זה היה מעמיק ועשית לי די הרבה סדר בעניין הזה. תודה!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1.0 TSI אחד המנועים המפתיעים, זריז, חזק, נעים לאוזן.

עדיף בהמון על 1.2.

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

TOYOTA Corolla '08

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...