Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע 1.0 יתרונות וחסרונות


DeiMoS
שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@David32 מרתק, תודה רבה. השאלה היא איך גדישה (טורבו/סופר/הרבה/מעט, לא משנה) משפיעה על משחק היחסים הזה. האם, היות שבעקבות הגדישה נכנס יותר אוויר לצילינדר, ההזרקה חייבת לפצות על כך ע"י הורדת הלאמבדה ביחס כלשהו? או שזה לא משנה והלאמבדה משתנה רק בתלות בכמה רוצים להוריד את הטמפ' בצילינדר?

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לך חיישן מסת אוויר וגם טמפרטורת אוויר, שיודע כמה אוויר נכנס ופלוס מינוס באיזו טמפרטורה. לפי זה מחליטים על כמות הדלק הרצויה.

אני באמת לא יודע אם מבחינת מחשב המנוע בנושא הזה זה משנה בכלל אם יש טורבו/סופר/גמד שעושה פווו ממש חזק. זאת אומרת, כן יש משהו שמנהל את הגדישה, אבל אני לא בטוח עד כמה הוא מקושר להזרקה ולהצתה [עריכה: זאת אמירה בעייתית, שתלויה כנראה באיך החלקים השונים בתוכנת ניהול או במחשב עצמו מסודרים]. 

גם לא מחפשים להוריד טמפרטורה ב X מעלות כי הטמפרטורה בפנים לא ידועה [אפשר לשער אותה אני מתאר לעצמי, אבל לא בטוח שזה נעשה, בינתיים זה מחוץ לתחום הידע שלי], במקום זה לוקחים מקדמי בטיחות.

 

אני יודע שבמצבים של עומס נמוך/בינוני, המחשב מנוע בעצם עושה סוג של פינג פונג בהצתה, ואולי במערכות חדשות גם בכמות הדלק.

בפינג פונג אני מתייחס לכך שמשנים את זווית ההצתה כתלות בהתחלה של צילצולים [הצתה עצמית היא המושג הנכון] (יש סימנים מקדימים לזה, וכך ברגע שמזהים שמתקרבים למצב הזה, אפשר לשנות זווית).

אני מתאר לעצמי, שאותו הדבר ניתן לעשות גם עם תוספת הדלק - זאת אומרת בפעימה הראשונה להוסיף הרבה, ואז להוריד לאט לאט בכמות שמוסיפים עד שמתקרבים לצילצולים.

אבל אני לא בטוח שזה נעשה, כמה זה אפשרי (כי טווח המהירויות משתנה כול הזמן - אלא אם כן אתה בנוהג במהירות הסופית על 6000 סלד עם רגל ברצפה) או כמה זה חשוב בכלל ליצרנים.

 

אצל מאזדה זה לא רק הקירור בעזרת הדלק, אלא ממה שאני זוכר, זה גם איך האוויר נכנס לצילינדר ומתערבב שם.

 

נושא שנשמע כול כך פשוט ובתכלס הוא מאוד מסובך עם מלא ניואנסים.

עריכה אחרונה על ידי David32
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, David32 כתב:

אני באמת לא יודע אם מבחינת מחשב המנוע בנושא הזה זה משנה בכלל אם יש טורבו/סופר/גמד שעושה פווו ממש חזק

אני חושב שזו השאלה העיקרית פה. האם במנוע אטמוספרי עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ תוזרק אותה תערובת כמו במנוע טורבו עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ כששניהם באותו מצב מצערת. אני רוצה להמר שלא כי כמו שאמרת, לא משנה מה מכניס את האוויר והפיצוץ בכל מקרה מתרחש באותה טמפ'. אבל מצד שני, כאמור, כבר ראינו שהידע שלי לוקה בחסר.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, פבל כתב:

האם במנוע אטמוספרי עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ תוזרק אותה תערובת כמו במנוע טורבו עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ כששניהם באותו מצב מצערת

100% שלא.

אבל אי אפשר להשוות מצב כזה כי הכול יהיה שונה. והיעילות של מנוע הטורבו תיהיה טובה יותר, ולכן כנראה שיצתרך פחות דלק.

אם אמצא השוואה בדיוק כזאת בנושא אכתוב, אבל אני בספק שמישהו עשה מחקר כזה בדיוק, כי זה לא מצב ריאלי בכלל.

 

עוד ציטוט בנושא.

מדובר על איזה מנוע ניסוי 3 צילינדר של Mahle, שהיה אמור להפיק הספק זהה למנוע אטמוספרי עם נפח פי 2.

ציטוט

The turbine inlet temperature was limited to 1025 C ,  but the exhaust lambda could be maintained at approximately stoichiometric except at the peak power point of 6000 rpm where enrichment was necessary to limit the turbine inlet temperature.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...