Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 5000 ק"מ ראשונים עם DS3 (או - איך קניתי את ההוט האץ' הראשון שלי)


nadavd4

פוסטים מומלצים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אז הבטחתי עדכון, והנה הוא הגיע

 

הרכב חגג 44444 בשעון הקילומטראז' (תסלחו לי שלא הספקתי לצלם את הרגע המכונן) ולכבוד המאורע פיניתי זמן וסופסוף הלכתי ליום פתוח בערד בתוואי הרגיל.

 

IMG_20230410_121340.thumb.jpg.4a8d3413d350ad01671078eb67d59816.jpg

 

הרפידות היו כבר בסוף החיים שלהן, אז דאגתי להחליף מבעוד מועד את הבלמים מקדימה ומאחורה, כשמקדימה התקנתי טארוקס corsa שאמורים להתאים יותר לנהיגה ספורטיבית.

 

IMG_20230211_145523.thumb.jpg.bc89cb09de54f30f0cc84b70b49672e1.jpg

 

ולחלק המעניין - ההתרשמות שלי מה B12 חיובית מאוד למרות שהאופי של הרכב נשמר, לטוב ולרע.

בכבישים ציבוריים הרכב דבוק לכביש גם בחלקים המשובשים/גליים ומשרה יותר בטחון, ובסוויפרים מהירים כמו בנס הרים הרכב רוכן פחות.

 

במסלול, אני לא בטוח שזה יקצר זמנים בהרבה - הגעתי אחרי סופת חול והאחיזה היתה נמוכה מאוד ככה שאין מה להשוות לפעם הקודמת, אבל זאת ההרגשה שלי.

אבל, וזה אבל גדול, הרכב יותר נשלט. למרות שבכיול הנוכחי ההיגוי הרבה יותר "עצבני" (בזכות יותר toe out) הרכב צפוי יותר, וזו פעם ראשונה במסלול שאני מרגיש בנוח להדק פניה או לתקן היגוי יתר רק בעזרת הגז.

 

בתאריך 9.4.2023 בשעה 16:15, menir1 כתב:

דעתי האישית - על תשנה את הבולמים/קפיצים. רוב הזמן, אתה נוהג אותה בכביש והמהנדסים (המוכשרים) שלה עשו עבודה נהדרת בכיול המתלים לכביש. כל עוד אתה מגיע למסלול כדי להנות, היא תספק את מה שהיא יודעת, גם אם המתלים מרגישים רכים מדי.

 

לוקח את ההודעה של @menir1 לקונטקסט הזה -  אני פשוט לא מסכים איתך. אם תוספת מסוימת הופכת את הרכב ליותר מהנה (וזה סובייקטיבי כן?), על אחת כמה וכמה כי מדובר בחלק שתואם את השימוש של בעל הרכב. הסיבה היחידה לדעתי לא לעשות את זה היא כלכלית...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם לי יש קיט B12 על רכב אחר, אחד השינויים הטובים שעשיתי.

  • אהבתי 1

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עדכון שנתי, הרכב כבר נושק ל 50 אלף. לא הרבה, אבל הוא בן 6, או 5, תלוי את מי שואלים - ריספקט.

 

אחרי פעמיים של מילוי גז למזגן החלטתי לבדוק קצת יותר לעומק וניצלתי את הביקור השנתי במורשה כדי לבקש גילוי דליפות עם גלאי גז מזגנים. מגיע למוסך, מחנה, פותחים כרטיס. מגיע להניע את הרכב כדי שיקחו אותו לליפט, לא מניע. מנסה שוב. כל החשמל ברכב מג'עג'ע - הלך המצבר, בן 3 במותו, הניע בנגיעה עד אותו בוקר בלי לגרום לי לחשוד.


"כמה עולה אצלכם מצבר? כמה!?"
משאיר את הרכב שם ובינתיים מתקשר לכל ספק מצברים קרוב ורחוק להבין בכמה אפשר לצמצם את הנזק. לבסוף, שלחתי מצבר מחנות סמוכה למורשה כדי שיתקינו, גם עם עלות ההתקנה במורשה זה זול בכ 50%.
אחרי שעה, טלפון מהמוסך.

 

"יש לך דליפה מהיחידה הפנימית"

כך חשדתי, הבנתי שזו מחלה בהרבה צרפתיות מהשנים האלה - דליפה איטית מהיחידה הפנימית, כשההחלפה היא סיפור יקר וארוך שדורש פירוק של כל הדשבורד. נכון לעכשיו בחרתי באפשרות הפשוטה של חומר איטום, נקווה שכאן תיגמר הסאגה (או שאצטרך למלא גז כל כמה שנים לכל היותר).

 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאפ אכן "מחלה" מוכרת מתברר - שמים חומר איטום אמור להחזיק שנה בערך ואם המצב לא טוב מספר חודשים. לא מוי כיף. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, lanosforce כתב:

יאפ אכן "מחלה" מוכרת מתברר - שמים חומר איטום אמור להחזיק שנה בערך ואם המצב לא טוב מספר חודשים. לא מוי כיף. 

אצלי היה צריך למלא גז כל כחצי שנה, אני מקווה שהחור מספיק קטן כדי שזה ייהפך לשנתיים לפחות.
לשמחתי אצלי הגז הוא R-134A הישן והזול, ולא R-1234YF החדש והיקר - אז במחיר החלפת יחידה פנימית אפשר למלא גז כל כמה חודשים במשך 10 שנים...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 12.4.2020 בשעה 17:24, nadavd4 כתב:

תמונות:

 

D7K_0439-Edit.jpg.d8e8f2515bf1ab40d9948979ae2cfac4.jpgIMG_20200125_070412.jpg.2666d2408dd861bb535fab457a05ac2a.jpg

 

הדגמה נוספת של התאורה:

 

D7K_0428-Edit.jpg.30abca27651079c492937eb2885881b8.jpg

 

וקצת מהסלון הצרפתי:

 

IMG_20200412_144530.jpg.452e80b0eba1f41515944d8d0d03405d.jpg

IMG_20200412_144702.jpg.a730a17e6b5009e6020ec98cfa594452.jpg

 

כמו אצל @lanosforce, השקיעו במפתח. כאן הוא תואם לצבע הרכב:

 

IMG_20200412_161241.jpg.293f2c7624fa87b1d8f14f7ef0b91a6b.jpg

 

 

 

בתאריך 12.4.2020 בשעה 00:51, nadavd4 כתב:

אחרי 5000 ק"מ ראשונים ובעידוד הבידוד (תישארו בבית, באמא'שכם) אני חושב שהגיע הזמן לכתוב את החוויה שלי עד כה עם DS3, ידנית עם מנוע THP165 מבציר 2017.

 

הקדמה (ואיך קניתי רכב חמים):


לפני בערך חצי שנה החלטתי שזהו, הגיע הזמן להחליף את הספארק ששירתה אותי נאמנה במשך 3.5 שנים. אותה רכשתי במגבלות התקציב של איש קבע טרי, אבל בחיפוש המחליפה כבר הייתי אזרח עובד מן השורה שיכול להרשות לעצמו רכב בתקציב יותר גבוה. פרסמתי פה פוסט, שאלתי חברים ומשפחה, "מביני עניין", מכונאים, והייתי מאוד מפוזר בכיוון שאליו רציתי ללכת - אבל עם כמה נקודות שמבחינתי חייבות להיות  "בזנט": יד שניה בלבד, נוח, לא גדול מידי, ואני צריך ליהנות מכל הסיפור הזה גם מבלי להיות לקוח קבוע במוסך.

 

אחרי הרבה מחקר שוק, הרשימה הידלדלה לכדי רשימת כלי הרכב הבאים:

רנו קליאו 0.9 ידנית - לא התחברתי.

סיאט איביזה 1.0 ידנית, בגימור FR -

מועמדת ראויה, אבל מהר מאוד הבנתי שהיא לא תהיה המיועדת. הסיבה: ההתרשמות שלי מרוב המודעות שנתקלתי בהן נתנו רושם של בעלים מהסוג ש"לא נחמדים למכלולי הרכב או למשתמשי הדרך האחרים".

מאזדה 2 מהשנתונים החדשים -

אם לא הייתי קונה את ה DS, כנראה שהייתי קונה מאזדה 2. היא התאימה טוב מאוד לצרכים שלי, נהגתי על אחת של חבר ומאוד אהבתי את הרכב מבחינת התנהגות, נוחות, איכות חומרים ונראות.

פיג'ו 208 -

בהתחלה בדקתי את דגמי ה-1.2 האוטומטית וה-1.6 דיזל, אבל מהר מאוד התעניינתי גם ב gti, שבהמשך מאוד התלהבתי ממנו אחרי נסיעת מבחן. עם זאת, פחדתי להיכנס למסלול של הוצאות הרבה מעבר למה שתכננתי, ולאנרגיות הדרושות למציאת אקזמפלר במצב טוב כשיש לי 0 קשרים בתחום ולא מספיק הבנה בספורטיביות.

 

ואז, לגמרי במקרה נתקלתי ב-DS3, ללא המנוע ה "נבילה". מדובר בצאצא של ה DS3 של סיטרואן, לאחר מתיחת הפנים ב-2016 וזה למעשה הדגם הראשון ששווק כחלק מ DS שנהפכו בינתיים למותג נפרד.
זו חבילה שנראית ומרגישה שונה לחלוטין כמעט מכל מה שבדקתי, גם חיצונית וגם פנימית. בקטע טוב כמובן. שילוב מושכל של חומרים באיכות טובה, "שיק" צרפתי, מושבים טובים יותר מכורסת טלוויזיה ואבזור מפנק. אה, והביטוח לא דורש קודנית. פלוס ענק בשבילי בתור hater של מתקן העינוי הזה.
ה DS גם היתה מעל התקציב שלי, אבל לאחר המון התלבטויות (ויסלח לי חבר יקר על החפירות) ונסיעת מבחן קצרצרה - החלטתי ללכת עם הלב. נותרו כמובן המתנה ליום הקנייה שסגרנו עליו, בדיקה אצל מוסך גבע והפרוצדורות הכרוכות בהעברת בעלות - וזהו, יש לי הוט האץ'.

 

אחרי שזרקתי את המסמכים בתא הכפפות – שבימי הקורונה קיבל סוף סוף משמעות אמיתית – הגיע הזמן להתרווח בכסא ולהציג את ההתרשמות שלי מהרכב במהלך 5000 הק"מ הראשונים:

 

נוחות (נתחיל ממנה, בכל זאת הדרישה הכי חשובה שלי אחרי "יד שניה"):


הרכב פשוט נוח. כמה נוח? המושבים תומכים מאוד ומחזיקים טוב מאוד את הגוף בסיבובים, אבל רכים יחסית. אלה לא מושבי "באקט", אלא משהו יותר פשוט ונוח, זהים לאלה שב gti. יעידו בת הזוג שנרדמה תוך 5 דק' במושב הנוסע, וסבתא שאמרה לי שזה הרכב הכי נוח שישבה בו מאז ה BX של סבא. לחבר גדול גוף היה פחות נוח, לצערי...
המתלים מאוד מרוסנים, אבל כשנוסעים על בור גדול במיוחד מרגישים נזיפת "נו נו נו" לא נעימה מהאוטו, וזהו. לא משהו שיפרק לי חוליה מהגב בצד הכביש.
אבל, בכל זאת מדובר ברכב עם גלגלי 17" בחתך נמוך ולכן מורגשים ונשמעים שיבושים קלים על הכביש, וזה מסתכם רק ב"מורגשים ונשמעים". אתה יודע שזה שם, וזהו.
מעבר לזה, בידוד הרעשים מצוין גם במהירות בינעירונית.

 

ביצועים+התנהגות:

 

זה הרכב ה"ספורטיבי" הראשון שאני נוהג עליו, ואני נהנה ממנו מאוד. למי שלא מכיר, השלדה זהה ל 208gti עם מנוע טיפה יותר חלש (165 כ"ס לעומת 200/208, ממה שהבנתי ההבדל בגלגלים הוא סה"כ כ 25-30), בלמים קטנים יותר (282 מ"מ מקדימה לעומת 302) ורכב קצר ב 10 ס"מ. במקום כל אלה באים עיצוב ואבזור שאגיע אליהם בהמשך.

 

מנוע+גיר - אין טענות, הרכב מספיק חזק עבורי. יש מספיק כוח בכל הילוך (שישה במספר) ובכל סל"ד (יש למנוע רצועת כוח רחבה מאוד), ואם בכל זאת ארצה שלא להישאר "סטוק מת" אפשר בקלות יחסית לעשות כמה שיפורים במחלקת הכוח, השיכוך והבלימה.
תפעול הגיר והקלאץ' - נוח כמו לנהוג על רכב דיזל, ידית ההילוכים "קליקית" והקלאץ' פשוט לשימוש.

מבחינת היגוי - הצרפתים עשו עבודה טובה גם עם ההגה. זה ההגה החשמלי שהרגיש לי הכי פחות "צעצוע" עד כה.

צליל המנוע - מצוין בסל"ד גבוה אבל לא רועש מידי עבורי בשום שלב. הרבה יחשיבו אותו שקט מידי, לי זה די מתאים.

 

הרכב מהנה לנהיגה - האחיזה מצוינת גם עם צמיגי PS3 שבאו עם הרכב (השמועות מדברות על שיפור עם צמיגים חדשים יותר), וקל יחסית להרגיש את תגובת הרכב לתפעול הנהג, מצב האחיזה, העברות משקל וכו' וזה מתגמל כשמפתחים קצב יפה. (דיסקליימר - עוד לא לקחתי את הרכב למסלול. גם זה יקרה בסוף)

אני רוצה לציין כאן לטובה את פיליפ שעברתי אצלו הדרכה של כמה שעות, למדתי המון על התנהגות הרכב וקיבלתי יותר ביטחון. אני ממליץ לכל אחד לעבור איזשהי צורה של הדרכת נהיגה מתקדמת, מלמדים שם דברים שלא מלמדים בשיעורי נהיגה.

 

אחזקה:

 

באופן כללי, יש כמה אלפי רכבים עם מנוע THP165 בכבישי הארץ - ולא שמעתי על מחלות מיוחדות שקשורות אליו. גם רוב המכלולים משותפים לרכבים אחרים של הקונצרן ולא שמעתי על בעיות רציניות כלשהן בשנתון הרלוונטי. בתחילת ההתעניינות ב 208gti עשיתי מחקר מקיף ברשת של התקלות האפשריות למנועי THP מתקן יורו 6, והבנתי שה DS אמורה להיות אמינה פחות או יותר כמו כל רכב ממוצע.

טיפול קטן עלה לי כ-670 ש"ח במורשה, מאמין שטיפול גדול לא יעלה הרבה מעל 1000.

 

לצערי כבר הספקתי לחוות תקלה לא נעימה אחת, אבל האשם הוא דווקא החפיפניקיות הישראלית ולא מדינת האם:
אחרי סופת הגשמים הראשונה של החורף, נכנסתי לרכב וגיליתי שלולית באיזור הרגליים של צד הנהג. אחרי קצת ניסוי ותעיה הבנתי שכנראה כשהתקינו את מרימי השמשות, לא אטמו בחזרה את הדלת כמו שצריך והתוצאה היתה חדירת מים דרך הדלת. אחרי שייבשתי את המים בכל שיטה שמצאתי באינטרנט (קערה עם מלח ואורז, המון מגבות, מפזר חום), בוצע תיקון באחריות ע"י החברה המתקינה ומאז לא מצאתי שום רטיבות בפנים הרכב. חשוב לי לציין ששרשרת השירות לא היתה אופטימלית, כשבתחילה לא הצלחתי בכלל להשיג את שירות הלקוחות של לובינסקי אלא רק את של DS, שהעבירו ללובינסקי, שהעבירו למוסך המורשה, שהעבירו בסופו של דבר לחברה המתקינה.
האירוע הזה חידד אצלי פעם נוספת את התחושה שישראל היא אמנם מעצמת הייטק ומעצמה גרעינית (לפי פרסומים זרים), אך כשמדובר בפיינטיונינג ובגימור, אנחנו מתנהלים יותר כמו מסגרייה בסודאן ולכן תמיד אעדיף מינימום התקנות מקומיות. אם בכל זאת ארצה להתקין משהו - אעשה זאת בעצמי או אצל בעל מקצוע שאני סומך עליו.

 

צריכת דלק -
בתוואי הנהיגה הנוכחי שלי, צריכת הדלק עומדת על 13 ק"מ לליטר (במשאבה). להשוואה, באותו תוואי עשיתי 15-16 עם הספארק.
בנסיעה בינעירונית, לפחות לפי מחשב הדרך הצריכה יורדת ל 17 ולפעמים גם 20 ק"מ לליטר. שאפו לצרפתים!

 

כל השאר:

 

ייחוד ומראה -
מבדיקה קצרה יש יחסית מעט DS אחרי מתיחת הפנים בארץ. בגלל שהמותג לא מוכר כאן כל כך הרכב לא ימשוך עודף תשומת לב, אבל בהחלט יגרום להרמת גבה ושאלה "איזה רכב זה?". העיצוב כבר בן יותר מעשור וקיים עוד מהימים שלפני המעבר למותג נפרד אבל עד היום נראה מעניין, בעיניי לפחות.


הנדסת אנוש -
קצת לוקה בחסר. לחצני המולטימדיה נמצאים בכלל בתחתית הקונסולה, לקח לי לא מעט זמן להבין איך בדיוק להשתמש במנופי השליטה שמאחורי ההגה, ומשענת היד מפריעה לבלם היד כשהיא למטה. לחלק מזה מתרגלים, לחלק לא.
 

אבזור -
למעט אנדרואיד אוטו ואבזור בטיחות אקטיבית שלא קיימים, יש די הכל:

מערכת תאורה שהיא overkill לרכב כזה - תאורת קסנון לאורות דרך, לדים לאור חניה ואור גבוה, לדים נוספים ל DRL, עוד לדים לפנסי ערפל, ואם כל זה לא הספיק אז גם פסי תאורה "רצים" לאיתות מקדימה ומנורות עם אפקט "תלת מימד" חללי מאחורה. אני רוצה את היין שהצרפתי שעיצב את זה שתה, ואני רוצה אותו עכשיו.

מושבים - כמו שכבר כתבתי.

שילוב מעניין של חומרים - עור, מתכת, כרום, בד, אלקנטרה, פלסטיק בטקסטורה מעניינת... זה לא נמצא בכל נקודה באוטו, אבל כל מקום שהנהג או הנוסע כנראה ייגעו בו הכי הרבה, מצופה בחומרים האלה ובטיב טעם. כל זה הופך את השהות לנעימה מאוד ועדיין בתמחור סביר.

מולטימדיה - מערכת קצת ישנה אבל סה"כ יעילה, עם מסך מגע ומערכת אנדרואיד מלא בשילוב (באותו מסך) עם המערכת המקורית. זה לא אנדרואיד אוטו וזה לא מסך הטאץ' הכי מתקדם אבל זה סה"כ בסדר מבחינתי.

בקרת שיוט, מגבים ותאורה אוטומטיים, מצלמת רוורס וחיישני חניה מכל הכיוונים - גם זה מוסיף.

מזגן - בקרת אקלים חד איזורית שעובדת טוב, אין תלונות.

מובילאיי - לא כזה נורא כמו שחלק מתארים אותו פה. הוא לא מושלם ולרוב אני מגיב לפניו. אבל, זה "עוד זוג עיניים" על הכביש מבחינתי לפחות - וזה יכול להציל חיים. ובכל מקרה בנהיגה מנהלתית הוא כמעט ולא משמיע קול, לפחות במקרה שלי.

 

שימושיות -

תא מטען בגודל ממוצע+ לסופרמיני, שבא על חשבון מקום צפוף יחסית מאחורה. יש לרכב 2 דלתות ולכן בכל מקרה קשה להיכנס למושבים האחוריים. יש תא כפפות ענק והמון מקום לנוסע, בשביל מי שנוהג עם לכל היותר עוד נוסע אחד זה אחלה.

 

מקווה שהתקופה הנוכחית תעבור במהרה ויהיה אפשר להנות מה DS שוב כמו שצריך.
תודה על הקריאה, תמונות בהמשך

 

היי נדב, אשמח ליצור איתך קשר ולהתייעץ בעניין רכישת ds3 כמו שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, menir1 כתב:

כמו שלו יש רק עוד 7 (8 בסך הכל...) - יותר נדירה מפרארי.

יש אחת למכירה עכשיו, למרות שאני לא יודע מה המצב שלה - הבעלים זה לא מישהו שאני מכיר (ואני מכיר אישית מחצית מכל בעלי הדיאס בארץ! 😆)

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה לעצמי עם כל בעלי הDS בארץ ביחד - ממלאים אולם שמחות. 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, lanosforce כתב:

אני תוהה לעצמי עם כל בעלי הDS בארץ ביחד - ממלאים אולם שמחות. 

אבל לפחות הם שמחים 😁

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, ישנו אושר מסויים בהלכאה עצמית. לא יודע למה אני אומר את זה אבל.

אין שום סיבה היסטורית או משהו כזה,.

 

לא יכול לשים על זה את האצבע, אולי אני מדחיק משהו

  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...