Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 5000 ק"מ ראשונים עם DS3 (או - איך קניתי את ההוט האץ' הראשון שלי)


nadavd4

פוסטים מומלצים

למדתי להחליף ברקסים לבד! (וגם כמה קללות חדשות)

 

ממשיך לעדכן, בשרשור שכבר נהיה מתגלגל...

אחרי הפעם האחרונה במסלול (הפעם עם הדרכה) לא נשאר יותר מידי מהרפידות הקדמיות. הגעתי למסקנה שבלימה זה הדבר שהכי בוער לי לשנות ברכב אחרי שתוך כמה הקפות הבלמים כבר רעדו וגם מההקפה הראשונה הבלימה לא היתה טובה מספיק, והתחלתי לבדוק מה האופציות בתקציב "סביר".

 

אופציה א': קליפרים מפירוק שתואמים לצלחת 302 מ"מ, מעט גדולה יותר מה 283 שיש ב DS וזהה ל GTi ול C4. סיפור של עוד כ 600-1000 ש"ח מעבר למחיר צלחות ורפידות סטנדרטיות, כשמקבלים קליפרים שאמינותם מוטלת בספק (לכו תדעו מה עשו עם ה C4 הזו לפני שהורידו אותה מהכביש).

 

אופציה ב': להישאר עם צלחות 283 מ"מ ולשפר את הבלימה על ידי הגדלת מקדם החיכוך והביצועים בחום של הבלמים.

אחרי המלצות מכמה אנשים שהרכיבו רפידות של טארוקס אצלם, החלטתי לנסות והזמנתי סט של הדגם ה"יומיומי" יותר, בעלות של כמה מאות שקלים יותר מרפידות סטנדרטיות. יחד איתן הזמנתי צלחות רגילות לחלוטין של ברמבו, ויאללה לעבודה.

 

זו פעם ראשונה שאני מחליט לבצע החלפת בלמים בעצמי, כאשר עד היום היה החשש ש"זה חלק בטיחותי" ולכן לא כדאי להתעסק איתו. קצת דחיפה לכיוון הנכון מהשכן ה"כנופצון" והחלטתי לנסות לבד.

 

כהרגלי דברים חייבים להשתבש, והפעם הבורג הקטן שמחזיק את הצלחת (נאמר לי שהוא משמש בעיקר לצרכי התקנה) החליט להיות עקש במיוחד ולא יצא כך שלבסוף הביט טחן לו את הצורה. אחרי ניסיון כושל עם פטיש ומברג, מקדחה וקרנר, ושלל קללות בארבע שפות כמעט שהתייאשתי, עד שהשכן הנחמד שלף חולץ גירים שפשוט משך החוצה את הצלחת בכוח אדיר וגזר את הבורג כמו חתיכת פלסטלינה.

 

IMG_20210404_175920.thumb.jpg.6193a300db15a18c06c9e19a577b7535.jpg

 

אני חייב לציין שלמעט עניין הבורג המרגיז ההחלפה מאוד פשוטה ועל הדרך היתה לי ההזדמנות לנקות, לגרז וגם ללמוד - משהו שבמוסך הממוצע לא יקרה.

 

IMG_20210404_172241.thumb.jpg.93e111c308f4c7ae3ed0c398892ddef1.jpg

 

הרפידות כרגע עוד בתקופת ההרצה ולפי הוראות היצרן צריך להימנע בזמן הזה מחימום מיותר של הבלמים או בלימות חזקות מידי, ככה שברגע שאעבור אותה אעדכן אם אכן השינוי היה שווה את זה.

  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבורג הסורר שמחזיק את הצלחת ידוע כבעייתי. להבא תדע שמלכתחילה דןפקים עם פטיש בוקסה מתאימה ואז אין לו ברירה אלא להתברג החוצה.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25

 

עד כמה בכלל לרסס על בורג כזה משחרר ברגים כלשהו - WD40 וכך הלאה - באמת עוזר לשחרר אותם? 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Wd40 לא יעזור.

הבעיה היא כשאין קונטרה שתחזיק את הצלחת בזמן שמנסים לפתוח את הבורג ואז הביט מחליק. אפשר לאלתר משהו כדי לתת קונטרה.

עם מברגה וביט טורקס 30 הבורג הזה נפתח בקלות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25
 
עד כמה בכלל לרסס על בורג כזה משחרר ברגים כלשהו - WD40 וכך הלאה - באמת עוזר לשחרר אותם? 
לא הרבה. היה בורג נוסף שהיה קשוח, אבל לתקוע את הביט (טורקס) כמו שצריך עם גומיה בין הביט לבורג עזר קצת בפתיחה וייצר עוד חיכוך בלי לטחון את הראש.


Wd40 לא יעזור.
הבעיה היא כשאין קונטרה שתחזיק את הצלחת בזמן שמנסים לפתוח את הבורג ואז הביט מחליק. אפשר לאלתר משהו כדי לתת קונטרה.
עם מברגה וביט טורקס 30 הבורג הזה נפתח בקלות.


פתרון נחמד שראיתי איפשהו, הוא לתקוע מברג בתוך הוונטות של הצלחת ככה שהקליפר נותן לו קונטרה, ולפתוח את הברגים הסוררים לפני פירוק הקליפר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הקאליפר עוד מולבש על הצלחת, אפשר פשוט לשים ידית כוח על הדוושת בלם וללחוץ אותה עם המושב שנלקח קדימה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או לרגע לקרוא לאשה שתועיל בטובה לדגמן לחיצה על הברקס. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הבטחתי עדכון, והסתיימה תקופת ההרצה לבלמים בדיוק בזמן לטיול בכבישי הארץ.

מצד אחד - ההרגשה בדוושה משרה יותר בטחון וגם ה fade לא קיים, גם לא בירידה בכביש אלון ביום חם.

מצד שני - אם מתעלמים מעניין ה fade לשניה, כוח הבלימה כמעט שלא השתנה. לא הגעתי לשום מצב בו הרגשתי שאין מספיק כוח בלימה, אבל לפעמים היה צורך "לשבת" על הדוושה מעבר למה שהרגיש נוח. אולי זו בכלל מערכת הבלימה עצמה, כלומר הצנרת והקליפר. קשה לדעת...

שורה תחתונה - בשביל עוד 200 או 300 ש"ח לעומת רפידות סטנדרטיות מדובר בשדרוג נחמד שמשאיר טעם לעוד, בצורת רפידות מהסוג שמצריך חימום, ועולות כפול.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.4.2021 בשעה 17:34, EliC25 כתב:

הבורג הסורר שמחזיק את הצלחת ידוע כבעייתי. להבא תדע שמלכתחילה דןפקים עם פטיש בוקסה מתאימה ואז אין לו ברירה אלא להתברג החוצה.

 ברגע שאתה יודע איך לשחרר, זה כבר לא בעייתי.

רשמת במדוייק מה צריך לעשות וזה עובד. גם אני לוקח בוקסה טורקס 30, שם אותה על הבורג ודופק עם פטיש (האימפקט משחרר את כל מה שתפוס). מייד לאחר מכן מחבר ראצ'ט קטן או ידית מברג לבוקסה, והוא נפתח בלי שום מאמץ.

הרעיון של @Adamm זו הגרסה המשודרגת והקצרה יותר, מברגת אימפקט :-) 

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

בסימן שנתיים עם הצרפתייה, וברוח שרשור שכבר נהיה קצת מתגלגל - עדכון קצר:

 

23.5 אלף ק"מ שעשיתי איתה, שעלו לי קצת יותר מ 10 אלף ש"ח בדלק.

עברה עוד טיפול שנתי, אפילו שבקושי עברו 11 אלף מהפעם הקודמת - מאז שיש עוד רכב בבית, היא נוסעת אפילו פחות. הפעם קיבלה שמן קסטרול 0w30 בתקן 2312/2302, לא שמורגש הבדל כלשהו.
 

מאז חזרתי שוב לפצאל, שהחליט להעיר את השד הצרפתי ולהדליק לי נורה - כנראה שעשיתי מקצה שלם כשהטורבו גודש בלחץ נמוך משמעותית ממה שמצופה, מה שמפתיע הוא שעדיין שיפרתי זמנים...

לובינסקי טענו שהתקלה היא בסולנואיד טורבו, אבל אחרי החלפה זה לא פתר את הבעיה. בסופו של דבר הוזמן והותקן פורק של מיני בהמלצת כמה חברי פורום יקרים, ונראה שהרכב חזר לגדוש כרגיל - זאת למרות שבבדיקה ויזואלית הפורק המקורי נראה תקין.

 

מספיק חפירות, קצת תמונות:

DSC01387.thumb.jpg.4fc3ca7fee2e7c954644757e40a3dfe2.jpg

DSC01663.thumb.jpg.53038ab03848645d0f3870f5d8b9af35.jpg

DSC01628.thumb.jpg.91cee0ff7e236bc92cbf38552846c233.jpg

 

 

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

עדכון שנה שלישית לשרשור שכבר נהפך לארוך טווח...

 

הרכב כבר עם 39K כך שצריך טיפול "גדול" - נוסף על שמן/פילטר, יש צורך בהחלפת מסנן אוויר, מסנן דלק (נבדק בקטלוג היצרן, קיים כזה אך ורק ב THP165 ולא ב 208), רענון נוזל בלמים ופלאגים.

 

פלאגים הוחלפו כבר ב 20K כשנראה שהישנים יכלו לשרוד גם 40K ואף יותר, כך שההחלפה הבאה תהיה רק סביב 60K. נוזל בלמים הוחלף לאחרונה ל DOT 5.1 כך שגם את זה חסכתי מהמוסך.

יחד עם פילטר מקורי ושמן Total בתקן שנקנו עצמאית, עלות הטיפול היתה כ 750 ש"ח במוסך מורשה. עם פלאגים ונוזל בלמים שנקנים עצמאית, אני מאמין שעלות הטיפול היתה עולה כ 1200-1300 ש"ח במורשה.

 

בשנה האחרונה מערכת האנדרואיד שהיתה מותקנת עם פורץ מסך החליטה להחזיר את נשמתה לבורא וגם לשרוף משהו במערכת המקורית שגרם לה להפסיק לספק מתח למסך.
אחרי התלבטויות ומחקר לא קטן, נראה שהרבה יותר פשוט להחליף את פורץ המסך באחד שנותן אך ורק אנדרואיד אוטו (אלחוטי!) ולספק מתח למסך ממקור אחר מאשר להחליף את כל העסק ל NAC, שזו המערכת החדשה יותר ברכבי פיג'ו/סיטרואן.
בינתיים מרוצה מאוד, למעט הפיצ'ר המרגיז של אנדרואיד אוטו להוציא אודיו דרך חיבור האנדרואיד אוטו ללא קשר להגדרת פלט האודיו בטלפון. ככה יוצא שהאודיו שאמור לצאת דרך הבלוטות' במערכת המקורית יוצא דרך פורץ המסך באיכות נמוכה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הפושע, שנתפס בשעת מעשה:

04FhgjClFiCoHxDNTWzzWhsZInhJTYqx0g97Py527VRUm9VC-Wzwhg5F_tBxGDZA9Rgvu6_zirFIs08c86JO6_6HnSVl48PGu9g3zNnhMmsDvLxzVO1JL2FxTAwrqHA539tt3Gcads7QZOoOVWsksVoxCG3-8nHTbTNM277Edd0sYcO0A7vlSqYbmtK37jqZBmGHavJeYgtAjgehgllq2fRhx3XWHomHvST5WMk0A0TtNHYWjDbyGrLrXo8Z4xNkq0rmaJUZTEHj0WkUplcCzJVRVtU0fwhmAbTM5-EFZnaeG2okvaShFGRd3g2kVZCdTgEfKCPHHYf2jxjcYg62gShyCXfjG_lrGIV_vm-rNCU2h667CTl7KB7iqRekKL4BVjrdA6r-WbV_LS2hrGWpS-uvnUOZUhEkkCjPKdW8jkpY3vEx5KfH2UyUnw-Z2h-bLxFTc1LLjTBVYpcVxIad0bPgZKIJCiiDDTEx_we_34UqltftIZ8Yq_RbXp9VyNE6_rFnLzK7LgJVIjuzICNJ54NrlLnEKmOdFh7hUsfR6ARg-U_I0jERxZuz1B8BaF3m7kthqmZyBYEJyRFht9W3xM2M7IbkaEzd46SodGeX_jnMwfoztWxRk8mZXPjRKznAKOcTfsMpABQ-PjVS8aJHFfpGT6HRRxug3L6iIPfnqo6JcBnEQaPUIxoctq10Z8hKq7qUrALPO20U25yqG5Hc_FJdPY4tcEyKgazSWBB-xN0M9hOpD35J2yET-5J8=w952-h1268-no?authuser=0

 

ולאחר הסרת הגידול הסרטני וניקוי של 20 ק"מ איזולירבנד הוא נשלח לביופסיה:

K9RR7tyMQtHMAyVTxDNDfP3AfLPRyBpOVMbnu29bbdWqdy2r-iG_6jAVs9ND54lbHsd7BQe0f5-QxMREp02dqkWh3NYzlENkQpQ-HRHAHTQq70jhli9qHzoGIxr3o813gCKopeLhUnpuJGPJ6bMby9gnYnbXZv3Rf3wIh1n18DFEttQ23zq2RpGNp1TFQ8CGFjoP3zLds1gjE2lddMhDwvgvAHQ0a2qnj_JPgI2LjZBwBTDm6c-vCW232pNl-U5dDBzai68n2oW3Xn7vb_QUPruGVOXQQJKmb8WzhUkPHgh9eZcHkYs8-iruPtSw7cMW_vAgqjyDFitEhGyQVfxC2ntaqsjrDqRr8BrQ3hZYMKDhiar5v3Ju8CujtmuEDlmoFFvhM0arVI17PTP6yl6V8TeS_nbDgR7bvWc_GrnnjqFqTQzhzFlEUXKW3i_iXdUyQD88FAkCLjyYm2sH48Yf4glbKCeIOiNMjsm1Y7LFl96rUeEoYUvl3D4sGDNqOt4WuyWEiI_XtDJJ4M0FHZRQxUjQLpQcon-3MxiA2V-huLAPYSc27-Sp0O_Frx8tKRf6342lWGXj_0S6jpT7hH0luYBm-LQErzjw5tatXZC53IABVOVpFHAnC8hoF8ohB6H3Z4QwucO4Gy3jVsCCcxl4WMUunCKOlty5Hd9FaTSoVa4kqpY7DoJBIT2Hro5uWJEDCGJ8s53WYe7VtlkFQy07lWRu1eGf_zS0RpvTD3JU34cU_jVVpI-UFW3GR6rai7q1LlIMa0ECGtOo5GsmQa4cIQ6QZsKu9-z5qS9R0bhghSGD9Kk5igCAMXt_azCH9KCYvEyeUCdL1SAB0LTBdO5JDIt1JekYyuGtzOjZarEyDA-bvSWruzv2RUUV8s9H0MYlpZZnYnd24tClI9AsqI40hLotvg1DrCls2d2zcrE=w1690-h1268-no?authuser=0

 

בהמשך אולי אעלה מאמר מסודר על איך להתקין פורץ מסך או NAC ברכבי פיג'ו/סיטרואן.
 

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אז הרכב שוב בביקור במוסך, אבל בעקבות "נסיבות משמחות" - הצלחתי לקושש סט בילשטיין B12 לרכב, למרות שהייצור הופסק לפני כחצי שנה. למי שלא מכיר, מדובר בסט בולמי B8 עם אפס כוונונים וקפיצים של אייבך - כשלבולמים תכנון זהה לזה שבקוילאוברים שלהם (בלעז נקרא monotube, לעומת twin tube במקור ברוב הרכבים).

image.thumb.png.a2cde6268dbd1baa3677c37fbd7b2385.png

 

התלבטתי די הרבה זמן אם להתקין קוילאוברים ולבסוף מה ששכנע אותי היה מקצה בפצאל על 208 של חבר פורום שהתקין את אותם בולמים, שם הרכב הרגיש הרבה יותר חד והשרה יותר בטחון בפניות ובמיוחד בטרן אין.

 

מבטיח לעדכן אחרי שאנהג כמו שצריך ברכב, אבל מההתרשמות הראשונית שלי הנוחות לא נפגעה וההנמכה היא מינימלית (כ2 ס"מ) - פלוס ענק מבחינתי.

image.thumb.png.1320a28ff9ac180ce4aa58316717430d.png

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הפורץ מסך הזמנת מאליאקספאס? יש לי אחד בסל קניות שכבר תקופה אני מתלבט אם לקנות, הקופסא הנוכחית על הפנים במיוחד שדרוש סים פעיל.

הזמנתי גם מתאם מSMEG לNAC ומעניין אם ואיך זה יעבוד (זה בעצם מה שהתכוונת אליו במעבר לNAC?)

 

בולמים רכשת בארץ או אמאזון? 

חבר עם 208 הזמין מאמזון אם אני לא טועה ואחרי מיסים בארץ המחיר זינק משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Adamm כתב:

את הפורץ מסך הזמנת מאליאקספאס? יש לי אחד בסל קניות שכבר תקופה אני מתלבט אם לקנות, הקופסא הנוכחית על הפנים במיוחד שדרוש סים פעיל.

הזמנתי גם מתאם מSMEG לNAC ומעניין אם ואיך זה יעבוד (זה בעצם מה שהתכוונת אליו במעבר לNAC?)

 

בולמים רכשת בארץ או אמאזון? 

חבר עם 208 הזמין מאמזון אם אני לא טועה ואחרי מיסים בארץ המחיר זינק משמעותית.

 

זה הפורץ מסך שהזמנתי. להבנתי אמור לעבוד על לא מעט רכבים של הקונצרן, ויש אפילו סרטון התקנה שבחור ישראלי עשה על ה C4 שלו.

לגבי NAC, זה דורש חתיכת מחקר רציני שארוך מכדי לפרוס אותו כאן - אבל בגדול זה משתנה כתלות ברכב שלך מ"פלאג אנד פליי" ל"צריך ארדואינו שמחווט לכל מיני מקומות ברכב". הDS משתייכת למקרה השני, לצערי. ממליץ לקרוא בפורומים הצרפתיים, יש שם המון מידע.

 

לגבי הבולמים - הזמנתי מאיביי. אכן המס הוא גבוה ונע סביב ה 40% אך אם זה נשלח במשלוח איטי בדואר לפעמים משלמים "רק" מע"מ.

עם זאת ההצעה שקיבלתי מהיבואן (אספיר) היתה פי 2 גם אחרי תשלום מלוא המיסים. פשוט ביזיון.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...