Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1136 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז תחשוב בחיוב להגדיל תקציב ולצמצם את הבחירה לדגמים מפוארים יותר. רוב מה שמפריע לך נמצא שם. 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 9 שעות, Buki כתב:

 הבעיה שברלינגו B9 מודל 2018 או 2019, במיוחד שמדברים על הגרסה הנפוצה ברמת גימור הכי נמוכה עם 75 כ"ס, זה רכב שמבחינת טכנולוגיה ואבזור נמצא בשנת 2008 והוא לא מהווה התקדמות מי יודע מה גדולה מ M59. 

אני פחות מסכים עם זה.

ה b9 יותר מרווחת ותא המטען גדול יותר והיא גבוהה יותר. בידוד הרעשים מוצלח יותר ו יש התקדמות מוחשית מ m59 ל b9 באספקטים האלו. 

האיבזור ברמת ה bt וכד לא מעניין אותי, זה בכל מקרה ייפתר עם מסך דאבל דין שיעשה הכל.

אין ספק שמבחינת בטיחות, הגרסאות הפשוטות קיבלו את המינימום, אבל יש גרסאות שקיבלו קצת הרבה יותר ואפשר לנסות להתמקד בהן עם כי אני לא תמיד מוצא את ההיגיון לחפש  דווקא אותן כרכב עבודה.

 

@TDI הקאדי זה רעיון רק שיש איתו 2 בעיות: 1 היא הנוחות נסיעה (עם כי יכול להיות שהרכב שנסעתי עליו היה עם צמיגים גרועים או בולמים תפוסים) ו-2 זה נושא התחזוקה והאמינות הכללית של הרכב. את ה 1.6hdi והמערכות הנלוות אני מכיר דיי טוב ועם הקאדי אין לי שום היכרות, זה ללמוד הכל מחדש. 

גם רמת הגניבות של הקאדי לא מעודדת אותי.

יש לך ניסיון אישי עם הקאדי ?

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 11 שעות, avargel כתב:

תקנה כבר חדש מהחברה

תחזיק אותו עד הפנסיה או שתעביר לנכדים

השכנים שרואים אותי מתקן את הרכבים כל הזמן אומרים לי את זה.

לדעתי למכונאי אין דבר יותר טיפשי מזה לעשות.

פורסם
לפני 9 שעות, teyal כתב:

השכנים שרואים אותי מתקן את הרכבים כל הזמן אומרים לי את זה.

לדעתי למכונאי אין דבר יותר טיפשי מזה לעשות.

דיברנו אנוכי ו @avargel וניסיתי להסביר לו את זה.
אחרי ההסבר, הצלחתי להגיע למצב שהוא speechless. 

זה לא קרה עד היום, אבל לכל דבר יש פעם ראשונה ;-) 


החשבון שלו הוא מאוד פשוט:
א. תקנה רכב ב 50K שח, תחזיק אותו 10 שנים בשביל להביא אותו לשווי 0, ותחזור על זה פעמיים בשביל להחזיק רכב 20 שנה. סה"כ אובדן ערך 100K ש"ח.
ב. תקנה רכב חדש ב 160K ש"ח, תחזיק אותו 20 שנה ותזרוק.
הפער בין האופציות - 60K שח שמתחלק על פני 20 שנה, כ 250 ש"ח לחודש.

 

(לטענתי) זה, כמובן, בלי לקחת בחשבון שאתה:
1. או מוציא במכה אחת 160K שח.
2. או לוקח מימון (שגם עולה כסף).

3. חייב לבטח מקיף בעשור הראשון לפחות (הוצאה של בין 3000 ל 5000 שח בשנה (!) מה שמגדיל את התחזוקה בעשור הראשון בעוד 30000-50000 שח).

4. טיפולים ב-5 שנים הראשונות במוסך מורשה יבואן (1000-2000שח לטיפול, קללללל).

החשבון שלי:
-> קניתי את הברלינגו לפני 8 (וכמעט חצי) שנים ב 16-17 אלף שח.
נסעתי בה מעל 8 שנים.

במהלך ה-8 שנים אני מעריך שזרקתי על בלאי חריג כ 10,000-12,000 שח (פעמיים קלאץ', משולשים, בית טרמוסטט, פולי מנוע, זרועות הגה, מעבה מזגן, רדיאטור ועוד דברים קטנים כמו תיקון חלונות, תושבת מנוע וכד). לא מכניס למשוואה תחזוקה שוטפת כי תחזוקה שוטפת יש בכל רכב (בלמים, שמנים\נוזלים, סננים וכד').
הרכב היום שווה 10,000 ש"ח ומי שסבלני עוד יכול להוציא עליו יותר.

שורה תחתונה:

1. הרכב מעולם לא נזקק למקיף (תכפילו 3000-4000 שח ב 8 שנים = 24000-28000 שח)

2. איבוד ערך לא באמת קיים. אומנם מדובר בסכום כולל של 6000-7000 שח (סכום זניח עד אפסי של 60-70 שח בחודש) אבל זה במעל 8 שנים !

3. תחזוקה עצמית זולה במקביל לטיפולים קפדניים בלי לחסוך (עם רכב חדש אתה חייב להיכנס למורשה רק בשביל להימנע מעניינים של אי כיסוי תחת אחריות בגלל ש...).

4. אין איבוד כסף על הוצאות מימון לבנק.


החישוב של @avargel לא מביא בחשבון הוצאות מימון, הוצאות ביטוח גבוהות בהרבה (רק הוצאות ביטוח מקיף שאין באוטו זול - מכסות למשך שנים קדימה את הבלאי שלו +++) וכמובן ירידת ערך מטורפת בשנים הראשונות (אחכ זה מתעדן).

המסקנה שלי היא ש:

עבורי, עדיף להחזיק רכב בן כמה שנים שכבר ספג ירידת ערך (ביחס לחדש) של 60-70%. זה אומר: ברלינגו 2017 (גיל: 6) שווה במחירון לוי יצחק 52K ש"ח (שביחס למחיר של חדשה מהניילון נכון להיום [160000שח] - מדובר ברכב שספג 70% ירידת ערך). מחיר הרכב ב 2017 היה באיזור 140,000 שח, מה שאומר שביחס למחירו כחדש דאז הוא איבד כ 60-65% מערכו).
יש מכוניות שנמכרות בפחות מזה (עניין של עבר, נסועה וכד').

זה ה SWEET SPOT של קניה של רכבים מהסוג הזה - למרות שהם כמעט תמיד נדרשים ליישור קו - זה עדיין שווה... ואם לפי החישוב של @avargel אתה קונה רכב בן 6 ומחזיק אותו עוד 14 שנה, אתה מרוויח פי כמה וכמה מהחישוב "על הנייר".

 

איציק

  • אהבתי 6

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני כשעה, איציק נ. כתב:

דיברנו אנוכי ו @avargel וניסיתי להסביר לו את זה.
אחרי ההסבר, הצלחתי להגיע למצב שהוא speechless. 

זה לא קרה עד היום, אבל לכל דבר יש פעם ראשונה ;-) 


החשבון שלו הוא מאוד פשוט:
א. תקנה רכב ב 50K שח, תחזיק אותו 10 שנים בשביל להביא אותו לשווי 0, ותחזור על זה פעמיים בשביל להחזיק רכב 20 שנה. סה"כ אובדן ערך 100K ש"ח.
ב. תקנה רכב חדש ב 160K ש"ח, תחזיק אותו 20 שנה ותזרוק.
הפער בין האופציות - 60K שח שמתחלק על פני 20 שנה, כ 250 ש"ח לחודש.

 

(לטענתי) זה, כמובן, בלי לקחת בחשבון שאתה:
1. או מוציא במכה אחת 160K שח.
2. או לוקח מימון (שגם עולה כסף).

3. חייב לבטח מקיף בעשור הראשון לפחות (הוצאה של בין 3000 ל 5000 שח בשנה (!) מה שמגדיל את התחזוקה בעשור הראשון בעוד 30000-50000 שח).

4. טיפולים ב-5 שנים הראשונות במוסך מורשה יבואן (1000-2000שח לטיפול, קללללל).

החשבון שלי:
-> קניתי את הברלינגו לפני 8 (וכמעט חצי) שנים ב 16-17 אלף שח.
נסעתי בה מעל 8 שנים.

במהלך ה-8 שנים אני מעריך שזרקתי על בלאי חריג כ 10,000-12,000 שח (פעמיים קלאץ', משולשים, בית טרמוסטט, פולי מנוע, זרועות הגה, מעבה מזגן, רדיאטור ועוד דברים קטנים כמו תיקון חלונות, תושבת מנוע וכד). לא מכניס למשוואה תחזוקה שוטפת כי תחזוקה שוטפת יש בכל רכב (בלמים, שמנים\נוזלים, סננים וכד').
הרכב היום שווה 10,000 ש"ח ומי שסבלני עוד יכול להוציא עליו יותר.

שורה תחתונה:

1. הרכב מעולם לא נזקק למקיף (תכפילו 3000-4000 שח ב 8 שנים = 24000-28000 שח)

2. איבוד ערך לא באמת קיים. אומנם מדובר בסכום כולל של 6000-7000 שח (סכום זניח עד אפסי של 60-70 שח בחודש) אבל זה במעל 8 שנים !

3. תחזוקה עצמית זולה במקביל לטיפולים קפדניים בלי לחסוך (עם רכב חדש אתה חייב להיכנס למורשה רק בשביל להימנע מעניינים של אי כיסוי תחת אחריות בגלל ש...).

4. אין איבוד כסף על הוצאות מימון לבנק.


החישוב של @avargel לא מביא בחשבון הוצאות מימון, הוצאות ביטוח גבוהות בהרבה (רק הוצאות ביטוח מקיף שאין באוטו זול - מכסות למשך שנים קדימה את הבלאי שלו +++) וכמובן ירידת ערך מטורפת בשנים הראשונות (אחכ זה מתעדן).

המסקנה שלי היא ש:

עבורי, עדיף להחזיק רכב בן כמה שנים שכבר ספג ירידת ערך (ביחס לחדש) של 60-70%. זה אומר: ברלינגו 2017 (גיל: 6) שווה במחירון לוי יצחק 52K ש"ח (שביחס למחיר של חדשה מהניילון נכון להיום [160000שח] - מדובר ברכב שספג 70% ירידת ערך). מחיר הרכב ב 2017 היה באיזור 140,000 שח, מה שאומר שביחס למחירו כחדש דאז הוא איבד כ 60-65% מערכו).
יש מכוניות שנמכרות בפחות מזה (עניין של עבר, נסועה וכד').

זה ה SWEET SPOT של קניה של רכבים מהסוג הזה - למרות שהם כמעט תמיד נדרשים ליישור קו - זה עדיין שווה... ואם לפי החישוב של @avargel אתה קונה רכב בן 6 ומחזיק אותו עוד 14 שנה, אתה מרוויח פי כמה וכמה מהחישוב "על הנייר".

 

איציק

שלא לדבר על כך שבשנים הראשונות אתה חייב ללכת לטפל אצל היבואן וכמכונאי אתה חוטף עצבים כפליים מההשחלות שלהם.

פורסם
לפני 12 שעות, איציק נ. כתב:

 

@TDI הקאדי זה רעיון רק שיש איתו 2 בעיות: 1 היא הנוחות נסיעה (עם כי יכול להיות שהרכב שנסעתי עליו היה עם צמיגים גרועים או בולמים תפוסים) ו-2 זה נושא התחזוקה והאמינות הכללית של הרכב. את ה 1.6hdi והמערכות הנלוות אני מכיר דיי טוב ועם הקאדי אין לי שום היכרות, זה ללמוד הכל מחדש. 

גם רמת הגניבות של הקאדי לא מעודדת אותי.

יש לך ניסיון אישי עם הקאדי ?

 

יש לשני חברים, 2018-9, ללא תקלות מיוחדות. (לאחד היתה נזילה מצינורית של האוריאה, והשני נדרש לבצע רגנציה יזומה לאחר שהתעלם מהאזהרות בלוח שעונים)

בקשר לנוחות, כנראה שנפלת על רכב לא תקין.

בקשר למכניקה, למר @teyal שהגיב כאן מעלי יש ידע רב ברכבי הקבוצה.

פורסם (נערך)

קנה מקסוס איוניק-5 ותעיף את המושבים..😛

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מסכמים (?)

המחליפה הגיעה היום לחניה. 

מתכונן ליישור קו (טיפול סננים + נוזלים), פוליש+ווקס וכד'.

בטוח שאמצא לעצמי עוד תעסוקה\דברים שצריך להחליף.

 

(הטאסות בתמונה לא של הדגם הזה, הוזמנה רביעיה חדשה שמתאימה לברלינגו XTR).

WhatsApp Image 2023-04-24 at 19.03.43.jpg

  • אהבתי 7
  • רעיון טוב! 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מברוק, תתחדש!

 

מצפים לתיעוד ישור קו הפסיכי שלך (בקטע חיובי כמובן), כולל דיטיילינג, רקפות לווישרים, מסאז' לטלטלים ודיקור סיני לאגן השמן

 

איזה כיף זה אוטו חדש אצל איציק!

 

ותעדכן מה נסגר עם הנוכחי, ההצעה שלי בעינה עומדת (-:

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני שעתיים, Buki כתב:

הרבה מעל 10 שנים.

משנת 1997 כשהגיע הדור הראשון, ועד היום.

נוסחה מנצחת שכנראה עד היום היה קשה לאחרים לנצח. 
אז היום הברלינגו הוא גם -
ברלינגו בפני עצמו

טויוטה סיטי

פיאט דובלו החדש

אופל קומבו (מאותו הקונצרן).
 

לפני 37 דקות, avargel כתב:

מברוק, תתחדש!

 

מצפים לתיעוד ישור קו הפסיכי שלך (בקטע חיובי כמובן), כולל דיטיילינג, רקפות לווישרים, מסאז' לטלטלים ודיקור סיני לאגן השמן

 

איזה כיף זה אוטו חדש אצל איציק!

 

ותעדכן מה נסגר עם הנוכחי, ההצעה שלי בעינה עומדת (-:

תודה :-) 
נעשה יישור קו, דיטיילינג בקטנה ומסאז' לטלטלים ומשם נתקדם למכירת כוכבת השירשור הזה.
כרגע יש ביקוש לדגם הזה (בטח במצב של האקסמפלר הספציפי הזה) כך שההצעה שלך לא קרובה אפילו להיות רלוונטית.

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

תתחדש! ראיתי אותה במציאות גם מבפנים. 

לא ראיתי הרבה במצב הזה.

 

כמו שאני מכיר אותך, לפנינו עוד ימים ארוכים של נבירה בקטלוגים, בחינת תקנים והגעה לסניף הדואר הקרוב לבית.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה


×
×
  • תוכן חדש...