Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסכמים: 8.5 שנים עם ברלינגו 2006 מנוע 2.0HDI


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהודעת הפתיחה ראיתי שהחלפת ב 300k, בטח החלפת עוד פעם איפשהו בשרשור ופספסתי.

בכל מקרה אצלי ב 206 יש טלוסה כבר יותר משנתיים וחצי (סביב ה 30k), והאוטו מונמך ועובד קשה מאוד בפן המתלים, ועם צמיגי סמי סליק - יעני המון המון עומס על חלקי המתלה.

פירקתי אחד מהם לפני איזה חודש בדיוק בשביל לבדוק את זה, והתפוח במצב חדש לגמרי. עדיין זז "קצת קשה" כמו שתפוחים חדשים לגמרי מתנהגים. 

אפילו קניתי משולשים חדשים במלא כסף מחול אבל במצב שלו לא היה שום הגיון לגעת (אני עם תותבי פוליאוריטן שהחלפתי ביום שקניתי את המשולשים, אז אין שם בלאי).

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הזוג המקורי ירד ב 300K ק"מ ואחרי התקנתי זוג משולשים ספרדיים.
בכל מקרה גם המשולשים המקוריים ירדו עם תפוחים ללא בעיות - רק הבוקסה הקדמית (הקטנה שמורכבת מ-2 חלקים) היתה עם חופש מטורף ב-2 הצדדים.

האחורית (בוקסה "P") הוחלפה בעבר (על המקוריים) ומצבה היה מעולה בשני הצדדים. ב HDI הבוקסה הזו היא HD ולא גומי כמו שהיה ב 306\ZX.
אם משפצים את המשולשים המקוריים, לדעתי שווה לקנות 2 כיפות גומי חדשות לתפוחים, לנקות ולגרז - וכמובן החלפת הבוקסות הקטנות (שטרם מצאתי משהו שנראה בדיוק כמו מה שיש על המשולש המקורי של הרכב).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Powerflex

לתותבים של המשולש יעשו לך את העבודה.

אבל יכול לעלות לך במחיר של זוג מקורי המחיר מיוחד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בסופו של יום הוזמן TRW דרך CARS245.
אני סומך על האיכות של המותג ולכן בחרתי בו.
 

שולמו 330 ש"ח על המשולש כולל משלוח.

עוד כ-250 שח מס אשכנזים במכס הישראלי.

סה"כ 580 ש"ח.

היום במקרה היו לי שעה-שעתיים פנויות, ירדתי למטה לגמור את הסיפור עם הנבלה.
אין ספק שמדובר ברמה אחרת ביחס למשולש התורכי שירד מהאוטו.


מצ"ב כמה תמונות מהתהליך.
 

איציק

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

  • אהבתי 5

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי המשולשים הדנים של triscan ?  יש אותם גם ב cars245 . מחיר מצויין מתחת לסף המכס. 

https://www.amazon.com/TRISCAN-Control-CITROEN-PEUGEOT-Berlingo/dp/B00CFFO2FC

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הסחורה שלהם ונכון לרגע זה - אני לא ישים אחד של מותג X והשני של מותג Y.

האם יש לך ניסיון עם הסחורה של TRISCAN לאורך זמן ?
 

מצאתי היום דיל של משולש נוסף TRW לצד השני (צד שמאל - צד נהג) באמאזון גרמניה (100 דולר כולל משלוח עד הבית).
הזמנתי.
לרוב, באמאזון המחיר הנקוב הוא המחיר הסופי - כך שיש סיכוי שזה יגיע עד פתח הדלת בלי מס אשכנזים.  אעדכן בהמשך.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 10.10.2022 בשעה 16:37, איציק נ. כתב:

מצאתי היום דיל של משולש נוסף TRW לצד השני (צד שמאל - צד נהג) באמאזון גרמניה (100 דולר כולל משלוח עד הבית).
הזמנתי.


שאפו לאמאזון גרמניה, 9-10 ימים מרגע הלחיצה על הכפתור, המשולש נחת אצלי בבית.
100 דולר (כ 350 ש"ח) הכל כולל הכל עד הבית. תענוג.


לאחר החלפה המשולש הימני ביצעתי בעצמי כיוון גלגלים (נוצר מצב של TOE OUT) והיום בצהריים סיימתי להחליף את השמאלי (קלי קלות, באמת), שהוא צד נהג, ולאחר בדיקה מצאתי שוב TOE OUT של 3-4 מ"מ.
כמובן ששוב ביצעתי כיוון - ובא לציון גואל.

אז מה היה לנו ?
שבוע שעבר הוחלף משולש R של TRW - שעלה 580 ש"ח כולל מס אשכנזים למדינה.

היום הוחלף משולש L של TRW - שעלה 350 ש"ח 


...ולקינוח:

יום חמישי שעבר אני נוסע הביתה, ובערך 200-300 מ' לפני שאני יוצא במחלף קסם לכיוון הבית, נשארתי עם הדוושה של הקלאץ' ברצפה. נקרע הכבל.
אחרי כמה דקות אני מתעשת ומחליט להתקדם;

הילוך 1, סטרטר - והרכב מניע ונוסע. אני מדדה בזהירות על השול עם 4 וינקרים לצאת מכביש 6 ובאמת תוך דקה-שתיים כבר הייתי בחוץ.

לשמחתי, חול המועד. הלחץ באיזור היה נמוך ביותר לאחר היציאה מכביש 6.

הצלחתי להגיע הביתה כאשר בדרך אני עובר לא מעט צמתים וכיכרות (ואפילו עוד רמזור) כאשר אני נאלץ בסה"כ לדומם מנוע פעמיים בלבד.

שלשום החלפתי כבל חדש מקורי כולל מתאם פלסטיק (איזה דרעק שמחבר בין הדוושה לכבל) ובא לציון גואל. מדובר בכבל שחוגג *בדיוק* 4 שנים ומעל 70,000 ק"מ.
כן, זה לא בדיוק "חוד החנית" הכי אמין שיש, הכבל הזה, אבל בסופו של דבר אחרי ההחלפה של הכבל - הקלאץ' חזר להיות כמו ביום הראשון שהרכבתי אותו, ממש חדש ! לקח לי יום יומיים להתרגל חזרה לתחושה שהוא רך כמו חמאה ומדוייק מאוד (ולא שקודם לכן הוא היה קשה, פשוט התחושה היתה מחוספסת\מעורפלת יותר).

בחלק מהמקרים אפשר לראות הבדלים ויזאוליים בין המשולשים.

צירפתי תמונה של משולש מקורי (מס 1), TRW (מס 2)  וספרדי (מס 3).

לציין שהתורכי (מהפוסט שלי בשבוע שעבר) הוא הכי פחות קרוב לאלו שתראו בתמונה הזו.
דווקא הספרדי, למראית עין, יחסית דומה למקור (הבוקסה האחורית, המבנה הכללי וכד').
ה TRW יותר נאמן למקור ביחס לספרדי, וניתן לראות שהשיקועים ביציקה והקימורים הם כמעט\ממש העתק של המקורי.
לאחר פירוק של המשולש הספרדי ניתן להרגיש שהתפוח דיי רופף, אבל עדיין לא בשלב של נקישה, לדעתי זה עניין של מעט מאוד זמן עד שיתפתח שם חופש.

איציק

תמונה של WhatsApp‏ 2022-10-21 בשעה 16.46.27.jpg

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

ולקינוח:

יום חמישי שעבר אני נוסע הביתה, ובערך 200-300 מ' לפני שאני יוצא במחלף קסם לכיוון הבית, נשארתי עם הדוושה של הקלאץ' ברצפה. נקרע הכבל.
אחרי כמה דקות אני מתעשת ומחליט להתקדם;

הילוך 1, סטרטר - והרכב מניע ונוסע. אני מדדה בזהירות על השול עם 4 וינקרים לצאת מכביש 6 ובאמת תוך דקה-שתיים כבר הייתי בחוץ.

לשמחתי, חול המועד. הלחץ באיזור היה נמוך ביותר לאחר היציאה מכביש 6.

הצלחתי להגיע הביתה כאשר בדרך אני עובר לא מעט צמתים וכיכרות (ואפילו עוד רמזור) כאשר אני נאלץ בסה"כ לדומם מנוע פעמיים בלבד.

שלשום החלפתי כבל חדש מקורי כולל מתאם פלסטיק (איזה דרעק שמחבר בין הדוושה לכבל) ובא לציון גואל. מדובר בכבל שחוגג *בדיוק* 4 שנים ומעל 70,000 ק"מ.
כן, זה לא בדיוק "חוד החנית" הכי אמין שיש, הכבל הזה, אבל בסופו של דבר אחרי ההחלפה של הכבל - הקלאץ' חזר להיות כמו ביום הראשון שהרכבתי אותו, ממש חדש ! לקח לי יום יומיים להתרגל חזרה לתחושה שהוא רך כמו חמאה ומדוייק מאוד (ולא שקודם לכן הוא היה קשה, פשוט התחושה היתה מחוספסת\מעורפלת יותר).

 

 

תרגיל מוכר של האוטו הזה, קרה גם אצלי. אני לא חושב שהיה כבל אחד שהחזיק אצלי יותר מ 70 אלף ק"מ, החלפתי איזה 5 כבלים בזמן שהיה לי את האוטו (350 אלף ק"מ). 

 

אחד מהם נקרע ככה, האחרים פשוט התחילו להתקע, יש קנאקים בלחיצה וצריך להרים את הדוושה עם הרגל. 

 

בכבל האחרון שהחלפתי לבד, נעזרתי בהסבר שלך לגבי כיוון חופש בדוושה שמאפשר למנגנון מתיחה לבצע מתיחה אוטמטית וזה עבד מצויין. 

 

זה תמיד עובד מצויין עם כבל חדש שמכוון נכון. הבעיה רק שלא לאורך זמן, לרוב הקנאקים מתחילים אחרי כ 50 אלף ק"מ. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Buki כתב:

זה תמיד עובד מצויין עם כבל חדש שמכוון נכון. הבעיה רק שלא לאורך זמן, לרוב הקנאקים מתחילים אחרי כ 50 אלף ק"מ. 


העקב אכילס זה שבחלק מהמוסכים מגרזים את המוביל של המייסב לחץ, וזה דופק את הכבלים האלו  (הקלאץ' הופך להיות קשה כמו בטון אחרי שנתיים שלוש).
לפני 4 שנים שהוחלף הקלאץ', הקפדתי שלא לגרז את המוביל של המייסב לחץ - בהתאם להוראה של יצרן המייסב SKF. והנה, זה עדיין עובד כמו חדש.

לכבל, אגב, לא היו שום קנקים. אני מכיר את הסימן הזה - ואם הייתי נתקל בו אז כבר מזמן הייתי מחליף. דווקא בגלל שהכל היה בסדר עם תחושת בלאי נורמלית, הייתי בטוח ששברתי את הסטטיסטיקה והוא יחזיק הרבה יותר מהמקובל.

 

הכבל נקרע בדיוק בחיבור למתאם פלסטיק לדוושה - ונשאר רק הקצה של הכבל בתוך המתאם (הקצה של הכבל = אותה "גולה" קטנה שיש בקצה של הכבל קלאץ', כמו בכבל ברקס של אופניים).
 
לדעתי, במכוניות מהסוג הזה שמבלות בפרופיל נסיעה שהוא 60-70% עירוני ו 30-40% בין עירוני, צריך להחליף אותו יזום כל 3 שנים. הפקקים פשוט גומרים עליו.


איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

העקב אכילס זה שבחלק מהמוסכים מגרזים את המוביל של המייסב לחץ, וזה דופק את הכבלים האלו  (הקלאץ' הופך להיות קשה כמו בטון אחרי שנתיים שלוש).

 הכבל הראשון מקורי מהייצור נקרע אצלי אחרי 80 אלף ק"מ, הקלאץ' היה מקורי מהייצור גם כן אז זה לא רק עניין של גירוז. נקרע באותה נקודה בדיקו כמו אצלך. 

 

אתה צודק שעם השנים הקלאץ' נהיה יותר קשה והכבלים החזיקו פחות ופחות, זה כל הזמן היה אותו קלאץ', לא נדרשתי להחליף אף פעם. 

 

 

בסוף זרקתי כבל אחד חדש בתא המטען קבוע למקרה ואצטרך איפשהו בדרך.

 

 

ההחלפה שלו תכלס קלה, פירסמתי מדריך פעם. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

איציק אמרתי לך כבר כמה פעמים

ואני מתעקש על זה

 

תקנה כבר חדש מהחברה

תחזיק אותו עד הפנסיה או שתעביר לנכדים

 

נכון, ירידת הערך גדולה

אבל

א. כשאתה פורס את זה על 20 שנה זה שולי ביותר

ב. אתה עובד קשה, קשה מאוד. רכב עבודה זה לא מותרות.

ג. אתה כבר לא חייל משוחרר בן 20 שעוד לא קנה דירה ולא עשה כלום בחיים שלו.

ד. תעלה מחירים ב5% ותכסה את הרכב הזה פעמיים.

  • מעניין 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברלינגו ידני חדש ערום עולה 162000 שח.

אוטומטי 172000 שח.

מתנצל שאני מתקשה להבין את ההיגיון להשכיב סכום כזה למטרה הזו. זה פאקינג מחיר של 3008 חדשה (1.2 בנזין) או 10k שח פחות מדיזל אוטומטית.

 

מיילא עלויות המימון ואובדן הערך - המקיף של הכלים האלו התחיל להיות פסיכי  ואגרת הרישוי כפולה מהאגרה שלי.

 

דווקא אני, שיש לי אפשרות לבצע את רוב התחזוקה על כלי בן כמה שנים בודדות ולחסוך אלפים בכל חודש, לא צריך לרוץ לקנות חדש מהניילונים ועוד בשביל לחרע אותו בשיפוצים.

 

אני יכול להבין המלצה של: תחפש יותר חדש, תגדיל את התקציב וכד - אבל גם כאן יש בעיה. אני מוגבל עד 2019 כי לא אקנה 1.5hdi שיצא מאחריות בסכום של 6 ספרות, זה מנוע עם תביעה ייצוגית על כשל בתכנון ותקלות ידועות במחשבי הזרקה. מה לי ולהכניס ראש בריא במנוע חולה ? 1.6hdi הוא הלימיט שלי כמשומש - כרגע.

הייתי מוכן להשתגע על חשמלי חדש מהניילונים, אבל אין שום ברלינגו עם טווח מתקבל על הדעת.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תפזול הצידה רחמנא ליצלן, תמצא גם אחרי 2019 קנגו או NV200 עם מנוע K9K המוצלח, ובצד השני קאדי עם מנוע 2.0 וגיר רטוב שידוע גם כן כשילוב מוצלח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 הבעיה שברלינגו B9 מודל 2018 או 2019, במיוחד שמדברים על הגרסה הנפוצה ברמת גימור הכי נמוכה עם 75 כ"ס, זה רכב שמבחינת טכנולוגיה ואבזור נמצא בשנת 2008 והוא לא מהווה התקדמות מי יודע מה גדולה מ M59. 

 

אתה יושב יותר גבוה, מיקום ידית הילוכים יותר נוח אבל האיבזור הוא אותו איבזור בדיוק כמה שזה נשמע מצחיק, אין באוטו דברים בסיסיים כמו Bluetooth או שקע  USB, רק 2 כריות אוויר, אין כיוון גובה כסא, אפילו את המדף מעל ראש הנהג והנוסע אין.

 

ב B9 יותר שקט בזכות יחסי העברה יותר ארוכים (100 קמ"ש 1950 סל"ד במקום 2350), אבל הרבה פחות נוח מה B59,  יש יותר מקום למטען אבל אותו מרווח לנוסעים והוא פחות אמין. 

 כן יותר חסכוני אפילו בהשוואה ל M59  עם 1.6. 

בקיצור ההתקדמות לא כזאת גדולה... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 352 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...