Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2625 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מבחינת החוק בגרמניה (וגם בשויצריה, אוסטריה וצרפת) אסור להחזיק מפות, רשימות או מכשירים המציינים מיקום של מצלמות מהירות או שוטרים. עבירה פלילית חמורה של הכשלת שוטר, אפילו אם המפה נמצאת בבגאז'.

 

כמוכן לפחות בשלוש הראשונות אסור השימוש במצלמת דרך. למה? לא יודע. כנראה מדיניות הגנת הפרטיות.

 

האם החוקים האלה נאכפים? שוב, לא יודע. ב-GPS המובנה שהיה לי בנסיעה האחרונה לגרמניה (לפני שנתיים וחצי) לא היה ציון של מצלמות. מדובר ברכב שנשכר בבריסל, עם לוחית בלגית. מהערכת ניווט בכלל לא רעה של רנו, אפילו דוברת עברית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
למה לא פשוט להתנהג כמו בנאדם בכל מקום?

 

עכשיו קלטתי שאתה מדבר על נסיעה לאמסטרדם או פריז.

 

זה יהיה יקר מאד - עמלת החזרת רכב בתחנה שונה מתחנת האיסוף יכולה להיות עשרות אירו באותה עיר, בין מדינות זה יכול להגיע למאות.

 

בשנה שעברה שילמתי 300 דולר קנאדי כאשר אספתי רכב בוונקובר והחזרתי אותו בקאלגרי. באירופה אל תצפה לשכירות חד כיוונית זולה.

 

חוץ מזה, ברגע שאתה יוצא מגבולות גרמניה אכיפת המהירות דראקונית, סטיה של 2 קמ"ש יכולה לסדר לך מכתב רשמי. ונהיגה בפאריס או אמסטרדם היא סיוט, חייבים להחזיר את הרכב בשולי העיר או להתכונן לנהיגה עירונית קשה בשטח לא מוכר.

 

לשמחתנו לא, כיוון שבמצב הזה אם יתפוס אותך שוטר במקרה הטוב תחטוף קנס כבד, במקרה הפחות טוב תובא לפני שופט. יש מדינות - המפורסמת בהן היא נורווגיה - שבהן עבירות מהירות חמורות מסתיימות בשבועיים ויותר בבית המעצר, בלי משפט.

 

כבר כתבתי קודם, האוטובאהן אינו מגש משחקים. בכלל, באירופה הסטיה המותרת מהמהירות המותרת ועד הקנס היא 1-8 קמ"ש, בדרך כלל בחלק התחתון. הגרועה ביותר היא הולנד, שם 122 במקום 120 בכביש המהיר יזכו אותך בקנס של 40-50 אירו, אבל גם שאר מדינות אירופה קפדניות במידה קרובה מאד. ההקפדה גדולה במיוחד בדרכים עירוניות ובמוחד באזורי מיתון תנועה (המסומנים ZONE 30) ובקרבת בתי ספר, וגם באזורים בהם מתבצעות עבודות בדרך - והקנסות על עבירות מהירות פעוטות יכולים להגיע גם ל-100 אירו ויותר וי כמה בסטיות שבארץ לא מביאות את השוטר להרים את הממל"ז.

 

חוץ מזה, אירופה זרועה באלפי ועשרות אלפי מצלמות רמזור ומהירות, חלקן מוסוות ברמה של מטעני צד של החיזבאללה.

 

עוד דבר - משטרות אירופה לא מוותרות על קנסות. מגיעים גם לאנשים שעברו דירה פעמיים בין מדינות.

 

בקיצור - לא צריך לחשוש מנהיגה באירופה. פשוט צריך לנהוג במשנה זהירות ותשומת לב, ורצוי עם GPS שנותן התראת מהירות (אם כי הוא עלול להיות לא מעודכן).

 

ב-a4 שקיבלתי בברלין( 2017 עם 10,000 קילומטר) היה דיליי מטורף בהצגת מהירות מותרת עד כדי אי אמינות.

 

בכל מקרה אם נוכל לחזור לנושא המקורי:)

 

דרכ במזרח אירופה יש מדינות ללא הגבלת מהירות?

פורסם
כי אנחנו מדינה של ערסים - ותוצאת הבחירות הוכיחו את זה מעל לכל ספק.

 

כשאני מטייל באירופה אני פשוט מתמוגג מהתרבות שם וכמובן שלא מעלה בדעתי להתנהג בצורה לא אדיבה.

 

במדינת הערסים או שתשלב או שיאכלו אותך.

 

 

לא מבין את פילוסופיית החיים הזו.

חזל"נו אמרו: במקום שאין אנשים - השתדל להיות איש.

 

אבל עזוב, אנחנו גולשים מהדיון.

.We apologise for the inconvenience

פורסם

 

דרכ במזרח אירופה יש מדינות ללא הגבלת מהירות?

דבר שעבר מן העולם, חוץ מכמה אלפי ק"מ של אוטובאהן גרמני. וגם שם יש לא מעט ויכוחים האם להפסיק את הדבר הזה. האוטובאהן פועל, אבל הוא די קטלני. נמתין לחן ג. שיביא את המספרים.

 

המונח "מזרח אירופה" גם הוא טווח גדול. נסעתי בכבישים מצויינים בסלובניה ובסרביה, אם כי מחוץ לכבישים המהירים היתה נהיגה קשה. לעומת זאת ברומניה (הפעם כנוסע באוטובוס תיירים) "על הפנים" זו מחמאה לכבישים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש מקומות שאנשים נוהגים בהם כאילו אין הגבלת מהירות.

רומניה לדוגמה,מותר לסוע 50?נסעתי 70-80 ומשאיות עקפו אותי.

באוקראינה המצב לא שונה בהרבה.

באיזורים ההרריים כל אחד נוהג איך שבא לו,עוקפים איפה שבא להם,נוסעים מהר.

על הכבישים המהירים דווקא שמרו על המהירות פחות או יותר.

 

אבל זה המקומיים,לא הייתי מסתכן לנהוג כך.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אחרי שראיתי מה מתרחש ברומניה ממרומי האוטובוס בירכתי על כך שלא מצאתי טיסה במחיר סביר ונחסך ממני התענוג לנהוג שם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לגבי רומניה זה תלוי, באיזור סיביו לדוגמא שנהגתי היה ממש בסדר ולא רע בכלל(אם כי הכבישים באמת לא שמורים בכלל) - אבל בבוקרשט עצמה(שבעצמה לא כזאת מציאה לדעתי) הייתה תנועה זוועתית!, לא מוכן להיכנס לבוקרשט עם אוטו בחיים שלי יותר.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אני מתחבר לסגנון נהיגה הזה,הרגשתי בסדר גמור על הכביש.

בוקרשט מצריכה נהיגה חצופה,גם בהרים הרגשתי ככה.

עשיתי סביבות 4000 ק"מ בכמעט חודש שהייתי שם והיה בסדר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

בסדר, בהרבה ערים בעולם צריך נהיגה חצופה(אגב, דווקא הגרמנים לא כ"כ ממהרים לתת לך באדיבות לעבור נתיב - אלא שמים גז בשניה שהם קולטים שאתה מנסה לעבור) - דווקא התפלאתי לגלות בבוקרשט שבסך הכל, הנהגים דיי בעלי אינטרס לתת לחברו לזוז(לדוגמא כולם מתפרצים לכביש ונעמדים בתוך הצמתים הפקוקים אבל אם מישהו התפרץ וחסם אותך בצומת הוא יעשה מה שצריך כולל לעלות על המדרכה או לעשות רוורסים רק כדי שאתה תוכל לעבור - סוג של אפכתיות בין אישית בכאוס).

 

הבעיה? אי אפשר לזוז - פשוט כאילו מישהו זרק מכוניות בכל פינה סתם, רכבים זרוקים לכל עבר בכל צורה ובכל מקום(מה שלא רק לא מאפשר לזוז מטר עם הרכב, אלא גם מכער את העיר הלא מאוד יפה גם ככה) ועומסי התנועה הם איומים ונוראיים והרבה יותר גרועים מכל עיר שנהגתי בה(בהן מינכן,פריז,נאפולי ועוד ערים מרכזיות) - נסיעה של 8 קילומטר לקחה לי מעל שעה וחצי(!) בשעות שונות של היום, פשוט בא לך לזרוק את האוטו וללכת ברגל - שלא נדבר על הסמטאות והבניה בכל עבר(אני דפקתי את האוטו בגדר בניה שהתקפלה לכביש) פשוט עיר איומה.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
לא מבין את פילוסופיית החיים הזו.

חזל"נו אמרו: במקום שאין אנשים - השתדל להיות איש.

 

אבל עזוב, אנחנו גולשים מהדיון.

 

אני מכיר את המשפט - If you can't beat them, join them.

 

דבר שעבר מן העולם, חוץ מכמה אלפי ק"מ של אוטובאהן גרמני. וגם שם יש לא מעט ויכוחים האם להפסיק את הדבר הזה. האוטובאהן פועל, אבל הוא די קטלני. נמתין לחן ג. שיביא את המספרים.

 

המונח "מזרח אירופה" גם הוא טווח גדול. נסעתי בכבישים מצויינים בסלובניה ובסרביה, אם כי מחוץ לכבישים המהירים היתה נהיגה קשה. לעומת זאת ברומניה (הפעם כנוסע באוטובוס תיירים) "על הפנים" זו מחמאה לכבישים.

 

אני יכול לומר שברומא ראיתי את סגנון הנהיגה הכי פרועה בעולם.

 

בעיר אנשים נוסעים על מעבר חציה במהירות מטורפת ואין שום סיכוי לחצות את הכביש במעבר חציה לא מרומזר בלי לקפוץ לכביש.

 

בנוסף, אם אתה רוצה לעבור מעבר חניה בכביש רב נתיבי - יעצרו רק איפה שאתה עומד - בשאר הנתיבים כולם ממשיכים לנסוע.

 

ממש מזעזע.

פורסם

גם לייונים לא חסר.

 

הפעם הראשונה בה שכרתי רכב היתה בכרתים, לפני כ-18 שנים. אז נעזוב את זה שכמעט עברתי ברמזור אדום, מול מכונית משטרה, בערך 3 דקות אחרי שהתחלתי לנהוג, אבל החוויה היתה מיוחדת. למשל, יש להם "כביש לאומי" שמחבר את הערים הגדולות לאורך החוף הצפוני של האי. יש לכביש הזה קטעים דו מסלוליים (בלי מפרדה). מבחינת היוונים זה מאפשר נהיגה ב-4 נתיבים לכל כיוון. בכבישי ההרים היירפינ'ס נחתכים בלי חשבון, נהיגה עם אורות ביום גוררת איתותים וצפירות, ובכלל, היוונים מאוד לא מתחשבים בשכניהם לכביש. כמה שנים מאוחר יותר נהגתי ברודוס, שם חלק גדול ממה שמסומן במפה ככביש היה דרכי קק"ל. כנראה שמדובר בכבישים שנסללו במלחה"ע השניה ומאז לא תוחזקו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מישהו יודע איך מחפשים ב-sixt ו-avis על פי סוג רכב שאני רוצה ?

 

ואם לא ניתן אז באיזה מקומות בדר"כ יש רכבים שווים? מצאתי רק בשדה תעופה


×
×
  • תוכן חדש...