Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

208 שהוחלף בו טיימינג מתפורר וירידת ערך


omer_a
שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר לבדוק בקלות אם נגרם בלאי,תבדוק עם מד קומפרסיה,כעיקרון קשה לי להאמין שנגרם איזשהו בלאי כתוצאה מזה.

 

ירידת ערך כמובן שאין.

פות"ש:

מומלץ לקחת בערבון מוגבל המלצות כאלו, אשר נכתבות לדעתי בניגוד לכללי הפורום (ייעוץ לא מבוסס).

ייתכן שהפירורים מהרצועה סתמו את רשתית משאבת השמן.

ובמנוע שעובד במצב תת שימון לאורך זמן, אכן יכולים להיגרם נזקים ארוכי טווח

שאין שום קשר בינם לבין קומפרסיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לדעתי המנוע הזה גרוע יותר מגיר רובוטי חד מצמדי,

בגיר רובוטי בנסיעות פרטית של 10 עד 15 אלף ק"מ בשנה אולי תדרש לבצע החלפת מצמדים אחרי 4 או 5 שנים, ולפעמים אפילו יותר, כמו הניסיון שלי למשל, שזה היה סביב ה100K ק"מ וזה עדו עם רכב אחד, בשאר כולם יותר, שהעלות הכוללת לכך מסתכמת ב2500 ש"ח,

 

כאן בגלל הרצועה הבעייתית תדרש קבוע להחליף את הרצועה כל 3-4 שנים בעלות של 2500 ש"ח ולא משנה כמה תסע.

 

אני באותה דעה כמו thebaron , לדעתי הגיע הזמן להפסיק עם רצועת הטיימינג, היום יש אלטרנטיבה עדיפה בהרבה עם מנועים מודרניים חסכוניים ואמינים עם "שרשרת טיימינג", והיא ללא ספק חוסכת הרבה כאב ראש וכסף, אך אני לא אשלול רכב משומש בגלל זה.

 

כמובן שכל אחד זכותו לבחור איזה רכב לקנות מהסיבות שלו, ולהסר ספק, "אני לא מחפש להרחיק את פות"ש מהרכב, אלא כותב את דעתי האישית בלבד מהניסיון האישי כמובן", אני לא מוכן לקנות רכב שיש לו מנוע שדורש יותר מדי צומת לב ותחזוקה מיוחדת כמו ה208 הזו, היה לי רכב עם המנוע הזה אך לא הטורבו, אלא האטמוסיפירי עם 82 כ"ס, הוא היה חדש מהניילון, אחרי טיפול 30K , התחיל לאכול ליטר שמן כל 15K, לדעתי זו בושה לרכב חדש שעוד ננהג בצורה כל כך איטית ואכפתית שדורש שמן יקר לבקשת היצרן ועוד עולה 230 ש"ח, היום עם 2 רכבים יפנים אחד 80K ק"מ והשני 160K ק"מ, בשניהם השמן תמיד מלא ללא צורך למלא אפילו כוס שמן בין טיפולים , לכן אני הייתי מוותר על מנוע כזה שלא יתן לי נחת, כמו שעשיתי עם הסיוויק החדשה בגלל החשד בבעיה עם המנועים שלהם שדורשת החלפת סמן כל כ8-9K ק"מ, בהחלט ייתכן שזה כבר הסטוריה ובאמת הרצועות החדשות פותרות את העניין, אך אני ממש לא רוצה להיות שפן נסיונות, בדיוק כמו הסיוויק, שנהגי הליסינג יבדקו, אני אדע עוד 5 שנים.

 

ומי שמתכנן להתנגח, אז שירגע, זו דעתי וזה הניסיון שלי, אם הוא לא מסכים, סבבה, שיכתוב את דעתו בלי שיימינג, אחרת זה לא ייגמר טוב.

 

עדכן אותנו בבקשה בכמה חייב אותך מוסך מאזדה בטיפול הבא על שמן. ניחוש שלי, זה לא יהיה פחות מ-200 שקלים. לא שמעתי על מוסך מורשה יבואן שלא גובה לפחות 200 שקלים על שמן ולא משנה סוג השמן.

הקביעה שלך היא על בסיס אמוציה. שום נסיון האישי. הנסיון עם המנוע הזה עד עכשיו בשוק הוא דווקא טוב. ישנם כבר לא מעט רכבים עם המנוע הזה שעברו מרחק די משמעותי, אפילו כאן אצל חברי פורום, ולא כשלו.

לגבי בעיית הטיימינג אכן יש בעיה, ואכן השתנו הוראות הטיפול. זה נכון גם שלא מעט רכבים סבלו מהבעיה הזו והוחלפה להם רצועת טימינג (הבנתי שהחדשה שונה) הרבה לפני הזמן יחד עם עוד מכלולים לפעמים (משאבת שמן וכו'). כמה מנועים כשלו לחלוטין? אני לא יודע. כמה רכבים כשלו לחלוטין ולא טופלו ע"י היבואן? אני לא יודע, לא שמעתי על מקרה כזה עד עכשיו.

לפסול את הרכב הזה בגלל הבעיה הזו? לחלוטין לגיטימי. יכול להבין אנשים שמחפשים מוצר שרץ כבר שנים בשוק בלי תקלות מיוחדות. לפסול רכבים עם רצועת טיימינג באופן כללי? מוצא את זה כדבר די טיפשי.

 

לגבי מרווחי החלפת הטיימינג כפי שהסבירו לך זה לא מיוחד לפג'ו.

 

Farkash7,

ידעתי שהפוסט שלי יגרור אמוציות, בעיקר מחובבי פיג'ו. זה כמו שקהילת הואגיות לא מוכנים להודות שהמכלולים המכניים שלהם (מנוע טורבו, גיר רובוטי, וכן, גם מותחני טיימינג פה ושם) הם פשוט... זבל עופות. אני מצטער אם אני גורם עכשיו לכמה מכם להתעצבן, לכל אחד יש הרי גאוות יחידה וכבוד שהוא לא רוצה לרמוס. כולם גם רוצים תמיד לשדר שהם קנו את הסחורה המשובחת ביותר...

 

אז כן, כשאני מחפש מכונית, אני רוצה אחת שאני אנהל אותה ולא היא תנהל אותי. למה בכלל להתעסק עם טיימינג? לא חסרות לנו צרות בחיים?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

זה לא קשור לחובבי פג'ו או לא חובבי פג'ו. זה קשור להגיון פשוט. שרשרת גם מתבלה, ושרשרת גם יכולה להיכשל ושהיא נכשלת הנזק שם הוא לא פחות מאשר כשטיימינג נכשל.

רצועת טיימינג ברכב שמטופל בצורה נכונה עוברת ביקורת תמידית ומוחלפת במרווחים מוגדרים. ישנם מיליונים של רכבים שנעים עם רצועת טיימינג בכביש. כמה פעמים שמעת על רצועת טיימינג שכשלה לפני הזמן והביאה מנוע למצב של כשל קטסטרופלי? זה נדיר, כמו שכשל של שרשרת זה נדיר.

מכאן שקו המחשבה שלך מוטעה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה ז"א? יש מספיק מכוניות שאין להן רצועת טיימינג. המשמעות לא אק פחות כאב ראש, בעיקר חיסכון כספי ניכר בעלויות אחזקה.

זה מצמצם את עלויות התחזוקה בכמה מאות שקלים בשנה. אם זה חיסכון כספי ניכר עבורך, אולי כדאי שתעבור לרב-קו.

 

לגבי כאב ראש, אני ללא מצליח להבין למה לבקש מהמוסך פעם ב-x שנים להחליף גם טיימינג זה כאב ראש. אבל שוב, שיקול אישי שלך, כנראה שעבורך זה מורכב.

 

זה בסדר לפסול רכבים על סמך חיסכון כספי ניכר כזה, זכותך. רק אפשר לנסות להבין שיש עוד קריטריונים שלפיהם אנשים (אחרים) בוחרים רכב. מכיוון שפות'ש שאל לגבי ה-208 והוא מודע לחלוטין לצורך ולעלות, אני לא באמת רואה מה אתה תורם בדיון הזה (פרט להטרלה).

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב. אני ממש לא מגזים לגבי ביצוע טיימינג חדש לרכב. הרכב שראיתי עבר 35 אק"מ ובטח בסביבות ה 25 אק"מ כשהוחלפה בו הרצועה, הרכב טופל במורשה ובטיפולים שמו שמן שלא תואם את התקנים של פיג'ו למנוע הזה. במקרה אחר שבו ראיתי קבלה אחרי רצועה שהתפוררה בוצע טיפול עם אותו השמן. אז אני לא בטוח שהבעיה היא ברצועה כמו שאולי היא בשמן (ואני לא כימאי בשביל לקבוע שהדברים קשורים אבל נראה לי סביר סך הכל, אשמח אם מישהו יתקן אותי). מבחינתי, רכב כזה צריך לעבור החלפת שמן ואלא אם אפשר לוודא שהרצועה תקינה, גם החלפה של הרצועה.

 

תוכל להרחיב על העניין של השימוש בשמן לא מתאים?

איזה שמן שמו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש:

מומלץ לקחת בערבון מוגבל המלצות כאלו, אשר נכתבות לדעתי בניגוד לכללי הפורום (ייעוץ לא מבוסס).

ייתכן שהפירורים מהרצועה סתמו את רשתית משאבת השמן.

ובמנוע שעובד במצב תת שימון לאורך זמן, אכן יכולים להיגרם נזקים ארוכי טווח

שאין שום קשר בינם לבין קומפרסיה.

 

דבר ראשון,מאיפה אתה יודע מה הכשרתי ומה המקצוע שלי?וכמה עסקתי במכונאות??,לרשום מה שאתה רושם מבלי לדעת כלום עלי זאת הכפשה ,וזה קצת גרוע יותר מלעבור על כללי הפורום..

 

אם הפירורים היו סותמים את הרשתית של המשאבת שמן המנורת לחץ שמן היית נדלקת והשמן לא היה עובר לחלקים העליונים של המנוע ובסופו של דבר המנוע היה נתפס,כל זאת לא קרה ולכן זה קשקוש של בן אדם שמבין 0 במכונאות.

 

דבר שני, הבן אדם שאל לגבי בלאי,בלאי יכול להיגרם או כנזק מיידי לחלקים הנעים בתוך המנוע,והיו שומעים ומרגישים בפעולת המנוע מיידית אם נגרם נזק למיסבים הפינימיים/טלטלים,או כשחיקה מוגברת בין הבוכנות לצילינדרים,אם הייתה בעיה כזאת,מד קומפרסיה היה משקף את זה.

 

אני מבין שאתה מתוסכל מכל הקלקולים ברכבים ברכבי הVW שלך,אבל זה פתאטי להוציא את הקיטור כפי שאתה עושה.

עריכה אחרונה על ידי Ron.P
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אני גם הייתי נוקט בגישה זהירה יותר. מניח שאף אחד כאן לא התכוון להעליב לזלזל או לריב, אבל כבר קרו כאן מקרים של "אל תדאג יהיה בסדר" שבסוף הסתיימו אחרת.

אני גם ניסיתי להתריע בהם וחטפתי על הראש. אין שום סיבה שתיתן בראש לחבר פורום שבסך הכל מנסה לעזור לך...

אני מניח שאתה לא מכונאי רכב שטיפל בעשרות רכבים כאלה אחרת היית מציין זאת, מכאן משנה של זהירות עדיף...

 

ממליץ לפותח השרשור לעבור על הדיון הבא. ממליץ לו גם להתייעץ עם בעל מקצוע שטיפל בכמה רכבים כאלה. אורן הגיב בשרשור שציינתי, יש עליו לא מעט המלצות והוא טיפל בלא מעט רכבים כאלה על פי דבריו. יש לי הרגשה שהוא ישמח לענות לפותח השרשור על השאלות שלו ולספק לו מידע מהשטח.

 

אנחנו מצד שני לא צריכים להיות חד משמעיים לכאן או לכאן. אני התרשמתי שפתח השרשור מודע לבעיה, אני התרשמתי שהחששות שלו מוצדקים. מכאן קשה לי לראות איך אנחנו יכולים לעזור לו, הוא צריך לברר את זה עם בעל מקצוע עם נסיון מוכח. זו דעתי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון,מאיפה אתה יודע מה הכשרתי ומה המקצוע שלי?וכמה עסקתי במכונאות??,לרשום מה שאתה רושם מבלי לדעת כלום עלי זאת הכפשה ,וזה קצת גרוע יותר מלעבור על כללי הפורום..

 

אם הפירורים היו סותמים את הרשתית של המשאבת שמן המנורת לחץ שמן היית נדלקת והשמן לא היה עובר לחלקים העליונים של המנוע ובסופו של דבר המנוע היה נתפס,כל זאת לא קרה ולכן זה קשקוש של בן אדם שמבין 0 במכונאות.

 

דבר שני, הבן אדם שאל לגבי בלאי,בלאי יכול להיגרם או כנזק מיידי לחלקים הנעים בתוך המנוע,והיו שומעים ומרגישים בפעולת המנוע מיידית אם נגרם נזק למיסבים הפינימיים/טלטלים,או כשחיקה מוגברת בין הבוכנות לצילינדרים,אם הייתה בעיה כזאת,מד קומפרסיה היה משקף את זה.

 

אני מבין שאתה מתוסכל מכל הקלקולים ברכבים ברכבי הVW שלך,אבל זה פתאטי להוציא את הקיטור כפי שאתה עושה.

בוא תסביר בבקשה איך נזק כתוצאה מהרעבת שמן למיסבים ראשיים, או לפיני בוכנה, יתגלה בבדיקת קומפרסיה? אשר שלחת את פות"ש בביטחון רב לבצע כערובה לתקינות המנוע.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצור קשר עם גבע / אורן מחר ואשאל לדעתם. גם שלחתי ה"פ ללובינסקי בקשר לזה. נקמיצ'י - השמן שמופיע בקבלות הוא mobil 1 esp 5w30, לפי האתר של פיג'ו הוא לא בעל התקן המתאים למנוע הזה. בקבוצת פייסבוק של הכנופייה מישהו העלה קבלה של רכב שטופל באותו השמן ומישהו אחר הגיב שהשמן לא מתאים (אני בחיים לא הייתי חושב לבדוק את זה). תודה כולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקריאת השרשור אפשר להתרשם שבחירת רכב מתמקדת אצל סוג של קונים פוטנציאלים בעיקר בשאלה המהותית מבחינתם, יש שרשרת או רצועת טיימינג. קונה סביר יפעל להכנת רשימת רכבים לבחינה, כל רכב כזה יבדק אם קיים לגביו פרסום או מידע על תקלות מהותיות במרכב/מנוע, רכב הזה כמובןשימחק במיידי מרשימת הרכבים לבחינת התאמה לדרישות. בכללי, יש בכל רכב הרבה פרמטרים חשובים, בטיחותית ואישית לבחינה. מעולם כאחד שמבין דבר או שניים בתחום המכני-חשמלי ברכבים, כל רכב שקניתי תמיד התפשרתי על פרמטר כזה או אחר כי אין מתאים ב 100%, אף פעם השאלה המאוד מוכרת לי הרבה שנים "שרשרת או רצועה" פשוט לא עלתה על הפרק.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אני גם הייתי נוקט בגישה זהירה יותר. מניח שאף אחד כאן לא התכוון להעליב לזלזל או לריב, אבל כבר קרו כאן מקרים של "אל תדאג יהיה בסדר" שבסוף הסתיימו אחרת.

אני גם ניסיתי להתריע בהם וחטפתי על הראש. אין שום סיבה שתיתן בראש לחבר פורום שבסך הכל מנסה לעזור לך...

אני מניח שאתה לא מכונאי רכב שטיפל בעשרות רכבים כאלה אחרת היית מציין זאת, מכאן משנה של זהירות עדיף...

 

ממליץ לפותח השרשור לעבור על הדיון הבא. ממליץ לו גם להתייעץ עם בעל מקצוע שטיפל בכמה רכבים כאלה. אורן הגיב בשרשור שציינתי, יש עליו לא מעט המלצות והוא טיפל בלא מעט רכבים כאלה על פי דבריו. יש לי הרגשה שהוא ישמח לענות לפותח השרשור על השאלות שלו ולספק לו מידע מהשטח.

 

אנחנו מצד שני לא צריכים להיות חד משמעיים לכאן או לכאן. אני התרשמתי שפתח השרשור מודע לבעיה, אני התרשמתי שהחששות שלו מוצדקים. מכאן קשה לי לראות איך אנחנו יכולים לעזור לו, הוא צריך לברר את זה עם בעל מקצוע עם נסיון מוכח. זו דעתי.

 

ידידי,אני יודע שיש כאלה שרושמים בביטחון דברים שאין להם שום יכולת או ידע לגבות את אשר הם רושמים.

 

מכיוון שיש לי תעודת מכונאי שקיבלתי מ"הדסה נעורים" ושמרבית חיי אני עוסק במכונאות בכל רגע פנוי שמתאפשר לי,יש לי את הידע ואני מבין לחלוטין את המשמעות של ההמלצות שלי לפותח השרשור.

 

אין לי שום בעיה אם לחבר בפורום דעה שונה לחלוטין משלי,כל עוד שזה מבוסס על ידע,אני רק אגיד ש-TEYAL לא לגמרי ענייני ואסתפק בזאת {בנתיים}.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי 208 2016 1.2T אקטיב פרו, אני יד שניה, קניתי את הרכב לפני כ-4 חודשים עם 54K ק״מ. מרוצה עד הגג בנתיים ואני ממש לא מעריץ פג׳ו ולא נעליים.

הסיבה העיקרית שבחרתי ברכב הנ״ל היא המחיר, מצב השוק לא משהו והביקוש ברצפה. אני קניתי רכב מאובזר, בן שנתיים וחצי שעדיין באחריות ב- 50K ש״ח.

ידעתי על הנושא של רצועת התזמון כשחפרתי על הדגם לפני הקניה. גם אם אצטרך להחליף טיימינג פעם אחת בתקופה שהרכב משרת אותי זה זניח.

 

מה שבטוח (לדעתי) שצריך להיות עירניים, כלומר לצלם מדי פעם את הרצועה (דרך פתח מילוי השמן) ולנסות להבין מה מצבה,

להקדים את החלפת הרצועה לאיזור ה 80-90,000 ק״מ, להשתמש רק בשמן מומלץ יצרן, לא להשתמש בתוספי שמן ובטוח שלא לנסוע לשום מקום שהוא לא המוסך עם מנורת תקלת מנוע דולקת.

 

דרך אגב, כששאלתי על הנושא ב-3 מוסכים מורשים שונים קיבלתי תשובות מענייניות, החל מ- ״יש לך ב-208 בכלל שרשרת טיימינג״ עד ל- ״אין מה לעשות, רק אם נדלקת מנורה״.

 

לפותח השרשור - אם החליפו רצועה ברכב שמעניין אותך אולי זה דווקא יתרון. כמובן במידה והכל תקין ולא נגרם נזק סביבתי שלא תוקן.

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצור קשר עם גבע / אורן מחר ואשאל לדעתם. גם שלחתי ה"פ ללובינסקי בקשר לזה. נקמיצ'י - השמן שמופיע בקבלות הוא mobil 1 esp 5w30, לפי האתר של פיג'ו הוא לא בעל התקן המתאים למנוע הזה. בקבוצת פייסבוק של הכנופייה מישהו העלה קבלה של רכב שטופל באותו השמן ומישהו אחר הגיב שהשמן לא מתאים (אני בחיים לא הייתי חושב לבדוק את זה). תודה כולם!

 

והינה קיבלנו תשובה לשאלה של למה רק בארץ אנחנו עדים לתופעה של רצועות טיימינג מתפוררות. (מעבר למספר דיווחים בארץ ברשת באנגלית וברוסית מצאתי דיווח אחד בלבד של רצועת טיימינג מתפוררת בC3 והתשובה הרשמית שמה הייתה שהרצועה התפוררה בעקבות שימוש בתוסף שמן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול 60,000 במוסך מורשה יבואן, תקופה קצרה לפני סוף האחריות של 208. תתעלמו מהרמקולים, הם הוחלפו באחריות.

לא רק שהשתמשו בשמן שמוזכר פה למעלה גם עשו פלאשינג (נאמר לי במעמד סגירת החשבון, לא שאלו).

האם צריך לקבל את תגובת לובינסקי בנושא?

 

IMG_20190304_140102.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...