Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

208 שהוחלף בו טיימינג מתפורר וירידת ערך


omer_a
שימו לב! השרשור הזה בן 1397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

באופן אישי אם דגם כזה או אחר היה מעניין אותי, ויש לו מנוע puretech 1.2T ואני מודע ל"בעיה" שיש ברצועת תיזמון - סביר להניח ש:

א. הייתי ממשיך בטיפולים שגרתיים אצל היבואן עד לתום האחריות

ב. במידה וכבר אין אחריות או שכל הטיפולים עברו בחברה ללא החלפת הרצועה, הייתי "שם בצד" את הכסף להחלפה של רצועת תזמון עם הגלגלת והמותחן בשביל לקנות לעצמי עוד כמה שנים של שקט (כמה טיפול כזה יכול לעלות ? לדעתי לא יותר מ 2000-3000 שח), שזה ממש לא דיל ברייקר כשקונים רכב בן 2-3.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי במפגש סיטרואן בשישי. התרשמותי (כלומר, דברים שאמרתי ולא בהכרח סתרו אותי או קיבלתי עליהם מענה):

א. ההתפוררות של הרצועה היא הדרגתית, סביר להניח, ואין כרגע דרך אמינה לבדוק מה מצב הרצועה. יכול להיות שרכב נוסע עם רצועה פגומה ברמה כזו או אחרת והנהג לא מודע לזה כי לא נדלקת נורת מנוע. לא ברור (לי) לגמרי איך זה משפיע על לחץ שמן במנוע ובלאי למנוע. זה פחות מהותי ברכב בן 3, יותר מהותי ברכב שאתה קונה בגיל 3 ומכנן להחזיק כמה שנים טובות.

ב. בעתיד הלא מאד רחוק יכניסו שיטה לבדוק את מצב הרצועה בלובינסקי, כרגע דובר עבור רכבים חדשים יותר (למשל הקקטוס שהוצג). אני לא יודע אם המנועים בקקטוס וב 208 הראשונות זהים (כי אחרת מה ההבדל בין בדיקה של רכב חדש לישן)?

ג. היצרן טוען שזה קורה בגלל שימוש בשמנים לא נכונים, אבל נאמר בחצי פה (לפי זכרוני) שגם ברכב שטופל כמו שצריך זה יכול לקרות. אין איזו ערובה שגם רצועה חדשה לא תתפורר אחרי 40 אק"מ.

 

כל זה ביחד גרם לי לרדת מה 208 בשנתונים האלו, אולי אקנה עוד שנתיים-שלוש רכב שעולה על הכביש בימים אלה אם האמינות של המנועים תוכיח את עצמה.

אני יכול להעיד בפה מלא, שראיתי לא מעט רכבים שטופלו עם שמנים בתקן ובמוסכים מורשים ועדיין רצועת התיזמון התפוררה סביב 50K-65K.

חובה לציין שכל הרכבים שראיתי היו מבציר 2015 בשנתה הראשונה של ה 308 בארץ.

 

מספר נקודות למחשבה:

1. בפורומים בחו"ל צויין שהרצועה שופרה חרף העובדה שאין מק"ט חדש, כך שזה בהחלט יכול להיות אגדה אורבנית.

2. ישנם אקזמפלרים פה בארץ שגמעו 150K עם הרצועה המקורית ונדמה לי שאף יותר כך שאין פה חוקיות ברורה.

3. לא יודע מה איתך, אבל פער המחיר מול יפניות מאותו שנתון הוא כה גדול, ולפיג'ו יש כה הרבה להציע מבחינת מנוע ונוחות שלעשות טיימינג אחת ל 3 שנים במקרה הרע (לפי ממוצע 20K שנתי) בעלות של 2.5K לדעתי בטל בשישים ובטח לא מבטל פיג'ו כאופציה לרכישה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3. לא יודע מה איתך, אבל פער המחיר מול יפניות מאותו שנתון הוא כה גדול, ולפיג'ו יש כה הרבה להציע מבחינת מנוע ונוחות שלעשות טיימינג אחת ל 3 שנים במקרה הרע (לפי ממוצע 20K שנתי) בעלות של 2.5K לדעתי בטל בשישים ובטח לא מבטל פיג'ו כאופציה לרכישה

 

לא אכפת לי מעלות ההחלפה כמו מהאפשרות לקיצור חיי מנוע באופן משמעותי כי הרצועה התפוררה קצת אבל לא מספיק בשביל להחליף (לפי היצרן, אולי) ובינתיים המנוע לא מקבל מספיק שמן כי המשאבה / פילטר סתומים בצורה כזו או אחרת. ראיתי רצועות שהוחלפו ב 30K ברכבים מ 2016, לא ברורה לי החוקיות. כרגע הרכב הזה נראה לי כמו סיכוי להרפתקה כלכלית שלא בא לי עליה. חבל, מכל מובן אחר זה רכב מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכירים פה בנשימה אחת (וכנראה בצדק כי זה אותו מנוע) את ה208/308/קקטוס

 

מצד שני, לא שמעתי כל התפוררות של הרצועה בקקטוס

 

אשמח אם יפנו אותי למקרים ספציפיים, כדי שאדע לדרוש בדיקה יסודית של הרצועה בטיפול הקרוב

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבקש בכל טיפול שיבדקו את הרצועה ויציינו שנבדקה בהיסטוריה.

 

זה ימנע התחמקויות עתידיות.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בכל טיפול" זה כבר מאוחר מדי, כי הטיפול הבא הוא 45

למיטב ידיעתי הרצועה לא נבדקה בטיפולים הקודמים

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד - מה שאברג'ל כתב. נניח אתה קונה רכב שנסע שנתיים שלוש וכרגע הוא במצב של לחץ שמן נמוך מהנדרש, אבל לא מספיק בשביל שתדלק לך נורה. הלכת, החלפת רצועה, החלפת שמן, הכל טוב, אבל יכול להיות שכבר נגרם בלאי מואץ למנוע. נניח - ואני לא יודע כמה זה סביר - שעוד שלוש, ארבע, חמש שנים המנוע או הטורבו הולך. היבואן חייב לך משהו? או שפתאום אתה מוצא את עצמך מול הוצאה של 15,000 ש"ח וצפונה. אף אחד לא יודע איך המנועים האלו יזדקנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי בונה על להחזיק רכב בן 3 עוד 5 שנים. רכבים מודרניים מתיישנים מאוד מהר.

גם מבחינת עלות תיקון, ״15,000 ש״ח וצפונה״ לפג׳ו 208 בן 8 זה בערך שווי הרכב. - כבר היום הוא יהיה זול יחסית לאחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגישה שלך דווקא מועילה לאלו שיחפשו רכבים מודרנים זולים (כמוני).

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי בונה על להחזיק רכב בן 3 עוד 5 שנים. רכבים מודרניים מתיישנים מאוד מהר.

גם מבחינת עלות תיקון, ״15,000 ש״ח וצפונה״ לפג׳ו 208 בן 8 זה בערך שווי הרכב. - כבר היום הוא יהיה זול יחסית לאחרים.

 

 

אתה בכלל לא מגזים (-:

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי משהו, האם הרצועה מתבלה ומתפוררת בהדרגתיות, ככה שכל הזמן יש חתיכות קטנות שנופלות ממנה?

נניח שבודקים ורואים שנדרשת החלפה, מה עושים עם החתיכות שכבר התפוררו - מנקים אותן או שאין לזה השפעה בכמות קטנה?

עריכה אחרונה על ידי Yondalar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הן נעצרות בפילטר שמן וברשתית של משאבת השמן. זה תפקידם.

למנוע יש לחץ שמן מינימלי שאיתו הוא אמור לעבוד. מתחתיו תדלק נורית אזהרה.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגישה שלך דווקא מועילה לאלו שיחפשו רכבים מודרנים זולים (כמוני).

 

אני איתך.

 

קניתי 208 2016 אקטיב פרו בת שנתיים וחצי ב- 50K, הרבה מתחת למחירון. מה מחיר ריאלי שאוכל לקבל עוד 5 שנים? בטוח לא 25-30,000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1397 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...