Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

208 שהוחלף בו טיימינג מתפורר וירידת ערך


omer_a
שימו לב! השרשור הזה בן 1393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הניסיון שלך דומה לשלי עם ה208, ועוד אצלך מדובר ברכב חדש (אני קניתי משומש יד ראשונה עם כ 80K ק"מ), ואני בדיוק כמוך, מהנסיון שלי אני לא יכול להגיד שזה רכב אמין, בגלל זה גם מופתע מרמת ההמלצות על הרכב הזה בפורום עד כדי כך שהתחלתי להאמין שהבעיות האלה היו רק אצלי, מסתדר שלא.

 

ואני לא מבין למה צריך מנוע שדורש שמן כל כך מיוחד? זה כולה מנוע סטנדרטי, למאזדה 3 מנוע 2.0 מספיק שמן נורמלי 10w40 שעולה 100 ש"ח ל4 ל', ולא צריך את פנינת שמן הזהב הזה שעולה 240 ש"ח, מה יש במנוע שזה דורש את זה? זה הרצועה? אני שואל באמת, מאוד רוצה להבין מה פשר הדרישה הזו שמחייבת שימוש בשמן מנוע שמתאים למנוי פורשה, וזה כולה למנועים מסכנים בנפח 1.2.

 

אני אאתגר אותך. בטיפול הבא במאזדה תבדוק כמה חייבו אותך על השמן ותחזור אלינו... לא ראיתי מוסך שגובה פחות מ-200 שקל על שמן.

 

לפותח השרשור טוב עשית. בהצלחה בחיפוש הרכב.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה כבר מפסיד,

ברור שלא אעשה טיפול במוסך מאזדה, אלא במורשה שאני מכיר,

 

כאשר היה חסר לי שמן בפיג'ו, לא יכולתי לקנות אף שמן זול, למה? כי צריך לקנות את ה"מיוחד שבמיוחדים" "למנוע עתיר ההספק (82 כ"ס)" שעלה לי 240 ש"ח, כך שאפילו אם לא תעשה טיפול בחברה, אין פתור.

 

עשיתי טיפול למאזדה 3, קניתי שמן 10w40 שמתאים לרכב שלי של חברת liqui moly אם אני לא טועה, עלה לי 100 ש"ח 5 ליטר.

 

מצויין שאתה מרוצה ואוהב לטפל מנוע שלך במחירים יקרים, אני לא מקבל את זה, התחזוקה של הרכבים האלה גם כך יקרה, ועוד לדרוש שמן מוזהב? באמת, אני לא צריך את הכאב ראש הזה, יש מלא אלטרנטיבות

עריכה אחרונה על ידי Wildlands
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי אומר שהשמן ל 208 יקר, בספייס סטאר ב2016 במוסך יבואן שילמתי 215 על שמן.

רק כאשר עברתי למורשה רגיל המחיר ירד ל150.

 

היבואן בארץ קיצר את זמני החלפת הרצועה?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כבר מפסיד,

ברור שלא אעשה טיפול במוסך מאזדה, אלא במורשה שאני מכיר,

 

כאשר היה חסר לי שמן בפיג'ו, לא יכולתי לקנות אף שמן זול, למה? כי צריך לקנות את ה"מיוחד שבמיוחדים" "למנוע עתיר ההספק (82 כ"ס)" שעלה לי 240 ש"ח, כך שאפילו אם לא תעשה טיפול בחברה, אין פתור.

 

עשיתי טיפול למאזדה 3, קניתי שמן 10w40 שמתאים לרכב שלי של חברת liqui moly אם אני לא טועה, עלה לי 100 ש"ח 5 ליטר.

 

מצויין שאתה מרוצה ואוהב לטפל מנוע שלך במחירים יקרים, אני לא מקבל את זה, התחזוקה של הרכבים האלה גם כך יקרה, ועוד לדרוש שמן מוזהב? באמת, אני לא צריך את הכאב ראש הזה, יש מלא אלטרנטיבות

 

אתה בכוח מתאמץ אה? הוא טיפל ברכב שלו במוסך ולא הביא שמן מהבית. איזו מן השוואה זו? שאל את המוסך שלך כמה הוא גובה על שמן ותשווה.

 

אתה לא רוצה כאב ראש? איזה כאב ראש? לשלם למוסך על טיפול שכולל שמן? אז אל תחזיק אוטו אם זה כאב ראש.

חוץ מזה אתה מחפש כאבי ראש. אתה מגיע למוסך עם שמן שהבאת מהבית ברכב חדש באחריות שעלה 140 אלף שקל כמעט. כל זה כדי לחסוך 100 שקל בקושי. זה לחפש כאבי ראש.

 

יש המון שמנים עם צמיגות 0-30 ו5-30 בארץ. אני מניח שלא כולם תומכים בתקן. אני מניח שזה השתנה בעתיד ותהיה יותר זמינות.

 

ואם אין לך מושג על מה אתה מדבר אל תדבר, אני מאחל לך שהתחזוקה של הרכב שלך תעלה כמו התחזוקה של הרכב שלי...

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן בקשר לשאלה המקורית, לטובת רוכשים עתידיים - דיברתי עם המוסך שלי (אחד מ"מוסכי הפורום"), אמר לא לגעת ברכבים שהייתה להם הבעיה הזו.

והמוסך הוא של פג'ו ? ואני שואל כי באמת הענין הזה מסקרן, מחיפוש ברשת, שכמעט תמיד הוא האסמכתא הטובה ביותר לאמת קיום בעיה גורפת, אני לא מוצא בכלל סיפור כזה למעט שאלה אחת בפורום אנגלי שלה מענה בודד שלא מכיר דבר כזה, ומדובר אחרי הכל במנוע שמאכלסות אותו לא מעט מכוניות בעולם. לא משהו שקל להסתיר גם אם נורא רוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

56 שקל ל1 ליטר 123 שקל ל2 ליטר ו200 שקל ל4 ליטר, השמנים המקוריים של פ'יגו שעומדים בתקן.

 

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-total-quartz-9000-5w40-1l

 

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-total-quartz-ineo-0w30-5l

 

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-total-quartz-9000-5w40-4l

 

 

לשם השוואה אם משווים את השמן הנ"ל לשמן סינטטי איכותי אחר (LIQUI MOLI או MOTUL) ההבדל במחיר הוא מאוד זניח עד ללא קיים אם משווים את השמן הנ"ל לשמן מינרלי של טויוטה למשל ההבדל במחיר הוא 80 שקל.

אם 80 שקל בשנה זה מה שעושה הבדל בבחירת רכב אז עדיף ללכת ברגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני לא מבין למה צריך מנוע שדורש שמן כל כך מיוחד? זה כולה מנוע סטנדרטי, למאזדה 3 מנוע 2.0 מספיק שמן נורמלי 10w40 שעולה 100 ש"ח ל4 ל', ולא צריך את פנינת שמן הזהב הזה שעולה 240 ש"ח, מה יש במנוע שזה דורש את זה? זה הרצועה? אני שואל באמת, מאוד רוצה להבין מה פשר הדרישה הזו שמחייבת שימוש בשמן מנוע שמתאים למנוי פורשה, וזה כולה למנועים מסכנים בנפח 1.2.

 

ברוך הבא לעולם המודרני (כן, יש מנועים חסכוניים פי-2 מהמנוע 2000 של המאזדה 3).

אומנם תחסוך פעם בשנה 100-150 שח על השמן בטיפול, אבל במצטבר על פני שנה 1 של שימוש ברכב (כ 18,000 קמ), עם מנוע חסכוני אתה חוסך (במקרה הגרוע) בין 3000 ל 5000 שח (בשנה) בהוצאות הדלק - ובמקרה הטוב, אם אתה נוהג חסכוני, אפילו יותר !.

תכפיל את זה ב-4 או 5 שנים (זמן ביצוע הטיימינג) ותראה שאתה חוסך סכום של בין 12,000 ל 20,000 שח ואולי אפילו יותר, רק על דלק.

 

זה בסדר להתלונן ולהפחיד את כולם בפורום על שמן כזה וכזה - וגם על הטיימינג (לא ברור על מה ההפחדה ? חתיכות גסות נעצרות ברישתית ופירורי שחיקה כתוצאה מחיכוך בדפנות הרצועה נעצרות בסנן השמן - בשביל זה הוא שם) אז על מה הסיפור ?

לפחות אם מדברים, אז שיהיה מושג על מה... לא סתם לזרוק שטויות לאויר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמוסך הוא של פג'ו ? ואני שואל כי באמת הענין הזה מסקרן, מחיפוש ברשת, שכמעט תמיד הוא האסמכתא הטובה ביותר לאמת קיום בעיה גורפת, אני לא מוצא בכלל סיפור כזה למעט שאלה אחת בפורום אנגלי שלה מענה בודד שלא מכיר דבר כזה, ומדובר אחרי הכל במנוע שמאכלסות אותו לא מעט מכוניות בעולם. לא משהו שקל להסתיר גם אם נורא רוצים.

 

המוסך מתמחה בצרפתיות (לא מורשה). אני חושב ששמעתי על איזה 5-6 רכבים שעברו התפוררות טיימינג (308 בפורום, 208 מועמדת לקנייה שראיתי, 208 שהציעו לי בלובינסקי טרייד, איזה 2 נוספות בליסינג פה בפורום, 308 בפייסבוק של הכנופיה - ייתכן ואותה אחת מהפורום?), לא נראה לי משהו נקודתי ממש. בעיני לא פוסל את הרכב לחלוטין אבל בהחלט צריך לקחת בחשבון כשרוצים לקנות רכב עם מנוע כזה. אלה השיקולים שלי אישית, לא הפחדות ולא נעליים, ואם האתר של פיג'ו / mobil מכיל דיסאינפורמציה לגבי סוג השמן המומלץ זו לא בעיה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק.

אז בעצם אין נזק מחתיכות מתפוררות מהרצועה?

למעט נזק מקריעת הרצועה שקיים כמעט בכול רכב.?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך מתמחה בצרפתיות (לא מורשה). אני חושב ששמעתי על איזה 5-6 רכבים שעברו התפוררות טיימינג (308 בפורום, 208 מועמדת לקנייה שראיתי, 208 שהציעו לי בלובינסקי טרייד, איזה 2 נוספות בליסינג פה בפורום, 308 בפייסבוק של הכנופיה - ייתכן ואותה אחת מהפורום?), לא נראה לי משהו נקודתי ממש. בעיני לא פוסל את הרכב לחלוטין אבל בהחלט צריך לקחת בחשבון כשרוצים לקנות רכב עם מנוע כזה. אלה השיקולים שלי אישית, לא הפחדות ולא נעליים, ואם האתר של פיג'ו / mobil מכיל דיסאינפורמציה לגבי סוג השמן המומלץ זו לא בעיה שלי.

5-6 מכוניות מתוך אלפי מכוניות שנמכרו בארץ עם המנוע הזה? (אולי אפילו עשרות אלפים)

כלום ושום דבר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם קראת את ההודעה הראשונה בשרשור בה כתבתי שאני רוצה לקנות 208 ומתלבט לגבי כזו שעברה החפלת טיימינג. אני לא מוטה נגד פיג'ו. אני נוהג עכשיו על פיג'ו בת 15 וקונה רכב אחר במקומה בעיקר כי החברה שלי נוהגת רק על אוטומט.

 

אני לא בדקתי את כל הרכבים שעל הכביש. מתוך 4 רכבים שראיתי את היסטוריית הטיפולים שלהם, לשניים הייתה את התקלה הזו. אחד מהם, מוכר פרטי, התייחס לזה בטלפון בתור תיקון זניח כי אין לו מושג מה זה טיימינג ומה הקשר שלו לשמן מנוע. בשורה התחתונה, בתור רוכש שהיה די נעול 208 (כמה כאלה אתה מכיר?), העניין הזה מעלה אצלי שאלות לגבי אמינות הרכב. חבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב שהתופעה היא מקרים בודדים ולא משהו גורף.

עדיין, הייתי מצפה לאיזושהי התייחסות לנושא מהיצרן או מנציגו היבואן - איך למנוע, איך לגלות וכמובן שלקחת אחריות במידה וזה קורה ברכב שטופל על פי הנחיות היצרן.

 

יש לי שרשור אחר פתוח על בוכנות מנוע שבורות באסטרה טורבו. שאלה מתבקשת - נזק כזה שקורה במהלך נסיעה משפחתית לרכב עם ק״מ יחסית נמוך ושמטופל כמו שעון, בעיה שמסתבר שידועה ואולי גם נפוצה (LSPI). מי משלם? (בנתיים מחכה לתשובה על good will מהיצרן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם קראת את ההודעה הראשונה בשרשור בה כתבתי שאני רוצה לקנות 208 ומתלבט לגבי כזו שעברה החפלת טיימינג. אני לא מוטה נגד פיג'ו. אני נוהג עכשיו על פיג'ו בת 15 וקונה רכב אחר במקומה בעיקר כי החברה שלי נוהגת רק על אוטומט.

 

אני לא בדקתי את כל הרכבים שעל הכביש. מתוך 4 רכבים שראיתי את היסטוריית הטיפולים שלהם, לשניים הייתה את התקלה הזו. אחד מהם, מוכר פרטי, התייחס לזה בטלפון בתור תיקון זניח כי אין לו מושג מה זה טיימינג ומה הקשר שלו לשמן מנוע. בשורה התחתונה, בתור רוכש שהיה די נעול 208 (כמה כאלה אתה מכיר?), העניין הזה מעלה אצלי שאלות לגבי אמינות הרכב. חבל.

 

ידעתי על הנושא לפני שקניתי 208, מצאתי וקניתי אחת שאין לה בעיית טיימינג בהסטוריית הטיפולים. אעדכן אותך אם וכאשר תיהיה בעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק.

אז בעצם אין נזק מחתיכות מתפוררות מהרצועה?

למעט נזק מקריעת הרצועה שקיים כמעט בכול רכב.?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אתה ראית רצועה כזו מתפוררת ?

רצועת טיימינג מתפוררת לא שורדת הרבה זמן באוטו, תוך זמן קצר (או "פיק" של סלד גבוהה) השיניים שלה נקרעות לרסיסים ויש לך מנוע גמור.

לפי מה שהצלחתי למצוא בחיפושים במרשתת ( ;-) ), וגם זה דיי מעט, מדובר על סדקים בגב הרצועה.

בכל מקרה - גם הרישתית של משאבת השמן וגם סנן השמן- נותנים הגנה מצויינת גם בפני מקרים כאלה.

אם המנוע היו מורעב משמן, כבר מזמן היית שומע על נזקים בקנה מידה עולמי של מגדשים ו/או חלקי מנוע (בוכנות, קרנק וכד') - וזה ממש לא המקרה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...