Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורים לא יציבים ורעידות בלנטיס


jingel
שימו לב! השרשור הזה בן 6996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל תודה רבה רבה לכולם.

 

 

אז ככה - כאשר אני מניע את האוטו בבוקר - כמובן כאשר הוא קר - בשילוב לדרייב, אז הטורים עומדים על 1000 סלד או 1100 תלוי כמה היה קר בלילה - ואז אין רעידות אין טיול סלד והאוטו פשוט חלום.

 

אחרי כמה רגעים כאשר האוטו מתחמם קצת והטורים יורדים -כל זאת כמובן כאשר אני בדרייב (אני לא מעביר לסרק ברמזורים) - הטורים חוזרים ל 750 בערך עם תחושת נשימה (כפי שמישהו הגדיר את זה כאן בפורום ) כלומר חוסר יציבות בטורים, במקביל כמובן הרעד חוזר . מה שאומר - שזה לא תושבות, כך נדמה לי - אלא פשוט משהו אחר -

 

מישהו כאן (ואני מודה לו מאד) המליץ לי ללכלת למוסך ספציפי - אך אני חושש ללכת מבלי

לדעת מה הולכים לעשות - אין לי כבר כוח וכסף לבזבז על ניסיונות .

האם יש לכם מושג מה אמורה להיות הבעיה ?

אני כבר הבנתי - זה הכימיקלים שלי שלא הבינו.

jingel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

לגבי סוזוקי בלנו אני מציע לך דבר ראשון להחליף את מסנן הדלק ולנקות את המצערת

דבר זה פותר את הבעיה ( בתקווה שהתושבות לא קרועות)

זה פתר לי לפחות בעשרים רכבים

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

 

דבר ראשון הרכיב אשר קובע את סיבובי הסרק הוא " מנוע צעדים" הוא מופעל ע"י סיגנל

מהמחשב . המחשב מקבל אינדיקציה מחישן טמפ" מים .מצב המזגן . מצב הגה כוח .

כלומר כאשר המנוע בסרק והמצערת "סגורה " מנוע הצעדים שומר שהמנוע לא יכבה

בכך שהוא פותח מעבר אוויר לפני.\אחרי המצערת

כאשר לא מחליפים מסנן אוויר בזמן והוא נסתם אז המנוע יונק אוויר עים שמן מהנשם ואז

המצערת מתמלא שמן עים פיח ואז המרווח הקטן שנקבע ע"י היצרן נסגר

דבר זה יוצר עומס על מנוע הצעדים שעכשיו הוא צריך לפתוח יותר ולעבוד "קשה" יותר עלמנת לייצב את המנוע ומכאן דרכו לאבדון מהירה ביותר

לסיכום

יש תמיד להחליף בכול טיפול את מסנן האוויר

יש לנקות את בית המצערת

עלי לציין כי רעידות יכולות לנבוע גם מתושבות לא תקינות (במזדה -תושבת אחורית תחתונה ) ריסוס לא אחיד של המזרקים ( פיח ) .דלק לא נקי ( אוקטן נמוך .מים .נפטא )

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח שכולכם מסכימים איתי שזה מנוע צעדים , אבל כמו שאמרתי זה "מיצב סיבובי סרק " , מנוע צעדים אין ברכב עם הזרקה רב נקודתית ...

 

תנסה לקחת ספריי קרבורטורים , לפתוח את המצערת (הכוונה בין הפילטר אוויר לכניסה לסעפת תפרק את הגומי , יש שמה בנד אחד ) תניע את הרכב תרסס ספריי קרבורטור לתוך סעפת היניקה ותמשוך טורים ..

יכול להיות שזה יסיר לך את הפיך ממיצב הסיבובי סרק , אם לא אז הוא צריך לעבור שיפוץ קטן ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה "מיצב סיבובי סרק "
דבר ראשון הרכיב אשר קובע את סיבובי הסרק הוא " מנוע צעדים" הוא מופעל ע"י סיגנל
האמת - קודם כל תודה על היענותכם .

אבל - יתכן ואני לא מבין , אך הבעיה מופיעה כאשר ההילוך משולב בעת עמידה -

ולא במצב סרק(ניוטראל).

 

לפני חודש - עשיתי טיפול כללי גדול של החלפת כל המסננים והשמנים -

על כך לפחות שילמתי ( איני יודע אם אכן כך נעשה.)

 

יכול להיות שזה יסיר לך את הפיך ממיצב הסיבובי סרק
גם במוסך מורשה וגם המוסך המרכזי טענו שניקו את החיישן - אין לי מושג איזה -

וניקו פיח - אין לי מושג מהיכן .

 

האם יש רעיונות ?

אני כבר הבנתי - זה הכימיקלים שלי שלא הבינו.

jingel

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

דבר ראשון אין להניע את הרכב בלי צנרת פילטר אוויר ואין להתיז חומר ניקוי כאשר המנוע עובד

אים מישהוא נותן עצה הוא צריך להזהר שאותה עצה לא תגרום לנזק !!!

אני מציע לענות רק על דברים שיודעים אותם בברור ( המכוניות הם רכוש יקר ! )

בין פילטר האוויר והמצערת יש חישן מסת אוויר וחישן טמפ" אוויר + נתוני manifol air pressure ישתנו כאשר הפילטר הוסר

בעת ריסוס חומר הניקוי הפיח יכנס למנוע ויסתום את המזרקים

וכן היצרן קורא לרכיב " מיצב סיבובי סרק " idle air control \idle control valve

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר,

Lambda

זה למדא. לא מבטאים את ה-B.

ואני אישית מצטרף לדעה שמדובר במנוע צעדים תקול.

זה שאתה ואחרים לא מבטאים -לא עושה את זה נכון.

למיטב ידיעתי , B לא נעלמת . זה שהיא תנועה מקבילה לשווא נח בעברית , זה עניין אחד.

להשמיט אותה לגמרי - עניין אחר.

 

בכל מקרה -אין לי חילוקי דיעות איתך על התצורה הלטינית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

המושג סיבובי סרק הכוונה היא כאשר המנוע פועל והרכב בעמידה ולא משנה אים הממסרה (גיר) נמצאת בהילוך (d) או בניוטרל (n )

בברכה זיסו יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע צעדים אין ברכב עם הזרקה רב נקודתית ...

האם תוכל לפרט את דבריך ולהבהיר לי ולחברי הפורום הנוספים את פשר אמרה זו.

עד הלום בכל אזכור שראיתי בנוגע לייצוב סל"ד המנוע במע' הזרקה הופיע השם "מנוע צעדים".

מהו ההבדל בין מנוע צעדים למייצב סל"ד סרק, ומדוע ישנו הבדל בפעולה זו (שמצריכה רכיב זה) בין תצורות מע' ההזרקה השונות (חד ורב נקודתית)?

 

תודה,

לילה טוב וחג שמח,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע צעדים מורכב ברכבי monojetronik כאשר למנוע הצעדים יש מנוע חשמלי קטן בפנים והוא מסובב מוט זעיר קטן שלחוץ על פרפר המצערת וככה מווסת את הטורים בסרק ...

 

מיצב סיבובי סרק הוא בורג מתכוונן שממוקם במעקף אוויר לפני המצערת ואחרי המצערת , ותפקידו לווסת את כמות האוויר הנכנסת לסעפת דרך המעבר העוקף הזה ..( אין לו קשר ונגיעה למצערת עצמה ) .

 

אני אביא לכם שרטוטים וסכמות כדיי שיהיה לכם יותר ברור ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח שכולכם מסכימים איתי שזה מנוע צעדים , אבל כמו שאמרתי זה "מיצב סיבובי סרק " , מנוע צעדים אין ברכב עם הזרקה רב נקודתית ...

 

למה אין ??? יש ועוד יש, בהרבה רכבים בעלי מע' רב נקודתית.

 

למעשה הזרקה רב נקודתית או חד נקודתית לא קובעת עם יש מנוע צעדים או אין.

 

מנוע צעדים זהו בסך הכל סוג של מנוע חשמלי, וישנם עוד סוגי מנועים חשמליים שמשמשים ליצוב סרק.

 

לדוגמא מנוע DC כמו למונוגטרוניק של בוש. מנוע PWM כמו למוטרוניק של בוש, ומנוע STEP MOTOR שמורכב בדח"כ במערכות של מגנטי מרלי (פיאט,פיג'ו), סאג'ם (רנו, פיג'ו) ו AC DELCO (נמצא ברוב האמריקאיות).

 

וכיום, אין יותר מנוע יצוב סרק-

 

מערכת חדשה >>>FLY BY WIRE

מחשב ההזרקה שולט, לרוב ע"י מנוע PWM, באופן מלא על המצערת, וכמובן שולט על מיקום המצערת בזמן סרק, וכך חוסכים יצרני הרכב את השימוש במנוע יצוב סרק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לשניכם על ההעשרה!

עינב, אשמח לשרטוטים.

 

הייתי מעוניין לראות את ההבדלים בפועל. בהזדמנות הבאה שתהיה לי אבדוק ואנסה לאבחן איזה מהרכיבים אחראי על ייצוב הסל"ד בלאנטיס (מודל 96' להזכירכם).

 

איזה מהשניים נפוץ יותר כיום? מנוע הצעדים או מייצב סל"ד הסרק?

כמו כן, האם מספר המכוניות בהן מותקנת מערכת ה-Drive-By-Wire כיום גדול?

 

תודה שוב.

חג שמח,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...