Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהודעה #70 בשירשור הזה - הנה לינק:

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?664995-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-PSA-1-2-PureTech-%D7%94%D7%A9%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9B%D7%96-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%A2%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%96%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%98%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%9E%D7%9F&p=5784277&viewfull=1#post5784277

 

צירף המשתמש YATUSH תמונות מפקק השמן של הרצועה הישנה והחדשה.

 

בתמונה של החדשה רואים את גב הרצועה (שזה תכל'ס מה שמעניין אותנו) שהיא חלקה לחלוטין ועם הכיתוב של היצרן, ובתמונה השניה רואים באופן ברור את הרצועה הישנה לאחר ששכבת הגומי התפוררה ממנה ומה שנשאר זה סיבים בצורה אלכסונית של החיזוק הפנימי של הרצועה.

 

לדעתי בדיקה ראשונית ויזואלית דרך פקק השמן יכולה לתת כיוון דיי טוב למצב הרצועה - או שתראה רצועה חלקה תקינה או שתראה את הסיבים האלכסוניים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

הרבה שאלו כאן מהי הבדיקה הטובה ביותר?

ראשית להציץ דרך פקק מילוי שמן בעזרת פנס ממוקד, אם הרצועה חלקה,מצויין.

 

אם הרצועה לא חלקה, ורואים מעויינים והתפוררות, לפרק אגן שמן לבדיקה, זו פעולה קלה וקצרה במנוע הזה, ומיד מבחינים אם יש סתימה או סתימה חלקית במשמרת, במידה וכן, להחליף רצועה ולבצע ניקוי מלא של מערכת השמן שכולל:

ניקוי של המשמרת

אגן השמן

שסתומי תזמון שסתומים משתנה

שסתום וויסות לחץ שמן חשמלי

צינור הזנת שמן לטורבו ו-2 ברגי הבנג'ו

לפתוח משאבת וואקום לניקוי

וכמובן מסנן שמן ושמן חדשים.

 

עד כה החלפתי שסתומי VVT,משאבות וואקום,מגדשי טורבו,ומנועים שלמים בגלל המצב הזה של התפוררות הרצועה.

 

אורן

עריכה אחרונה על ידי אורן שרותי רכב
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, הסיפור עם רצועת תזמון ברכבי PSA שוב חוזר על עצמו ( מהדגמים הישנים עם מנועי 1.6 ללא טורבו).

גם אז הרצועות לא החזיקו מעמד עד להחלפה המתוכננת וגמרו מנועים לפני כן.

מי שהיה מודע לסיפור, החליף מיוזמתו רצועות כל 80 -60 אלף קילומטרים, ליתר בטחון.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה שאלו כאן מהי הבדיקה הטובה ביותר?

ראשית להציץ דרך פקק מילוי שמן בעזרת פנס ממוקד, אם הרצועה חלקה,מצויין.

 

אם הרצועה לא חלקה, ורואים מעויינים והתפוררות, לפרק אגן שמן לבדיקה, זו פעולה קלה וקצרה במנוע הזה, ומיד מבחינים אם יש סתימה או סתימה חלקית במשמרת, במידה וכן, להחליף רצועה ולבצע ניקוי מלא של מערכת השמן שכולל:

ניקוי של המשמרת

אגן השמן

שסתומי תזמון שסתומים משתנה

שסתום וויסות לחץ שמן חשמלי

צינור הזנת שמן לטורבו ו-2 ברגי הבנג'ו

לפתוח משאבת וואקום לניקוי

וכמובן מסנן שמן ושמן חדשים.

 

עד כה החלפתי שסתומי VVT,משאבות וואקום,מגדשי טורבו,ומנועים שלמים בגלל המצב הזה של התפוררות הרצועה.

 

אורן

 

 

לאור ניסיונך,

האם יש הבדל ביו המנועים המוגדשים למנועים האטמוספרים?

(מבחינת ההתפוררות/הנזק/עלויות התיקון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, תודה רבה על התגובה המפורטת.

 

מה מצב הצד הקדמי של הרצועה עם השיניים? האם גם הוא שחוק?

 

האם נתקלת ברכב שהתופעה חזרה בו שנית לאחר החלת הרצועה הראשונה?

 

האם ברכב שהוחלפה בו רצועה, כדאי לחזור על החלפת שמן ופילטר לאחר זמן קצר כדי לפנות שאריות אם נשארו?

 

בהנחת רכב שהוחלפה בו כבר רצועה לפני שנה, ומצב הרצועה נראה תקין, האם האם תתכן שאריות בוצה על אגן השמן?

 

ניקוי שסתומי תזמון חשמלי משתנה - השסתומים עצמם כלומר לפתוח מכסה שסתומים? או שאתה מתכוון לחיישן VVT?

 

אין פלא שללובינסקי אין רצון עז להכניס את הבדיקה הויזואלית של הרצועה לכל טיפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן,

מתוך רכבים שהגיעו עם נורית לחץ שמן עקב התפוררות, מה אחוז הרכבים שהזדקקו להחלפת מגדש טורבו או מנוע?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לפילטר שמן אין שום השפעה על העסק הזה? לא בשביל זה הוא שם?

אני מניח שאם לא הוחלף מקט רצועה וכולן מתפוררות, כבר אחרי מספר די נמוך של ק"מ הזבל יתחיל להיאסף שם. אולי בכלל עדיף לעשות ניקוי ולא להחליף רצועה (עד אזור ה180K), כדי לא להתחיל מחדש את כל הבלאגן הזה.

כמו שזה נראה מהתמונות רק שכבה ספיציפית מתפרקת שם, לא בטוח שזה מחליש את הרצועה במידה מסכנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתם אומרים על מצב הרצועה שלי [ATTACH=CONFIG]519495[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]519497[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]519496[/ATTACH]

נראה מתפורר, כמו אצלי. הרצועה נראית עם הרבה נקבוביות שזה מעיד על רסיסים שנפלו ממנה, היא צריכה להיות חלקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מתפורר, כמו אצלי. הרצועה נראית עם הרבה נקבוביות שזה מעיד על רסיסים שנפלו ממנה, היא צריכה להיות חלקה

אתה יכול לסמן בתמונה ולהעלות את המיקום של הרצועה? כי על מה שאני מסתכל וחושב שזה הרצועה לא רואה שום נקבוביות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...