Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

[ATTACH=CONFIG]519506[/ATTACH]

 

אני לא מבין אבל אם הרצועה אמורה להיות חלקה במשך כל הזמן נגיד עד 160-180 אלף ק״מ לפי הוראות יצרן?

היום באמת שמתי לב שהמנוע של הרכב מרעיש כמו טרקטור/מנוע דיזל(ללא מזגן)

הרכב עבר 83 אלף ק״מ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

109 אלף ק"מ, 2008 אטמוספרי 82 כ"ס, שנת 2014. בוצע טיפול בעלות של כ3000 ש"ח לפני חודשיים שכלל רפידות ודיסקים קדמיים וממיר קטליטי שבדיוק הלך לעולמו. לא דולקת נורה, המנוע עובד בצורה תקינה, לא שמתי לב לפירורים. מצד אחד קצת מבאס להכנס לטיימינג במרווח זמן כל כך צמוד לטיפול הקודם, מצד שני המחשבה על הנזק האפשרי מציקה. לא בטוח מה לעשות...

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין אבל אם הרצועה אמורה להיות חלקה במשך כל הזמן נגיד עד 160-180 אלף ק״מ לפי הוראות יצרן?

היום באמת שמתי לב שהמנוע של הרכב מרעיש כמו טרקטור/מנוע דיזל(ללא מזגן)

הרכב עבר 83 אלף ק״מ

 

תסתכל מתחילת השרשור, באף תמונה ששמו פה לא הייתה רצועה חלקה. ברצועות המתפוררות רואים פסים אלכסונים. לא נראה שאפשר לדעת יותר מדי בדרך הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תמיד מספיק להסתכל רק על המצב החיצוני, ומומלץ לפרק אגן שמן ולראות אם שבבים החלו להתפרק מהרצועה. בדיון שפתחתי בנושא אפשר לראות באחת התמונות את מצב הרצועה הפנימי, ובירור נראה כי שבבים התפרקו גם משם.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה אולי קצת מטופשת..

אבל סתם כדי לדעת (כי אם לא נשאל לא נדע) איך הרצועה שמתפוררת מגיעה לאגן השמן ?. מה הקשר בין רצועת המנוע לבין שמן המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה שאולי קצת מטופשת - האם מישהו מהאנשים שהלך להם טורבו, מנוע וכו׳ והרכב טופל אצל לובינסקי ניסה לקבל ״רצון טוב״ בהשתתפות היצרן בעלות התיקונים?

אם רכב כזה מטופל אצל גבע/אורן האם יש ״קייס״ לבקש רצון טוב או שהם מנפנפים במקום?

 

הלך לי מנוע באופל שכבר לא באחריות לא באשמת נהג ובגלל שהרכב טופל רק במורשים הגישו בקשה לרצון טוב וקיבלתי אישור ל 90% מימון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר מישהו שהלך לו מנוע בגלל הבעיה הזו. אולי אם מזניחים או מתעלמים מממנה .

אבל בעקרון בארץ אלופים מלחמוק מאחריות רק תן להם סיבה. אם פספסת טיפול או עשית אותו מחוץ לרשת זה תנאי מספיק להתחמק .

למרות זאת אני מכיר מקרה של "מטופל גבע" שבסוף בעל הרכב תבע את לובינסקי ותמורת שתיקתו שילם רק "זמן עבודה" והם החליפו את הטורבו. אז אני מאמין שעורכי דין טובים+ידע טכני מעמיק עוזרים לרצון הטוב. גם אחרי 5 שנים.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהכנסתי את הרכב לגבע השבוע הם אמרו לי שבדיוק לפני שבוע הם החליפו מנוע ב208 עם 60 אלף ק״מ בגלל בעיית ההתפוררות,ידוע לי על מקרה נוסף שרכב שנקנה מהטרייד של לובינסקי ואז הופיע לו התקלה ולובינסקי החליטו להחליף מנוע אבל זה קרה רק אחרי כמה ימים שהם ניסו להתחמק..

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

טורבו שהולך זה מחזה נפוץ, מנועים קצת פחות אבל קורה, בהחלט יש מקום לבקש רצון טוב, גם ברכבים שמטופלים מחוץ לחברה, בשבוע שעבר הוחלף מנוע באחריות 100 אחוז ברכב של לקוח שלי, שביצע 2 טיפולים במוסך מורשה ו 2 טיפולים אצלי.

היבואן מודע לבעיה ולמיטב הבנתי גם קשוב ומעביר דרישות כאלו מול היצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן איך אתה ממליץ להתנהל מבחינת שגרת טיפולים עם רכב שלא הוחלפה בו רצועה עדיין (ועבר 60-70 אלף ק״מ לצורך העניין) ?

 

 

 

דרך אגב שאלתי במוסך המורשה שבו הרכב מטופל ואמרו שהם לא בודקים את מצב הרצועה. ושהדבר היחיד שהם ממליצים זה להחמיר יותר ולהחליף יזום ב 130,000 ק״מ. (208 טורבו)

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלתי אך נראה לי שזה פוספס, האם פילטר השמן לא אמור לצמצם עד לבטל את השפעות ההתפוררות?

וגם, מה הטעם בהחלפת רצועה מתפוררת אחת באחרת? אולי אפילו עדיף לא להחליף אלא רק לנקות לעתים תכופות. מה הנזק אם הרצועה נקרעת? זה גומר את המנוע?

 

אני אישית מתקרב מאוד לסוף האחריות לובינסקי-טרייד שלי שלא כוללת את הרצועה, ולא ממש יודע מה לעשות. יש לי 308SW עם 100K, עשיתי טיפול קודם ב90K.

יש טעם לעשות טיימינג עכשיו? (מה שמאוד יבאס, האוטו אצלי שנה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועה נקרעת - הולך מנוע. במה שמדובר כאן הרצועה מתפוררת והשבבים שלה סותמים את מעברי השמן. לא מדובר בסכנה שהרצועה תקרע לגמרי.

 

אם אני לא טועה היו פה דיבורים בעבר על הנחיות להקדמת החלפת הרצועה ל- 106,000 ק״מ. המוסכים של לובינסקי לא יודעים במה מדובר.

אני במקומך הייתי מחליף רצועה במסגרת הטיפול הבא. אופציה אחרת היא לחכות שתדלק אזהרה. יכול מאוד להיות שזה גם לא יקרה. זה לא שב- 100% מהרכבים הרצועה מתפוררת. לצורך העניין לא ראיתי כאן אפילו הודעה אחת לגבי סיטרואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...