Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

מעניין האם זה מקרי שכל המקרים האחרונים שרשומים כאן הם ברכבי ליסינג שנרכשו מלובינסקי טרייד.

 

 

ה-208 שלי עם 62 אלף ק״מ, נעשה טיפול במורשה (לפני סוף האחריות) ב- 57 אלף ק״מ. הם מבחינתם לא בודקים את הרצועה ואומרים לא במילים האלה ״סע עד שתדלק נורה״. אני מחיפה וקצת גדול עליי לנסוע לאורן או גבע רק בשביל לבדוק את מצב הרצועה. איך להמשיך מכאן בשגרת הטיפולים מהבחינה הזאת? להחליף רצועה בהקדם? להחליף כחלק מהטיפול הבא? להתעקש על בדיקת מצב הרצועה כחלק מהטיפול הבא אם הם בכלל יודעים לעשות את זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרכב אמור להיות מוכן מחר,מבחינת מחיר החלפת טיימינג עולה סביב ה2000-2500 שקלים,הדבר הזה לא מופיע רק ברכבי הליסינג אלא גם ברכבים פרטיים,יש באחד מהשרשורים פה שבחור קנה רכב מטרייד מוביל(מגיעים למגרש הזה בעיקר רכבים מידיים פרטיות וגם אצלו הופיע התקלה.

 

הליסינג של לובינסקי/פריים לי מטופלים במוסכי היבואן,גם הרכב שלי לפני המסירה שלו אליי טופל במוסך היבואן אבל כשפתחתי את מכסה המנוע ראיתי שמבחינת כמות השמן יש הרבה יותר מידי שמן שהם מילאו בטיפול(לפי הקבלות הם שמו שמן שעומד בתקן הנדרש).

 

כשאני קניתי את הרכב לקחתי את עניין התפוררות הטיימינג בחשבון וידעתי שככל הנראה אני אחליף טיימינג בטיפול הראשון שאעשה לרכב(ובתכלס זה מה שקרה גם) ואני ממש לא מצטער על הקנייה כי מבחינת VFM מדובר מבחינתי בעסקה טובה גם אם אני צריך להשקיע עוד 2500 ש״ח בטיימינג,אבל זה ממש לא פותר את היבואן להתעלם מהתופעה הזאתי שמתגלה יותר ויותר וזה נראה כאילו הם מתעלמים ממנה ומגלגלים את האחריות ללקוח.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללובינסקי טרייד יש כנראה נתח שוק מאוד גדול (לפחות ב-308), אז זה פשוט סטטיסטיקה.

 

האמת, שזה פשוט חבל. כי פרט לבעיה הזו מדובר ברכבים מוצלחים, ובטיפול נכון אפשר היה יחסית בקלות להכיל את הבעיה הזו במקום לתת לה להתפוצץ.

 

מה גם שזו בעיה מוכרת, והנציג הטכני (לא זוכר את שמו ותפקידו) שהיה במפגש האחרון בשורק הודה שהיא קיימת (אחרי הרבה מאוד התפתלויות והאשמות שונות ומשונות לגבי תקני שמן ותוספים), וטען שיצאה הנחיה חדשה לבדוק את הרצועה בכל טיפול ולקצר את זמן ההחלפה ל-105,000 ק"מ או שש שנים (לא סגור לגבי השנים, אל תתפסו אותי במילה). מתברר שטענות לחוד, ומציאות לחוד.

 

הלו, אתם שם בלובינסקי, לא הגיע הזמן שתתפסו את עצמכם בידיים? מה כל כך מורכב בלהוריד הנחיות חדשות למוסכים? למה לחכות לייצוגית ולהמשיך לייצר שם רע למותגים שאתם מייצגים ולעצמיכם?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי שהבנתי היום בשביל לבדוק את הרצועה מדובר בהמון המון עבודה,מה שרואים דרך פתח מילוי השמן זה רק קמצוץ מהרצועה ולא באמת נותן איזשהו ניתוח על הרצועה עצמה, הרכבים שיצאו מהטריידאין של לובינסקי/פריים ליס טופלו בשמנים שעומדים בתקן הנדרש ובמועדים ש״נכונים״ שקבע היצרן ועדיין התופעה הזאתי מופיעה.

אני ספציפית כשחיפשתי רכב חיפשתי אחד שלא הייתה לו בעיה עם הטיימינג ושטופל בזמן ואצל לובינסקי עצמם עומדים לא מעט רכבים שעברו טיפולי טיימינג ב50-60 אלף ק״מ(מה שלא קרוב למועד שקבע היצרן).

אני מאוד אוהב את הרכב אבל עצם זה שהיבואן לא דואג ללקוחות שלו מבאס ביותר..

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללובינסקי טרייד יש כנראה נתח שוק מאוד גדול (לפחות ב-308), אז זה פשוט סטטיסטיקה.

 

האמת, שזה פשוט חבל. כי פרט לבעיה הזו מדובר ברכבים מוצלחים, ובטיפול נכון אפשר היה יחסית בקלות להכיל את הבעיה הזו במקום לתת לה להתפוצץ.

 

מה גם שזו בעיה מוכרת, והנציג הטכני (לא זוכר את שמו ותפקידו) שהיה במפגש האחרון בשורק הודה שהיא קיימת (אחרי הרבה מאוד התפתלויות והאשמות שונות ומשונות לגבי תקני שמן ותוספים), וטען שיצאה הנחיה חדשה לבדוק את הרצועה בכל טיפול ולקצר את זמן ההחלפה ל-105,000 ק"מ או שש שנים (לא סגור לגבי השנים, אל תתפסו אותי במילה). מתברר שטענות לחוד, ומציאות לחוד.

 

הלו, אתם שם בלובינסקי, לא הגיע הזמן שתתפסו את עצמכם בידיים? מה כל כך מורכב בלהוריד הנחיות חדשות למוסכים? למה לחכות לייצוגית ולהמשיך לייצר שם רע למותגים שאתם מייצגים ולעצמיכם?

 

המוסכים לא בודקים את הרצועה ומבחינתם אם תיהיה בעיה תדלק נורה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכים לא בודקים כי לא משלמים להם. על זה, ואנחנו רואים את התוצאות בשטח.

 

אם מישהו בלובינסקי היה מבין איזה נזק תדמיתי זה גורם, אולי הוא היה מסבסד את הבדיקה הזו באיזו שהיא צורה. כשזה לא קורה, אתה מקבל הרבה לקוחות שבמקרה הטוב נאלצים להגיע למוסך באופן לא מתוכנן ואז לשלם הון על ניקוי של כל המערכת והחלפת חלקים שנפגעו (עם נזק פוטנציאלי לטווח ארוך), ובמקרה הרע מגיעים להחלפת מנוע. מכאן ועד ל"צרפתי זה חרא, לא נוגע יותר ברכב צרפתי", קשיים במכירה, ירידת ערך גבוהה ופחות לקוחות חוזרים ולקוחות בכלל הדרך מאוד קצרה.

 

כדי להפחית את כל התופעות האלו, צריך להטמיע תרבות שמקדמת טיפול מונע בבעיות, גם אם זה קצת יקר יותר כרגע. אבל יותר פשוט (וזול) לתקוע את הראש בחול (שלא לומר, באיבר שעליו אנו יושבים) ולהאשים את הסטיגמה במכירות הנמוכות שלך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שכתבתי ב

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=5856728

 

בשיחה עם מוסך יבואן באירופה והתברר שיש שם הנחייה לבחון את שלמות הרצועה ב 60K . זה תהליך שלם לפרק וגוזל הרבה זמן לטענתם. (גם הם לא רצו להודות על בעייה ידועה). יש בהחלט מסמך צרפתי על קיצור מרווחי ההחלפה . הבאתי צילום שלו באחד השרשורים. חבל ששהמחלקה הטכנית בארץ לא הפיצה אותו למוסכים.

 

הסיבה שאין תביעה היא לדעתי כי חלקים מגומי ,עפ רוב , לא מכוסים בשום אחריות ת באף יצרן. אפילו צמיגים קשה מאד לממש אחריות (מישלין?) . אבל צדק מי שכתב שלובינסקי כושלים בטיפול נכון בתופעה (לא פעם ראשונה).

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפחיד משהו. איך להתנהל עם 208 שעבר 62 אלף ק״מ (טיפול אחרון היה ב 57 במורשה) ולא הוחלפה או נבדקה בו הרצועה מעולם מעבר לצילום דרך פתח מילוי השמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי בדיקת הרצועה, אפשר את השמן הישן שמרוקנים בכל טיפול שנתי לשפוך לתוך מסננת ולבדוק אם הצטברו על המסננת חלקי רצועת טיימינג, הלקוח יכול לדרוש זאת.

 

ולא מובן מדוע psa לא מחליפים את הרצועה לסוג עמיד יותר, שזה הפתרון לבעיה וכל ההבדיקות זה רק פלסטרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לתגובות האחרונות, אני רק שאלה (ומצטער מראש אם פספסתי את התשובה בכל השרשורים שנפתחו בנושא):

האם נתקלתם ברכב עם המנוע הזה שהחליפו לו רצועה בשנתיים האחרונות ומאז הוחלפה שוב?

 

אני עובד בתעשייה דומה וכבר נתקלתי בלא מעט מקרים בהם היה כשל מובנה במוצר חדש והוא תוקן מבלי להחליף מספר מק"ט או תיאור.

תקן האיכות הסטנדרטי ISO9001 לא מחייב לעשות אחרת (לא יודע לגבי התקן המחמיר יותר ISO 16949 ש-PSA עובדים איתו) אבל AS9100 של התעופה מחייב בהודעה מסודרת לכל הפחות.

עריכה אחרונה על ידי shaharper

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במפגש האחרון בשורק נטען שאין רצועה חדשה. להבנתי, התנהלות נכונה תהיה להחליף מק"ט ברגע שיש חלק חדש, אחרת איך המחסן ידע שהוא מספק את החלק החדש? ואיך המוסכניק ידע שהוא מחליף לחדש? ואיך אתה תדע בעוד שנתיים-שלוש אם הותקן לך החלק החדש?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי, אין מקט חדש. יש טענות שהחליפו את הרצועה החל מתאריך מסויים, אין שום סימוכין שזה נכון.

העסק הזה בהחלט מזמין תביעה ייצוגית. זה מנוע חדש והם מקימים עוד מפעל שלם לייצור המנוע הנ"ל במזרח אירופה כדי להעלות את קצב הייצור.

מדובר במנוע שמניע את רוב דגמי psa -

פיג'ו 3008

פיג'ו 208

סיטרואן C3

סיטרואן c4 רגילה שכבר לא נמכרת

פיג'ו 308

סיטרואן C4 קקטוס

סיטרואן C3 aircross

דגמי אופל שונים

 

אצלי בc4 החליפו לפני כשנה ב75אלף קמ בעקבות הנורה. הרכב היה עוד באחריות. הרכב פרטי וננהג נסיעות ארוכות ע"י נהג מבוגר ופדנט.

 

אשמח אם מישהו יכול לפרט איזה ניקויונות , החלפת חלקים ראשיים ופירוקים צריך לעשות בעקבות התפוררות או נורת תקלה.

אני יודע שלעיתים מחליפים משאבת וואקום

או שמן.

לתחושתי בלבד, יתכן שלא כל העבודה הנדרשת נעשית במוסכים המורשים, והם עובדים עפ הנחיות היבואן ופיגו העולמית. למשל הוצאת וניקוי חיישן vvt לא ברור לי אם לובינסקי ומוסכים מורשים מבצעים.

 

כנראה שעדיף לצמצם מרווחי טיפולים ולבצע טיפול החלפת שמן בלבד כל חצי שנה. קיבלתי רמז כזה מיועץ שירות.

 

לתחושתי, אחרי אירוע כזה צריך החלפת שמן רק כדי שישטוף את השאריות, וזמן קצר לאחר (שעה? חודש??) מכן שוב החלפת שמן.

 

לי נראה מהתמונות שיש שכבת גומי שמתפוררת על גב רצועת הטיימינג שהיא חלקה בהתקנה ואח"כ מתחילים לראות את מבנה השכבות האלכסוני שלה. גב הרצועה להבנתי נושא מאמצי מתמחה ואולי גם לחיצה אבל פחות מהצד הקדמי עם השיניים. השאלה אם ההתפוררות הזאת של גב הרצועה נעצרת בשלב מסויים?

אם אני מחליף שמן כל 7k או חצי שנה, זה יוציא את רוב הג'יפה?

לא ברור לי כלל מה לגבי השיניים כלל ששם רוב העומס המכני. האם גם שם יש שחיקה והתפוררות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

POOH,

לא תדע כי המוצר תקין ולא תהיה לך שום סיבה להתלונן. לאלה שנתקעו עם המוצר "הישן" פשוט יחליפו מבלי לצייץ במקרה של תלונה או תקלה.

היחידים שידעו אלה מנהל המוצר ועוד כמה נספחים הקשורים לעניין. תופעה זו נפוצה מאוד, הרבה יותר ממה שאתם חושבים (אך כנראה שהיא לא תואמת לתקן איכות הנדרש).

 

בכל זאת, יש כאן רק השערה שלי שמבוססת על מספר דוגמאות שקראתי ברשת שהרצועה הנוכחית נראית ומרגישה שונה מהמקורית (משנת 2014 לדוגמא) ומעניין לדעת האם יש מקרים של החלפה חוזרת או שבא לציון גואל (גם אם תוך כדי התנהלות מפוקפקת).

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון בעבודה , חשבתי על זה: יש מצלמת אנדוסקופיה למכונות. מצלמה זעירה עם נורות לד על כבל ארוך ,דק וגמיש למחצה. מחברים אותה למחשב נייד. איכות תמונה מעולה גם מתחת למים רק שהיא לא זולה בכלל. להחדיר אותה דרך פתח מילוי. תתן תמונה קצת יותר טובה מלהציץ בעין על פתח מילוי שמן.

לפתוח דוכן 100מ מהמוסך המרכזי . לגבות ₪50 לבדיקה . סטרטאפ.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...