Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

צר לי אך אני לא מסכים איתך, אם הלקוח מספיק טיפש לא להיכנס למוסך כשנדלקת לו נורת אזהרה זה כבר די בעיה שלו.

 

העניין הוא עם התנערות שיטתית של פיג'ו בהכחשה שקיימת איזושהי בעיה תכנונית, כשבאופן די גורף, מרבית הרכבים שעלו לכביש הגיעו להתפוררות הרצועה בשלבים הרבה יותר מתקדמים מהנתון שמומלץ ע"י היצרן.

הודאה שלהם בעניין תוביל לריקול ול"סיבוב" מאוד יקר עבורם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תגדיר "כשנדלקת".

 

אני מאמין שמספיק נהגים לא יעצרו מיד בצד ויזמינו גרר. יש כאלו שיגיעו למוסך מחר בבוקר, ויש כאלו שיחכו קצת יותר. זו המציאות, וצריך להכיר בה.

 

אנחנו לא באמת יודעים מה האחוז של הרצועות שמתפוררות לפני הזמן, אבל נראה שזה לא מקרים בודדים פה ושם או עניין של תחזוקה לא נכונה או תנאים קיצוניים. חוסר הנכונות של היצרן להכיר בבעיה באופן רשמי (כנראה באמת בגלל העלות הגבוהה) לגמרי לא עוזר פה (וגם לא מפתיע, ע"ע thp156).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה כבר עולה להחליף טיימינג במנוע הזה?

 

וגם, האם החלפה יזומה תפתור את הבעיה, כמו שהיה בשרשרת הטיימינג של הואגיות? או שרק תדחה את הבעיה? מישהו יודע?

 

וגם2, איך מזהים שהרצועה מתחילה להתפורר לפני שנדלקת הנורה? להציץ דרך פתח מילוי השמן אחת לשבוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזו חוצפה להתנער מאחריות ולגלגל את עלות התיקון של פגם הייצור המחריד הזה על הלקוח, אפילו אם הוא לא מטפל אצלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה עולה תלוי באיזה מוסך.

אני יודע שאצל אורן המחיר נע בגזרת 2200-2500. אין לי מושג כמה במורשה.

חבל כי היתה לי היסטוריה של רכבים מאופרייט שם מדפיסים לך את החשבוניות עם העלות, וראיתי את זה פשוט לא זוכר וכבר מיחזרתי את הדפים [emoji849]

 

העניין שאותי אישית הכי מסקרן זה האם היצרן אכן שינה את רצועת התזמון עצמה ופתר בכך את עניין ההתפוררות. למעט איזכור של מישהו בפורום העולמי שטען שממאי 2017 הם שינו לא הצלחתי למצוא סימוכין לנושא. גם כשביררתי במורשה לאחרונה לא ידע לאשר לי זאת יועץ השירות ולטענתו לא נכנס שום מק"ט חדש או רוויזיה מעודכנת.

בכל אופן, לטעמי לפחות, לעשות טיימינג אחת ל3-4 שנים (בהתייחסות לנסועה ממוצעת כמובן) זה לא כזה נורא.

 

לא חושב שיש טעם לבצע החלפה יזומה לפני שרואים פירורים בשמן (במוסך אמרו לי שניתן לזהות גם פירורים על המדיד) או שמצבה הפיזי של הרצועה משתנה. קיצור זמני החלפת שמן יכול להאריך את הצורך בהחלפה מוקדמת יותר של הרצועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רכב על רצועת תזמון אתה תבצע החלפת רצועת תזמון באותו סכום בדרך כלל במרווחים של 90K קמ.

אז עלות עודפת אין כאן ממש.

 

יש כאן אולי עלות עודפת ביחס להנחיות היצרן המקוריות זה נכון.

 

צריך לראות מה צופן העתיד. אם הרצועה החדשה פותרת את הבעיה אז רק צריך לדאוג שאף לקוח לא יסבול מההשלכות של הרצועה הישנה וזהו.

אם היא לא פותרת אז צריך אולי לעדכן את הנחיות הטיפול.

 

בכל מקרה נראה שקצת הגזמת.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך לתבוע.מספיק לאיים. לפחות מהמקרים של THP 156 שהייתי מעורב ,ברגע שעורך דין מטעמך מעורב , לובינסקי התקפלו תמורת מחיר סימלי בלבד+ הסכם סודיות .(בעיקר כשהעו"ד מפמפם להם שזו תקלה סדרתית)

עדיף לשני הצדדים ומקובל בתחום.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד לא נגרם נזק למנוע (רצועה קרועה וכו ), אני לא רואה סיבה לרוץ , לתבוע וכו. פשוט לנקות ולהחליף רצועה.

יש סכומים שלא שווים את המלחמה.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם זה לא יעזור..

מה שניתן להסיק הוא אחד משניים:

או שהרצועה המקורית מתחילה חלקה, כמו החדשה, ומתקלפת וכך מגיעה למצב המחוספס שרואים אצלי ואצל אחרים פה בתמונות.

או שהרצועה החדשה שהוחלפה הינה רביזיה חדשה ושונה מהמקורית.

המוסך והיבואן לא יודעים על מה מדובר...

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאין איפה לראות איך נראית רצועה חדשה ולעשות השוואה...

ממש מוזר גם שבחלק מהרכבים זה קורה בק"מ מאוד נמוך וחלק שורדים עד 150 אלף.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עשיתי בשבוע שעבר טיפול 60k במוסך מורשה יבואן ממש לפני סוף האחריות של הרכב (208 1.2T),

כשסגרתי את החשבון נאמר לי שנעשה flushing למנוע כדי להוריד בוצה. הסתכלתי עכשיו בחשבונית ורשום שהשתמשו בחומר BG-105.

לא חשבתי בכלל על נושא רצועת התזמון (גם לא שאלו אותי לפני שעשו). עכשיו אני בלחץ שמה שעשו עלול לפגוע ברצועה.

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...