Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נכון לנסוע בחום קיצוני כזה?


raz2058
שימו לב! השרשור הזה בן 2163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין לי מושג לגבי כלי רכב מודרניים, אבל לפני 50 שנה בהחלט היו דגמים שיועדו למדינות חמות

 

גם היום יש מפרטים לאקלים חם, אקלים בינוני ואקלים קר.

 

מםרט לאקלים חם - מירכת קירור עם קיבולת גדולה יותר, מאוורר עם הספק גדול יותר, בלי חימום מושבים, בלי מערכת חימום עזר מעבר לסנדרטית, בלי חימום שפריצרים, בלי חימום חשמלי של השמשה הקידמית, בלי חימום גלגל ההגה וכו', תלוי בדגם וביצרן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם היום יש מפרטים לאקלים חם, אקלים בינוני ואקלים קר.

 

מםרט לאקלים חם - מירכת קירור עם קיבולת גדולה יותר, מאוורר עם הספק גדול יותר, בלי חימום מושבים, בלי מערכת חימום עזר מעבר לסנדרטית, בלי חימום שפריצרים, בלי חימום חשמלי של השמשה הקידמית, בלי חימום גלגל ההגה וכו', תלוי בדגם וביצרן.

תוספת לרשימה:

בפיליפינים רוב הרכבים מגיעים גם ללא רדיאטור חימום וללא פקדים בהתאם. פשוט כי הטמפרטורה פה לעולם לא נופלת מ25 מעלות. ישנה שליטה רק על עוצמת המיזוג.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הגדרה ליצרן עד איזה עומס טמפרטורה המנוע יכול לעבוד?

נניח עד 40-50 מעלות?

בודאי שיש, כל תכנון מערכת מתחיל מהגדרת תנאי סביבה בה המערכת אמורה לעמוד.

אל תצפה שהיצרן יחשוף אותך לשיקולים הללו.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת לרשימה:

בפיליפינים רוב הרכבים מגיעים גם ללא רדיאטור חימום וללא פקדים בהתאם. פשוט כי הטמפרטורה פה לעולם לא נופלת מ25 מעלות. ישנה שליטה רק על עוצמת המיזוג.

 

זה לא מדויק לגבי הטמפרטורות בפיליפינים. כשטיילתי בצפון לוזון היו כמה ימים קרים למדי. סביב 10 מעלות.

נכון שבאיים הדרומיים כבר הרבה יותר חם.

הסיבה כנראה פשוט לחסוך בכסף, בכל זאת העוני שם רב.

וכמובן, ברכבים הפושטיים של פשוטי העם.

יש שם כמה וכמה מרצדסים ורולס רויסים שכנראה לא חסר בהם דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מדויק לגבי הטמפרטורות בפיליפינים. כשטיילתי בצפון לוזון היו כמה ימים קרים למדי. סביב 10 מעלות.

נכון שבאיים הדרומיים כבר הרבה יותר חם.

הסיבה כנראה פשוט לחסוך בכסף, בכל זאת העוני שם רב.

וכמובן, ברכבים הפושטיים של פשוטי העם.

יש שם כמה וכמה מרצדסים ורולס רויסים שכנראה לא חסר בהם דבר.

אני מניח שאתה מדבר על ההרים, סאגדה ושות׳.. מן הסתם כשעולים בגובה הטמפרטורות יורדות. אבל באיזורים הללו בקושי יש רכבים בכלל..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה קשור בהכרח לחום, אולי זה קשור דווקא לזה שהחתול שלי הרגיש לא טוב?

תבדוק, אולי צריך לעדכן לחתול טרמוסטט למצב של אקלים טרופי (תספורת קצרה).

 

איוניק ; השתנקויות/קרטועים בהאצה מתונה (ללא נורות/הודעות של תקלה). יש חשד שמדובר בכלל בתקלה שקשורה לממיר קטליטי שחלקיו מוצאים את דרכם אל תוך המנוע.

גם אם לא נדלקת מנורת תקלה, ייתכן שרשומות הודעות שגיאה במחשב, כגון MISFIRE וכד'.במידה וזה הרכב הפרטי שלך אני ממליץ לגשת למוסך לבדיקה או להתחבר לשקע דיאגנוסטיקה אם יש לך.

 

יש לך מידע על תקלה של התפרקות ממיר קטליטי לאיוניק? בעקרון אם הממיר מתפרק לתוך המנוע זה עלול לגרום נזק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה צריך לנסוע, תיסע, אם לא, אל תיסע.

 

נורא פשוט.

 

קצר ולעניין.

 

אם הרכב מתוחזק כיאות,לא אמורה להיות שום בעיה.

 

אני עושה סביב 30K בשנה,וכל פעם שיש נסיעה\טיול יוצא בלי קשר למזג האוויר (קור אימים\גשם או חום גבוה)

אשתי לעומת זאת..:|:p

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זכורה לי האוסטין מונטגו שבקיץ הישראלי התחממה למוות בעשרות מכוניות וזאת לעומת אלו שקנו במנו את הסובארו ליאונה והתפוצצו מצחוק במזגן שעבד ומד חום שלא זז מילימטר גם ביום לוהט בעליות של טבריה,

 

גם פיג'ו 308 SW (יחסית חדשה) בקיץ במאמץ, המד חום זחל למעלה בצורה מדאיגה בשיחה עם מוסך היבואן נאמר לי סע הכל בסדר כל עוד והמחוג לא מגיע לתחום האדום.

 

אל תתרגש, מדובר בקונץ יפני עתיק, אין מנוע שאינו מושפע מטמפ' הסביבה וכן - גם סוברואים מתחממים (אבל לא עוצריםׂׂׂ).

מד החום ביפניות (ובעוד כמה מודרניות) לא מציג את הטמפרטורה, אלא מתייצב בול במרכז כל עוד הטמפ' בטווח התקין, ברגע שיש חריגה המד "יקפוץ" לתחום הקר\חם בהתאמה. יותר נעים לנהוג ככה, אבל יש פחות זמן להבין שהרכב מתחמם.

 

חבר OBD עם ניטור טמפ' לכל יפנית שתבחר ותיווכח.

 

הצרפתים לא אימצו את הפטנט, בחלק מהדגמים עד היום, מה שפוגע במוניטין של הרכבים מצד אחד אבל גורם לנהגים "לרחם" יותר על המנוע ביום חם מצד שני.

 

בצרפתיות ישנות יש גם מד חום שמן - מאפשר לדעת בדיוק מה המצב בימים כאלו ולזהות תקלות בשלב מוקדם הרבה יותר [אם וכאשר הוא עובד :shock:].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתרגש, מדובר בקונץ יפני עתיק, אין מנוע שאינו מושפע מטמפ' הסביבה וכן - גם סוברואים מתחממים (אבל לא עוצריםׂׂׂ).

מד החום ביפניות (ובעוד כמה מודרניות) לא מציג את הטמפרטורה, אלא מתייצב בול במרכז כל עוד הטמפ' בטווח התקין, ברגע שיש חריגה המד "יקפוץ" לתחום הקר\חם בהתאמה. יותר נעים לנהוג ככה, אבל יש פחות זמן להבין שהרכב מתחמם..

חוויתי דבר כזה במיצובישי פעם, בגלל משאבת מים דפוקה ותערובת של נוזל ירוק ומי ברז כנראה. המחוג קפץ ימינה בפתאומיות, ויחד עם זה נדלק חימום עד שהחום חזר לאמצע.

 

בסיטרואן שהייתה לי קודם לכן, לעומת זאת, המחוג של החום די חי חיים משל עצמו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הוכח בעבר שזו אגדה אורבנית: מכונית שחורה מתחממת יותר ברמה זניחה עד לא קיימת ביחס למכונית בהירה.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

קיים הבדל של 10 מעלות, שזה בערך 15%.

זניח או לא, את זה כבר הרגישים לחום יחליטו [emoji16]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפיליפינים רוב הרכבים מגיעים גם ללא רדיאטור חימום וללא פקדים בהתאם. פשוט כי הטמפרטורה פה לעולם לא נופלת מ25 מעלות. ישנה שליטה רק על עוצמת המיזוג.

 

זה מאוד מוזר כיוון שברכב שליטה בעוצמת הקירור של המזגן היא באמצעות חימום חלק מהאוויר הקר במערכת חימום.

 

 

בלי המערכת המזגן יתן תמיד את הקירור המקסימלי. תהיה שליטה רק על מהירות המאוורר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד מוזר כיוון שברכב שליטה בעוצמת הקירור של המזגן היא באמצעות חימום חלק מהאוויר הקר במערכת חימום.

 

 

בלי המערכת המזגן יתן תמיד את הקירור המקסימלי. תהיה שליטה רק על מהירות המאוורר.

תמונה לדוגמא ממיניבוס של טויוטה שאני נוסע בו בזה הרגע.. איך זה ממומש בפועל אין לי מושגIMG_20180522_152458.jpg

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוויתי דבר כזה במיצובישי פעם, בגלל משאבת מים דפוקה ותערובת של נוזל ירוק ומי ברז כנראה. המחוג קפץ ימינה בפתאומיות, ויחד עם זה נדלק חימום עד שהחום חזר לאמצע.

 

בסיטרואן שהייתה לי קודם לכן, לעומת זאת, המחוג של החום די חי חיים משל עצמו.

 

זאת פונקציה נפוצה שהחימום נדלק "על דעת עצמו" כאשר חום המנוע עולה מעל ערך מסוים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...