Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3011 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תלוי עד כמה אתם קרובים ובאיזה אדם מדובר.

 

אם מדובר באדם הגיוני בסך הכל, תסביר לו על אחזקת רכב, ותמכור לו.

 

אם זה מישהו שאתה יודע שירכב עליך, יציק לך על דבר הכי קטן, ויחשוב שקנה אותך יחד עם הרכב בתוך יועץ שירות/ארנק מהלך צמוד, אז אל. במיוחד אם זה רכב שאתה לא בטוח בו.

 

מצד שני, במקרה שלך משתמע שאם יש ספק, אז אין ספק. זאת נטו שאלה על יחסים בינך לבין החבר שלך. אם אתה לא בטוח שהוא יתנהג כמו אדם בוגר, אז אל תמכור לו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קניתי בעבר כמה מכוניות מחברים, רכב אחד ממקום עבודה שלי ועוד רכב ממקום עבודה של אמא שלי. לא רואה בזה שום בעיה, רק יתרון שיש ברכישת רכב מוכר מבן אדם מוכר.

 

בכל המקרים אלו היו מכוניות יחסית ישנות שסיימו אחריות מזמן.

 

 

פורסם

עזוב, אתה מכניס את עצמך לאזור ה-"לא נעים"

תגיד שדיברת עם אישתך ואתם כרגע צריכים את הרכב השני וזהו.

תהיה חבר ותן לו טיפים איך לעבור רכישת רכב יד 2 בצורה החלקה ביותר.

פורסם
קניתי בעבר כמה מכוניות מחברים, רכב אחד ממקום עבודה שלי ועוד רכב ממקום עבודה של אמא שלי. לא רואה בזה שום בעיה, רק יתרון שיש ברכישת רכב מוכר מבן אדם מוכר.

 

בכל המקרים אלו היו מכוניות יחסית ישנות שסיימו אחריות מזמן.

אתה בשונה מחברו של אלקש מבין פי כמה וכמה ברכבים ויודע בדיוק מה מהות תקלה שקרתה והאם זה באשמת אותו אדם שמכר לך או לא.

לחבר שלו אין מושג בזה, הוא בן 35 ומעולם לא היה לו רכב... לא הייתי מתעסק אלא אם כן הוא עם ראש על הכתפיים ולא טיפש.

עומר :-)

פורסם

לזה שמעלי. PRO...

עוד פעם יש לעשות דברים ולהכניס שיקול דעת, יש המון פרמטרים לשקול ולכן הבחור מתייעץ.

אני גם הייתי מעדיף לקנות רכב ממישהו מוכר ואפילו מכאן , מהפורום ועוד פעם.

אם יהיה זה בחור מהפורום שיש לו רק 40 הודעות ולפני חודשיים רק הופיע, אז שוב לשיקולך.

פורסם

לא הבנתי מה הבעיה

הרכב יחסית חדש

עד שתהיה תקלה לא תהיה לה שוםק שר אליך

מבחינתי תקלות ברכבים שרכשתי(רובם קרובים ומעל ל10 שנים על הכביש) שהתרחשו לאחר יותר מחודשיים בבעלותי, הן באחזקתי בלי קשר לבעלים הקודם באופן ישיר.

פורסם

אני יכול להבין את הפלונטר (ובעיקר מבין מאוד את החבר שברכב ראשון מפחד ובצדק) אבל האחריות לעוד 8 חודשים פותרת *הכל*. זה מספיק זמן בכדי שהוא לא יוכל לקשור שום תקלה עתידית ברכב לגבי המוכר שלו, ולא משנה אם זה חבר או מיד 2.

זה לא אחריות של 3 חודשים זה אחריות להמון המון זמן. מציע לך למכור מהר לפי התיאור שלך נשמע שזה עסקה לא רעה גם בשבילו וגם בשבילך - וחסכון של כסף מיותר שאתה זורק לפח בכל חודש.

לא רואה פה שום בעיה.

פורסם
אתה בשונה מחברו של אלקש מבין פי כמה וכמה ברכבים ויודע בדיוק מה מהות תקלה שקרתה והאם זה באשמת אותו אדם שמכר לך או לא.

לחבר שלו אין מושג בזה, הוא בן 35 ומעולם לא היה לו רכב... לא הייתי מתעסק אלא אם כן הוא עם ראש על הכתפיים ולא טיפש.

אז מה, למי שאין מושג עדיף לקנות רכב מפוקפק מבן אדם מפוקפק שיספר לו סיפורים או רכב במצב טוב מבן אדם שהוא מכיר וסומך עליו?

 

 

פורסם

לא רואה שום בעיה במקרה הזה.

 

תמכור לו ושניכם תיהנו.

 

לפני כן תסביר לו שאחזקת רכב היא דבר מאוד יקר.

 

בין אם קונים רכב חדש. בין אם קונים רכב משומש מוכר היטב, ובין אם קונים רכב לא מוכר.

 

אם החברות היא אמיתית, לא יקרה לה שום דבר גם אם תהיה תקלה ברכב.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

הסברתי לבחור מא' עד ת' את יתרונות הרכב והדגם אל מול חסרונותיו. הסברתי לו על עלויות תחזוקה, צמיגים, טיפולים. הסברתי לו שרכב זאת הוצאה כספית ואין רכב שלא צצות לו אף פעם תקלות. הסברתי לו שאינני מסתיר ממנו דבר, אבל אינני רואה עתידות.

הסברתי לו על בלאי צפוי כגון צמיגים, מצבר ומתישהו בעתיד הקרוב/ רחוק קלאץ'.

על אגרות רישוי, טסטים ושאר ירקות.

הסברתי לו שהרכב במצב שמור, מטופל ומלוקק לפי מה שידוע לי ויכול להיות שהוא יסע עוד שנים עם טיפולים שגרתיים בלבד ויכול להיות שעוד חודשיים תדלק לו מנורת מנוע ואין לי שום שליטה על זה.

 

הסברתי לו שיש לו עוד די הרבה זמן של אחריות יצרן אבל אינני היצרן ולכן אני לא יכול להתחייב על כלום מהבחינה הזאת וזה עניינו נטו שלו מול היצרן במידה והוא יצטרך את זה.

 

כמובן שעודדתי אותו לעשות בדיקה לרכב טרם הרכישה ועודדתי אותו מאוד לעשות חיפוש בגוגל ולעשות את המחקר שלו לפני שהוא מחליטה החלטה כזאת או אחרת.

 

כמו כן מדובר על רכב עם גיר ידני, הסברתי לו את השוני בינו לבין אוטומטי ומה מגיע על חשבון מה.

 

הוא חבר קרוב ולכן הצעתי לו שאם הוא ירצה בתמורה לכמה גרושים אוכל להוסיף נהג חדש לפוליסה שלי ולתת לו את הרכב ליומיים שלושה של התרשמות.

 

הסברתי לו כמובן שאם הוא יחליט שהוא איננו מעוניין עוד ברכב שלי אין לו מה להתבייש ושאני אשמח לעזור לו לבחור רכב אחר לרכישה.

 

הכרחתי אותו לא להיות פזיז אלה ללכת לחקור ולחשוב כי מכירת הרכב ממש לא דחופה לי.

 

אני חושב שעשיתי את המקסימום שאני יכול לאור העובדה שזה באמת די הגיוני למכור רכב במצב נהדר לחבר שרוצה לקנות רכב במצב נהדר גם בשבילי וגם בשבילו. בטח לאור העובדה שאני בלב שלם לחלוטין הוגן איתו בעניין.

פורסם

אישית, ורק אישית. לא הייתי עושה את זה, עוזר ומחפש איתו רכב עד שמוצא לו אחד שמור לא פחות.

עשיתי את הטעות הזאת פעמיים בחיים, אחד עם חבר שכבר לא כל כך חבר (עקב כך) ואחת עם מישהי שיצאתי איתה, קיבלתי רכב מהעבודה והיא בדיוק חיפשה.

 

במקרה של החבר - התחילה נזילה של הנוזל קירור מהבלוק אחרי כחודשיים, אצלי לא היה כלום, גם בבדיקה שעשינו לפני העברת הבעלות לא היה כלום. אבל המוסכניק שהוא הלך אליו אמר לו שלא יכול להיות שלא ידעתי על זה וזו תקלה כבר הרבה זמן, לך תוכיח עכשיו משהו כזה. לא משנה כמה נשבעתי שמעולם לא הוספתי טיפת נוזל. קירור זה לא עזר, ההוצאה הייתה גבוהה וזה הפך למגעיל דיי מהר.

 

עם הבחורה - מכרתי לה את הרכב, כשהיא עם הבנה אפסית לחלוטין בתחזוקה. זו הייתה מאזדה לאנטיס מלוקקת.

אחרי כמה חודשים קרה ונפרדנו, ולאחר כמעט 7-8 חודשים באה בתלונות שמכרתי לה רכב תקול כי המזגן לא עובד פתאום.

 

עדיף למכור לבנאדם זר, ככה אתה לא מעורב בכלום אחרי זה.

זו דעתי לפחות.

פורסם

למכור לחבר מהר ובלי למצמץ. במיוחד כשהשוק ביד שנייה מת, הזדמנות פז.

אם החבר נורמלי - הוא יידע להתמודד עם התקלה בלי טענות.

אם הוא יבוא בטענות - אז הוא לא חבר, אז אין שום סיבה להחזיק אותו. את החבר, זאת אומרת...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אומרים שלא כדאי למכור לחבר או משפחה.

תמיד יהיה צד אחד ממורמר.

המוכר ירגיש שיכל למכור ביותר והקונה תמיד יחשוב שיכל למצוא רכב יותר אמין אם היה ממשיך לחפש.

אבל לדעתי במקרה שלך למה לא. תמכור במחיר שתהיה מרוצה ממנו אבל אני הייתי מבהיר לו שאחרי שהרכב עובר לידיו הוא עצמאי בשטח. אתה לא המכונאי שלו ולא בסיס נתונים אינטראקטיבי להיסטורית הרכב.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

על כל בן אדם שאומר לך תמכור יש עוד אחד שאומר לך אל תמכור.. איך אפשר להגיע ככה להחלטה? :-o

 

רק אתה מכיר ויודע את היחסים בינכם, אם הוא חבר "מניאק" שיחפש להאשים אותך על כל גומייה שנקראה וכו'.

 

הקונסנסוס הכללי - לא כדאי להרוס חברות בכלל כמה אלפי שקלים או כמה שעות שאתם חוסכים במכירה אחד לשני. זה פשוט יהיה תלוי באוויר ויהיה בינכם סתם באסה. את הליקוק שאתה עושה לרכבים שלך תעשה גם לשלו באיזה טיפול דיטיילינג מפנק


×
×
  • תוכן חדש...