Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3058 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם הנהג מזיז את המבט לשניה מדי עשר שניה, ושומר מרחק של שניה מהרכב שלפני, בכל עשר שניות יש סיכוי שהוא יסיים בתוך תא המטען של הרכב שנוסע לפניו אם הוא יבלום בלימת חירום. זה מפחיד מספיק גם ללא צורך להתחיל לחשב קילומטרים.

 

כן, גם שניה זה זמן ארוך מדי להסיר בו את המבט מהכביש. אבל נהגים בהחלט מסתגלים להפנות את המבט מהכביש (למשל למראות, ללוח המחוונים) גם לפרקי זמן קצרים יותר, בצורה שהפגיעה שלה בבטיחות היא יחסית שפירה.

 

אבל עזבו, להוריד את העיניים מהכביש זה לחלשים. תקראו יום אחד על סהרוריים שנכנסו לרכב ונהגו (בדרך כלל למקום העבודה) מתוך שינה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

 

יכול להיות מצב שאתה זקוק להפעיל באותו רגע מפשיר אדים.

ברכב עם כפתורים: למצב מפשיר אדים לרוב מסובבים את כל הכפתורים עד הסוף (ימינה).

ברכב עם בקרת אקלים יש כפתור ייעודי שמפעיל בלחיצה אחת מצב הפשרת אדים.

 

לשחק בטמפרטורה פחות קריטי, אבל גם את זה עושים לא פעם לאורך כביש כמו 6 בלי לעצור.

 

בפיג'ו/סיטרואן עם שליטה מהמולטמדיה, יש כפתור פיזי שבלחיצה אחת מזרים בעוצמה אוויר חם לשמשה ובשניה מפשיר.

הרבה יותר פשוט מברכב עם מחוגים.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

 

יכול להיות מצב שאתה זקוק להפעיל באותו רגע מפשיר אדים.

ברכב עם כפתורים: למצב מפשיר אדים לרוב מסובבים את כל הכפתורים עד הסוף (ימינה).

ברכב עם בקרת אקלים יש כפתור ייעודי שמפעיל בלחיצה אחת מצב הפשרת אדים.

 

לשחק בטמפרטורה פחות קריטי, אבל גם את זה עושים לא פעם לאורך כביש כמו 6 בלי לעצור.

 

 

ככה זה כשמביעים דעה על מכונית שלא החזקת.

 

 

בקקטוס יש מס' כפתורים פיזיים, המיועדים בדיוק בשביל הדבר הזה - תפעול שמבחינה בטיחותית לא סובל דיחוי.

 

הפשרת אדים קדמית

הפשרת אדים אחורית

נעילה מרכזית

דאבל ווינקר

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
עזוב אקסל, בוא נערוך ניסוי:

נסה לשנות מעלה אחת במזגן של הקקטוס תו"כ נהיגה בלי להוריד את העיניים מהכביש וחזור אלינו עם מסקנות.

 

 

הכי אני אוהב את ההתפסות לקטנות, כאילו מדובר בבעיה אקוטית.

 

ואיך אתה משנה 4 מעלות, בלי להציץ בשעון הטמפ'?

וכשיש כפתור סירקולציה שהוא on/off, איך אתה יודע באיזה מצב הוא, בלי להסתכל?

ואתה לא מתעסק עם ה-Waze תוך כדי נהיגה, כדי לבדוק את המצב קדימה?

מסתכל לראות את המס' של זה שמחייג אליך בטלפון?

ורדיו... אתה לא מסתכל באיזו תחנה אתה? שם של שיר?

 

יאללה, יאללה.

אפשר לחשוב שפעם בדקה מתפעלים את המזגן ברכב... כאילו מדובר בהחלפת הילוכים.

 

הממשק של הקקטוס, ילד בן 3 יכול לתפעל אותו. הוא פשוט גרפית, וכשמתרגלים, הוא לא מטריד. נהג עם מינימום יכולת נהיגה יודע מתי הוא יכול להוריד עיניים לשם תפעול הרכב ומתי לא. זה חלק אינטרגלי מהנהיגה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
על הקקטוס נהגתי רק כמה ימים בדנמרק - והחויה, איך לומר, לא היתה מרנינה. והתפעול המסורבל היה חלק מהעניין (לזה צריך לצרף לוח מחוונים בלתי קריא, תיבת הילוכים עם בורות רציניים ותא מטען שהיה קטן לצרכים)..

 

זה פשוט עניין של גיל. משלב מסויים, כל מה שלא רגילים אליו, נראה נורא מסובך.

 

לוח המחוונים קריא גם בקיץ בארץ (אתה פשוט לא טרחת לכוון בהירות) וכל זאטוט יכול להבין את הממשק. הוא פשוט ברמה של בן 4. רדיו יותר בטוח לתפעל מההגה. להילוכים אין בורות בכלל. אם כבר, יש יותר מדי חפיפה. ותא מטען... נו, מה אפשר להגיד לזה, חוצמיזה שהוא הגדול בקטגורית המחיר?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
הכי אני אוהב את ההתפסות לקטנות, כאילו מדובר בבעיה אקוטית.

 

ואיך אתה משנה 4 מעלות, בלי להציץ בשעון הטמפ'?

וכשיש כפתור סירקולציה שהוא on/off, איך אתה יודע באיזה מצב הוא, בלי להסתכל?

ואתה לא מתעסק עם ה-Waze תוך כדי נהיגה, כדי לבדוק את המצב קדימה?

מסתכל לראות את המס' של זה שמחייג אליך בטלפון?

ורדיו... אתה לא מסתכל באיזו תחנה אתה? שם של שיר?

 

יאללה, יאללה.

אפשר לחשוב שפעם בדקה מתפעלים את המזגן ברכב... כאילו מדובר בהחלפת הילוכים.

 

הממשק של הקקטוס, ילד בן 3 יכול לתפעל אותו. הוא פשוט גרפית, וכשמתרגלים, הוא לא מטריד. נהג עם מינימום יכולת נהיגה יודע מתי הוא יכול להוריד עיניים לשם תפעול הרכב ומתי לא. זה חלק אינטרגלי מהנהיגה.

 

 

 

היות ואני דווקא שונא להתנצח, אני רק אזכיר למי ששכח שנושא השרשור המקורי הוא לא "קקטוס - כן, לא ובכלל", וכאן אחדד את הקונפליקט בין המחקר הנשגב של היצרן לבין התוצרת שיוצאת לו

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם
ככה זה כשמביעים דעה על מכונית שלא החזקת.

 

 

בקקטוס יש מס' כפתורים פיזיים, המיועדים בדיוק בשביל הדבר הזה - תפעול שמבחינה בטיחותית לא סובל דיחוי.

 

הפשרת אדים קדמית

הפשרת אדים אחורית

נעילה מרכזית

דאבל ווינקר

 

איפה ראית שמתחתי ביקורת על מכונית כזאת או אחרת? השרשור הזה כללי ולא עוסק בכלל בקקטוס.

הגבתי אך ורק לתגובתך אותה ציטתי, שהתייחסה לתפעול מערכת בקרת האקלים. אם בקקטוס הקצו כפתור ייעודי למפשירי אדים: טוב עשו.

 

אם כמו שעולה מתגובותיכם, תפעול המזגן הוא רק דרך מסך המגע?

זה פחות טוב מדגמים אחרים. זה לא שיפור. אולי זה מספיק טוב, אולי זה חוסך כסף, אבל זה פחות טוב.

אולי לא גרוע עד כדי לבטל עסקה, אבל פחות טוב.

 

בתגובה גם למשפט כזה:

 

יאללה, יאללה.

אפשר לחשוב שפעם בדקה מתפעלים את המזגן ברכב... כאילו מדובר בהחלפת הילוכים.

 

ממש לא, אבל קח ממני את תפעול השמע מההגה למשל (שהוא באמת ממש לא הכרחי), וזה יחסר לי.

כנ"ל לגבי שליטה במיזוג האוויר.

 

באמת לא נהגתי ברכב, ונשמע שמדובר באחד הרכבים המוצלחים, אבל ההבדל בין תפעול מסך מגע, פשוט ככל שיהיה לבין תפעול כפתור: אחד כן אפשרי בזמן נהיגה, במצבים מסויימים, והשני בלתי אפשרי אלא בזמן עצירה.

פורסם
לזה צריך לצרף לוח מחוונים בלתי קריא

 

כל שהיה צריך זה פעם אחת להגדיר את עוצמת התאורה בלוח המחונים כאשר האורות מעבר/דרך דולקים, וזהו.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם (נערך)

אני הגבתי על הקקטוס בבחינת "טול קורה מבין עיניך".

 

במבי - אולי יפתיע אותך אבל אני עובד עם תפריטים ו-soft keys למעלה מ-30 שנה, ועם מסכי מגע רק 25 שנה, כך שלא מדובר בעניין של גיל. מדובר בממשק שאינו מתאים לתפעול רכב, כיון שהוא מצריך יותר מדי תשומת לב. זה נראה מודרני, זה cool, אבל זה מסוכן.

 

דרך אגב - את הממשק של סקודה, למשל, מצאתי פחות בעייתי, למרות שגם הוא בנוי מ-soft keys. איכשהו הוא יותר פשוט, וגם המסך זכור לי כיותר קריא. עדיין נראה לי שמה שמצריך תפעול תוך כדי נהיגה עדיף שיהיה מבוסס על כפתורים פיזיים ייעודיים. תכנות חד פעמי - כגון הכנסת מספרי טלפון או קביעת תחנות ברדיו אפשר לעשות באופן יותר מורכב, כיון שאת אלה מבצעים באופן חד פעמי בחניה ואין צורך לבצעם בתנועה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
איפה ראית שמתחתי ביקורת על מכונית כזאת או אחרת? השרשור הזה כללי ולא עוסק בכלל בקקטוס.

הגבתי אך ורק לתגובתך אותה ציטתי, שהתייחסה לתפעול מערכת בקרת האקלים. אם בקקטוס הקצו כפתור ייעודי למפשירי אדים: טוב עשו.

 

אם כמו שעולה מתגובותיכם, תפעול המזגן הוא רק דרך מסך המגע?

זה פחות טוב מדגמים אחרים. זה לא שיפור. אולי זה מספיק טוב, אולי זה חוסך כסף, אבל זה פחות טוב.

כפתור: אחד כן אפשרי בזמן נהיגה, במצבים מסויימים, והשני בלתי אפשרי אלא בזמן עצירה.

 

היו לי ממשקי מיזוג שהיו גרועים מזה של הקקטוס . Audi A3, למשל. הטמפ' הוצגה בתצוגות LCD זערוריות. הכפתורים של המאוורר היו קטנטנים ובלתי מורגשים, ושינוי הטמפ' נעשה ע"י חוגה קליקית, במרווחים של חצי מעלה. מטריף!

אבל בסופו של דבר, מתרגלים להכל וזה הופך לנון אישיו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

במבי - אולי יפתיע אותך אבל אני עובד עם תפריטים ו-soft keys למעלה מ-30 שנה, ועם מסכי מגע לרק 25 שנה, כך שלא מדובר בעניין של גיל. מדובר בממשק שאינו מתאים לתפעול רכב, כיון שהוא מצריך יותר מדי תשומת לב. זה נראה מודרני, זה cool, אבל זה מסוכן.

 

הוא נראה זוועה, התגובתיות של מסך המגע לא טובה, והוא לא מצריך תשומת לב בכלל, בגלל שהחוויים ברורים, גדולים ובגובה העיניים.

 

עם ההערה שלך שקשה לראות את החיווי ניכר שלא טרחת לקחת את חמש הדקות הנדרשות ללמוד את הרכב החדש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

זוועה? זה סתם מכוער, במיוחד מהזויות בהן רואים מליון טביעות אצבע שמנוניות, אבל לא זוועה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אולי קצת נסחפנו בהתיחסות לדגם מסויים (הקקטוס) שלטעמי יש לו ממשק שמדגים את הבעייתיות בממשקי התפעול המודרניים: מצד אחד היצרנים מתחרים בהתקנת אמצעי בטיחות, מצד שני מתקינים מערכות שליטה מסובכות שגוזלות תשומת לב. טוב, אולי מערכות הבלימה ושמירת הנתיב האוטונומיות נועדו לקזז את אבדן הריכוז שנגרם על ידי הממשקים המורכבים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
שיתחילו לטפל בדגמים שלהם.

למשל - הקקטוס האהוב בפורום - לוח בקרה עם רמת סיבוך של תפריטי אקסל.

אחת הסיבות שאני אוהב את הסוזוקי הפשוטה שלי - הרדיו הוא רדיו, לא הרבה יותר מסובך לתפעול מרדיו תדיראן מלפני 40 שנה. מערכת בקרת אקלים שניתן להפעיל במישוש. ובלי "מולטימדיה" שכל התעסקות בה גורמת לאבדן ריכוז.

ככה זה אצלי בקורולה סאן.

 

הכל ניתן לתפעל בעיניים עצומות חוץ את הוד מהוד מלכותה מולטימדיה. לפחות יש כפתורים על ההגה, אז לפחות דברים בסיסיים (כמו להעביר שיר/ווליום/מקור שמע/מענה לטלפון) אפשר לתפעל מההגה.

 

וזאת עדיין מולטימדיה יותר מוצלחת מבחינת תפעול ממה שראיתי. זאת של כלמוביל פי כמה יותר גרועה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...